Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Varför ge honom chansen att checka bakom alla nior med ruter, 44-88 med eller utan ruter osv på turn. Bättre att bara dega imo, kommer få syn av rätt mkt händer. Dels alla par+färgdrag, men tror även nakna nior och 44-88 kan hitta syn då de intalar sig att vi jammar höga kort innehållandes en ruter.

 

Kanske inte är optimalt nej. Men känns ju bara som han får syn av 99, två ruter, A3 eller något sånt(händer han är slagna av). Men vad vet jag, jag är mirco spelare ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske inte är optimalt nej. Men känns ju bara som han får syn av 99, två ruter, A3 eller något sånt(händer han är slagna av). Men vad vet jag, jag är mirco spelare ^^

 

Detta är inkorrekt i de allra flesta fall, om inte annat så ska vi ha en såpass bred range här är att det inte är korrekt för FI att enbart syna med så starka händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEHE...normalt liv man har egentligen!

 

Backar 4k euro fredag kväll, mår så dåligt att man blir spyfärdig, tar en dusch och mår bättre, går ut och super ner sig, äter en pizzaslice och en paneng moo (griskött), däckar i sängen (bruden däckar i soffan), sover 6 timmar, vaknar med huvudvärk, får den jättenormala idén att dra igång grinden, hittar massa ännu sjukare människor, turar i två timmar, fortfarande utan att ha ätit, plussar 3k euro, blir spyfärdig igen (denna gång av bakfyllan), beställer ett pizza set från pizza company med "Pepperoni, Sliced ham, Sliced bacon, Onion, Capsicum, Mushroom, Pineapple, Pork, Italian Sausage, Shredded ham" på pizzan (nä jag skojar inte) och kycklingvingar samt vitlöksbröd, sitter med ryggont och illamående och skriver i en schleten pokerdagbok.

 

Hej degen 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEHE...normalt liv man har egentligen!

 

Backar 4k euro fredag kväll, mår så dåligt att man blir spyfärdig, tar en dusch och mår bättre, går ut och super ner sig, äter en pizzaslice och en paneng moo (griskött), däckar i sängen (bruden däckar i soffan), sover 6 timmar, vaknar med huvudvärk, får den jättenormala idén att dra igång grinden, hittar massa ännu sjukare människor, turar i två timmar, fortfarande utan att ha ätit, plussar 3k euro, blir spyfärdig igen (denna gång av bakfyllan), beställer ett pizza set från pizza company med "Pepperoni, Sliced ham, Sliced bacon, Onion, Capsicum, Mushroom, Pineapple, Pork, Italian Sausage, Shredded ham" på pizzan (nä jag skojar inte) och kycklingvingar samt vitlöksbröd, sitter med ryggont och illamående och skriver i en schleten pokerdagbok.

 

Hej degen 8-)

 

Being_Metaddict

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fi är ok TAG som tagit någon jätteskum linje ibland men känns inte direkt bluffig. Fråga mig inte vafan som händer på flop :mrgreen: Spela bakis utan mat tar inte fram ens A-game om man säger så.

 

River gör han sådär jobbigt att han tänker mycket längre än vanligt innan han checkar. Jag var faktiskt riktigt jävla nära att checka bakom men det hade väl inte varit alltför hett kanske. Flop är katastrof, men är turn+river ok?

 

$2/$4 No Limit Holdem

6 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($715.24)

Hero (UTG+1) ($423.00)

CO ($422.00)

BTN ($473.10)

SB ($408.70)

BB ($539.70)

 

Pre-flop: ($6, 6 players) Hero is UTG+1 2:diamond: 2:heart:

1 fold, Hero raises to $12, CO calls $12, 1 fold, SB calls $10, BB calls $8

 

Flop: 2:club: J:diamond: 6:heart: ($48, 4 players)

SB checks, BB bets $4, Hero calls $4, CO calls $4, SB calls $4

 

Turn: K:diamond: ($64, 4 players)

SB checks, BB checks, Hero bets $53, 1 fold, SB calls $53, BB folds

 

River: A:diamond: ($170, 2 players)

SB checks, Hero bets $115, SB raises to $337.70, Hero folds

 

Final Pot: $622.70

 

SB wins $619.70 ( won +$213.00 )

Hero lost -$184

CO lost -$16

BB lost -$16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normal hand :roll: Fi drar DIREKT med. Vilka råttor det finns.

