Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

käka tonfisk och kvarg. bland det bästa :) ät inte försent på kvällen så det ligger och jäser i magen hela natten. blir du sötsugen/småhungring ta ett tuggummi/ett glas vatten/nikotin om du använder. funkar väldigt bra.

 

//Ligger i deff atm

 

edit; starfitters såg riktigt bra ut. köp omega3, det är att rekommendera. kanske skulle ta bort tzatsikin

 

Om tzatzikin skall bort, vad kan man ersätta det med? Är inte så förtjust i tzatziki överhuvudtaget, så skulle gärna se något annat. Å andra sidan är jag löjligt kräsen så hälften av det på matsedeln är oätbart i min värld :oops:

 

Jag önskar hitta någon kycklingrätt som jag gillar, sen bara bomba den alla dagar i veckan som någon föreslog. Det låter bäst för mig personligen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tzatzikin skall bort, vad kan man ersätta det med? Är inte så förtjust i tzatziki överhuvudtaget, så skulle gärna se något annat. Å andra sidan är jag löjligt kräsen så hälften av det på matsedeln är oätbart i min värld :oops:

 

Jag önskar hitta någon kycklingrätt som jag gillar, sen bara bomba den alla dagar i veckan som någon föreslog. Det låter bäst för mig personligen!

 

Jag älskar att göra detta;

 

Stek kyckling i smör, krydda med lite salt, peppar, chili,

Släng i lite paprika, några färska champinjoner

När kycklingen är klar och grönsakerna fått lite färg,

ta ett paket creme fraiche paprika chili och en vanlig creme fraiche/grädde

 

låt puttra en stund, krydda ev. med lite sambal oelek, peppar, chili

 

koka pasta till.

 

Detta åt jag säkert 3 ggr i veckan ett tag, kombinerat med Pyttipanna de dagarna jag var extremt lat. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid velat lägga på mig ett par kilon, men det är så jävla svårt. Min ämnesomsättning är väldigt snabb (läs; skiter 3-8 ggr om dan).

Genetiska variationer i metabolismen är nästan icke-existerande. Fysiskens lagar som gäller, du är sämre på att äta och bättre på att röra dig än vad du tror.

 

 

Hittar bara värden på >170 när jag googlar

 

låter rimligare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag älskar att göra detta;

 

Stek kyckling i smör, krydda med lite salt, peppar, chili,

Släng i lite paprika, några färska champinjoner

När kycklingen är klar och grönsakerna fått lite färg,

ta ett paket creme fraiche paprika chili och en vanlig creme fraiche/grädde

 

låt puttra en stund, krydda ev. med lite sambal oelek, peppar, chili

 

koka pasta till.

 

Detta åt jag säkert 3 ggr i veckan ett tag, kombinerat med Pyttipanna de dagarna jag var extremt lat. :)

 

Det låter skitgott!

 

Men den stora skillnaden mellan dig och mig är att du vill gå upp och jag vill gå ner i vikt? :mrgreen:

 

Har blivit tillsagd att hålla mig borta från pastan :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ettan då va? =) Skarpe nord, usch vilken arena ;)

 

Utlånad från Nässjö till Tjust detta året ... :P Hur visste du? ;o

 

Okej. Mm, fast håller mest till i vårt division 2 lag. :)

Skarpe Nord är underbar ju.

 

Jag kollade dina tidigare inlägg och såg att du och några ville åka med från Västervik.

 

Vi var där och spela för 3 säsonger sedan. Er nu inlånade målvakt "A. Svensson" spelade för oss förra säsongen.

 

Hur gammal är du? Vi kanske har spelat mot varandra någon gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter skitgott!

 

Men den stora skillnaden mellan dig och mig är att du vill gå upp och jag vill gå ner i vikt? :mrgreen:

 

Har blivit tillsagd att hålla mig borta från pastan :-(

 

Den är ganska god att äta med stekt ägg också. (Jag hade ingen pasta kvar någon gång). Alternativt om du gör den tillsammans med sallad bara?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genetiska variationer i metabolismen är nästan icke-existerande. Fysiskens lagar som gäller, du är sämre på att äta och bättre på att röra dig än vad du tror.

