Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($2213.93)

UTG+1 ($980.00)

CO ($661.22)

BTN ($978.20)

SB ($731.80)

BB ($1010.00)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is UTG K:spade: K:diamond:

Hero raises to $40, 2 folds, BTN calls $40, SB calls $35, BB calls $30

 

Flop: 2:heart: 9:diamond: J:heart: ($160, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $129, BTN calls $129, SB folds, BB raises to $387, Hero raises to $2,173.93, BTN calls $809.20, BB calls $573

 

Turn: 3:diamond: ($4,232.13, 3 players)

 

River: Q:spade: ($4,232.13, 3 players)

 

Final Pot: $4,232.13

Hero shows: K:spade: K:diamond:

BTN shows: J:club: Q:diamond:

BB shows: J:spade: T:spade:

 

Hero wins $1,257.53 ( lost -$956.40 )

BTN wins $2,971.60 ( won +$1,993.40 )

SB lost -$40

BB lost -$1,000

Om du förväntar dig så mycket av spelarna på nivån lär väl någon i den potten oftast ha par+nötfärgdrag, steg+färgdrag, set, eller tvåpar, fler gånger än dom har en hand som du dominerar på flop? Så ofta lär det väl vara du som ligger under när pengarna åker in här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken bar träffa du henne på?

 

Du har inte direkt skrivit här innan så varför ska du börja nu? Fråga din mamma eller nåt.

 

 

 

Man uttrycker sig inte helt klart när man är supertiltad. Synd, för folk hugger ju på två röda.

 

 

Jag bränner sjukt mycket mer pengar här i Thailand än i Sverige. Flyget kostar en massa också. Dessutom får jag in klart mindre pengar eftersom jag inte spelar ens hälften så mycket poker(och då spelar jag ändå inte mycket nog i Sverige).

 

Vi delar iaf på allt (tro det eller ej).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl ganska obv vad han menade med att säga det? Har ni läst här någon gång över huvud taget borde ni veta att han har flickvännen på andra sidan jordklotet

 

Tack Rooney, kul att någon fattar.

 

Jag blir uppriktigt sagt extremt sugen på att sluta skriva när hälften av det jag får tillbaka är drygheter från idioter som jimpolito och jocoa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du förväntar dig så mycket av spelarna på nivån lär väl någon i den potten oftast ha par+nötfärgdrag, steg+färgdrag, set, eller tvåpar, fler gånger än dom har en hand som du dominerar på flop? Så ofta lär det väl vara du som ligger under när pengarna åker in här.

 

Famousgrouse är btn, glömde säga det. Han är superduperfisk som sagt. Döda pengar redan där. SB är rätt tajt (tror man inte när man ser handen) men att syna är dåligt och eftersom det är så sjukt att vika KK rakt av (jag kunde inte gången innan heller) så finns det inte mycket kvar att göra.

 

Och jag har inte sagt att jag förväntar mig något, skrev ju att de var kassa. Menade att man kan tycka att det BORDE vara bättre klass på spelarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det där fr prima?

Jobba med dom mentala bitarna kan ta ett tag faktiskt.

Jag blev frustrerad förr i tiden och kastade saker och så.

Sen kunde jag precis som du låta det gå ut över min omgivning då det gick dåligt. Detta mådde jag absolut sämst över för jag kände mig som en total pengakåt skitstövel rent ut sagt.

Spela på "bekväma" nivåer och inte spela påverkad av så många andra känslor samt helt hålla pokern från övriga livet e mina tips.

Gå ut 5 min eller ngt å ta lite luft innan man ger sig in i en diskussion med bruden osv...

Sen brukar jag nuförtiden försöka spela när jag är ensam i några timmar samt inte har ngt/ngn som väntar på mig. gl

 

Jepp, jag spelar på Lads så händer från 3/6+ är samma som Prima.

 

Jag har taggat ner riktigt ordentligt med mina utbrott faktiskt. Även lärt mig att stänga ner direkt när tilten slår på. Varje gång jag gått upp i nivå tidigare har det varit skitjobbigt i början och jag har suttit och lirat med en puls på typ 200. Jag har sen vant mig relativt fort som tur är. Så är det inte längre. Jag har fastnat på 2/4 väldigt länge men egentligen slått nivån bra från första början. Hur mycket jag än försöker nöta 3/6 (hyfsat mycket) och 5/10 (inte så mycket) så släpper inte den mentala spärren. Jag kan inte komma över hur mycket pengar det egentligen är. Det hjäler ju inte att jag alltid springer som ett as när jag kör där (inte bara för att det är bättre motstånd, jag är extremt mycket mer noggrann med table selection där så jag är ganska säker på att jag överlag lirat på softare bord NL600+ än NL400) Samtidigt är jag så sjuuuukt trött på att grinda på mot alla retardregs på 2/4 och känner verkligen att jag slår högre nivåer i längden. Men det du säger stämmer absolut, har man dåligt psyke ska man definitivt bara spela på nivåer man känner sig 100% bekväm med.

