Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

försök att få in en rutin möjligtvis. börja träna kan nog hjälpa dig rätt mkt. iofs, pokerpro eller vad jobbar du med?

 

spelar poker på heltid och tycker det är skitkul, så svårt att sluta.

igår borde jag slutat då jag efter 7h på ett nätverk bytte till svs för att hitta värde kl 6 på morgonen.

little did I know att det var jag som var värdet och donerade friskt.

 

Gå upp i tid så kommer resten automatiskt. Är väldigt svårt att somna när man inte är trött, men inte så svårt att gå upp när man hellre vill sova (om man har disciplinen dvs, jag failar alltid).

 

Det är nog det här jag får göra. Det suger ungefär lika mycket som att dygna. Problemet är att jag planerade in runt 100K händer i januari, och om jag är trött och känner jag vill spela så tar jag en 30 min powernap, oavsett när, och så är jag fulltankad igen.

Ska prova tipset, i februari :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inatt var det Strikeforce med svenske Chris Spång bland prelimmatcherna. Sluta läsa här om ni vill kolla galan...

 

 

 

 

 

Sket i dem andra prelimmatcherna och såg bara Spång. Två usla ronder av honom till att börja med, märkligt att han inte ens var i närheten av en gameplan. Tredje ronden var mycket bättre och jag antar att det var så planen var att han skulle fightas från början. Tråkig insats av Legere men det är väl förståeligt mtp hur mycket bättre stående Spång är. I tredje när Spång enbart fokuserade på sin boxning såg han rätt vass ut och bättre fotarbete gjorde att Legere inte kom nära nog för att använda sin brottning. Men det syntes överlag att Spång har långt långt kvar innan han blir att räkna med.

 

 

Fint krig mellan Saffiedine och Stinson där Saffiedines "allroundhet" var avgörande. Han stod upp i första ronden och gjorde det bra tills han blev skakad av en brutal armbåge. I andra och tredje visade han istället riktigt explosiva nedtagningar med rätt ok g'n'p.

 

Wow Tyron Woodley i Strikeforce kan mycket väl vara den tråkigaste fightern i MMAs historia. Fyyyyyyyyfaaaaan så plågsamt att se honom. Tur man kan hoppa över hans matcher när man inte kollar live...

 

Brutal g'n'p av Mo men Larkin hade inte i ringen att göra med honom :( Larkin såg bara plufsig och otränad ut och lär ha lärt sig läxan nu att lära sig banta och gå ner en viktklass. Det visar hur pajat Strikeforce blivit sen Zuffa köpte dem att han får gå match mot "Queen" Mo.

 

Lawlor the brawlor gjorde som vanligt och svingade hårt som fan, tillochmed en vinst för honom :D

 

Att Jardine får titelmatch första gången nere i mellanvikt säger väl allt. Gick som väntat och han fick spö i första ronden.

 

Undrar varför jag lade ner tid på att ens skriva om galan nu i efterhand, sjukt bortkastad tid på en sån här gala. Förutom dåliga matchningar var det även usel klass på domarinsatserna rakt igenom. Ett domslut i prelims som tydligen var rätt sjukt och på main card var det två matcher där den ena fightern fick på tok för många onödiga smällar innan matcherna stoppades. Fast det var iaf inte Strikeforces fel :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL fråga latMeta om träning när jag finns här.

 

Mina och levels emipiriska undersökningar säger att crosstrainern slå löpbandet på fingrarna alla dagar i veckan. Implicit är löpning dock bättre eftersom samma tid ordentlig löpning förbränner något mer än chilla crossen (MAN KÖR ALDRIG SNABBT I DEN, DET GÖR BARA TANTER).

 

Däremot har den en bra fördel i att den förbränner väldigt bra mot hur jobbig den är och även hur ofta man kan köra den. Springer jag 3 dagar i rad mår mina otränade ben rätt kasst och motivationen att dra ut en gång till är obefintlig.

 

Crossen däremot sätter man på lågt motstånd och relativt hög frekvens och det funkar även med den sjukaste av träningsvärk i benen.

