Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Wow så mycket respons, nästan så man blir rörd ;) Hade bestämt mig för att skriva vidare i vilket fall. Jag lägger lite väl mycket tid på PF men vafan, jag tycker trots allt det är rätt kul att skriva här.

 

Svarar mer senare, ska bara göra två saker:

 

Först säga Machida - I'm not worthy!

 

För det andra. Jag är lite småsteamad nu! Hade 400 kronor kvar på mitt Betsson-konto. Försökte få in lite mer pengar till UFC 98 men det gick inte och jag skulle dra så jag fick köra det sista jag hade. Hann inte mecka nytt konto nån annanstans och Ladbrokes odds var pinsamma.

 

Klart man sätter en trippel på runt 30 i odds med Tim Hague (Barry är en sinnessjuk striker men herrejösses så usel han är på marken, känns som tillochmed jag hade subbat honom :mrgreen:), Polacken och Frankie Edgar! Hade 50 spänn kvar att sätta på den efter de andra betsen...lol typ :mrgreen: Men visst, ger ju lite bragging rights om inte annat :)

Jag hade även singlar med Polacken och Edgar. Både imponerade, framförallt Edgar!

Jag såg en intressant intervju med Royce Gracie nyligen btw, han sa att när väl en fighters stil har blivit "löst" av någon, så kommer han få det sjukt svårt efter det. Hade ingen betydelse om man var striker eller grappler. Känns som det kan vara så för Sherk nu efter att Penn visade hur man ska göra.

 

Evans hade gått upp till hela 2.80 i odds så jag satte 100 spänn där mest för att han är mästare och det är ett bra odds på en mästare, trodde inte direkt att han skulle vinna mot Machida.

 

Sen hade jag 80 spänn på Serra. Hade jag dömt den matchen hade jag dömt 28-27 till honom i vilket fall! I första ronden tyckte jag hans nedslagning och skakning av Hughes var mer värd än Hughes ena nedtagning. Andra ronden gick ju klart till Hughes på ren UTTRÅKNING från topp. Fyfan så tråkig Hughes är att se på ibland. Tredje låg Hughes på topp större delen men gjorde ju inte minsta lilla försök att skada Serra ens, samtidigt som Serra hade 3-4 hyfsade subförsök. Plus en snygg nedtagning på slutet. Klar rond för Serra i mina ögon. Vet inte om domarna gav rond ett eller tre till Hughes.

 

Jag tror faktiskt Serra har mer att ge framöver än Hughes om han bara har kvar motivationen.

 

På återskrivande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vara fel ute nu men har för mig det är du som är ufc-freak på forumet? Fan har hittat till tv 4+ (tror jag det är) och dem sänder ju skiten hela nätterna så nu har jag så klart fastnat för det. Finns det någon site eller torrents med fighter? Kollade lite på youtube men där var det mest "best knockouts ever"

 

Lite länkar skulle vara nice :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vara fel ute nu men har för mig det är du som är ufc-freak på forumet? Fan har hittat till tv 4+ (tror jag det är) och dem sänder ju skiten hela nätterna så nu har jag så klart fastnat för det. Finns det någon site eller torrents med fighter? Kollade lite på youtube men där var det mest "best knockouts ever"

 

Lite länkar skulle vara nice :-)

 

Finns en torrent på piratebay med alla galor :D tanka den! sök bara UFC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

håller med om Serra-Hughes även om jag antar att Hughes hade mer "octagon control" i tredje ronden. Första och andra är ju rätt självklart. Hursom, sick att ingen av domarna gav matchen till Serra.. Sedan är jag såklart färgad av att jag hade $$ på Serra. Hade också en liten peng på Evans enbart för att de var så sjukt att mästaren hade sådant underdog-odds.

 

Förresten se till att kolla in Dream 9. underhållande gala :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan vara fel ute nu men har för mig det är du som är ufc-freak på forumet? Fan har hittat till tv 4+ (tror jag det är) och dem sänder ju skiten hela nätterna så nu har jag så klart fastnat för det. Finns det någon site eller torrents med fighter? Kollade lite på youtube men där var det mest "best knockouts ever"

 

Lite länkar skulle vara nice :-)

 

Fel ute? Läste du ens mitt senaste inlägg? :mrgreen:

 

TV4 satsar stenhårt på MMA vilket är skitbra men det är väldigt svårt att hänga med eftersom det visas en massa olika galor och program huller om buller.

