Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

 

Rooney>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Tevez? Japp.

Rooney>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Tevez>>>>>>Berbatov

Men ja, Rooney är kung.

 

United förtjänade att vinna över två matcher? Japp. Det var inte alls "såååååå nära", men självklart kan allt hända i en eventuell förlängning!

United var värda att vinna ja. Men vad spelar det för roll det var ju fortfarande sjunkt nära? Rooney avgjorde i slutminuten ffs. Och vem var det som höll matchen i liv? Tevez... ]

 

United fortfarande bättre än City? "Niggah PLEAAAAASE"!

Har aldrig påstått det...

 

United sämre i år? Japp :( Jag tror många delar av prestationen har varit likvärdiga med förra säsongen ändå, men vi har ju vunnit såååå många av de sämre matcherna tidigare år tack vare en magisk prestation av Ronaldo. Tycker Valencia har gjort det grymt bra och faktiskt lagt till nya kvalitetet till laget men han är såklart ingen Ronaldo. Man får faktiskt inte glömma att vi haft ett enormt oflyt med skador i backlinjen, det måste vara något slags rekord.

Vi är på samma sida här. Fast som en West Ham supporter känns det där med skador rätt rättvist. Vi har toppat skadelistan mer eller mindre dom senaste 3 åren. Men visst, svårt att vinna ligan med alla Uniteds skador.

 

Saknar jag Ronaldo? JAPP! Men jag har aldrig sagt ett ont ord om hans flytt eller påstått att det inte sved. Så jag hoppas inte du antyder att jag skulle vara en av dem supportrarna du nämner. Just därför tycker jag också mig vara relativt nyanserad. Det finns så ENORMT många faktorer till att just Tevez är så jävla hatad och det säger du att du förstår. Tror alla vet ungefär vad som hänt och hur han betett sig så vi kan skippa det tjatet.

 

Men Tevez producerade inte i närheten av lika bra i United som han gjort nu i City och jag kan ärligt säga att jag inte brydde mig nämnvärt när han inte stannade. Tyckte han var usel i vissa matcher även om hans inställning i all ära uteslutande var på högsta nivå, tveklöst ljusår bättre än Berbatovs. Jag kände framförallt absolut inte att han värd de pengarna det skulle kosta att lösa honom. Dock tog jag tyvärr totalt felaktigt för givet att vi skulle fixa in riktigt bra nya namn istället när han inte stannade :roll:

Vissa spelare måste helt enkelt spela massor av matcher för att prestera, det är sannolikt att Tevez är en sådan. Rooney likaså.

Mitt inlägg var absolut inte bara riktat till dig utan till alla United suppotrar. Vill bara klargöra det.

Att den blev din dagbok som fick smaka var bara väldigt random.

 

Men som sagt jag förstår att du hatar honom. Jag hade gjort samma sak i din sits. Men tycker det är komiskt att absolut ingen erkänner att Tevez var nära att sänka United. Att hans flytt verkar ha gynnat honom personligen och att han verkligen bevisade för alla haters att han absout inte behöver United för att lyckas mer än vad dom behöver honom.

Naturligtvis så börjar man ju inte älska karln eller ens förlåter honom. Men alla hån mot honom efter matchen känns bara otroligt obefogad.

 

Endast en superinbiten Citysupporter (kanske några rabiata scousers med) kan väl hävda att det INTE skulle vara ett nerköp att gå till City från en klubb som United.

Klart det är ett nerköp. Men han ser betydligt lyckligare ut nu än vad han gjorde i United vilket också syns på hans prestationer.

Vet inte vad han krävde i lön och liknande för att skriva på nytt i United. Men det sker så mycket bakom kulliserna man inte har en aning om. Han kanske inte kände att han fick tillräckligt med förtroende eller nått. Rätta mig om jag har fel (minnet kan svika) men Tevez var väl som bäst i United i slutet av säsongen när han fick mest speltid?

 

Jag kan iaf lova att oavsett vad du tycker eller svarar på mitt inlägg så kommer jag fortsätta avsky Tevez och sannolikt även uttrycka det hatet i ord ibland. Om du vill tolka in totalt andra saker i det så är det helt upp till dig. Men jag är definitivt inte så rödögd som du tror bara för att jag hatar Tevez.

