Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Ni andra som inte gillar att äta till "frukost": 500g kvarg, en banan, näve jordgubbar, näve blåbär, 2dl-ish lättmjölk. Mixa och njuuut. 65-ish gram protäyyyn.

 

Gick in i affären förut och köpte lite chips och cola... plockade även på mig en liter jordgubbar och massa kvarg... :( Fan ta dig om det inte är gott nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför lättmjölk?

 

Varför inte? :lol: Jag tycker det är godast helt enkelt.

 

är inte ekologisk laktosfri mjölk ett bättre alternativ?

 

Bättre för vad? :) Jag har inga problem med laktos och det är rätt ovanligt att folk har det även om många inbillar sig det. Nu bulkar jag dock och då tycker jag mjölk är rent guld för att få i sig extra protein och kalorier, på deff är mjölken det första som ryker.

 

Någon som vet när den hälsosamma självhatartrenden kommer gå över? Saknar Dödarn med sina mastiga kebaber :roll:

 

Nu hänger jag inte med, menar du min smoothie? Det finns inget recept i den trenden som innefattar en halvliter mjölk. Jag tänker däremot likadant som dig när det gäller gluten och laktos. Och aspartam såklart. Längtar tills det tramset går över. Fast då kommer det bara bytas ut mot något annat ofarligt som alla tycker man dör en långsam och plågsam död av.

 

Gick in i affären förut och köpte lite chips och cola... plockade även på mig en liter jordgubbar och massa kvarg... :( Fan ta dig om det inte är gott nu.

 

Banan och blåbär gör sitt dock. Så länge man blandar ut sin kvarg med vätska tycker jag det är najs, annars blir det bara så det stockar sig i halsen :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Nej :) Var har du fått det ifrån?

 

Lyssnar mest på min husgud Colting :)

 

Även kostdoktorn har skrivit en del om ämnet

 

http://www.kostdoktorn.se/smabarn-som-ater-fettsnal-mat-blir-tjockare2

 

Men visst det handlar väl kanske mer om mättnadskänslan ökar av fet mjölk än skillnad i mjölksocker, men 50g sockerarter/liter blir ju en del när man i övrigt äter nyttig frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well, då blir det istället en rätt löjlig kommentar ;-)

 

Ja, detta var mycket riktigt poängen.

 

Även kostdoktorn har skrivit en del om ämnet

 

http://www.kostdoktorn.se/smabarn-som-ater-fettsnal-mat-blir-tjockare2

 

I din länk står ju uttryckligen att det är lika mycket socker i lättmjölk som i standardmjölk, men att det är sämre att dricka för att det är mindre mättande fett i.

 

Edit: Läste fel, rensar resten jag skrev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker lättmjölk är godare än tjockmjölk om man blandar med gainer t.ex. så jag håller med om att lättmjölken kan ha sina smakmässiga meriter.

 

Sen tycker jag inte man behöver vara så jäkla millimeter-opti hela tiden. Livet är för kort för sån skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker lättmjölk är godare än tjockmjölk om man blandar med gainer t.ex. så jag håller med om att lättmjölken kan ha sina smakmässiga meriter.

 

Sen tycker jag inte man behöver vara så jäkla millimeter-opti hela tiden. Livet är för kort för sån skit.

 

Jag testade proteinpulver med vispgrädde, det var rätt gott. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyssnar mest på min husgud Colting :)

 

Även kostdoktorn har skrivit en del om ämnet

 

http://www.kostdoktorn.se/smabarn-som-ater-fettsnal-mat-blir-tjockare2

 

Men visst det handlar väl kanske mer om mättnadskänslan ökar av fet mjölk än skillnad i mjölksocker, men 50g sockerarter/liter blir ju en del när man i övrigt äter nyttig frukost.

 

Jag hoppas jag inte låter dryg men Colting och kostdoktorn är två av de sämsta källorna man kan lyssna på gällande sånt här. Eller Colting har jag inte läst/hört tillräckligt mycket men det lilla har varit väldigt off. Kostdoktorn är (ö)känd för sin snudd på absurda förmåga att vrida allt möjligt för att passa sin egen åsikt :)

 

Jag instämmer absolut att 50g mjölksocker är i överkant om man ska vara hälsosam men i mitt fall handlar det om en halvliter i måltiden innan gympass och en halvliter till måltiden efter. Väldigt lite på vilodagar och nästan inget alls om jag inte bulkar. För mig är det lätt värt det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

I din länk står ju uttryckligen att det är lika mycket socker i lättmjölk som i standardmjölk, men att det är sämre att dricka för att det är mindre mättande fett i.

 

Edit: Läste fel, rensar resten jag skrev.

 

Kan inte förmå mig själv att klicka på fler länkar till kostdoktorn ever igen, jag blir bara så upprörd varje gång :evil:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trista med kostdoktorn tycker jag är att han säger massor med bra saker som drunknar lite i "jag kan inte ha fel i något allt är onyttigt jag är doktor"-grejen. Mängder av människor lyssnar uppenbarligen på honom när han säger sådant som "sluta ge era barn skräpmat och socker, de mår inte bra av det", och det är ju jättebra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det trista med kostdoktorn tycker jag är att han säger massor med bra saker som drunknar lite i "jag kan inte ha fel i något allt är onyttigt jag är doktor"-grejen. Mängder av människor lyssnar uppenbarligen på honom när han säger sådant som "sluta ge era barn skräpmat och socker, de mår inte bra av det", och det är ju jättebra.

 

Absolut. Fast det är väl å andra sidan rätt allmän konsensus att inte ge sina barn skräpmat och socker? ;) Nu menar jag inte i WT-kretsar och södra USA :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...