 

Personligen tänkte jag springa för målsättningen att få bra kondition som primärsyfte. Ska jag köra en clean deff kommer jag (obv förutom kost) att slänga in promenader och crossen som förbränning vid sidan av styggt gymmande.

 

 

slutsats: Cross>promenad>löpning>>>>löpband. cykla talar man inte ens om i helvetet mmmmkey

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL fråga latMeta om träning när jag finns här.

 

Mina och levels emipiriska undersökningar säger att crosstrainern slå löpbandet på fingrarna alla dagar i veckan. Implicit är löpning dock bättre eftersom samma tid ordentlig löpning förbränner något mer än chilla crossen (MAN KÖR ALDRIG SNABBT I DEN, DET GÖR BARA TANTER).

 

Däremot har den en bra fördel i att den förbränner väldigt bra mot hur jobbig den är och även hur ofta man kan köra den. Springer jag 3 dagar i rad mår mina otränade ben rätt kasst och motivationen att dra ut en gång till är obefintlig.

 

Crossen däremot sätter man på lågt motstånd och relativt hög frekvens och det funkar även med den sjukaste av träningsvärk i benen.

 

Personligen tänkte jag springa för målsättningen att få bra kondition som primärsyfte. Ska jag köra en clean deff kommer jag (obv förutom kost) att slänga in promenader och crossen som förbränning vid sidan av styggt gymmande.

 

 

slutsats: Cross>promenad>löpning>>>>löpband. cykla talar man inte ens om i helvetet mmmmkey

 

Du inser att du kom fram till ungefär samma sak som jag fast med 10 ggr fler bokstäver? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om deff så ligger jag riktigt jävla magsjuk.

 

Satt 3.5h timme på tåget och höll tbx illamåendet, var mest magont och lite risig innan resan startade. RIIIIIKTIGT misär att kolla klockan varje minut och själva i takt med pulsen.

 

Kom iaf hem och la mig under täcket frös och hade krampkänslor men spydde inget. Lyckades slumra till några gånger och sista gången jag vaknade blev de en rejäl oral fight med toastolen.

 

Efter kollade jag mig i spegeln;

- Munkfrillan (ser ut som 14 år utan vax).

- Tårar från ögonen pga ansträndningen.

- En hy som tyder på chokladmissbruk.

- Orakat skägg sedan nyår.

 

Sista punkten är riktigt risig då jag inte har skäggväxten för det men efter en förlustmatch i SSBB mot dödsfisken och 070 blev straffet att odla skägg fram till mitten av feb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL fråga latMeta om träning när jag finns här.

 

Mina och levels emipiriska undersökningar säger att crosstrainern slå löpbandet på fingrarna alla dagar i veckan. Implicit är löpning dock bättre eftersom samma tid ordentlig löpning förbränner något mer än chilla crossen (MAN KÖR ALDRIG SNABBT I DEN, DET GÖR BARA TANTER).

 

Däremot har den en bra fördel i att den förbränner väldigt bra mot hur jobbig den är och även hur ofta man kan köra den. Springer jag 3 dagar i rad mår mina otränade ben rätt kasst och motivationen att dra ut en gång till är obefintlig.

 

Crossen däremot sätter man på lågt motstånd och relativt hög frekvens och det funkar även med den sjukaste av träningsvärk i benen.

 

Personligen tänkte jag springa för målsättningen att få bra kondition som primärsyfte. Ska jag köra en clean deff kommer jag (obv förutom kost) att slänga in promenader och crossen som förbränning vid sidan av styggt gymmande.

 

 

slutsats: Cross>promenad>löpning>>>>löpband. cykla talar man inte ens om i helvetet mmmmkey

 

Skyller på att du inte varit lika aktiv på sistone, så det kändes enklast att fråga Meta. Kunde iofs bara slängt ut frågan utan att adressera någon 8-)

 

Hur som helst gillar jag svaret och även det faktum att du tagit dig tid att undersöka skiten. Då kör jag vidare med min jävla kvinnocross utan att skämmas!