 

 

 

 

låter rimligare

 

 

Okej. Men hur kommer det då sig att vissa personer har extremt svårt att gå upp i vikt, och vissa extremt lätt?

 

Jo, jag antar att det är så. Brukar ju alltid bli någon dag då man glömmer av att äta, eller helt enkelt inte hinner.

 

Röra mig är jag väl ganska medveten om att jag är bra på.

 

EDIT: Sry Meta/StarFi att jag inte multiquotar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den är ganska god att äta med stekt ägg också. (Jag hade ingen pasta kvar någon gång). Alternativt om du gör den tillsammans med sallad bara?

 

Min stora hemlighet, som många tycker är helt jävla absurd, är att jag äter vare sig grönsaker eller frukt. Det ställer ofta till det..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om tzatzikin skall bort, vad kan man ersätta det med? Är inte så förtjust i tzatziki överhuvudtaget, så skulle gärna se något annat. Å andra sidan är jag löjligt kräsen så hälften av det på matsedeln är oätbart i min värld :oops:

 

Jag önskar hitta någon kycklingrätt som jag gillar, sen bara bomba den alla dagar i veckan som någon föreslog. Det låter bäst för mig personligen!

 

ersätt det med keso tex. jag kör själv mycket kyckling+keso med aromat på, skitgott =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Mm, fast håller mest till i vårt division 2 lag. :)

Skarpe Nord är underbar ju.

 

Jag kollade dina tidigare inlägg och såg att du och några ville åka med från Västervik.

 

Vi var där och spela för 3 säsonger sedan. Er nu inlånade målvakt "A. Svensson" spelade för oss förra säsongen.

 

Hur gammal är du? Vi kanske har spelat mot varandra någon gång.

 

Aha okej! Skarpe Nord blåser det ju alltid på! :P

 

Aha på så vis. Fast Åby-Tjureda ligger ju ganska långt ifrån där Västervik. Ja precis Anders Svensson spelar med oss nu ja.

 

Jag är 20 år (91a) dudå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha okej! Skarpe Nord blåser det ju alltid på! :P

 

Aha på så vis. Fast Åby-Tjureda ligger ju ganska långt ifrån där Västervik. Ja precis Anders Svensson spelar med oss nu ja.

 

Jag är 20 år (91a) dudå?

 

Okej. Ja, du hade ju nästan rätt på förnamnet på han i alla fall! ;)

Jo, det ligger vid Växjö nästan va?

 

Jag är 87a. Så tror inte vi spelat mot varandra. Om du inte varit med i Nässjö i någon av de inomhuscuperna vi anordnat i Ale Arena?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Ja, du hade ju nästan rätt på förnamnet på han i alla fall! ;)

Jo, det ligger vid Växjö nästan va?

 

Jag är 87a. Så tror inte vi spelat mot varandra. Om du inte varit med i Nässjö i någon av de inomhuscuperna vi anordnat i Ale Arena?

 

Andreas menade jag såklart =). Nja det är väl 15-17 mil ifrån tror jag. Jo det har jag faktiskt, minns jag inte fel vann vi över er med 4-0? förra året tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såja, gött snack här nu medan man varit borta :mrgreen:

 

AF har rätt angående viktuppgång, innan trollade han obv bara :roll:

 

Många ser på det helt fel, det gjorde även jag väldigt länge. Det är skitsvårt att äta så jävla "rent" man vill om man tänkt gå upp i vikt. Jag gick upp ca 10 kilo på några månader direkt när jag började träna (jag körde gainer till frukost vilket faktiskt funkade perfekt för mig men trycka i sig en massa maltodextrin varje morgon ska jag def inte rekommendera) men sen var det stopp jävligt länge pga att jag försökte bulka på typ kycklingfilé med fullkornsris fast istället äta mer av det. Sjukt jävla svårt att trycka i sig tillräckligt med mat då! Så länge man sköter träningen är det både ok att fuska med en pizza eller några hamburgare då och då. Eller köttfärssås istället för kycklingfilé.