 

$2/$4 No Limit Holdem

3 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

BTN ($801.70)

SB ($204.95)

Hero (BB) ($1229.40)

 

Pre-flop: ($6, 3 players) Hero is BB Q:diamond: 6:spade:

BTN folds, SB calls $2, Hero checks

 

Flop: 3:heart: Q:spade: 3:diamond: ($8, 2 players)

SB checks, Hero bets $6, SB calls $6

 

Turn: Q:club: ($20, 2 players)

SB checks, Hero bets $15, SB calls $15

 

River: A:diamond: ($50, 2 players)

SB bets $177.95, Hero calls $177.95

 

Final Pot: $405.90

Hero shows: Q:diamond: 6:spade:

SB shows: A:club: A:spade:

 

SB wins $402.90 ( won +$199.95 )

Hero lost -$202.95

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna var också rätt "rolig"! Speciellt om man är mig :mrgreen:

 

$2/$4 No Limit Holdem

5 players

Converted at weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($665.34)

CO ($146.20)

BTN ($786.68)

Hero (SB) ($396.10)

BB ($430.00)

 

Pre-flop: ($6, 5 players) Hero is SB A:club: Q:diamond:

3 folds, Hero raises to $16, BB raises to $52, Hero raises to $112, BB raises to $292, Hero raises to $394.10, BB calls $102.10

 

Flop: A:diamond: Q:club: 5:spade: ($788.20, 2 players)

 

Turn: A:heart: ($788.20, 2 players)

 

River: A:spade: ($788.20, 2 players)

 

Final Pot: $788.20

Hero shows: A:club: Q:diamond:

BB shows: Q:heart: Q:spade:

 

Hero wins $785.20 ( won +$391.10 )

BB lost -$394.10

 

 

Det var mitt FEMTE fyrtal på två dagar. Kan man lugnt kalla rekord :) Detta var enda gången jag vann ordentligt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HEHE...normalt liv man har egentligen!

 

Backar 4k euro fredag kväll, mår så dåligt att man blir spyfärdig, tar en dusch och mår bättre, går ut och super ner sig, äter en pizzaslice och en paneng moo (griskött), däckar i sängen (bruden däckar i soffan), sover 6 timmar, vaknar med huvudvärk, får den jättenormala idén att dra igång grinden, hittar massa ännu sjukare människor, turar i två timmar, fortfarande utan att ha ätit, plussar 3k euro, blir spyfärdig igen (denna gång av bakfyllan), beställer ett pizza set från pizza company med "Pepperoni, Sliced ham, Sliced bacon, Onion, Capsicum, Mushroom, Pineapple, Pork, Italian Sausage, Shredded ham" på pizzan (nä jag skojar inte) och kycklingvingar samt vitlöksbröd, sitter med ryggont och illamående och skriver i en schleten pokerdagbok.

 

Hej degen 8-)

 

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en fråga, hur kom du fram till nicket ditt? bara nå sporadiskt lite fort-fort hær och dær eller gillar du det verkligen, på riktigt? :shock:

 

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh hatar den frågan :evil: Och har svarat på den hundra gånger typ.

 

Men men, vi kör en snabbis :D Nicket har varit med jättelänge och står för metal addict. Tyckte jag var lite fyndig som gjorde ett ord av det och inte kallade mig metal-addict så det blev metaddict. Hade inte ens en aning om vad meth var. Tog flera år innan jag insåg det med :D Vi kan väl sammanfatta mitt nick med ett ord: fail.

 

Kan också påpeka att jag är emot alla droger utom gräs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol :) rætt roligt sammantræffande. tyckte att det var nåt som inte stæmde but i see, i see.

 

ja, diskussionen om huruvida maja ska vara legaliserat eller ej ska vi INTE gå in på hær, då kommer du få 10 sidor OT-spam dirr men kort o gott ja ær också inne på samma spår. tunga droger ær inte læge, men lite røka cmon!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Today, we got my brother a pet hamster because he has trouble making friends. We thought a hamster would be a good way to teach him about caring for others. I walked into the room and the hamster was hanging from the ceiling. Turns out there's a reason my brother doesn't have friends. FML
CAME

 

Today, I was at Target trying on swimsuits. I tried on a medium bottom and was so excited because it fit perfectly even though I've gained a few pounds. My self-esteem was at an all-time high until my mom told me I could never fit into a medium. I rechecked the tag. It was an extra large. FML
CAME
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får passa på när man för en gångs skull finplussar och dessutom har fin röd graf...Tvådagars (backade ju tyvärr 4k euro dagen innan men det håller vi tyst om):

 

 

hihixte.th.jpg

 

 

Euro. Rekorddag idag faktiskt med 4.6k€! Ställde klockan på 10 och lyckades väl få upp borden runt 11, med en yoghurt och proteindrink vid datorn. Är egentligen i senaste laget för att hinna jaga full nattfisk men det brukar alltid sitta några kvar fortfarande iaf. Hade inte kunnat komma upp tidigare i vilket fall, blev nog bara runt 7 timmars sömn men det var iaf en timme mer än natten innan, och utan tung bakfylla kändes det lite bättre att grinda ;) Kändes som jag spelade riktigt bra idag faktiskt.

 

När jag grindat har bruden diskat (iofs inte så mycket kvar eftersom jag sjukt nog diskade en massa igår), städat hela lägenheten och skurat golven, tvättat mina och hennes kläder samt dessutom finstädat hela toaletten, inklusive toastolen och avloppet.

Hon lovade igår att fixa min favoritfrulle grilled cheese sandwich men orkar tydligen inte det nu. Får nöja mig med fried pork ribs och ris. Ohållbart, funderar på att dumpa henne nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...