Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

1min timebank på flop =D Rolig turn med

 

** Hand # 2980655595 starting - 2009-11-24 14:56:12

** Carthage [Hold'em] (2|4 NL - Cash Game) Real Money

 

Happy_Panda sitting in seat 1 with €406.00

JoinMyRoll sitting in seat 2 with €104.00

all_to_win sitting in seat 3 with €211.14

MR_Jimmy sitting in seat 4 with €959.00[Dealer]

Lilrichie sitting in seat 5 with €300.00

KayeStiles sitting in seat 6 with €712.60

KayeStiles posted the small blind - €2.00

Happy_Panda posted the big blind - €4.00

 

** Dealing cards to MR_Jimmy: 9c, Qc

JoinMyRoll folded

all_to_win folded

MR_Jimmy raised to €12.00

KayeStiles folded

Happy_Panda raised to €42.00

MR_Jimmy called - €42.00

 

** Dealing the flop: 2c, Jc, 10c

Happy_Panda checked

MR_Jimmy bet - €52.00

Happy_Panda went all-in - €364.00

MR_Jimmy called - €364.00

 

** Dealing the turn: 8c

 

** Dealing the river: Js

Happy_Panda shows: Qh, Ac

MR_Jimmy shows: 9c, Qc

MR_Jimmy wins €811.00 from the main pot

 

Rake: €3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1min timebank på flop =D Rolig turn med

 

** Hand # 2980655595 starting - 2009-11-24 14:56:12

** Carthage [Hold'em] (2|4 NL - Cash Game) Real Money

 

Happy_Panda sitting in seat 1 with €406.00

JoinMyRoll sitting in seat 2 with €104.00

all_to_win sitting in seat 3 with €211.14

MR_Jimmy sitting in seat 4 with €959.00[Dealer]

Lilrichie sitting in seat 5 with €300.00

KayeStiles sitting in seat 6 with €712.60

KayeStiles posted the small blind - €2.00

Happy_Panda posted the big blind - €4.00

 

** Dealing cards to MR_Jimmy: 9c, Qc

JoinMyRoll folded

all_to_win folded

MR_Jimmy raised to €12.00

KayeStiles folded

Happy_Panda raised to €42.00

MR_Jimmy called - €42.00

 

** Dealing the flop: 2c, Jc, 10c

Happy_Panda checked

MR_Jimmy bet - €52.00

Happy_Panda went all-in - €364.00

MR_Jimmy called - €364.00

 

** Dealing the turn: 8c

 

** Dealing the river: Js

Happy_Panda shows: Qh, Ac

MR_Jimmy shows: 9c, Qc

MR_Jimmy wins €811.00 from the main pot

 

Rake: €3

 

Hoppas du skrev ty i chatten =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var på inflyttningsfest i MrJimmys nya palats i lördags. Dagen började åt helvete med dålig mage. Jag prickade även in just det dygn det var underhållsarbete på rälsen på vägen till Kristianstad, så man fick gå av tåget och ta buss en bit, sen gå av och gå på tåget igen. Dit var det mest tråkigt, hem dagen efter var det riktigt jävligt jobbigt när man inte mådde helt hundra.

 

Efter det var det inte mycket dåligt med dagen! Riktigt jävla kul var det, precis som jag hade förutspått mtp vilka som skulle komma :mrgreen: Förutom de äkta skåningarna MrJ och Ebisumaru var även semiskåningen iamivar, och norrlänningarna Punkrock_kid och Luap där. Vet inte exakt hur många fler där var men det var mycket folk iaf! Runt 30 skulle jag gissa på. Även alla "utomstående" jag pratade med var hur trevliga som helst.

 

Stod och snackade med ebi och ivar när tre tjejer kom fram och en av dem sa: "är det du som är Meta?" :mrgreen: Visste ju redan att diverse systrar och flickvänner också skulle komma så jag blev inte direkt helt chockad. Hade varit riktigt sjukt om det hänt ute! :lol:

 

Kan tänka mig att Jimpas köksgolv var riktigt klibbigt dagen efter, jag har aldrig varit med om att folk spillt ut fler drinkar på ett och samma golv :mrgreen: Smart-Luap stod bl.a. och klämde och klämde på sitt plastglas tills det smällde till och det stänkte juice/läsk/vodka över hela golvet. Dessutom på min skjorta och mitt ansikte. Tack luppen! 8-)

 

Utgång blev det på något ställe som hette Grand. Jättefint ställe men brutalt usel musik. Så dålig att jag faktiskt kom av mig en aning. Hittade sen Jimmy och några andra vid ett bord (VIP??) i en liten lugnare hörna och chillade ett tag, tills en av hans tjejkompisar började gå loss med isbitar i kläderna på alla killar där satt.