 

Tips 1: "Cheat meals" och smygknep som att dricka olja eller köra en näve nötter efter varje måltid. Jag körde med en dryg halvdeciliter rapsolja i frukostdrinken jag nämnt innan och till nattkasein-shaken började jag äta en knapp dl jordnötter. Bara genom det lilla blir det en rätt lagom mängd extrakalorier för viktuppgång om man legat på samma vikt ett tag innan.

 

Jag är precis sån där som nämndes som åt för lite helt enkelt för att jag inte var hungrig. Innan jag började träna gick jag ibland hela dagar utan att äta mer än frukost och kanske några mackor till kvällsmat enbart pga att jag inte tänkte på att äta under dagen. Det finns inget som ökar aptiten som ett hårt gympass. Har jag kört ett fullt benpass t.ex. med knäböj osv så känner jag ofta av en markant höjning av hungerskänslan såpass länge som till kvällen nästföljande dag. Hungern några timmar efter passet ska vi inte snacka om.

 

Tips 2: Kör basövningar på gymet!!!!!!

 

Det sista man ska göra är iaf att läsa i heltoks dagbok eller luras vad som står i Aftonbladet då och då. Det är kalorier det handlar om, man går inte ner i vikt av att äta mer fett istället för kolhydrater. Det är helt sjukt att man ens ska behöva skriva såna självklarheter här. Äter man identiska måltider en vecka och sen lägger till rent fett i form av en shot rapsolja till måltiderna kommer man OBV gå upp i vikt. Man äter inte helt magiskt mindre mat nästa måltid...(jag hatar förresten mig själv för att jag ens skriver detta självklara)

 

Jag antar btw att alla som pratar om att gå upp i vikt styrketränar? Om man inte tränar någon styrketräning alls bör man vara extremt helvetes jävla smal om det ska finnas någon anledning till att vilja gå upp i vikt. Går man upp i vikt då blir det enbart fett och det kan väl i princip aldrig vara lönt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Men hur kommer det då sig att vissa personer har extremt svårt att gå upp i vikt, och vissa extremt lätt?

 

Jo, jag antar att det är så. Brukar ju alltid bli någon dag då man glömmer av att äta, eller helt enkelt inte hinner.

 

Röra mig är jag väl ganska medveten om att jag är bra på.

 

EDIT: Sry Meta/StarFi att jag inte multiquotar!

 

För att folk som inte går upp i vikt 99% av gångerna överskattar hur mycket dem äter. Och dem som blir tjocka (läs: starfitter och kenan83) glömmer ofta att räkna in att dem tryckte i sig en påse chips och en liter cola i TV-soffan några gånger i veckan...

 

Ägg då? Eller blir det för mkt kolisar då?

Orkar inte tänka.

 

Med ägg behöver du inte oroa dig för kolhydratsintaget ;) Det finns en anledning till att ägg och bacon är en vanlig frulle för LCHF-maffian :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Men hur kommer det då sig att vissa personer har extremt svårt att gå upp i vikt, och vissa extremt lätt?

 

Jo, jag antar att det är så. Brukar ju alltid bli någon dag då man glömmer av att äta, eller helt enkelt inte hinner.

 

Röra mig är jag väl ganska medveten om att jag är bra på.

 

EDIT: Sry Meta/StarFi att jag inte multiquotar!

 

http://traningslara.se/manniskor-ar-usla-pa-att-uppskatta-sin-energiforbrukning/

 

osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Andreas menade jag såklart =). Nja det är väl 15-17 mil ifrån tror jag. Jo det har jag faktiskt, minns jag inte fel vann vi över er med 4-0? förra året tror jag.

Det kan nog stämma. Minns ej om jag spelade eller inte mot er.

 

Kommer ihåg från året innan det att vi fick två röda kort av södra sveriges sämsta domare (Kesselbring) mot er, och torska endast med 1-0 trots att vi egentligen var bättre....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, så vi hatar LCHF alltså? Det är ju precis det min flickvän fått mig att börja med med vissa modifikationer. Hon hade ju tänkt köra rätt strikt medan jag får fuska med jämna mellanrum! 8-)

 

Dämit!