Hata på du för all del. :-)

Jag har som vana att sväva bort från ämnet när jag diskuterar. :oops:

Har aldrig sett dig uttrycka dig om United på samma blåögda vis som t.ex Liverpool nötterna gör om sitt lag.

 

Slutord;

Tevez fick komma tillbaka till OT och göra två mål, i returen gjorde han ett till och det kunde räckt hela vägen. Hans prestationer på sistonde har varit riktigt bra och han ser ut att stortrivas i City. Tror knappast han ångrar flytten.

 

Enligt mig var det han som tystade United fansen och inte tvärt om även om nu United vann tillslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är hyfsat överens då :)

 

Well alla påstår ju att Tevez tydligen fick exakt det han hade bett om men att han då plötsligt började gnälla om att han skulle ha minst två veckors betänketid.

 

Just nu tycker jag Tevez varit bättre än Berbatov, men jag tyckte absolut inte det förra året, framförallt funkade det överlägset bäst med Rooney/Berbatov. Man får inte glömma att det är mycket mer som ska stämma. Just när Rooney spelar så mycket och är ett så givet förstaval och Tevez inte verkade passa ihop med honom (de har trots allt jävligt liknande spelstilar) blir det såklart svårt.

Jag tror hursomhelst fortfarande att Berba har enormt mycket mer att visa.

 

Sen är det bara en sak till. Jag tycker du verkar glömma litegrann att fotboll är en lagsport. Funkar inte att säga "jag gjorde så och så många mål" när man ändå förlorade matchen :twisted: Därav "in your face" etc.

 

Och förresten, att den jävla ärkefittan ändå gick runt på planen efteråt med ett stort jävla leende efter att de förlorat gör ju inte direkt att han ser ännu mer laglojal ut :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med Meta här. Tevez och Rooney är enormt lika i spelstil och därför funkar de inte jättebra ihop. När då Tevez endast är en sämre kopia av Rooney så är det klart att han inte får spela så mycket. Rooney/Berbatov är klart mycket bättre än någon annan anfallskombination helt enkelt.

 

Däremot får ju Tevez ut mycket mer av sitt spel i City när han får spela mer regelbundet. (Fast hans två mål i första matchen kom ju från en feldömd straff och en hörna som endast domaren trodde fanns.)

 

Kul med lite unitedsnack, har slutat kolla in här pga allt snack om styrketräning och

.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag måste hålla med Meta här. Tevez och Rooney är enormt lika i spelstil och därför funkar de inte jättebra ihop. När då Tevez endast är en sämre kopia av Rooney så är det klart att han inte får spela så mycket. Rooney/Berbatov är klart mycket bättre än någon annan anfallskombination helt enkelt.

 

Däremot får ju Tevez ut mycket mer av sitt spel i City när han får spela mer regelbundet. (Fast hans två mål i första matchen kom ju från en feldömd straff och en hörna som endast domaren trodde fanns.)

 

Kul med lite unitedsnack, har slutat kolla in här pga allt snack om styrketräning och

.

 

Haha, skulle precis posta ett UFC-relaterat UFCklipp :mrgreen:

 

Och bra poäng där om de första två målen, hade faktiskt förträngt domarinsatsen där ;)

 

 

 

 

 

Älskar UFC och faktiskt även Dana White men denna video är jävligt rolig :lol:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A statement on the FA website said: "At an Independent Regulatory Commission today [Thursday] Manchester United defender Rio Ferdinand was given a four-match suspension to be served with immediate effect.

 

"Ferdinand denied a charge of violent conduct in relation to an incident in Manchester United’s home match with Hull City on Saturday 23 January 2010.

 

"Furthermore, the Independent Commission felt that the player’s claim against the charge was frivolous and on that basis have awarded an additional one match ban upon the statutory three match ban awarded for violent conduct."

 

Vafan är det för jävla idioti???? Tre matcher om man böjer sig fram men fyra om man vill överklaga?

Kul, när man äntligen fått tillbaka Rio efter lång väntan.