 

Får väl samtidigt dra ner på skitmaten. Man är ju en riktig gottegris, det är inget att snacka bort!

 

Pasta, choklad och ljust bröd kommer bli svååååååååårt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skyller på att du inte varit lika aktiv på sistone, så det kändes enklast att fråga Meta. Kunde iofs bara slängt ut frågan utan att adressera någon 8-)

 

Hur som helst gillar jag svaret och även det faktum att du tagit dig tid att undersöka skiten. Då kör jag vidare med min jävla kvinnocross utan att skämmas!

 

Får väl samtidigt dra ner på skitmaten. Man är ju en riktig gottegris, det är inget att snacka bort!

 

Pasta, choklad och ljust bröd kommer bli svååååååååårt..

 

Ähhh pasta är ju bra skit! Alla riktiga idrottsmän äter mycket pasta. True story.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah chocklad.

Köpte godis på hemmakväll i fredags, kände mig jäätteduktig. Hade bara 80% choklad mot normala 95% (gillar en skumgrej) och tog bara 7hg istället för sedvanliga 1kg+

 

kakor.... weojgneqngpqegnpqegmåwrådmc :mrgreen:

 

 

http://www.tasteline.com/Recept/oreo_cookie_creamcake

 

(ATHbakelse jag själv gjort)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hahah chocklad.

Köpte godis på hemmakväll i fredags, kände mig jäätteduktig. Hade bara 80% choklad mot normala 95% (gillar en skumgrej) och tog bara 7hg istället för sedvanliga 1kg+

 

kakor.... weojgneqngpqegnpqegmåwrådmc :mrgreen:

 

 

http://www.tasteline.com/Recept/oreo_cookie_creamcake

 

(ATHbakelse jag själv gjort)

 

Haha!

Då är vi exakt likadana. Folk som inte känner mig brukar ofta fråga om de får smaka godis - tills de ser påsen. Endast choklad!

 

Men att ta mindre än 1 kg är ju dyrare. I alla fall i Ystad. Då kan man inte stå emot. Ekonomiskt oförsvarbart att inte ta över 1kg! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FYP

 

Haha din jävel!!

 

Jag satt och putsade några tiondelar här och var på easybanorna nu och gick in för att kolla om det gjort någon skillnad men istället tappade jag en till 78 :cry::oops: Dock har jag typ 3½ minut jag måste kapa på Motherland på något mirakulöst jävla sätt för att få ihop den sista stjärnan jag saknar och öppna upp bonusbanan på extreme. Jag gissar att tre stjärnor på Motherland och sen någon stjärna eller två på bonusbanan räcker för att ta sig en bra bit in på topp 50-listan. Men det är ju lättare sagt än gjort :roll:

 

edit: FITTLUDER! Läste lite på ett forum om Bike Baron och inser nu att det funnits något jävla fusk med en genväg på Motherland innan!!!! Nu krävs det 6 min för tre stjärnor vilket def är svårt nog men tydligen kunde man lätt klara runt 1.30 innan...känns ju jävligt rättvist att försöka klättra på leaderboarden nu :shock:

 

Dessutom ser jag att det är nya banor på väg igen, tilta mig långsamt :( Bike Baron är på god väg att ta över mitt liv!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha din jävel!!

 

Jag satt och putsade några tiondelar här och var på easybanorna nu och gick in för att kolla om det gjort någon skillnad men istället tappade jag en till 78 :cry::oops: Dock har jag typ 3½ minut jag måste kapa på Motherland på något mirakulöst jävla sätt för att få ihop den sista stjärnan jag saknar och öppna upp bonusbanan på extreme. Jag gissar att tre stjärnor på Motherland och sen någon stjärna eller två på bonusbanan räcker för att ta sig en bra bit in på topp 50-listan. Men det är ju lättare sagt än gjort :roll:

 

btw så adda jag dig som vän nu på game centret.. accepta!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej träningsgurus.. behöver tips på mat och enkel träning.. Skall till thai om en dryg månad, hur skall jag lyckas förvandlas från "soffpotatis till respektabel" fram tills dess?