 

Vid stängning hade jag tappat bort folket och ringde efter ett tag Jimmy, stod nog och snackade med annat folk i 5 minuter först. Grand låg mitt på en gata med en byggnad på andra sidan så när man kom ut var man obv tvungen att gå antingen åt höger eller vänster. Ringde Jimmy som sa "gå rakt fram tills du kommer till Subway" etc. Jag undrade om han menade rakt fram åt vänster eller höger, han svarade "ja, rakt fram". Försökte förklara att man var tvungen att FÖRST gå åt antingen höger eller vänster men det var helt omöjligt, jag undrar vad han hade fått i sig!

 

Får tag på de andra och går vidare mot nattkebab. Står bakom MrJ och hans kompis och de beställer varsin kebabtallrik. Jag går sen fram och tar en kebabrulle som är klar nästan direkt. När jag vänder mig och står Jimpas kompis med en halv kebabtallrik i handen, resten ligger på golvet, förutom en stor mängd vitlökssås som har gjort Jimpas tidigare svarta jacka vit :lol: Personligen tyckte jag det var askul men somliga var mindre nöjda!

 

Kvällens sjukhet: Jag tror det var luppen och punken jag stod och snackade med när en av dem sa (Punken?) "fyfan va sjukt Meta, har du hört?" Han fortsätter och jag tyckte han sa "Jimmy har fått en helt egen hörna i bastun". Jaså, de har tillochmed bastu i byggnaden, tänkte jag. Visst, det var väl lite småsjukt att han hade fått en egen hörna där tänkte jag men inte att det var riktigt så sjukt som Punken och Luap verkade tycka.

Tänkte inte mer på det förrän jag lite senare skulle gå på toa. En tjej kommer precis ut och har nästan tårar i ögonen och säger "låt hönan vara ifred nu bara, den är jätterädd". Då slog det mig, jag hade hört fel. Inte nog med att rikJimmy hade en egen bastu, det var en livs levande höna i en plastbur därinne! :lol: Så jävla bisarrt. Kan ju påpeka att bastun INTE var igång :mrgreen: Jag vet inte vem som gav honom den och vad syftet var men det var kanske inte världens bästa inflyttningspresent...

 

En annan kul grej hände med samma tjej som ovan. Jag kommer inte ihåg vad som föregick konversationen men jag stod med Luap och henne och snackade. Hon sa något, jag kommer tyvärr inte ihåg vad, men Luap sa ungefär "nej nej det går inte förstår du, då kommer Meta här bli riktigt jävla sur på mig. Det är han som är min chef på Företaget". Ämnet byttes sen och båda försvann ett tag. Någon minut senare kommer tjejen fram till mig och frågar "vad sysslar ditt företag med då?". Jag höll masken i ungefär 3 sekunder medan jag febrilt tänkte på något roligt att ljuga om men brast sen ut i gapskratt. Förklarade att jag inte kunde spinna vidare mer på det och hon verkade tycka det var väldigt gulligt och snällt :mrgreen:

 

Natten slutade med att jag kl sex på morronen låg i samma rum som Luap och skulle sova lite när MrJimmy kommer inrusande och märkbart exalterad ropar "Meta! fshark sitter på 25/50!!" :lol: Hej degen!! Nästan lika sjukt var att jag faktiskt gick ut för att kolla om det var sant :oops: Det satt kända fiskar på exakt alla bord som fanns uppe. Vi konstaterade att värdet var riktigt sjukt när snälla Jimmy säger att jag kan låna hans dator om jag vill lira. Fylleskott kl 06 på morronen, tjena gulen...

 

Dagen efter var verkligen ingen höjdare. Framförallt mtp hemresan. Men det var det väl värt! Roligaste festkvällen jag haft på evigheter. Kan bli repris redan nästa helg :)

 

hehehehehehehe, Poker Groupies ala PF vore Nice haha=). Skön Dagbok för övrigt, skönt och höra lite tränings surr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha Meta på schalgerbaren Grand :lol:

 

PFFFFFFFFT, det gillade du va? 8-) Sjukt att man kan tappa festsuget så plötsligt enbart pga vad som spelas i högtalarna. Tur det var grymt sällskap :)

 

Haha låter riktigt roligt :D Synd att jag inte kunde vara med...

 

Mm det var det som sagt ;) Du borde fan kommit! Dragit med din Colleen bara ;)

 

haha, fan vad bra du skriver:D!