 

Betat lite smått på oavjort och 1-1 ikväll. GO REDS!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket trevlig helg so far. Blir en gammal hederlig söndagsutgång snart (standard i Bangkok? :() så det är mycket kvar. Ffa hänger det på resultatet i Uniteds match mot Arsenal. Förlust och det kan tiltspåra med några öl för mycket. Det kan det även göra vid vinst. Slutsats: Kolla Unitedmatch ute=extra öl.

 

 

I fredags började vi med biljard på superba Ball in Hand Nana. Tog med tjejen och mötte upp fowran, Chaos och någon random thaitjej ;) Spelade tyvärr riktigt uselt men jag tror Axel (chaos) kan spela mycket bättre med så resultatet blev nog ganska rättvisande. Fowran kan aldrig spela men är lika glad för det :D Mest var jag ypperligt nöjd med att få spela på riktigt riktigt bra bord och med bra köer.

 

Drog med fowran till vårt stamställe Gullivers sen och han verkade också stortrivas. Fick senare ett fylleSMS där han var helt lyrisk (kom han inte ihåg dagen efter). Alla var på superhumör helt enkelt. Jag och Angie försökte fixa ihop fowran med Angies kompis men precis när vi tisslat och tasslat klart och det verkar kunna funka smet han iväg :evil:

 

Lördag vaknade jag 8 med enorm huvudvärk och köttig halsbränna. Tog en ipren och en inside och sköljde ner med en dryg halvliter vatten. Somnade om efter någon halvtimme och vaknar igen vid 15 och mår helt normalt igen. Helt perfekt :mrgreen:

 

Sen betade vi av klippning, massage, middag, dusch och en halv film (urusel ny thai-actionrulle) innan vi somnade.

 

Nu ska vi ut! Come on you reds!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Rio Ferdinand will risk his place in the Carling Cup final by launching another appeal against his ban for violent conduct. Ferdinand had a three-game suspension increased to four last week after the FA accused Manchester United of being frivolous for contesting his charge. He was punished for hitting Hull's Craig Fagan off the ball on January 23. Manager Sir Alex Ferguson gambled in appealing so Ferdinand could face Manchester City in the Carling Cup semi-final second leg. Yet if this second appeal fails and his ban goes up to five games, it will take in the final against Aston Villa on February 28. Ferdinand is not contesting the initial verdict of violent conduct as he has already done that. He is arguing against the validity of the extra game's suspension. United have told the FA of their intentions and will send them their appeal by 6pm tonight, with a hearing likely on Thursday."

 

Vad är det för jävla idiotifasoner? Blir fan irriterad.

 

 

 

Det var så in i helvetes jävla varmt på gymmet idag att jag tog en kalldusch på Zumsars vis när jag kom tillbaka. Dessutom har jag tappat avsevärt i styrka och gått ner två kilo :( Alltid likadant när jag kommer till Thailand. Hade det inte blivit så mycket öldrickande hade jag nog gått ner några kilon till :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@Meta

 

Om jag minns rätt så lirar du på Prima. Microgaming kom med en nyhet för inte så länge sen angående raken.

 

http://www.microgaming.com/pnnewspress.aspx?pid=511

 

Vet du hur detta påverkas oss grinders? Vilka påverkas mest och hur mycket?

 

Själv är jag ganska kass på engelska så förstår inte riktigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hjkafkadjfklejrklan,fmnad,fna,m tankat Strikeforce Miami sen i söndags. Snart uppe på 50% :cry: GAAAAAAAAAAAHHHHHHHHH

 

Tur det är snöstorm hemma i Skåne :twisted: Kan man ju fundera över när man sitter här och har 30 gradish och klar himmel. Drar nog till Koh Chang och chillar några dagar snart 8-) Inte helt hundra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Koh chang var rätt skönt, var där över jul sas. Bodde dock längre ner vid bang bao och senare lonely beach för att slippa den värsta turstamentzen samt smidigast då vårt dykcenter låg där nere. Dyk med the dive adventure i bang bao om du gillar dykning. De var jävligt sköna och hade bra koll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...