Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Men wtf, så vi hatar LCHF alltså? Det är ju precis det min flickvän fått mig att börja med med vissa modifikationer. Hon hade ju tänkt köra rätt strikt medan jag får fuska med jämna mellanrum! Dämit! Då är jag inne på fel spår, alltså. Men med tanke på hur mina matvanor såg ut tidigare så är allt, oavsett vilken metod jag väljer eller vad jag väljer att stoppa i mig, en klar förbättring med all säkerhet! Min teori är väldigt enkel. En måltid som består av mycket protein och fett mättar längre än en som är baserad på mycket kolhydrater. Folk vars största problem är att dem går och småäter hela tiden, typ några kakor här, en påse godis där, och gärna dricker en cola eller öl till maten, kan ha en fördel av att prova på LCFH. Blodsockret blir jämnare och eventuellt kan det bli lättare för dem att dra ner på det onyttiga småätandet. Obs: Det KAN bli lättare, det är inte lättare per automatik. Det bästa är såklart om dem hade haft viljestyrka nog att kunna vara sugna på godis men ändå inte äta det! Grejen är ju att det är kalorier som bestämmer vikten, men det finns oändligt antal sätt att påverka kaloriintaget. Om någon person har provat olika sätt och misslyckats varje gång men sen testar LCHF och mår bra av det och går ner i vikt så skulle jag absolut inte säga åt dem att sluta. Tvärtom. Enda anledningen till att jag tiltar på LCHF-maffian är att dem nästan alltid drar absurda slutsatser och slänger ur sig idiotiska påståenden som att man blir tjock av kolhydrater och måste dra ner på just dem för att gå ner i vikt. Hade dem bara sagt "LCHF kan vara ett bra sätt för folk att minska sitt kaloriintag och hjälpa deras viktnedgång" hade jag inte reagerat för fem öre utan hållt med. Istället botas deras tydligen diet cancer, HIV och skapar fred på jorden Däremot skulle jag personligen säga som svinto och en massa andra att en balanserad kost är att föredra. Att man ska hålla sig borta från socker så mycket som möjligt är alla överens om. Jag tror inte vitt vetemjölsbröd är hälsosamt heller för den delen. Däremot är dess inverkan på vikten självklart beroende på mängden man äter. Min kompis, som jag startat företag med osv. var han som vann Biggest Loser Sverige förra året. Han brukade poängtera det för andra spelare i laget när vi hade han som tränare att, det bara är kalorier in och ut som räknas. Och om du vill gå ner i vikt så föredrog han snarare att äta mer så som Starfitter beskriver det, en mer balanserad kost. Så du behöver ju inte vara rädd för kolhydrater, utan försök bara skära ner på dem. Ät lite mer grönsaker och sådant som har lite kalorier men hög mättnadskänsla istället. (Medan jag skall äta tvärtom). META; Vad är energivärdet på Rapsolja eftersom du dricker det i frukost-shaken? Och blir det några "bi-effekter", typ dålig i magen osv.? Sen när du snackar om Jordnötter, kan jag t.ex. slänga i mig 2 nävar Chili-nötter tillsammans med en Kasein-shakepå kvällen då? Eller skall det vara osaltade nötter? Det är i princip rent fett så räkna 900 kalorier per 100 gram Jag har aldrig vägt själv men läst att en dl är ca 90 gram. Så du ser ju hur stört lätt det är att få i sig rikligt med extrakalorier om man vill. Jag märkte ingen som helst skillnad för magen men det var ingen större mängd jag körde heller. Chilinötter är väl friterade med någon onyttig sörja? Tror dem är riktigt usla. Jag åt själv saltade jordnötter men för mycket salt är inte bra så om man äter såna bör man hålla koll på saltintaget på resterande måltider. Beror såklart på hur mycket nötter man äter. Det där kaseinet är extremt prisvärt och smaken är duglig. Om du nu är student är det opti Annars är Eiselts Double Pro Chocolate överlägset alla konkurrenter i smak. Det fanns på gymvaruhuset.se till ett hyfsat pris men dem höjde rätt rejält nyligen. Jag mejlade faktiskt dem och frågade varför och dem sa att Eiselt sagt åt dem att dem inte fick sälja det så billigt längre Men ja, en sån shake och lite nötter till (icke chili) tycker jag är jättebra mellanmål eller nattmål. Citera