 

Tack! Det var snällt sagt :)

 

är titos cardiotränare även hans pr-coach?

 

Hehe. Helt olikt honom att ta slut sådär. Men det kan man väl tolerera efter uppehåll på 1½ år! Men ingen bra match överlag imo.

 

Vart de ngt fylleskott då?!?

 

Lol. Såhär i efterhand kanske man kunde tolka det på båda hållen. Men nej, verkligen inte! :mrgreen:

 

Kunglig kväll. Uppvaknandet dagen efter var av mer tveksam karaktär :roll:

 

EDIT: Luap från pk´s konto igen. Idioten ska prompt vara inloggad med sitt konto på min burk.

 

Håller med på båda punkter! Tåg, buss, tåg och sen buss igen i 2½ timme är inte så jävla kul runt middagstid dagen efter!

 

Cred för Företagsskämtet btw! Tyckte du överdrev lite men hon svalde ju allt med hull och hår så wp, bra read :mrgreen:

 

just en höna i present, nog det bästa jag hört. Måste bara stjäla den idén

 

Snudd på djurplågeri imo. Förstod det som att Jimpa fick iväg den till bondgården den kom ifrån igen dagen efter :D

 

Haha du ska ju gå hööööger när du kommer ut från grand för å komma till Subway, det borde Jimmy ha koll på hur dragen han än är. Bra och roligt skrivit btw, alltid kul å läsa rapporter från sin hemort. :-)

 

Rakt fram åt höger menar du? Var ju 50/50, obv chansade jag åt fel håll först ;) Men det blev rätt öde fort där så jag vände åt rätt håll sen, var lätthittat efter det.

 

Tack :)

 

1min timebank på flop =D Rolig turn med

 

** Hand # 2980655595 starting - 2009-11-24 14:56:12

** Carthage [Hold'em] (2|4 NL - Cash Game) Real Money

 

Happy_Panda sitting in seat 1 with €406.00

JoinMyRoll sitting in seat 2 with €104.00

all_to_win sitting in seat 3 with €211.14

MR_Jimmy sitting in seat 4 with €959.00[Dealer]

Lilrichie sitting in seat 5 with €300.00

KayeStiles sitting in seat 6 with €712.60

KayeStiles posted the small blind - €2.00

Happy_Panda posted the big blind - €4.00

 

** Dealing cards to MR_Jimmy: 9c, Qc

JoinMyRoll folded

all_to_win folded

MR_Jimmy raised to €12.00

KayeStiles folded

Happy_Panda raised to €42.00

MR_Jimmy called - €42.00

 

** Dealing the flop: 2c, Jc, 10c

Happy_Panda checked

MR_Jimmy bet - €52.00

Happy_Panda went all-in - €364.00

MR_Jimmy called - €364.00

 

** Dealing the turn: 8c

 

** Dealing the river: Js

Happy_Panda shows: Qh, Ac

MR_Jimmy shows: 9c, Qc

MR_Jimmy wins €811.00 from the main pot

 

Rake: €3

 

Vet inte vad jag vill mest: Springa som dig, eller se hans min när korten vänds upp :mrgreen:

 

Hoppas du skrev ty i chatten =)

 

Std mot den ärkeidioten! Frisk än btw man?

 

hehehehehehehe, Poker Groupies ala PF vore Nice haha=). Skön Dagbok för övrigt, skönt och höra lite tränings surr.

 

Absolut! Lite anonymt bara när man enbart spelar poker bakom en datorskärm :)

 

Tack tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är riktigt trött och sliten idag efter ännu en natt med dålig sömn och sen ett riktigt jobbigt gympass på det. Var väl typ 30/70 att jag skulle lira men drog upp borden och fann till min förvåning enormt bra värde! Fick in någon timme men det var en timme för mycket egentligen. Var inte alls på G och spelade riktigt dåligt. Började med några småpotter på fel håll på allmänt störiga vis och jag började känna tilten komma redan där. Ska verkligen inte spela när jag är såhär trött, men jag försöker få in en vana att dra upp borden varje kväll jag är hemma så jag kan fortsätter med grinden såhär.

 

Aja, två fiskar kastade sen på kort tid varsin stack i nyllet på mig så det blev runt 870 dollar upp vilket var väldigt skönt på en så kort session. Två plus i rad nu , bästa streaken på 2 veckor tror jag :mrgreen:

 

 

Hyfsat equity att få in det med :mrgreen: Fi är fisk, men det behöver jag kanske inte tala om...kan inte komma på någon vettig raisestorlek när han pottar rakt ut men jag vill iaf inte syna på den floppen. Räcker kanske med 195 nåt men då får han i gengäld nästan odds med vissa drag.

