Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Vad säger meister om njurproblem och högproteindiet?

 

Inget jag läst så jättemycket om men det lär vara extremt ovanligt bland "vanliga" människor iaf. Klart det finns ett fåtal som faktiskt har någon sjukdom men de lär väl veta om det i princip alltid. Pumpar man en massa tren och sveper protteshakes hela dagarna är det såklart en annan femma :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Börjar få ett ohälsosamt stort intresse för Babymetal :oops:

 

Lol samma med folket här (från svensexan).

 

Det är ok alltså. Men håll käften med alla dina musikåsikter fr.o.m nu :rolleyes:

 

Babies gonna baby

 

Edit: om jag fastnar för det får du slänga denna posten i mitt ansikte och säga "duu!!".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har bulken satt sig på hjärnan? Tolvåriga japanska flickor?

 

Det är ett gäng skickliga musiker och producent(er?) bakom. Tror många metallare gillar det för att det är något helt nytt.

 

Antingen fattar man det eller ej typ. Jag fattade absolut inte det först. Men Gimme Choco som är stora hiten är nog också minst metall (surprise).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite mer facit (som LCFH-pajasarna kan ignorera) på att det inte ger bättre effekt av att minska kolhydratsintag istället för fettintag 8-)

 

 

http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1550413115003502

 

Nu orkar jag såklart inte läsa allt det, men eftersom titeln nämner obesity måste jag ju fråga om dom undersöker både fetton och såna dom är typ rätt vältränade?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står bara "19 adults with obesity" så jag antar att det inte var vältränade med då.

 

Finns det nån anledning att tro att din kropp hanterar matintaget annorlunda om du har bmi 24 eller 35+?

 

Edit: skriver godtyckliga bmi eftersom jag inte har en susning om vad en fet människa har för kroppsfettsprocent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det nån anledning att tro att din kropp hanterar matintaget annorlunda om du har bmi 24 eller 35+?

 

Edit: skriver godtyckliga bmi eftersom jag inte har en susning om vad en fet människa har för kroppsfettsprocent.

 

Säkerligen lite skillnad beroende på vikt, ålder, träning osv osv. Vi kommer dock aldrig ifrån att fett inte har någon metabol fördel hur mkt smör heltok än äter med sked :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar båda typer av dieter, men det är lite svårt att ta en studie på allvar som hävdar att 140 g kolhydrater om dagen är lågkolhydratskost, och som kör studien på nitton pers över sex dagar... :)

 

Thus, while the RC diet qualifies as a low-carbohydrate diet, it

was clearly not a very low-carbohydrate diet, which typically requires

carbohydrates to be less than 50 g/day (Westman et al.,

2007).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar båda typer av dieter, men det är lite svårt att ta en studie på allvar som hävdar att 140 g kolhydrater om dagen är lågkolhydratskost, och som kör studien på nitton pers över sex dagar... :)

 

140g hade varit jävligt lågt för mig just nu :mrgreen: Träningsdagar ligger nog bara min frukost däromkring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...