Kakmonstret Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Starfitter summerar det bra. Det finns inget magiskt med LCHF och jag retas gärna med den absurda tilltro dessa fanatiker har på "deras sätt". Det blir lite som en sekt. Däremot är lchf eller vilken ketodiet som helst inget fel på alls om man trivs med det. Själv blir jag lite kinkig när jag lyfter tungt utan kolhydrater, men alla är olika. Ska jag reka ett fetto som saknar intresse för att utbilda sig själv när det gäller simpel näringslära och lära sig höfta kalorier och macrovärden så rekommenderar jag alltid lchf eller något liknande. Detta är i stort sett kalorirestriktion for dummies eller folk som "inte orkar". Gillar du upplägget med lchf så kör på. Men ta allt snack om "man bränner mer fett om man äter mer fett!!!!!!!!" och "ju mer du äter desto bättre!!" med en nypa salt. Stå med andra ord inte och slicka stekpannan ren från smör i hopp om att det ska hjälpa med fettförbränningen. Citera
Kakmonstret Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 borde man inte tappa vikt av detta mtp vad du skrivit i tidigare inlägg? Jodå om man köper lchf-maffians utlägg så bör man tappa i vikt. Trollfaktorn var väl dock betydande i mitt inlägg. Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Stryker obv även under på allt stjärnfittan skrev Speciellt om hur mycket lättare det är att äta stora mängder energi i form av kolhydrater jämfört med protein. Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Starfitter summerar det bra.Det finns inget magiskt med LCHF och jag retas gärna med den absurda tilltro dessa fanatiker har på "deras sätt". Det blir lite som en sekt. Däremot är lchf eller vilken ketodiet som helst inget fel på alls om man trivs med det. Själv blir jag lite kinkig när jag lyfter tungt utan kolhydrater, men alla är olika. Ska jag reka ett fetto som saknar intresse för att utbilda sig själv när det gäller simpel näringslära och lära sig höfta kalorier och macrovärden så rekommenderar jag alltid lchf eller något liknande. Detta är i stort sett kalorirestriktion for dummies eller folk som "inte orkar". Gillar du upplägget med lchf så kör på. Men ta allt snack om "man bränner mer fett om man äter mer fett!!!!!!!!" och "ju mer du äter desto bättre!!" med en nypa salt. Stå med andra ord inte och slicka stekpannan ren från smör i hopp om att det ska hjälpa med fettförbränningen. Återigen +1. Jag haaaaaaaaaaaaaaaaatar att gymma med lågt kolhydratsintag Citera
Kakmonstret Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Btw, den som verkligen mår dåligt över att den "inte kan gå upp i vikt" kan testa att plita ner sökorden 'GOMAD - gallon of milk a day' @ google. Rekas inte till folk som är känslig för mjölk obviously. Är en lite extremare approach så läs på ordentligt. Bör kombineras med styrketräning om ni inte vill bli överfet. Citera
Kakmonstret Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Det där kaseinet är extremt prisvärt och smaken är duglig. Om du nu är student är det opti Annars är Eiselts Double Pro Chocolate överlägset alla konkurrenter i smak. Det fanns på gymvaruhuset.se till ett hyfsat pris men dem höjde rätt rejält nyligen. Jag mejlade faktiskt dem och frågade varför och dem sa att Eiselt sagt åt dem att dem inte fick sälja det så billigt längre Måste testa Eiselts Double Pro Chocolate. Kör uteslutande bodyscience och tycker det smakar väldigt bra. Kan somsagt inte klaga på priset heller. Äter Kassein säkert två gånger om dagen, antingen fluff eller vispa med vatten så det blir som en puddingröra. Sjukt gott. Insåg idag att jag inte hade kvar något lager så nu får man nöja sig med äckelwhey tills beställningen skickats. Fyfan. Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Looooooooooooooooool :lol: :lol: Måste testa Eiselts Double Pro Chocolate. Kör uteslutande bodyscience och tycker det smakar väldigt bra. Kan somsagt inte klaga på priset heller. Äter Kassein säkert två gånger om dagen, antingen fluff eller vispa med vatten så det blir som en puddingröra. Sjukt gott. Insåg idag att jag inte hade kvar något lager så nu får man nöja sig med äckelwhey tills beställningen skickats. Fyfan. Oj, om du tycker bodyscience (BS? lol) smakar bra måste du verkligen testa Double Pro (DP? lol)! Jag kommer faktiskt ihåg första gången jag smakade det. Det var på våren precis när det började bli varmt. Jag fick hem det en av de första dagarna det var upp mot 20 grader och strålande sol. Gick ut och satte mig i en park med en shaker DP och några gifflar. Tog några klunkar DP och tänkte "WOW vilken god shake, detta är livet!" Proteinpulver Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Tickets for UFC Sweden are priced at SEK 450, SEK 665, SEK 885, SEK 1110, SEK 1330 and SEK 1990, and go on sale to the public on Friday, January 13. Tickets will be available at globearenas.se and at ticnet.se. Citera
easylife Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 (redigerade) c Redigerad 22 Juni , 2016 av easylife Citera
Starfitter Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Tycker det går jättefint träna med låga kolhydratnivåer. Däremot när jag hade obefintliga ett tag, då gick det veeerkligen inte. Får i mig rätt lite kolisar, vissa dagar utan träning knappt några alls och de funkar bra. Citera
Yxel Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Aa dessa underbara kolhydrater. Jävla tryck man får efter ett par dagar "utan" av att äta en tallrik pasta. Är relativt van så det funkar ganska bra på gymmet på lågt intag, men visst, seeeeeeg är man, men det brukar släppa efter ett par set. Blir oftast bara mer taggad av att vara seg som fan. Är ju värre att gå omkring och gäspa på gymmet (det händer). Det är drygt. Bara ta sig i kragen. Det sitter i huvudet. Skulle säga att 80% av allt som har med dieter, träning, kost etc sitter i skallen. Citera
Starfitter Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 F.ö slår nog DnP det mesta när det kommer till deff, å då får man äta maaaassa kolhydrater Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 F.ö slår nog DnP det mesta när det kommer till deff, å då får man äta maaaassa kolhydrater EheHEHehHEHEh jo det hade varit något. Men det gäller ju att överväga om man vill riskera livet och hälsan. Fast vill man bli fin får man lida pin Vem vill liksom inte bli trött, orkeslös, och sitta och toksvettas konstant även om det är 15 grader i rummet och man sitter i kalsonger Citera
Kakmonstret Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 gillar dessa lol @ 7.05 "be cool!" Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Ser nu att dagboken knäckt en halv miljon visningar sedan start. Inte illa för en bitter gnällspik Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 gillar dessa lol @ 7.05 "be cool!" Aaa ofc! Kul att vi har legenden Alex Gustafsson med där och dessutom Joakim Engberg som Overeems huvudtränare Snart är det gala igen. Fler än jag som knappt kan vänta på att få se vad Rousimar "The Knee Destroyer" Palhares hittar på? :mrgreen: En av dem mest brutala fighters som vandrat på denna planet. Att han dessutom har någon svag svag utvecklingsstörning gör honom bara ännu mer intressant att se på! Citera
Mecklenburgare Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Edit: Lax 125kcal/100? Bump Citera
emilio_15 Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Nutrition 1. NEVER a. Cigarettes 2. ALMOST NEVER a. sodas b. deep fried carbohydrates c. artificial sweeteners d. High Fructose Corn Syrup 3. RARELY a. Food dyes b. Preservatives c. Deep Fried Protein d. White Sugar 4. SELDOMLY a. Dairy b. White Flour c. Alcohol Citera
