Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Gjorde ett desperat försök att undvika backmånad men det är för lite tid kvar :( Det är min första som proffs. Känns sådär men kanske lika bra att få det avklarat. Jag kan ändå inte ens räkna det som en riktig månad. Har bara haft laptopen här och rätt usla grindförhållanden, plus att man såklart vill spendera tid med tjejen. Jag ska inte ens gnälla, tycker jag spelat rätt bra men har sprungit lite dåligt, inget märkvärdigt. Jag hittade iaf 800 euro upp nu på 200 händer så efter lite bonus från Lads blir det runt 2-3k dollar back skulle jag tro. Lugnt, känner mig ändå semipositiv faktiskt! Nött mer 3/6 euro än någonsin just nu och iaf fått lite lite rutin på NL1K och jag tycker verkligen inte att regsen känns övermäktiga. Men de är ju klart bättre än tråk-åsnorna på NL400.

 

Imorrn ska vi flyga till Khon Kaen (norr, tjejens hemtrakter). En natt där och sen 2 nätter uppe i några berg hos hennes moster. Vet inte exakt var men det ska tydligen vara jävligt vackert. Ser fram emot att se lite såna delar av landet! Koh Chang var mysigt och inte alls exploaterat men det ändå får ses som en turistort, precis som alla andra ställen jag varit på i Thailand hittills.

 

Inget internet hos hennes moster dock, vetifan hur det ska gå :mrgreen:

 

 

Hihi :)

 

$3/$6 No Limit Holdem

3 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($1357.50)

SB ($322.80)

Hero (BB) ($597.00)

 

Pre-flop: ($9, 3 players) Hero is BB 8:club: 8:diamond:

BTN folds, SB raises to $12, Hero raises to $42, SB calls $30

 

Flop: 7:heart: 2:club: Q:spade: ($84, 2 players)

SB checks, Hero checks

 

Turn: 2:spade: ($84, 2 players)

SB checks, Hero bets $55, SB raises to $110, Hero calls $55

 

River: 9:diamond: ($304, 2 players)

SB bets $167.80, Hero calls $167.80

 

Final Pot: $639.60

SB shows: 6:club: 6:spade:

Hero shows: 8:club: 8:diamond:

 

Hero wins $636.60 ( won +$316.80 )

SB lost -$319.80

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand för några dagar sen. Fi spelar typ 25/15/1.8 eller något i den stilen och är rätt dålig. Hade inga direkta jättereads just då mer än statsen och vi har inte spelat någon stor pott de senaste månaderna såvitt jag kan erinra mig.

 

När jag funderar kring handen är jag ibland nöjd och ibland inte. Jag har ju iaf alltid en gutshot så jag drar aldrig dött vid syn. Jag har exempelvis åtta outs mot en envis 88 och sju outs mot en envis 99. Jag tror det är en hyfsad hand att ha med i turnpushrangen iaf. Men jag kan säkert bli övertygad om det är dåligt spelat av mig om det kommer en fin motivering :)

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($609.00)

UTG+1 ($939.50)

CO ($600.00)

BTN ($149.85)

SB ($719.20)

Hero (BB) ($652.50)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is BB 9:heart: J:diamond:

UTG raises to $24, 1 fold, CO calls $24, 2 folds, Hero raises to $91, UTG folds, CO calls $67

 

Flop: 3:heart: 6:spade: T:diamond: ($209, 2 players)

Hero bets $115, CO calls $115

 

Turn: 7:diamond: ($439, 2 players)

Hero bets $440.50

 

 

Edit: lol, nämnde inte ens preflop kom jag på. Självklart foldar jag pre som standard men PFR är inte alltför envis mot squeezar och fi gillar att kallsyna och se billiga floppar så jag tycker inte det är sååå farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Översätt bästammatorrentar (best) till engelska och (mma) lägg till (torrents)ett .com så har du en guldgruva 8-) Finns massa annat där med. Piratebay är mest UFC.

 

 

Haha jag fattade inte vad du pratade om först :-P

Hittade dit, tips på bra saker att tanka?