 

Har tillgång till "minigym" och löpband på jobbet. Är detta möjligt? ligger just nu cirkus 6-7 myskilon över matchvikt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej träningsgurus.. behöver tips på mat och enkel träning.. Skall till thai om en dryg månad, hur skall jag lyckas förvandlas från "soffpotatis till respektabel" fram tills dess?

 

Har tillgång till "minigym" och löpband på jobbet. Är detta möjligt? ligger just nu cirkus 6-7 myskilon över matchvikt..

 

tumregeln brukar man säga är 7000 kcal underskott per vecka ger -1kg per vecka.

(dvs 1000 kcal i underskott per dag gör att du går ner ca 1kg på en vecka).

 

vill du ner 6 kg på en månad, 4 veckor, så får du ligga på ett kcal-underskott på ca 1500/dag.

Se till att få i dig ca 2g protein/kg kroppsvikt per dag bara, sen kan du fylla upp resten av kalorierna med kolhydrater och fett, inte så noga.

 

sen kan det variera hur mkt du går ner mtp vätska i kroppen osv.

 

Om du tränar och förbränner kcal får du större utrymme att äta.

 

 

1 månad tycker jag är för kort tid för att gå ner så mycket i övrigt. Det är ett rätt hårt kcal-underskott/dag, men det går.

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lägger du dig på 1000kcal underskott om dagen kommer du gå ner i snitt 4kg på den tiden. Skulle inte rekommendera ligga mkt längre men kör du på dryga 1000kcal underskott om dagen kanske du slutar på 5-6kg istället.

 

Alltså bör få ett nettounderskott från din basförbränning + träning på ~ 1000-1200 kcal om dagen.

 

Min basförbränning ligger på ca 2300 kcal, kolla din egen här.

http://www-users.med.cornell.edu/~spon/picu/calc/beecalc.htm

 

sen räknar du ut hur mkt du rör dig och vad de förbränner och sen hur mkt du äter om dagen.

 

Allt blir ungefärligt såklart men ändå bra indikation på var du ska ligga.

 

Kost är svårt föreslå utan alla har egna preferenser men dra ner på allt socker, lite på kolhydraterna och käka mkt livsmedel såsom kvarg, kycklingfilè, tonfisk, lax, nötfärs och wokgrönsaker.

 

Är du ovan träna så kör mkt promenader på 40-80 min och löp/gymma lite efter vad du pallar.

 

Är du mer van så tänk ihop ett bra schema med cardio/promenad iaf 5 ggr i veckan för att nå önskat underskott. Sen gymma gärna för att inte tappa för mkt muskelmassa i processen.

 

 

Sen funkar alla väldigt olika, visa har jättelätt för att droppa såfort dom går en gång i veckan och slutar äta glass varje dag medan andra får kämpa ordentligt och gå hungriga.

 

glgl

 

 

edit; 2a

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara kör som vi skrev, det är inget svårt.

ingen kur, det är bara enkel "matematik" för kroppen.

 

okidok skall ge det ett försök :-D Om någon har lust att sätta upp typ ett rullande 3-4 dagsschema med måltider är jag villig att dumpa lite på SvS som tack.. min hjärna stannar typ någonstans vid tonfisk med grönsaker och kyckling med grönsaker. Nått roligare än vatten man får dricka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

okidok skall ge det ett försök :-D Om någon har lust att sätta upp typ ett rullande 3-4 dagsschema med måltider är jag villig att dumpa lite på SvS som tack.. min hjärna stannar typ någonstans vid tonfisk med grönsaker och kyckling med grönsaker. Nått roligare än vatten man får dricka?

 

som sagt, så länge du håller rätt kaloriunderskott och får i dig dagsintaget protein så kan du dricka julmust eller öl, det spelar mindre roll.