emilio_15 Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Recent research suggests that there are malevolent micro-organisms in our body, like certain Candida bacterium that will actually trick our mind into craving sugar and flour in order to feed themselves! To break their stranglehold the most valuable tool at the warrior’s disposal is a fast. Most ancient philosophical schools required fasting as a prerequisite to receiving higher teachings. Often times, they would ask for 40 days. But 5 days is enough! Here is my five day warrior fast with follow-up. Day 1 Eat only raw fruit and vegetables. Raw means raw. Not frozen, not canned, not steamed, raw damnit! Either eat an avocado, have a little olive oil on a salad, or take a teaspoon of coconut oil at some point to give yourself some healthy fats. Day 2 Water. If you are hungry, then just have some more water. If you get reeeaaally hungry, then be sure to have some more water. Continue this until you are absolutely starving–then pour yourself some water. Herbal tea is fine as well, but make sure it has NO CAFFEINE. Day 3 Water and Vegetable Broth. Either buy yourself some organic vegetable broth or boil it yourself. If you are boiling it yourself throw in some green vegetables, some potato skins, some celery, some carrots, etc. and feel free to drop in a pinch of pink Himalayan salt, or even some kosher sea salt. But don’t eat the veggies, just the broth. Its not soup day, its broth day! Day 4 Raw veggies, steamed or boiled veggies, and broth. NO FRUITS. But make sure to add in the olive oil, avocado, or coconut oil. Or all three! Those type of fats are not the enemy! Day 5 Raw vegetables, Steamed Vegetables, Raw Almonds, Raw Cashews, Raw Fruits, Oatmeal, Steamed brown or wild rice, organic vegetable and legume (like lentils or kidney beans) only soup. This is where you begin to re-introduce real food with some protein back into your diet. FOLLOW UP: Day 6-10 No Sugar, No Caffeine, No Flour, No Alcohol, No Dairy – Add back in certain whole food derived supplements, primarily fish oils and green food. You will be shocked at how you feel when you are done with this, and your food cravings will be broke like MC Hammer. Citera
Mecklenburgare Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Nutrition 1. NEVER a. Cigarettes 2. ALMOST NEVER a. sodas b. deep fried carbohydrates c. artificial sweeteners d. High Fructose Corn Syrup 3. RARELY a. Food dyes b. Preservatives c. Deep Fried Protein d. White Sugar 4. SELDOMLY a. Dairy b. White Flour c. Alcohol Så det är bättre med vanliga Coca-Cola än light/zero? Citera
emilio_15 Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Så det är bättre med vanliga Coca-Cola än light/zero? Dom står ju under samma, skulle själv säga att vanlig är sämre men att zero också är rätt rejält dåligt. Citera
Starfitter Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Dom står ju under samma, skulle själv säga att vanlig är sämre men att zero också är rätt rejält dåligt. Finns inget dåligt med cola zero sett ur träningsynpunkt? Tror f.ö den gamle gode Harrypkr körde denna vid ett tillfälle. Kanske prova denna rensning någon gång, för skojs skull och inget annat. Tror inte den medför så mkt varken i "rening" eller i att bryta någon vana. Citera
Mecklenburgare Postad 10 Januari , 2012 Rapport Postad 10 Januari , 2012 Dom står ju under samma, skulle själv säga att vanlig är sämre men att zero också är rätt rejält dåligt. Missade sodas, tänkte mer på: artificial sweeteners och white sugar. Citera
Metaddict Postad 10 Januari , 2012 Författare Rapport Postad 10 Januari , 2012 Jag efterlyser försök på människor under en lång tidsperiod med hyfsat stora mängder sötningsmedel som exempelvis aspartam och sukralos. Jag betvivlar att det kommer hända dock. Att ge råttor bisarra mängder aspartam känns inte jättegångbart IMHO. Citera
Recommended Posts