Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Usch usch usch lås in dem jävlarna i en liten hörna i något ruttet thaifängelse och kasta bort nyckeln.

 

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5132335.ab

 

Skjut dem i benet, kapa deras armar, kör upp en jävlans massa godis i deras röv och häng dem upp och ner och låt pojken och hans vänner slå på dem tills det regnar ut som en piniata (stavning?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahaha så jävla tung e den

 

Håller på att lära mig texten. Sick svårt :(

 

Skjut dem i benet, kapa deras armar, kör upp en jävlans massa godis i deras röv och häng dem upp och ner och låt pojken och hans vänner slå på dem tills det regnar ut som en piniata (stavning?).

 

Piñata tror jag. Men +1 annars ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zen är fint helt klart. jag gillar den där Japansk/koreanska varianten som finns lite overallt. Enkelt men bra, kommer såklart inte ihåg vad stället heter dock. :roll:

 

låten är kul :D Jobbigt vara bakis. dont detox just retox.Klart det är svårt om du ska lära dig texten, är ju Isaan han sjunger på lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Zen är fint helt klart. jag gillar den där Japansk/koreanska varianten som finns lite overallt. Enkelt men bra, kommer såklart inte ihåg vad stället heter dock. :roll:

 

låten är kul :D Jobbigt vara bakis. dont detox just retox.Klart det är svårt om du ska lära dig texten, är ju Isaan han sjunger på lol.

 

Daidomon är nöt nöt nöt om det kanske var det du tänkte på.

 

Mmmm tjejen skrev lite text på msn till mig men sen stämde inte ens alla ord med vad snubben sjunger ändå. Djup text det lilla jag fick förklarat för mig ja.

 

Stort tack för senast BTW, hade två riktigt grymma kvällar. Kylan i isbaren där man klev in i 20 minusgrader med shorts och t-shirt glömmer man inte i första taget :mrgreen: Fin upplevelse hehe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

tänk positivt

 

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

försöker

 

 

Blev visst "bara" 800 euro back för sessionen. Var 3k euro back ett tag tydligen och var där RIKTIGT nära att stänga ner efter de två stora potterna med set men behöll lugnet och körde på. Men jag behövde semiskotta på €NL1K och lyckas vinna några potter där för att ta igen något.

 

 

Jag har insett mer och mer att jag inte är så bra på poker som jag kanske trott. Dock inser man också när det är dåligt med bord och man är spelsugen som nu och kör mot regs, hur jävla kassa dem flesta av dem är. Även på NL600 och NL1K euro.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst ja, gjorde precis som Okocha debut på de nya deepstackborden.

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($568.40)

UTG+1 ($2202.65)

CO ($1127.10)

Hero (BTN) ($1308.00)

SB ($693.65)

BB ($1397.50)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:diamond: 9:diamond:

3 folds, Hero raises to $15, SB calls $12, BB raises to $60, Hero calls $45, SB folds

 

Flop: 2:heart: 3:diamond: 5:diamond: ($135, 2 players)

BB bets $102, Hero calls $102

 

Turn: 8:spade: ($339, 2 players)

BB checks, Hero bets $185, BB calls $185

 

River: 2:diamond: ($709, 2 players)

BB checks, Hero bets $961, BB calls $961

 

Final Pot: $2,631

Hero shows: T:diamond: 9:diamond:

BB shows: K:spade: K:diamond:

 

Hero wins $2,628 ( won +$1,320 )

SB lost -$15

BB lost -$1,308

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite blandat:

 

Mot någon TAG vi inte direkt har några reads på.

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($712.35)

UTG+1 ($600.75)

CO ($347.25)

BTN ($714.45)

Hero (SB) ($788.00)

BB ($588.00)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB Q:club: Q:spade:

1 fold, UTG+1 raises to $21, 2 folds, Hero raises to $80, 1 fold, UTG+1 calls $59

 

Flop: 7:heart: 3:heart: K:club: ($166, 2 players)

Hero checks, UTG+1 checks

 

Turn: 6:club: ($166, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets $108, Hero calls $108

 

River: 9:club: ($382, 2 players)

Hero checks, UTG+1 bets $412.75, Hero calls $412.75

 

 

 

Någon som verkade vara ny reg. För jävla kallt spelat av honom.

