Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Osså floppar vi topset och förlorar obv mot turnfärg. Ska bara folda rakt ut mot bet på turn obv, kan inte vara annat än färg ju.

 

Ska sluta skriva här medan jag spelar hade jag lovat mig själv någon gång men detta börjar bli alltför sjukt just nu. Hur fan orkar jag sitta och plåga mig såhär egentligen. Idioti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ångesten finner inga gränser. Hur jävla många 2, 3, 4 och 5-outare kan folk träffa hela jävla tiden? Försöker och försöker och försöker spela vidare på NL600 när jag har edge (vilket jag i princip alltid har eftersom jag table selectar rätt noga där) men jag slutar för fan aldrig springa som ett rövhål där.

 

Orkar inte ens kolla hur mycket jag är back idag tror jag. Har verkligen inte en jävla aning hur mycket det är och då brukar det vara riktigt illa.

 

Jag har aldrig upplevt det såhär kämpigt förr. Inte ens nära. Haft många stora backdagar och swingat precis som alla andra men jag har alltid kunnat kämpa på och lyckats vända på det rätt fort. Nu är det helt hopplöst och jag känner verkligen mitt spel försämras för varje dag det fortsätter såhär. Har inget som helst självförtroende och fegar ur lägen jag tror är EV+.

 

All hets om att värdet dött förstår jag inte så det handlar inte om det. Klart det inte kryllar av fisk som kastar iväg pengar men oftast kan man hitta tillräckligt många bord med någon riktigt svag länk alternativt renodlad fisk.

 

Kan också påpeka att alla "tyst jag har en miljon gånger mer otur än dig så du får inte gnälla"-forumiter säkerligen skulle hånskratta åt att det inte handlar om större back än det är, rent inköpsmässigt. Problemet är att jag trots all min "rutin", jag menar jag har ju faktiskt ändå hållt på med det här rätt länge nu, inte blivit en enda jävla promille bättre på att hantera backen. Jag trodde när jag slutade tilta över en natt att resten skulle gå av bara farten men så var det inte.

 

Nu har jag ju tillochmed plötsligt blivit ÄNNU sämre med det här att köra vidare för att jaga igen back. Idag spelade jag faktiskt stundtals riktigt riktigt bra ett tag när jag provade att höja tillbaka aggressiviteten och när jag kollar min graf ser jag att jag trots dåligt flyt hela sessionen ändå hade tagit igen mycket större delar av backet än jag trodde. Det var inte mycket kvar. Jag borde VERKLIGEN VERKLIGEN VERKLIGEN gett mig där. Det var så uppenbart att jag började tappa mitt A-game och bara tänkte på resultatet igen istället för att spela bra. Visst, det fanns fiskar kvar och tror nog fortfarande jag hade edge, men inte i närheten av tillräckligt stor för att det skulle vara lönt att sitta kvar och nöta till klockan 5 på morronen trots att jag skulle behöva sova ut. Blev jävligt besviken på mig själv nu när jag såg grafen.

 

Hur dåligt man än mår släpper det ändå ofta rätt fort när man skrivit av sig såhär och oftast när man lagt sig och ska sova ligger man ändå och tänker "imorrn då jävlar" av någon outgrundlig anledning. Dagen efter skäms man nästan för whine-inlägget man skrivit och vill ta bort det. Men just nu är det jävligt viktigt att jag skriver ner dessa tankar så jag någon jävla gång kanske kan lyssna på mina egna råd och göra som jag skrivit.

 

Egentligen hatar jag hela processen med att starta en ny session. Dra upp alla bord och sitta och vänta och komma in i det osv. Det är väl mycket därför jag ofta lirar en lång session när jag väl lirar. Men jag får väl göra ett ordentligt försök att trycka in två separata sessioner vissa dagar istället. Och andra dagar kanske nöja mig med att inte spela mer än 2 timmar, trots att det inte blir så många händer av det då. För detta håller verkligen inte. Jag måste komma upp i någorlunda rimlig tid på dagen och få lite jävla dagsljus (tyvärr kanske inte så ofta solljus). Jag tror inte det kommer dröja länge innan jag går in i en depression om jag håller på såhär.

 

Om det inte är helg ska jag försöka att inte spela längre än till absolut senast kl 03. Egentligen är det i senaste laget det med eftersom jag inte brukar kunna somna förrän ca två timmar efter att jag är klar med en lång session. Men det är inte katastrof iaf. Helst 02-02.30 någonstans. På helgerna kan man försöka ta lite dispens eftersom det kryllar av åsnor ibland.