KOTC, The contender (asia) och Muay thai tv, bra skit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha jag fattade inte vad du pratade om först :-P

Hittade dit, tips på bra saker att tanka?

KOTC, The contender (asia) och Muay thai tv, bra skit?

 

Mm lite sneaky va?

 

Jag kollar uteslutande MMA faktiskt så jag har ingen aning. Eller ja nu kollar jag Manny Pacquaios boxningsmatcher också men det är allt :mrgreen:

 

Gillar du MMA kan du tanka Afflictions två galor, de senaste galorna i Strikeforce och de senaste i WEC (har bara följt de två sistnämnda organisationerna en kort tid så jag vet inte hur bra klass det var från början).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lektion 1: Såhär spelar man jecksen!

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($861.10)

UTG+1 ($456.81)

CO ($288.65)

BTN ($1925.40)

Hero (SB) ($727.20)

BB ($164.00)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is SB Q:heart: A:heart:

UTG calls $6, 3 folds, Hero raises to $32, 1 fold, UTG calls $26

 

Flop: 8:diamond: 3:diamond: A:club: ($70, 2 players)

Hero bets $50, UTG calls $50

 

Turn: 5:club: ($170, 2 players)

Hero bets $120, UTG calls $120

 

River: 2:club: ($410, 2 players)

Hero bets $275, UTG calls $275

 

Final Pot: $960

UTG shows: J:spade: J:diamond:

Hero shows: Q:heart: A:heart:

 

Hero wins $957 ( won +$480 )

UTG lost -$477

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lektion 2: Suck-resuck!

 

$3/$6 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

Hero (UTG) ($674.10)

UTG+1 ($391.12)

CO ($412.22)

BTN ($1486.16)

SB ($745.00)

BB ($1452.20)

 

Pre-flop: ($9, 6 players) Hero is UTG A:spade: A:diamond:

Hero raises to $24, UTG+1 calls $24, 1 fold, BTN calls $24, 2 folds

 

Flop: 6:heart: 7:spade: 3:diamond: ($81, 3 players)

Hero bets $66, UTG+1 folds, BTN calls $66

 

Turn: K:diamond: ($213, 2 players)

Hero bets $155, BTN raises to $1,396.16, Hero calls $429.10

 

River: 7:club: ($2,193.26, 2 players)

 

Final Pot: $2,193.26

BTN shows: K:heart: 3:heart:

Hero shows: A:spade: A:diamond:

 

BTN wins $812.06 ( lost -$674.10 )

Hero wins $1,378.20 ( won +$704.10 )

UTG+1 lost -$24

 

 

 

Hittade 2 fiskiga bord på NL600€ (obv när man ser händerna ovan...) där jag turade lite lagom. Har även turat in lite mer RB och bonus än jag trott så nu mår rullen lite bättre igen. Ska firas med en riiiiktig superchill-dag! 1½ timmas massage nu, sen hem och duscha, och sen ut igen för middag och Terminator 4 på bio. Jag tycker det är rätt tråkigt att gå på bio i Sverige egentligen, folk är ju så dumma i huvudet och kan bara inte hålla käften. I Thailand är alla tysta och kvaliteten på biografen är skyhögt bättre än den i Helsingborg. Billigt som fan är det med. Den enda beaten är väl att man måste stå upp och plåga sig igenom hyllningsvideon till kungen innan filmen :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW helt sjukt grym helg för oss MMA-fans. Galor i både Strikeforce och WEC! Sjukt bra matcher dessutom. Rematchen mellan Urijah Faber och Mike Brown hade lätt platsat som en huvudmatch i UFC. En av mina nya favoriter Jose Aldo är även med.