 

Jag är "bara" back 4k euro för dagen vilket alla som spelar 3/6+ vet inte är något att böla över alls. Men jag kan inte sluta sitta och tänka på hur mycket pengar det är och hur mycket kul man kunde gjort för dem.

 

 

Den dagen jag låter utbrotten gå ut över min tjej lägger jag fan av. Det är ju inte så att jag skriker på henne eller kastar grejer på henne :rolleyes:

 

Tack för ditt inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg denna i någon annans dagbok, har glömt var det var så jag postar den här. Vilket jävla skämt. Se någon "analysera" en shortstackhand med kommentarer som "nu spelar jag nosebleeds" med förvrängd röst av anonymitetsskäl är ju bara komiskt.

 

Klart Phil Ivey spelar som en åsna, han vill ju bara busta den irriterande shortstacken.

 

http://pokermagazine.se/poker-tv/luck123

Suck. Inte ens ur vilken DB kommer du ihåg varifrån du hittade den.

 

Och blablabal hoppas det vänder. Blablabla tilta är jobbigt. Blalala downswing kan man inte undvika.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har inte direkt skrivit här innan så varför ska du börja nu? Fråga din mamma eller nåt.

 

Kände mig lite kreativ och gled in på tråden av ett misstag. Ställde bara en enkel fråga utefter vad du skrev, inte så konstigt i min mening. Jag var inte den enda dessutom.

 

 

Tack Rooney, kul att någon fattar.

 

Jag blir uppriktigt sagt extremt sugen på att sluta skriva när hälften av det jag får tillbaka är drygheter från idioter som jimbolito och jocoa.

 

Är det ok enligt forumets regler att kalla någon idiot? Ingen vidare koll på forumets regler, men sett flera varningar och bans för sånt här innan.

 

Är jag extremt sugen på något så gör jag det, föreslår du gör detsamma, "show no mercy", eller vad säger du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jimbo, jag tror dom flesta förstod vad han menade. Det är klart det kostar pengar när man har tjejen i ett annat land med resor och dubbelt boende och annat.

 

Du har aldrig funderat på att innan du postar fråga dig själv om din post kommer göra någon glad eller ledsen? Om du skriver något konstruktivt eller negativt? Varför skriva något som du vet kommer göra en person ledsen? Varför vara elak? Jag har väldigt svårt och förstå människor som gör så. :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lol typ, spelade två timmar NL400 och NL600 nu och sprang som en gud. Upp3.7k euro. Tror det kan vara rekorddag. Backade 4K iförrgår men man kan ju säga att jag är rätt nöjd just nu...

 

Dock står jag fast vid det jag skrev, jag trivs inte med det här längre. Jag är ungefär en tiondel så glad nu jämfört med hur knäckt jag var igår. Håller ju aldrig i längden.

 

 

TYVÄRR spoilade ramz huvudmatchen i UFC 98 för mig. Jag har sett fram emot den i flera månader så det var fan riktigt tiltande. Tankar galan nu men med internet här får jag väl vara glad om jag har den nere imorgon.

 

 

Angående dagboken så har jag inte bestämt om jag ska fortsätta. Tappade lusten rätt mycket nu. Ska jag skriva så blir det alltid personligt och utlämnande, jag är sån som person helt enkelt. Och det får man bara skit för, det kan man ju konstatera.

 

Så alternativet är att bara skriva tråkiga saker. Typ antal händer, resultat och kanske några handberättelser ibland. Vi får se hur det blir.

 

Men anyway, go go go me! Tillochmed fin röd linje idag vilket inte riktigt är min stil egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh, klart du ska fortsätta. Likadant som hittills, och de allra flesta uppskattar det ju, utan att bajsa i dbn. Du som verkar så stabil i spelet, måste ju verkligen försöka jobba bort tilten på allvar. Se det som ett projekt, sätt upp mål (svårt å utveckla just nu med lilla sonen i famn). Jag hade t.ex. en sjukt löjlig grej förr när jag lirade, då jag höll för korten i ai-situationer för att inte tilta på utdragningar. Funkar ju inte i cg, men menar bara att man kan lura sig själv med små knep om man bara kommer på dem.

 

Flummigt blev det kanske, men i all välmening...

 

/SK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...