Då är jag inne på fel spår, alltså. Men med tanke på hur mina matvanor såg ut tidigare så är allt, oavsett vilken metod jag väljer eller vad jag väljer att stoppa i mig, en klar förbättring med all säkerhet! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, så vi hatar LCHF alltså? Det är ju precis det min flickvän fått mig att börja med med vissa modifikationer. Hon hade ju tänkt köra rätt strikt medan jag får fuska med jämna mellanrum! 8-)

 

Dämit!

Då är jag inne på fel spår, alltså. Men med tanke på hur mina matvanor såg ut tidigare så är allt, oavsett vilken metod jag väljer eller vad jag väljer att stoppa i mig, en klar förbättring med all säkerhet! :mrgreen:

 

Min kompis, som jag startat företag med osv. var han som vann Biggest Loser Sverige förra året. Han brukade poängtera det för andra spelare i laget när vi hade han som tränare att, det bara är kalorier in och ut som räknas.

 

Och om du vill gå ner i vikt så föredrog han snarare att äta mer så som Starfitter beskriver det, en mer balanserad kost.

 

Så du behöver ju inte vara rädd för kolhydrater, utan försök bara skära ner på dem. Ät lite mer grönsaker och sådant som har lite kalorier men hög mättnadskänsla istället.

 

(Medan jag skall äta tvärtom).

 

META; Vad är energivärdet på Rapsolja eftersom du dricker det i frukost-shaken? Och blir det några "bi-effekter", typ dålig i magen osv.?

 

Sen när du snackar om Jordnötter, kan jag t.ex. slänga i mig 2 nävar Chili-nötter tillsammans med en Kasein-shakepå kvällen då? Eller skall det vara osaltade nötter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men wtf, så vi hatar LCHF alltså? Det är ju precis det min flickvän fått mig att börja med med vissa modifikationer. Hon hade ju tänkt köra rätt strikt medan jag får fuska med jämna mellanrum! 8-)

 

Dämit!

Då är jag inne på fel spår, alltså. Men med tanke på hur mina matvanor såg ut tidigare så är allt, oavsett vilken metod jag väljer eller vad jag väljer att stoppa i mig, en klar förbättring med all säkerhet! :mrgreen:

 

Vi hatar LCHF-kulturen. Men denna är bara en överdriven reaktion på tidigare världelösa rekommendationer gällande kost.

 

Egentligen handlar de i grunden om att folk ska förstå varför man äter olika saker och vad de innebär att ändra sammansättningen av energimängden man sätter i sig.

 

Ex.

Kolhydrater: Lätt trycka i sig myyycket energi. Bra om man ska gå upp i vikt, vid träning, vid intag i samband med träning och protein.

Mindre bra med stora mängder vid deff, stillasittande osv osv.

 

Protein: IS THE SHIT.

PUNKT.

(Olika former av protein och fördelning är för mkt optinojja för att tas upp här)

 

Fett: Har länge varit svartmålat i västvärlden (USA var före oss inse), är en väldigt bra i många hänseende. Till skillnad från kolhydrater ger den generellt större mättnadskänsla och fyller en del viktiga funktioner i kroppen som gör att det blir svårt att utan intag ihop med kolhydrater gör det svårt att äta sig riktig tjock på de utan att kämpa.

När det kommer till fetter ska man dock skilja på olika former, Omega 3 är något vi generellt får i oss för lite av och omega 6 för mycket. Går inte in på vad detta beror på eller ger för effekter men tänker man på få i sig lite fet fisk var/varannan dag så är det jättebra.

Samma sak är det väl rätt stor konsensus kring att transfetter inte heller är så vettigt att trycka i sig.

 

I min mening så är LCHF jättevettigt för många om det inte dras för långt.

Gör bara själva experimentet att gå in i en mataffär och försök handla så mycket onyttigt ni kan (och vill äta) utan att få med livsmedel med mycket kolhydrater (eller enbart kolla på socker).

 

Socker är boven för väldigt många.

 

Socker och den djääääävla alkoholen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...