 

Strikeforce har verkligen tagit ett stort kliv mot att närma sig UFC så smått. Nu är ju iofs nästan alla namn fighters som varit med i UFC tidigare men ändå:

 

Robbie Lawler (16-4) vs Jake Shields (22-4-1)

Andrei Arlovski (15-6) vs Brett Rogers (9-0)

Nick Diaz (19-7) vs. Scott Smith (16-5)

Phil Baroni (13-10) vs. Joe Riggs (29-10)

Kevin Randleman (17-12) vs Mike Whitehead (23-7)

 

Kan knappt vänta :) Dessutom blir det ny gala med Affliction 1 augusti, Fedor är ju alltid grymt att få se, sen ska det bli skitkul med nya stjärnskottet Gegard Mousasi mot Babalu Sobral.

 

DESSUTOM vill jag tipsa om galor som redan finns ute, för en MMA-fan börjar det bli riktigt skoj, kul att inte bara UFC presterar. The Zone Dynamite från Göteborg var skitbra. K1 Scandinavia från Malmö bör ni verkligen också kolla in. Svensk MMA verkar må rätt bra trots allt under det värsta toppskiktet där det gick dåligt för både Per Eklund och David Bielkheden.

 

Sen var ju freakshowen i DREAM 9s Super Hulk Tournament rätt kul att se :mrgreen: Inte sett de "riktiga" matcherna än men fina namn så det är säkert bra med.

 

 

Massage nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BTW helt sjukt grym helg för oss MMA-fans. Galor i både Strikeforce och WEC! Sjukt bra matcher dessutom. Rematchen mellan Urijah Faber och Mike Brown hade lätt platsat som en huvudmatch i UFC. En av mina nya favoriter Jose Aldo är även med.

 

Strikeforce har verkligen tagit ett stort kliv mot att närma sig UFC så smått. Nu är ju iofs nästan alla namn fighters som varit med i UFC tidigare men ändå:

 

Robbie Lawler (16-4) vs Jake Shields (22-4-1)

Andrei Arlovski (15-6) vs Brett Rogers (9-0)

Nick Diaz (19-7) vs. Scott Smith (16-5)

Phil Baroni (13-10) vs. Joe Riggs (29-10)

Kevin Randleman (17-12) vs Mike Whitehead (23-7)

 

Kan knappt vänta :) Dessutom blir det ny gala med Affliction 1 augusti, Fedor är ju alltid grymt att få se, sen ska det bli skitkul med nya stjärnskottet Gegard Mousasi mot Babalu Sobral.

 

DESSUTOM vill jag tipsa om galor som redan finns ute, för en MMA-fan börjar det bli riktigt skoj, kul att inte bara UFC presterar. The Zone Dynamite från Göteborg var skitbra. K1 Scandinavia från Malmö bör ni verkligen också kolla in. Svensk MMA verkar må rätt bra trots allt under det värsta toppskiktet där det gick dåligt för både Per Eklund och David Bielkheden.

 

Sen var ju freakshowen i DREAM 9s Super Hulk Tournament rätt kul att se :mrgreen: Inte sett de "riktiga" matcherna än men fina namn så det är säkert bra med.

 

 

Massage nu!

 

 

+1 på hur grym helgen är..

 

Så vad tror vi om Faber -Brown?

Personligen ger jag en liten fördel till Brown, han känns starkare och är verkligen komplett. Tror inte faber har i närheten lika mkt power som brown. Brown krossade verkligen Garcia senast. Sedan kan deras senaste möte sitta lite i fabers huvud.. Brown by KO round 3..om bodinarn själv får välja.

Aldo blir som vanligt kul att se.

 

Detta måste vara Strikeforce största galan so far.. Jag älskar verkligen ghetto-Diaz, jag hoppas och tror att han besegrar Smith. Kul med gamla hjältarna Baroni och Randleman back in action.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ha det så trevligt på massagen!

 

Skriv gärna ett par rader om Terminator filmen sen när du kikat på den.

