Gå till innehåll

Cash me ousside - how bow dah!


Metaddict

Recommended Posts

Jag har nog sämst dygnsrytm i världen. Tips på hur jag kan få den mer "normal"?

Har provat dygna, höll i 2 veckor sen var jag tillbaka såhär igen.

Gå upp i tid så kommer resten automatiskt. Är väldigt svårt att somna när man inte är trött, men inte så svårt att gå upp när man hellre vill sova (om man har disciplinen dvs, jag failar alltid).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmmm alltid när united förlorar (vilket inte händer så ofta) så är jävligt många glada för att skriva det på fejjan, men nu krossar dom city (även om det bara är FA cup) så skriver inte en jävel om det...

UNITED<3

 

Var några min från att livebeta på City. Tyckte dom hade bra odds. Tom på Svenska spel...

 

Konstigt att dom inte har studio i Viasat btw! Hade velat höra dom snacka sönder denna matchen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hmmmmm alltid när united förlorar (vilket inte händer så ofta) så är jävligt många glada för att skriva det på fejjan, men nu krossar dom city (även om det bara är FA cup) så skriver inte en jävel om det...

UNITED<3

 

Mm så jävla najs, dem sitter hela högen och önskar dem höll på ett lag som United. Svenska jävla avensjuckan jag svär!!!!

 

Btw, jag har klättrat till 77a i världen på Bike Baron :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta, ditt lilla träningsfreak. Har ett par frågor angående träning:

 

1. Hur väl stämmer en sån jävla cardiomaskin? Crosstrainer heter den nog.

 

Jag var nere idag på Friskis sån prova på vecka och körde en kvart på den och enligt den så brände jag 300 kalorier. Sprang sedan 10 min som avslutning, visserligen i väldigt lågt tempo, och förbrände 130 kalorier. Är det verkligen så stor skillnad? Tack på förhand! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hamburgare och pasta :S och jag är inte det minsta kräsen

visst att äta det med en timmes mellanrum men det där...

vad för pasta och händer det ofta under bulken?

 

Ja alltså obv inte hamburgare med bröd och sen pasta till det. Does not compute :D Ica har jävligt goda TexMex-hamburgare med 15% fett.

 

Min förra (och egentligen enda riktiga) bulk låg mycket stor fokus på någon form av pasta med köttfärssås. Fast mycket basic och rätt smal köttfärssås på 10%ig nötfärs och på sin höjd lite matlagningsgrädde i.

 

Började även de flesta dagar med mackor och min fina chokladdryck gjord i mixern på lättmjölk, proteinpulver, havregryn och rapsolja 8-)

 

Jag har nog sämst dygnsrytm i världen. Tips på hur jag kan få den mer "normal"?

Har provat dygna, höll i 2 veckor sen var jag tillbaka såhär igen.

 

Du kan ju sluta med att vara så jävla spelförstörd till att börja med, tror det är hela nyckeln :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meta, ditt lilla träningsfreak. Har ett par frågor angående träning:

 

1. Hur väl stämmer en sån jävla cardiomaskin? Crosstrainer heter den nog.

 

Jag var nere idag på Friskis sån prova på vecka och körde en kvart på den och enligt den så brände jag 300 kalorier. Sprang sedan 10 min som avslutning, visserligen i väldigt lågt tempo, och förbrände 130 kalorier. Är det verkligen så stor skillnad? Tack på förhand! :mrgreen:

 

Tyvärr skulle jag absolut inte lita på siffrorna i dem där maskinerna :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr skulle jag absolut inte lita på siffrorna i dem där maskinerna :(

 

Fuck!

Så det är bättre att springa på löpbandet? Hade hoppats det stämde åtminstone lite, för springa är så otroligt jävla tråkigt.

 

Kan lika gärna passa på att fråga om du har några andra tips på bra aktiviteter om man vill bränna kalorier och gå ner i vikt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck!

Så det är bättre att springa på löpbandet? Hade hoppats det stämde åtminstone lite, för springa är så otroligt jävla tråkigt.

 

Kan lika gärna passa på att fråga om du har några andra tips på bra aktiviteter om man vill bränna kalorier och gå ner i vikt?

 

Strypsex.

 

Blir perfekt belastning på vänsterarmen eftersom den måste hålla upp ca 80% kroppsvikten och högerarmen tränar man greppmusklerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck!

Så det är bättre att springa på löpbandet? Hade hoppats det stämde åtminstone lite, för springa är så otroligt jävla tråkigt.

 

Kan lika gärna passa på att fråga om du har några andra tips på bra aktiviteter om man vill bränna kalorier och gå ner i vikt?

 

Bättre och bättre. Skillnaden i förbränning är inte stor nog för att du ska märka av det om du inte kör flera timmar om dagen. Tycker du det är mindre tråkigt med crosstrainer än att springa så kör på, det är definitivt skonsammare mot kroppen. Personligen hatar jag jag crosstrainern ännu mer än att springa :)

 

Hehe rätt svårt att tipsa dig om vad du tycker är kul! Jag och A i Team Microvåg har tänkt försöka börja spela badminton. Om man har bil eller brukar ta buss var man än ska är det en bra början att cykla eller gå istället. Kan du inte börja med MMA eller nåt? :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fuck!

Så det är bättre att springa på löpbandet? Hade hoppats det stämde åtminstone lite, för springa är så otroligt jävla tråkigt.

 

Kan lika gärna passa på att fråga om du har några andra tips på bra aktiviteter om man vill bränna kalorier och gå ner i vikt?

Bättre för vad? Kaloriförbrukning?

Det beror nog på tempo, teknik osv.

 

Om du vill gå ner i vikt ska du ligga på ett kaloriunderskott vilket enklast sker via reglering av kosten. Du får träna absurda mängder för att kompensera en taskig kosthållning i övrigt.

Dessutom finns det andra saker som komplicerar viktnedgång enbart via träning; exempelvis brukar många inta mer energi via föda när de tränar för att kompensea.

 

Du bör också tänka på att det är skillnad på att gå ner i vikt och att gå ner i fettvikt. För att bevara muskler och annat trevligt bör du gärna peta in lite styrketräning och hålla ett högt proteinintag.

 

När det kommer till aktiviteter, pyssla med något du kan tolerera. Om du absolut hatar löpträning gör något annat. Rör på dig bara. Fotboll kanske?

 

För en basic överblick (det är värt det, tro mig) läs - http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

 

Om du känner dig lite mer ambitiös kan du gå igenom arkivet på bodyrecomposition.com - http://www.bodyrecomposition.com/fat-loss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...