Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Ja det är sjukt vanligt känns det som. Men det är dumt att bara köra på. Det gjorde jag förr och det slutade med att jag knappt kunde greppa nåt på en månad. Sen blev det bra efter ett tag men då körde man såklart på tills var man var i samma läge igen :roll:

 

Överlag tränar folk biceps alldeles för tungt ändå så att sänka vikterna är nog lika bra för dem flesta ändå :)

 

EZ-bar funkar för mig men för vissa ska det tydligen bli värre så jag vågar inte reka det om man har problem.

 

Ah det kanske inte är det bästa att bara köra på egentligen, för mig funkade det och jag orkade stå ut tills de blev bättre (trots det i princip gav motsatt effekt på dig). Kanske fanns det ett skonsammare och snabbare tillvägagångssätt men jag valde helt enkelt att fortsätta med övningarna jag personligen gillar bäst i flera olika syften. Så det var lite det jag ville få fram, hade det inte funkat och blivit värre har jag en egen erfarenhet av de. Hade jag valt att inte fortsätta hade jag inte vetat nånting alls.

 

Det är väl aldrig fel att ta pointers från andra, det gör de flesta. Jag följer dock aldrig andras tips/råd slaviskt, sätter alltid min egen approach på de sas. Att de funkar för hen o kanske 1000 andra behöver inte betyda att det funkar på dig och du kanske inte ens tycker om det du gör, du gör de helt enkelt bara för att det funkar på hen. Era kroppar och psyken e helt olika lixom.

 

Summan av kardemumman blir väl att läsa mycket om ämnet, utveckla sina kunskaper, utvärdera hur du själv skulle kunna få in det på ett sätt som du tror kommer fungera för dig. --> testa --> erfarenheter rikare --> gör ändringar etc --> testa igen etc.

 

Så typ, ganska logiskt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver här också även om jag tror chanserna till bra svar är större i tokboken ;)

 

 

 

Har en polare som funderar på denna utbildning (business management). Jag tycker dels det låter galet dyrt och tror dels det är svårt att klara av detta på distans. Han är motiverad men steget från KY i Sverige till distanskurser genom engelskt universitet bör vara rätt massivt? Någon här som har några tankar?

 

http://www.fei.se/kurs/babm-fulltime?category=189

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver här också även om jag tror chanserna till bra svar är större i tokboken ;)

 

 

 

Har en polare som funderar på denna utbildning (business management). Jag tycker dels det låter galet dyrt och tror dels det är svårt att klara av detta på distans. Han är motiverad men steget från KY i Sverige till distanskurser genom engelskt universitet bör vara rätt massivt? Någon här som har några tankar?

 

http://www.fei.se/kurs/babm-fulltime?category=189

 

Svårt att säga vad som är rätt eller fel men vad har din kompis för bakgrund studiemässigt? Det är hård konkurrens på just business management och det finns ju hela kandidatutbildningar som enbart handlar om ämnet. För att prata utomlands så är en mba nästan ett måste, ska du sen in och veva på säg goldman sachs / jp morgan eller dylikt så är det typ ivy league or out.

 

Om din polare brinner för det så skulle jag rekommendera honom att kriga in sig på handels, det är en bra skola och har även ett bra rykte utomlands.

 

Min erfarenhet kring hela ämnet är hård konkurrens och du måste verkligen prestera ordentligt för att få chansen och maxa dina betyg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svårt att säga vad som är rätt eller fel men vad har din kompis för bakgrund studiemässigt? Det är hård konkurrens på just business management och det finns ju hela kandidatutbildningar som enbart handlar om ämnet. För att prata utomlands så är en mba nästan ett måste, ska du sen in och veva på säg goldman sachs / jp morgan eller dylikt så är det typ ivy league or out.

 

Om din polare brinner för det så skulle jag rekommendera honom att kriga in sig på handels, det är en bra skola och har även ett bra rykte utomlands.

 

Min erfarenhet kring hela ämnet är hård konkurrens och du måste verkligen prestera ordentligt för att få chansen och maxa dina betyg.

 

Bara någon relaterad KY, jag vet inte exakt vad. Känns som det blir snuskigt svårt att gå från det till att lösa ett helt års studier på högre nivå på egen hand, dessutom enbart på engelska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Då överger man Skåne första februari och blir hallänning. Skrev på kontrakt för lägenhet riktigt riktigt nära Högskolan idag 8-) Kunde inte varit bättre timing heller än när man är totalt slutkört och bara kör på ångor sista veckorna innan jul.

 

Fattar INTE hur folk orkar sån här pendling varje dag!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då överger man Skåne första februari och blir hallänning. Skrev på kontrakt för lägenhet riktigt riktigt nära Högskolan idag 8-) Kunde inte varit bättre timing heller än när man är totalt slutkört och bara kör på ångor sista veckorna innan jul.

 

Fattar INTE hur folk orkar sån här pendling varje dag!

 

Gött, grattis :) vart bär det av någonstans?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gött, grattis :) vart bär det av någonstans?

 

Tack! :) Hehe oj, det skrev jag inte in för att jag nämnt tidigare. Halmstad!

 

är det outat vad det är för något du pluggar än?

 

Nä jag kommer nog skippa det tills vidare med. Inte för att jag spelar nån poker längre ändå iofs men det blir för lätt att lista ut vem jag är då och jag lever fortfarande kvar i outningsnojjan :mrgreen:

 

Men stort att en legend av din kaliber undrar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! :) Hehe oj, det skrev jag inte in för att jag nämnt tidigare. Halmstad!