 

Så jävla trevligt var det ja :D Körde en timmes oil massage först sen en timmes herbal massage. Fick dessutom efter request runt 45 minuters genomknådning av min förstörda rygg. Mycket bra :)

Tyvärr blev det lite tråkig avslutning när det kom in tre absurt idiotiska israeler och började gapa. Den första kliver bara rakt in och börjar skrika "who is give me massage? WHO is give me massage? I want the most beautiful massage girl". Sen förde de allmänt oljud och massagetjejerna säger "schhh" men det gick inte, då var det "you don't schh me". När de väl fick in idioterna på sina massageplatser hör man "boom boom, I WANT BOOM BOOM, BOOM BOOM". Riktiga ärkeidioter var det. Tydligen höll den närmsta idioten på att dra bort skynket och kolla in på oss men det såg jag inte som tur var. Också tur att vi bara hade 5 minuter kvar, lycka till att slappna av med såna idioter i närheten.

 

HEHE, är väl fjärde gången denna resa vi har gjort planer om att gå på bio och sen inte kommit iväg...thai style, bara att acceptera :mrgreen: Jag kan väl förstå bruden ändå, 2 timmars massage och sen en trerätters gör en rätt trött :)

 

Nu är planen iaf att se T4 på lördag - jag återkommer ;)

 

+1 på hur grym helgen är..

 

Så vad tror vi om Faber -Brown?

Personligen ger jag en liten fördel till Brown, han känns starkare och är verkligen komplett. Tror inte faber har i närheten lika mkt power som brown. Brown krossade verkligen Garcia senast. Sedan kan deras senaste möte sitta lite i fabers huvud.. Brown by KO round 3..om bodinarn själv får välja.

Aldo blir som vanligt kul att se.

 

Detta måste vara Strikeforce största galan so far.. Jag älskar verkligen ghetto-Diaz, jag hoppas och tror att han besegrar Smith. Kul med gamla hjältarna Baroni och Randleman back in action.

 

Längesen jag var så kluven om en match faktiskt! Ser det som 50/50 just nu. Brown har verkligen tokimponerat men Faber är Faber. Känns lite skumt att tro mot honom när han såg oslagbar ut för så pass kort tid sen men skulle någon sätta en pistol mot mitt huvud och tvingat mig välja hade jag nog sagt Brown med. Nä när det gäller power är Brown nummer ett i divisionen. Faber själv sa ju att han gav Brown edge i power men sig själv i speed. Verkligen kul ska det bli att se iaf :)

HOPPAS vårt internet är på bra humör så man kan få ner galorna på en kväll+natt och inte 2 jävla dygn som senaste UFC :rolleyes:

 

Hehe jepp, Diaz är fan underhållande :mrgreen: Ska bli kul att se Lawler med, jag har inte sett honom sen han var den där ultra brawlern i UFC men han ska ju tydligen ha blivit riktigt komplett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade en kort men intensiv pokerrelaterad dröm inatt kom jag på.

 

Satt och spelade lite livegame med polarna hemma i Sverige. Kommer inte ihåg exakt vad men jag hade iaf typ nuts, och det var ett bet och en raise före mig. När det var min tur lutade jag mig tillbaka i stolen, la armarna i kors och sa "I'm all in".

 

Kommer inte ihåg vad som hände sen men fan så schtekig jag är 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som sture :cry:

 

Ang. backmånader: Hur länge har du varit proffs?

 

Otäck fråga :( Inte tänkt så noga på det förrän nu. Jobbade ett tag inom färdtjänst 2006 och slutade runt september-oktober tror jag. Jag körde nog bara på med lite pokerlir utan tanken att jag var proffs eller att det var ett slutgiltigt beslut, men sen tjänar man ju rätt fort mer än på ett vanligt jobb och börjar klura. Bodde hos farsan och spelade lite sporadiskt och tog ut lite pengar när jag behövde det.