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($544.27)

Hero (CO) ($400)

BTN ($404.50)

SB ($569.34)

BB ($452.40)

 

Pre-Flop: ($6, 5 players) Hero is CO 10:heart: 10:diamond:

UTG raises to $8, Hero raises to $32, 1 fold, SB calls $30, 1 fold, UTG folds

 

Flop: 10:spade: 6:spade: 9:club: ($76, 2 players)

SB bets $76, Hero raises to $234, SB calls $158

 

Turn: 3:diamond: ($544, 2 players)

SB checks, Hero bets $134, SB calls $134

 

River: 5:club: ($812, 2 players)

 

Final Pot: $812

SB shows

10:club: J:spade:

Hero shows

10:heart: 10:diamond:

 

Hero wins $809 (net +$409)

 

SB lost $400

UTG lost $8

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dagens boktips: Ska för första gången i mitt liv rekommendera en deckare :mrgreen: Kanske är lite efter men har läst Stieg Larssons Män Som Hatar Kvinnor nu. Hört så mycket gott om den men trodde inte den skulle vara SÅ bra. Finns så mycket som är på gränsen till nyskapande att man inte orkar nämna allt. Ett grymt hantverk helt enkelt, läs den (lång som fan bara så ni vet)!

 

Dagens filmtips: Låt Den Rätte Komma In. Väldigt väldigt väldigt osvensk film måste jag säga! Förvånansvärt bra (och förvånansvärt skum tycker jag).

 

Dagens serietips: Metalocalypse! Tecknad serie om ett dödsmetallband som är så stora att dem påverkar hela jordens ekonomi :mrgreen: Vet faktiskt inte om man måste vara metallfan eller väldigt musikintresserad för att "förstå" humorn men jag tycker den är fullkomligt underbar! Säsong 3 är igång nu så jag antar att det iaf finns hyfsat många andra som håller med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fjuni får ursäkta men det blir lite träningssnack nu.

 

Fyfan vilken jävla träningsvärk jag har :cry: Fortfarande jätteöm i vaderna efter passet i FÖRRGÅR. Har gjort ett helt egen vadpass som faktiskt är rätt köttigt. Sen har jag träningsvärk i framsida lår, baksida lår och rumpa från gårdagens knäböj. Dessutom den överlägset värsta träningsvärk i magen jag någonsin haft efter att jag provade ett nytt magpass med.

 

Kör negativa dragonflags, dvs fusk upp och "riktiga" ner. Trycket på magen och till viss del hela kroppen precis innan man når ner till bänken igen är verkligen helt brutalt! Kan inte komma på någon övning jag gjort som varit i närheten av så jobbig/plågsam. Det känns iaf som jag kan göra en negativ med helt korrekt utförande, men det är svårt att veta helt säkert om man inte ser hur det ser ut själv. Gjorde två set med två negativa i varje, där den andra repetitionen nog inte var riktigt hundra.

Men hur i helvete jag ska kunna utföra en hel drakflagga vet jag inte, kommer för fan ingenstans från bottenläget när jag försöker :mrgreen: Trodde det skulle vara svårare att utföra en negativ än det var men i gengäld trodde jag en hel skulle vara lättare när man väl klarade en negativ :)

 

Sen avslutade jag med att prova en sån dära roller-grej som var populär på TV-shop för ett tag sen.

ABR001.jpg

Gjorde nio djupa reps, usch så jobbigt det var efter dragonflagövandet.

Till sist blev det ett set crunches med rätt ordentlig lutning.

 

Inte alls många set men jag har inte varit i närheten av så sliten (eller fått sådan träningsvärk) tidigare efter ens det värsta pass med situps med viktplatta och tunga maskincrunches.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det bli klass på db:n igen! GG meta!

 

Hehe kul att du är nöjd :)

 

Jag e tyvärr inte där. Verkar dock som man missade en förjävla bra inflyttningsfest :) SM spelas nog klart här hemma tror jag.

 

Ah ok. Hehe jo du gjorde ju det. Bra att man orkade skriva ner lite roliga grejer för en gångs skull! Annars blir allt rätt fort bara ännu en grej i dimman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får bara träningsvärk första passen av den där rullgrejen. Antar att man tränar ngn ny del typ, men efter 10 lr så pass med den så känns det inte dagen efter (imo)

 

Ah precis, det blir ju ofta så när man provar nya övningar. Det kändes som en skitgrym övning iaf så den kör jag nog vidare med :)

 

Antar att du kör högreppare från stående startposition?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...