 

Översätt bästammatorrentar (best) till engelska och (mma) lägg till (torrents)ett .com så har du en guldgruva 8-) Finns massa annat där med. Piratebay är mest UFC.

 

Finns en torrent på piratebay med alla galor :D tanka den! sök bara UFC.

 

Härmapa!!

 

håller med om Serra-Hughes även om jag antar att Hughes hade mer "octagon control" i tredje ronden. Första och andra är ju rätt självklart. Hursom, sick att ingen av domarna gav matchen till Serra.. Sedan är jag såklart färgad av att jag hade $$ på Serra. Hade också en liten peng på Evans enbart för att de var så sjukt att mästaren hade sådant underdog-odds.

 

Förresten se till att kolla in Dream 9. underhållande gala :-)

 

Jaja absolut, det kan ju inte ha varit annat än "octagon control" som gav honom matchen. Tycker det är synd när man inte gör mer av den än att ligger och tråkar. När såg man senast en domare ställa någon i half guard upp? Jag tror aldrig jag sett det ens. Usch för tråkHughes. När jag hörde att alla dömde 28-27 blev jag lite förvånad men jag vet hur de älskar att ge matcher till folk som ligger överst. Ofta är det ok med eftersom snubben under bara ligger och håller emot men Serra körde ju på som fan och var mycket farligare från botten än Hughes från topp kändes det som.

 

Jepp ska tanka Dream, man måste ju se ett sånt spektakel :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allvarligt, jag trodde den skulle hjälpa din tilt. Vem gillar inte söta koreaner lixom. :-P

 

Jodå, det gillar väl alla, så länge de inte sjunger en sådan äcklig låt :D

 

Här kommer lite motgift! Niiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiillllleeeeeeeeeeeeeeeeee!!!

 

 

Meta, det enda som återstår nu är att begrava sina sorger i:

 

tiger.jpgtiger.jpgtiger.jpg

black%20label.jpgblack%20label.jpg

tiger.jpgtiger.jpgtiger.jpg

 

Hehe en Tiger slinker ju ner med lätthet. Arroy mak mak! Håller mig borta från Whiskey dock, är en liten vekling när det gäller sprit 8-)

 

Trist att det går illa för dig :-(

Kämpa på och trösta dig med att Cro-Cop kommer till UFC-99

 

Går inte så jävla illa egentligen, bara jag som är en whinetomte! Men just nu känns tyvärr UFC99 lite avlägset faktiskt. Har bränt så mycket pengar på sistone och inte plussat sett över de senaste 2 månaderna.

 

Jo nog kan det går åt en hel del pengar när man är i Thailand allt.

Hoppas det vänder....det kommer att vända.

 

Ty ty :)

 

Suck. Inte ens ur vilken DB kommer du ihåg varifrån du hittade den.

 

Och blablabal hoppas det vänder. Blablabla tilta är jobbigt. Blalala downswing kan man inte undvika.

 

Hehe sorry, men jag skrev iaf att jag inte hittade den själv. Men vilket jävla riksmongo?

 

Ty ty för de inspirerande orden ;)

 

Jimbo, jag tror dom flesta förstod vad han menade. Det är klart det kostar pengar när man har tjejen i ett annat land med resor och dubbelt boende och annat.

 

Du har aldrig funderat på att innan du postar fråga dig själv om din post kommer göra någon glad eller ledsen? Om du skriver något konstruktivt eller negativt? Varför skriva något som du vet kommer göra en person ledsen? Varför vara elak? Jag har väldigt svårt och förstå människor som gör så. :-(

 

Tror inte hans tankegångar sträcker sig så långt :)

 

Är man idiot så förtjänar man att få höra det. Jag tycker också du förtjänar att få höra det.

Är du genuint intresserad av att få veta var han träffade sin flickvän kan du fråga honom öga till öga nån gång din nolla.

