Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Haha ja det var bland det sjukaste jag sett. Sudden death 2v1. Bara gå för takedown, sen jagar den andra hälar att vrida. GG8-)

 

Tyckte mig se en snubbe bli utsatt för en armbar och en kneebar eller heelhook samtidigt av de två andra :shock:

 

Kan varken bekräfta eller förneka livssituationen. Men har hört att någon som liknar mig ska flytta till Amsterdam om en månad så tror nog läget vore rätt bra om jag lever ^^.

Du frodas i studentlivet, eller gymmar du bara hela tiden ;)?

 

Isf är den snubben ett as som säkert lyckats få nått asfett jobb och ska njuta av livet på coffeeshops hela dagarna :evil:

 

Haha fu, du prickade så jävla rätt :oops: Noll studentliv, bara gym...trodde väl när jag flyttade att det skulle bli mer men ärligt talat är jag alldeles för gammal för de aktiviteter det rör sig om. Har en jävligt ung klass med så det har inte blivit mycket till aktiviteter. Tur man trivs med plugget :)

 

Du, jag har alltid sagt att Pippis pappa var chokladkung och det tänker jag fortsätta med. Men det får man väl inte säga i det här jäkla pk-landet!

 

Don't get me started on Rom-sås eller Rom &Cola!!!1!

 

Chokladkung låter najs, det vill jag också vara :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Juste, den där lchf-grejen. Avfärdade den LCHF endast som bantningsdiet eller även ur hälsoperspektiv? 140g kolisar låter mycket för en sån diet som sagt men vad vet jag, har mycket att göra med omständigheter också såklart.

 

Tycker såklart inte man ska glömma det Gudiol påpekade också i sin text om artikeln. Det viktigaste med vilken diet man än följer är att man gör just det, följer den :)

 

Jag har aldrig sagt att det är något fel om man trivs med att ligga väldigt lågt på kolhydrater för att kunna äta mer fett. Hade LCFH-maffian bara haft vett nog att säga exakt samma sak fast tvärtom hade det varit en mycket trevligare debatt. Denna studie gav bara ännu mer bevis för att det inte är mer effektivt med LCHF och att deras hela modell till varför LCFH skulle vara bättre är 100% fel.

 

I just den här studien var det tillochmed mer effektivt att kapa fettet istället för kolhydraterna :) Det fanns massa intressant i studien, läs texten jag länkade från tyngre om du är intresserad. Om inte jag orkat läsa hela studien tror jag inte du kommer göra det ;)

 

Som kortfattat svar på din fråga: tror inte det nämns något om hälsofördelar. Men det är såklart en hälsofördel att inte vara tjock (jag borde iofs ta åt mig av det rådet själv) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Studien är rätt noga med att inte tolka datan som att t.ex. LCHF inte skulle fungera som bantningsdiet. Det den kommer fram till är att det inte funkar bättre än traditionell nyttig bantningskost. Långtidsstudier behöver göras. Den drar inga slutsatser om hälsotillstånd på sikt för någondera typ av diet. Den behandlar dessutom inte faktiska lågkolhydratdieter utan en hybrid-diet. Även detta påtalas i studien. Det mest intressanta i studien är egentligen att jämföra de matematiska modeller som ligger bakom med hur de fungerar i praktiken på kort sikt. Att det går att gå ned i vikt medelst nyttig, kolhydratrik kost är ju inte direkt en nyhet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte en studie för något år sen som ställde olika dieter mot varandra och kom fram till att alla var ungefär lika bra om man villa gå ner i vikt? Förklaringen var då att samtliga dieter gjorde att man begränsade kaloriintaget under en period och därmed gick ner.

 

Ingen jag kommer ihåg men det låter fullt rimligt, vi har fortfarande inte kommit någon annanstans än att det är kalorierna som avgör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen jag kommer ihåg men det låter fullt rimligt, vi har fortfarande inte kommit någon annanstans än att det är kalorierna som avgör.

 

Har en man på jobbet som jag tror du skulle gilla. 180cm och 125kilo (säger han, jag tror det är mer) och där säkert 30 av dom kilona sitter i en stor boll på magen. Han är bland annat rabiat lchf-anhängare och har tjatat på mig i åratal om att jag måste en tre-fyra kokta ägg på morronen om jag vill hålla vikten i schack (som om det behövs).

 

Men nog om det, skutta nu bort till Bishops och beställ en Grapefruit Sculpin IPA. Nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en man på jobbet som jag tror du skulle gilla. 180cm och 125kilo (säger han, jag tror det är mer) och där säkert 30 av dom kilona sitter i en stor boll på magen. Han är bland annat rabiat lchf-anhängare och har tjatat på mig i åratal om att jag måste en tre-fyra kokta ägg på morronen om jag vill hålla vikten i schack (som om det behövs).

 

Men nog om det, skutta nu bort till Bishops och beställ en Grapefruit Sculpin IPA. Nu!

 

Jag undrar hur länge jag hade kunnat hålla mig från att fråga honom hur bra han tycker hans kost funkar. Det är bara en tidsfråga iaf :mrgreen:

 

Absolut inte nu, men jag ska lägga det på minnet om du lovar att den inte smakar jättemycket grapefrukt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det inte en studie för något år sen som ställde olika dieter mot varandra och kom fram till att alla var ungefär lika bra om man villa gå ner i vikt? Förklaringen var då att samtliga dieter gjorde att man begränsade kaloriintaget under en period och därmed gick ner.

 

Förklaringen var mer sannolikt att få av deltagarna följde sina anvisade dieter efter ett tag. Så studien sa inte så mycket mer än att det är svårt att motivera folk att äta specifika dieter i studier.

 

Det är ett problem att människor är så dåliga försöksdjur. Ett annat problem är att vi är bra på att se mönster där inga finns, speciellt när vi förväntar att se dem(för intressant läsning om ämnet se t ex "How to create a mind" av Ray Kurzweil). Därmed inte sagt att det inte finns bättre studier eller att det finns tydliga mönster. Men man får vara rätt försiktig med att dra allt för mycket slutsatser av studierna och även om man väljer att agera på dem får man försöka vara tydlig med att inte vet något säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förklaringen var mer sannolikt att få av deltagarna följde sina anvisade dieter efter ett tag. Så studien sa inte så mycket mer än att det är svårt att motivera folk att äta specifika dieter i studier.

 

Det är ett problem att människor är så dåliga försöksdjur. Ett annat problem är att vi är bra på att se mönster där inga finns, speciellt när vi förväntar att se dem(för intressant läsning om ämnet se t ex "How to create a mind" av Ray Kurzweil). Därmed inte sagt att det inte finns bättre studier eller att det finns tydliga mönster. Men man får vara rätt försiktig med att dra allt för mycket slutsatser av studierna och även om man väljer att agera på dem får man försöka vara tydlig med att inte vet något säkert.

 

Sett en del Kurzweilreferenser på sistone. Blir nog nästa på läslistan tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nån som kommer ihåg Mike från Hässleholm som designade hemsidor och coachade poker? Tror han var med i Idol idag!!

 

Edit: jodå http://www.teckno768.blogspot.se/2013/08/english-these-are-photo-trick-i-have.html?m=1

Edit 2: Tips 13 kan vara lösningen på all poker.

 

Nä men UNITED är tillbaka i Champions League :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

 

Antar att Dev tycker vi blev utspelade och kom undan med blotta förskräckelsen :roll:

 

 

;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...