 

Får väl försöka komma igen imorrn då. Jag har sett fram emot Behemoths konsert på KB i Malmö så länge nu att jag verkligen inte får låta det här förstöra nöjet på onsdag.

 

Over and out

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happy_Panda e fan skum. Såg han spela nl5k hu mot selvatici (svensk?) för ett par månader sedan. Då torska han typ 30k euro på 1 timme. Sen var han borta ett tag men nu är han obv. tillbaka. Svårt att få hans chatt avstängd. Det bästa vore kanske att hetsa honom som fan när han går igång:lol: så han svär lite för mkt och därmed får chatten bannad av Prima.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happy_Panda e fan skum. Såg han spela nl5k hu mot selvatici (svensk?) för ett par månader sedan. Då torska han typ 30k euro på 1 timme. Sen var han borta ett tag men nu är han obv. tillbaka. Svårt att få hans chatt avstängd. Det bästa vore kanske att hetsa honom som fan när han går igång:lol: så han svär lite för mkt och därmed får chatten bannad av Prima.

 

Ujjj visste inte han lirat så högt. Han känns inte vinnande på NL400 IMO. Måste säga att man kände lite skön skadeglädje när du berättade det :D Lirar du Prima eller Unibet/Lads? Vilka nivåer?

 

Knappast svårt att hetsa honom, skriva "nh xxx" till fiskarna som drar ut honom räcker ju :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol, har en gammal chattkompis sedan låååång tid tillbaka (när ALLA fortfarande mIRCade). Vi har inte snackat på skitlänge nu när hon skrev på msn.

 

Vi snackar lite allmänt när detta helt fantastiska inlägg kommer:

 

Xxx säger:

ja man måste ha något att se fram emot, jag har ju börjat vinterbada

plus att jag går på stick och virkjunta

sen går jag och dansar bollywood dans

 

 

Bara jag som tyckte det var hysteriskt roligt? :mrgreen: Hon skämtar alltså inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även detta kändes skojigt!

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($400)

UTG+1 ($397)

CO ($355.30)

Hero (BTN) ($447.20)

SB ($412)

BB ($444.10)

 

Pre-Flop: ($6, 6 players) Hero is BTN A:spade: A:diamond:

2 folds, CO calls $4, Hero raises to $18, 2 folds, CO calls $14

 

Flop: 8:spade: Q:spade: Q:club: ($42, 2 players)

CO checks, Hero bets $30, CO goes all-in $337.30, Hero calls $307.30

 

Turn: 4:diamond: ($716.60, 2 players, 1 all-in)

 

River: 2:club: ($716.60, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $716.60

CO shows

4:heart: 10:heart:

Hero shows

A:spade: A:diamond:

 

Hero wins $713.60 (net +$358.30)

 

CO lost $355.30

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men fan då, helt kortdöd sista timmen! Kände mig ändå mycket klarare i huvudet hela tiden idag så jag mår inte alls dåligt över att jag körde på. Blev skitpigg av dagens gympass med så även om jag hade slutat spela tidigare hade jag ändå inte kunnat gå och lägga mig.

 

Jag spelade mitt absoluta A-game ett tag idag med och det var väldigt längesen jag kände mig lugnare och stabilare i motgång! Slutar lillback vilket får ses som en framgång mtp den sjuka starten, men ändå lite störande att jag ser i grafen att jag ett tag faktiskt var något drygt inköp upp. Hade varit skitskönt att få pricka toppen idag så man kunde få höja självförtroendet ännu mer.

 

Bäst av allt är iaf att jag lirat 2k händer per dag de senaste fyra dagarna! Det var väldigt längesen det hände. Kombinerat med en bra känsla idag så känner jag mig mycket bättre än igår. Idag kunde blivit hur mycket plus som helst, förutom några bad beats och coolers var det VM i att floppa drag! Aldrig floppat så många bra drag tror jag, tyvärr har jag aldrig missat fler heller :mrgreen:

 

Nu ska jag lägga mig i sängen och läsa lite Stieg Larsson innan jag ska försöka sova.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä fyfan nu jävlar i det tjallar jag på pandan! Var en idiot i chatten, fine, men trehandat med oss två och en fisk sitter man inte och timebankar för att man blir sur för att man inte får spela själv med fisken hela natten.

 

Nu har han stekt varje beslut och tjaffsat i en kvart

 

Happy_Panda> you do need to respect HU games in the future though

Happy_Panda> when you tell me you will, we continue

 

Sagt medan han timebankar mot mig och fisken. Sjukt att firren inte dragit än men detta kostar mig pengar i längden och det accepterar jag helt enkelt inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...