(edit: ej att rekommendera då du lämnar lite utrymme för faktiskt mat och du dricker så kalorimätta drycker, men ville bara göra en poäng i att du kan äta lite vad som bara du uppfyller kriterierna)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger upp mitt gamla från i våras, kan dock vara lite för mkt kcal för dig beroende på dina förutsättningar. Men kanske inspirerar lite:

 

 

Måndag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Som är kvarg (250g), Musli (1dl), Kaffe, Fun light (3korkar), 2 knäckebröd (fullkorn), 1 bruk makrill i tomtatsås (125g), 1 omega-3 tab, 1 multivitamintab.

 

Pre workout alt sistamål:

Lax 200g = 250kcal (stekt)

Wok: 300g = 75kcal

Kräftstjärtar: 40 gram = 50kcal

Senapskvarg: 100g = 70kcal

Tot: 450 kcal

 

Post workout:

Tonfisk : En burk = 200kcal

Ris: 70g = 250 kcal

Tzatziki: 100g = 115 kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 600

 

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

som är kvarg(250g), jordgubbar (100g), vassle (10g)

Morot: 100gish = 50kcal

Vassle efter och eaa innan träning = 180kcal

Totalt: 2200 kcal

 

 

 

 

 

Tisdag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

 

Pre workout alt sistamål:

Chili con carne: 500 gram = 590kcal

Keso: 100g = 70kcal

Tot: 660kcal

 

Post workout:

Kyckling: 250g = 260kcal

Ris: 70g = 250kcal

Tzatziki: 100g = 115kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 665

 

Mellanmål:

Morot: 100gish = 50kcal

Vassle efter och eaa innan träning = 180kcal

Totalt: 2185 kcal

 

 

 

 

 

 

 

 

Onsdag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Lunch:

Chili con carne: 500 gram = 590

Keso: 100g = 70kcal

Tot: 660kcal

 

Middag:

Kassler: 300g = 330kcal

Wok: 300g = 75kcal

Tzaztiki: 100g = 115kcal

Tot: 520kcal

 

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

Morot: 100gish = 50kcal

Totalt: 2120kcal

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Torsdag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Pre workout alt sistamål:

Lax 200g = 250kcal (stekt)

Wok: 300g = 75kcal

Kräftstjärtar: 40 gram = 50kcal

Senapskvarg: 100g = 70kcal

Tot: 450 kcal

 

Post workout:

Kassler: 300g = 330kcal

Pasta: 60g = 200kcal

Tzaziki: 100g = 115kcal

Oliver: 8 st = 40kcal

Tot: 685kcal

 

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

Morot: 100gish = 50kcal

Vassle efter och eaa innan träning = 180kcal

Totalt: 2255

 

 

 

 

 

 

Fredag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Lunch:

Kyckling: 300g = 315kcal

Vitkål: 300g = 75 kcal

Tzatziki: 100g = 115kcal

Tot: 505kcal

 

Middag:

Kyckling: 200g = 210kcal

Wok: 300g = 75kcal

Tzaziki: 100g = 115kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 440kcal

 

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

Morot: 100gish = 50kcal

Totalt: 1885kcal

 

 

 

 

 

 

 

 

Lördag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Pre workout alt sistamål:

Lax 200g = 250kcal (stekt)

Wok: 300g = 75kcal

Kräftstjärtar: 40 gram = 50kcal

Senapskvarg: 100g = 70kcal

Tot: 450 kcal

 

Post workout:

Kyckling: 300g = 330

Ris: 80g = 280kcal

Tzaztiki: 100g = 115kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 765kcal

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

Morot: 100gish = 50kcal

Vassle efter och eaa innan träning = 180kcal

Totalt: 2155kcal

 

 

 

 

 

Söndag:

Frukost: Vanliga = 630kcal

Lunch:

Quornfärs: 200g = 180kcal

Pasta: 60g = 200kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 420 kcal

 

Middag:

Kyckling: 200g = 210kcal

Wok: 300g = 75kcal

Tzaziki: 100g = 115kcal

Oliver: 8st = 40kcal

Tot: 440kcal

 

Kvällsmål:

Vanliga = 260kcal

Morot: 100gish = 50kcal

Totalt: 1800kcal

 

Veckobudget: 14600 kcal

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...