 

$5/$10 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($2814.25)

CO ($1159.75)

BTN ($995.00)

Hero (SB) ($993.35)

BB ($1048.75)

 

Pre-flop: ($15, 5 players) Hero is SB 9:diamond: 9:spade:

1 fold, CO raises to $40, BTN calls $40, Hero raises to $154, 1 fold, CO folds, BTN raises to $300, Hero raises to $988.35, BTN folds

 

Final Pot: $1,338.35

 

Hero wins $1,338.35 ( won +$350.00 )

CO lost -$40

BTN lost -$300

 

 

Angående usla regs...och denna snubben sitter ändå på 2-3 bord NL1K och väntar på motstånd ofta. Jag hackade rätt ordentligt på honom med trebets och hans motgift mot det var att syna in sig med en massa extrahänder OOP och sen antingen köra checkfold flop eller checksyn där för att sen checka ner alla dåliga toppar osv som han floppade. Kallt kallt kallt. River går verkligen inte att vika som jag ser det, men jag svor redan innan jag synat.

 

$3/$6 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($812.35)

CO ($562.45)

BTN ($0.00)

SB ($776.00)

Hero (BB) ($706.00)

 

Pre-flop: ($9, 5 players) Hero is BB A:diamond: A:club:

3 folds, SB raises to $21, Hero raises to $65, SB calls $44

 

Flop: 6:diamond: A:heart: 7:spade: ($130, 2 players)

SB checks, Hero bets $88, SB calls $88

 

Turn: 4:diamond: ($306, 2 players)

SB checks, Hero bets $175, SB calls $175

 

River: 3:heart: ($656, 2 players)

SB bets $445, Hero calls $372

 

Final Pot: $1,473

SB shows: 6:spade: 5:spade:

Hero shows: A:diamond: A:club:

 

SB wins $1,470 ( won +$697 )

Hero lost -$700

 

 

 

 

Här tar vi ut maximalt värde av våra stora händer ja 8-) Jag är inte riktigt säker på vad jag tycker om mitt riverbet FWIW (convertern visar fel för övrigt, fi har pos på mig).

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($1471.00)

UTG+1 ($1846.55)

CO ($1224.60)

Hero (BTN) ($1095.45)

SB ($1307.00)

BB ($1550.00)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BTN T:spade: T:diamond:

2 folds, CO raises to $18, Hero raises to $66, SB calls $63, 1 fold, CO calls $48

 

Flop: 9:club: 5:heart: 5:spade: ($204, 3 players)

SB checks, CO checks, Hero bets $115, SB calls $115, CO folds

 

Turn: 5:diamond: ($434, 2 players)

SB checks, Hero checks

 

River: 3:club: ($434, 2 players)

SB checks, Hero bets $199, SB calls $199

 

Final Pot: $832

Hero shows: T:spade: T:diamond:

SB shows: K:club: K:heart:

 

SB wins $829 ( won +$449 )

Hero lost -$380

CO lost -$66

 

 

 

Finns iaf hopp om livet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länken funkar inte för mig. Kommer inte ens in på metacafe.

Här är en annan låt dom har kört som galningar överallt dom senaste månaderna. Du som är en hårdrockskille kommer älska denna. :-P

 

http://www.youtube.com/watch?v=wwWJyjyE0wQ

 

Mmm den var ju asbra verkligen............................tilta mig inte ännu mer ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg denna i någon annans dagbok, har glömt var det var så jag postar den här. Vilket jävla skämt. Se någon "analysera" en shortstackhand med kommentarer som "nu spelar jag nosebleeds" med förvrängd röst av anonymitetsskäl är ju bara komiskt.

 

Klart Phil Ivey spelar som en åsna, han vill ju bara busta den irriterande shortstacken.

 

http://pokermagazine.se/poker-tv/luck123

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg denna i någon annans dagbok, har glömt var det var så jag postar den här. Vilket jävla skämt. Se någon "analysera" en shortstackhand med kommentarer som "nu spelar jag nosebleeds" med förvrängd röst av anonymitetsskäl är ju bara komiskt.

 

Klart Phil Ivey spelar som en åsna, han vill ju bara busta den irriterande shortstacken.