 

Nä jag kommer nog skippa det tills vidare med. Inte för att jag spelar nån poker längre ändå iofs men det blir för lätt att lista ut vem jag är då och jag lever fortfarande kvar i outningsnojjan :mrgreen:

 

Men stort att en legend av din kaliber undrar!

 

Coolt! Pluggade där i tre år innan :mrgreen: du kan väl iaf outa vad för typ av område det handlar om? :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Coolt! Pluggade där i tre år innan :mrgreen: du kan väl iaf outa vad för typ av område det handlar om? :roll:

 

Ah! Vad läste du? ;)

 

edit: Evergrey påstår att du måste ha menat "område" som inom vilket ämnesområde jag läser :mrgreen: Isåfall passar jag iaf på den frågan med faktiskt. Men jag kan meddela att det INTE är genusvetenskap...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah! Vad läste du? ;)

 

edit: Evergrey påstår att du måste ha menat "område" som inom vilket ämnesområde jag läser :mrgreen: Isåfall passar jag iaf på den frågan med faktiskt. Men jag kan meddela att det INTE är genusvetenskap...

 

Haha ja, bra syn evergreen :mrgreen: vet inte om du köpt eller hyr men rekommenderar nyhem, bolmen eller gt (gamletull) jag bodde själv vid sistnämnda och föredrog verkligen 3 min till stan istället för nära till plugget.

 

Pluggade IT, kan ta detaljerna över pm om du är intresserad :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja, bra syn evergreen :mrgreen: vet inte om du köpt eller hyr men rekommenderar nyhem, bolmen eller gt (gamletull) jag bodde själv vid sistnämnda och föredrog verkligen 3 min till stan istället för nära till plugget.

 

Pluggade IT, kan ta detaljerna över pm om du är intresserad :)

 

Hyr! Och jag kommer ju knappast tänka på att flytta därifrån innan jag hunnit flytta in :D Tycker det är rätt nära till stan från mig med. Dessutom är jag van vid Helsingborgs alla djävulsbackar att cykla uppför när man ska hem så i en stad som är plan kommer det kännas som det är nära till allt 8-)

 

IT räcker, jag hade nog inte förstått mer ändå :D Hur var det där? Tycker skolan känns riktigt bra faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hyr! Och jag kommer ju knappast tänka på att flytta därifrån innan jag hunnit flytta in :D Tycker det är rätt nära till stan från mig med. Dessutom är jag van vid Helsingborgs alla djävulsbackar att cykla uppför när man ska hem så i en stad som är plan kommer det kännas som det är nära till allt 8-)

 

IT räcker, jag hade nog inte förstått mer ändå :D Hur var det där? Tycker skolan känns riktigt bra faktiskt!

 

Fast du sa ju att det var en sunkig 1a :mrgreen: ställ dig i kö på hfab.se och bara samla poäng tills du hittar nått som är bättre än den du redan har ;)

 

Jag hade ganska lite tid i skolan och rätt mycket egna studier, även fast jag hade nära så var det guld att ha 3 min hem en lördagnatt när man vingla hem glad i bollen.

 

Generellt så var det väl ganska så bra, svårt att jämföra med så mycket annat men en del lärare var bra och en del mindre bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast du sa ju att det var en sunkig 1a :mrgreen: ställ dig i kö på hfab.se och bara samla poäng tills du hittar nått som är bättre än den du redan har ;)

 

Jag hade ganska lite tid i skolan och rätt mycket egna studier, även fast jag hade nära så var det guld att ha 3 min hem en lördagnatt när man vingla hem glad i bollen.

 

Generellt så var det väl ganska så bra, svårt att jämföra med så mycket annat men en del lärare var bra och en del mindre bra.

 

Klart jag köar på HFAB men har du sett deras kötider på sistone eller? ;)

 

Jo det är lite blandat för oss med men överlag positivt. Skolan i sig känns fräsch tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stått i kö på Hfab sen 08 och fortfarande ej i närheten av nötlägenhet därifrån! Nyhem är nöten imo, där harvade man runt under sin storhetstid ? välkommen på riktigt Meta och kul att plugget rullar fint :-)

 

Ja 10 år där är ju standard för deras bra boenden. Känns inte som det är lönt att söka något annat än studentlägenheter där övht utan minst 5 års kötid. Jag hade typ 3 ködagar på Willhem när jag fick visning :mrgreen: Jag var så nyfiken på hur det hade gått till att jag frågade om det inte var många som hade sökt men det hade det visst varit. Tydligen hade jag bara haft en sjuk jävla tur 8-)

 

Tackar, det värmer! Märklig känsla att vara helt slutkörd och skoltrött när man tycker plugget i sig är skitkul. Men med 15 timmars pendling i veckan och stress/förseningar är det väl inte så konstigt. Kommer nog kännas smått surrealistiskt att slippa den jävla pendlingen snart :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Glooooooooooooooooooooooooooooooooooory gloooory Man Uniiiiiiiiiiiiiited

 

 

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

 

 

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glooooooooooooooooooooooooooooooooooory gloooory Man Uniiiiiiiiiiiiiited

 

 

8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)

 

 

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

 

Champions league 2015

:roffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...