 

Jag funderar faktiskt på hur vissa av de som snackat sådär (och bra mycket värre) hade betett sig IRL. Tror inte dem hade varit lika kaxiga och "tuffa" av någon anledning :)

 

aldrig sett jimbolito skriva nånting som inte är drygt eller hån eller "spela dum" som nyss.... vissa har spännande liv.

 

gillar din dagbok iaf meta, finns några som läser och uppskattar iaf, hoppas det vänder.. brukar göra det till slut 8-)

 

Ty ty pisak! Hur går grinden btw? Spelar du?

 

Klart du ska fortsätta skriva, på samma sätt som nu!

 

Fortsätter, får se på vilket sätt :) Jag kan ta i princip allt utan att bry mig, men när folk blandar in min tjej blir jag riktigt förbannad och tappar lusten att skriva.

 

Äh, klart du ska fortsätta. Likadant som hittills, och de allra flesta uppskattar det ju, utan att bajsa i dbn. Du som verkar så stabil i spelet, måste ju verkligen försöka jobba bort tilten på allvar. Se det som ett projekt, sätt upp mål (svårt å utveckla just nu med lilla sonen i famn). Jag hade t.ex. en sjukt löjlig grej förr när jag lirade, då jag höll för korten i ai-situationer för att inte tilta på utdragningar. Funkar ju inte i cg, men menar bara att man kan lura sig själv med små knep om man bara kommer på dem.

 

Flummigt blev det kanske, men i all välmening...

 

/SK

 

Tack tack! Skrattade när jag läste det där - DaPine87 brukade köra liknande. Sen följde oftast ett vansinnesvrål när han tog bort handen och såg att han hade blivit utdragen :mrgreen:

 

Provade en gång men tittade direkt igen, kan inte hålla mig...hehe.

 

Förstår om det verkar som jag har tiltproblem, men det har jag faktiskt inte längre! Dock whinear jag åt helvete för mycket (inte på shahin89s nivå riktigt kanske men ändå). Jag måste iaf sluta skriva här samtidigt som jag lirar, det är då det blir för mycket meningslöst whine. Stänga ner borden, upp och röra på sig lite och om jag sen ändå vill gnälla så får jag väl göra det om det får mig att må bättre :)

 

Håller med att du ska fortsätta att skriva.

Det förstår du väl att den som kommer med en sån fråga är inte värd att uppmärksammas.

 

Tack :) Hehe jo absolut är det så och det brukar inte röra mig. Men just när fjortisar drygar sig om min tjej tappar jag lusten som sagt. Sen var inte jimpolitos inlägg alls i klass med jozoas beteende (svårt att nå så lågt iofs) men det blev väl lite för mycket på en gång.

 

Följer denna dagbok, fortsätt givetvis att skriva mannen! Mkt läsvärt!

 

I will :) Tack!

 

Klart du ska fortsätta, är alltid lika skoj att se att det är nya inlägg här. Och du skriver ju både om UFC och poker så.

 

Har du spelat UFC liret btw?

 

Hehe tack.

 

Nä inte lirat det men är så sjuuuukt jävla sugen :mrgreen: Är i Thailand men ska beställa det så jag har det hemma direkt när jag kommer tillbaka till Sverige. Dämpa misären liksom :D Jag kommer iofs hem mitt i sommaren så det kan ju bli värre.

Du spelat det? Hur är det? Verkar som de flesta är skitnöjda men det verkar jävligt svårt.

 

 

hur länge efter galor måste man vänta innan man kan börja diskutera resultaten?

 

Det är ju enkelt om det är i någons dagbok, där tycker jag inte man ska diskutera det förrän innehavaren har skrivit att han sett galan. Själv brukar jag lägga in en liten spoilervarning om jag skriver om en gala. Behövs ju inte här bara eftersom det tog TVÅ dygn för mig att få ner UFC98!

 

Fortsätt skriva.

 

Nej du meta. Absolut inte sluta skriva. En av få dagböcker som är underhållande.

 

Hehe ty ty, I will! Och GLORY GLORY haslo 8-)

 

 

MVH

Zumsar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...