 

http://pokermagazine.se/poker-tv/luck123

 

HAHA ja den va bra. Känner mig som en mycket bättre spelare efter att jag sett den..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm satte mig igen...var så sjuuuukt nära att göra monsterfolden med KK i trebetad pott på djupa borden. Flop 679 med ett FD och jag timebankar halva tiden innan jag degar mot stor CR. Fi sån där äcklig usel tråkTAG med sina 19/14 i stats. Ärligt talat vill jag vika i princip allt rakt av där.

 

Synar ENBART för att jag vill spela någorlunda balanserat även när jag är övertygad om att det är -EV mot denna totalt hjärtlösa motståndare. Och med hjärta menar jag stake...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm satte mig igen...var så sjuuuukt nära att göra monsterfolden med KK i trebetad pott på djupa borden. Flop 679 med ett FD och jag timebankar halva tiden innan jag degar mot stor CR. Fi sån där äcklig usel tråkTAG med sina 19/14 i stats. Ärligt talat vill jag vika i princip allt rakt av där.

 

Synar ENBART för att jag vill spela någorlunda balanserat även när jag är övertygad om att det är -EV mot denna totalt hjärtlösa motståndare. Och med hjärta menar jag stake...

 

Antar att du fick rejält med stake i den handen? Dvs, du fick vad du strävade efter...

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sätter mig och spelar mitt absoluta A-game...fyfan vad jag fått den i röven. Den berömda Famous grouse mötte jag för första gången, vilket jävla CP...

 

Mitt livs största pott:

 

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($2213.93)

UTG+1 ($980.00)

CO ($661.22)

BTN ($978.20)

SB ($731.80)

BB ($1010.00)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is UTG K:spade: K:diamond:

Hero raises to $40, 2 folds, BTN calls $40, SB calls $35, BB calls $30

 

Flop: 2:heart: 9:diamond: J:heart: ($160, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $129, BTN calls $129, SB folds, BB raises to $387, Hero raises to $2,173.93, BTN calls $809.20, BB calls $573

 

Turn: 3:diamond: ($4,232.13, 3 players)

 

River: Q:spade: ($4,232.13, 3 players)

 

Final Pot: $4,232.13

Hero shows: K:spade: K:diamond:

BTN shows: J:club: Q:diamond:

BB shows: J:spade: T:spade:

 

Hero wins $1,257.53 ( lost -$956.40 )

BTN wins $2,971.60 ( won +$1,993.40 )

SB lost -$40

BB lost -$1,000

 

 

Jag mår så jävla illa just. Detta är FEM TIO EURO. Hur fan kan idioterna suga så jävla hård. De blockar tillochmed varandras knektar och jag blir ändå utdragen. Orkar inte ens kolla hur mycket back, en jävla massa till iaf. Fyfan va jag hatar poker. Och det säger jag inte bara för att jag är back och tiltad. Jag är så jävla trött på det. Enbart pengar man gör det för, så är det väl iofs för de flesta andra grinders. Det värsta just nu är att jag behöver en massa pengar för att kunna hålla ihop mitt förhållande. Annars vet jag fan inte om jag hade orkat fortsätta. Jag har inte psyket för det, jag har insett det nu.

 

Min tjej brukar vara överseende med mig men nu fick jag ett jävla CPutbrott efter mongopotten ovan och hon blev rätt sur. Kan inte ens klandra henne, vilket jävla CP man verkar vara.

Jag är så lugn och "snäll" alltid annars men pokern gör så sjuka saker med mig. Jag vill inte vara den människan jag blir av poker.

 

Nu ska vi ut och festa...fyfan vilket jävla festhumör jag är på!!!!

 

sug kuk allt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där fr prima?

Jobba med dom mentala bitarna kan ta ett tag faktiskt.

Jag blev frustrerad förr i tiden och kastade saker och så.

Sen kunde jag precis som du låta det gå ut över min omgivning då det gick dåligt. Detta mådde jag absolut sämst över för jag kände mig som en total pengakåt skitstövel rent ut sagt.

Spela på "bekväma" nivåer och inte spela påverkad av så många andra känslor samt helt hålla pokern från övriga livet e mina tips.

Gå ut 5 min eller ngt å ta lite luft innan man ger sig in i en diskussion med bruden osv...

Sen brukar jag nuförtiden försöka spela när jag är ensam i några timmar samt inte har ngt/ngn som väntar på mig. gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...