 

Jag har alltså i princip levt på poker sedan vintern 2006 men det var inte speciellt seriöst och jag såg mig inte alls som "pokerproffs" på ett bra tag då. Kommer ärligt talat inte ens ihåg vad jag spelade :D Kanske NL100 och NL200 dollar. Inte högre än så iaf. När jag drog till Thailand hösten 07 med PF-gänget spelade jag 1/2 euro på Unibet och testade några gånger på 2/4. Gick rätt mycket pengar på resan samtidigt som jag inte plussade speciellt mycket totalt under tiden där. Hade inte så värst mycket pengar när jag drog heller men jag kände bara att jag var tvungen att komma iväg. Ett av mitt livs bästa beslut var det utan tvekan :) Kom dock hem med rätt lite pengar och visste nog inte riktigt om jag skulle kunna köra vidare. Hittade rush direkt när jag kom hem kommer jag ihåg :)

 

Februari 2008 körde jag bolag och race och det var väl först då jag började inse vad som krävdes. Tror vi fick ut runt 70k svenska var och det var nog då det blev ett "slutgiltigt" beslut att "go pro" och satsa liiite mer seriöst på det, innan det var det i princip att försöka ha kul och ta en dag i taget.

 

Blev kanske lite väl långt svar men det var faktiskt kul att skriva ner det :D Rätt sjukt och nästan lite otäckt hur oklara vissa saker blir som faktiskt inte hände för alltför lång tid sedan. Senil Light? :)

 

Wao fan va tragiskt :-(

 

Så sick att vara städerska och hitta David Carradine i en jävla garderob.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad ska man säga...ännu ett monsterback. Är verkligen inte kul att spela poker just nu. Sitter bokstavligt talat och blir spyfärdig när jag lirar. Får jag plussa litegrann och tror det kan vara på väg att släppa så kommer det alltid en motriggad session direkt. Slår fan aldrig fel :(

 

Känner mig verkligen inte bekväm på NL1k€ men det är så jävla svårt att inte sätta sig när det sitter en fisk vardera på de två bord som var uppe, tillsammans med 4 riktigt kassa regs.

Kör bara Lads här i Thailand och det är oftast lite dåligt med bord när jag vill spela så jag måste nästan köra lite 5/10 för att få ihop bord. Sitter verkligen ut omedelbart när det blir dåligt värde.

 

Hela sessionen var verkligen jättesjuk. Massa konstiga mongospel från motståndarna, utdragningar på alla håll och kanter, coolers, floppat set mot turnat överset, och totalt lyckades jag floppa TRE fyrtal utan att få betalt. Lite svårt när man har TT och floppen kommer TT4r...

Allt detta på 1k händer.

 

 

 

Hade verkligen uppskattat svar på denna handen:

 

Fi är reg och verkar rätt dålig. T.ex. limpsyn preflop som i handen här, eller checka bakom missad flop med AJ för att potta blank turn. Han verkar synig (inget jag var helt säker på dock) men vi har inte sett honom bluffa.

 

Inget roligt turnkort direkt men det känns lite svårt att sätta honom på just ett färdrag. Spontant kändes hans range med viktad åt någon slags made hand men det är väl svårt att säga. Vi har lite drygt pott kvar på turn. Alternativen måste väl vara push och checkfold? Blir såklart jävligt annorlunda med ruter A, men just nu känns det inte jättehett att ge honom frikort.

 

$5/$10 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($523.75)

UTG+1 ($780.75)

CO ($902.30)

BTN ($1032.00)

SB ($891.59)

Hero (BB) ($1410.33)

 

Pre-flop: ($15, 6 players) Hero is BB A:heart: A:club:

UTG calls $10, 1 fold, CO calls $10, 1 fold, SB calls $5, Hero raises to $70, UTG calls $60, CO calls $60, SB folds

 

Flop: 9:diamond: 3:diamond: 3:heart: ($220, 3 players)

Hero bets $167, UTG folds, CO calls $167

 

Turn: 6:diamond: ($554, 2 players)

Hero bets $1,163.33

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Checksyn och igen på river om den är hyfsat blank 8-)

 

Varför ge honom chansen att checka bakom alla nior med ruter, 44-88 med eller utan ruter osv på turn. Bättre att bara dega imo, kommer få syn av rätt mkt händer. Dels alla par+färgdrag, men tror även nakna nior och 44-88 kan hitta syn då de intalar sig att vi jammar höga kort innehållandes en ruter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...