Gå till innehåll

Bestpoker.com


Bestpoker

Recommended Posts

  • Svars 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Återkommer med samma fråga som tidigare:

 

Varför skulle OnGame tycka att det är ok av Best att blocka andra skins spelare från att spela? Har jättejättesvårt att förstå det!

Det är bara Ongame som kan sätta blockar på folk så vitt jag vet, och det är dom som har gjort det i det här fallet. Någon på bestpoker har till 99% sagt till Ongame att blocka spelare x och y från cds bord av någon anledning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara Ongame som kan sätta blockar på folk så vitt jag vet, och det är dom som har gjort det i det här fallet. Någon på bestpoker har till 99% sagt till Ongame att blocka spelare x och y från cds bord av någon anledning.

 

På vilket sätt skulle Best kunnat gjort detta ogrundat? Jag hajar verkligen inte. Vad skulle OnGame tjäna på detta, och vad skulle Best tjäna på detta? Om detta händer ogrundat upprepade ggr, så är det väl klart att OnGame reagerar?!? OnGame, Best och alla andra skin skulle ju bara förlora massa pengar på detta, så what´s in for them? Och så mycket tjänar inte Best på CDS så att det skulle vara värt det på något sätt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte uttala mej i såna här trådar egentligen, eftersom jag är lite för gammal för att uppröras av sådana här lätt hysteriska smutskastartrådar. Kunde dock inte hålla mej. (Kanske inte är så gammal ändå???)

 

Många som gissar vad som hänt. Spelar det någon roll egentligen? Kanske har CDS "lurat" BP att banna spelare som kontnuerligt satt sig på hans HU-bord, kanske har BP gått för långt när dom hörsammat CDS på det här sättet. Att en massa spelare funderar på att lämna BP för detta känns som en kraftig överreaktion, men det är ju såklart upp till var och en. Personligen har jag alltid blivit väl bemött och omhändertagen av BP och skulle iaf ge dom chansen att i lugn och ro förklara vad som hänt även om jag var personligen störd av vad som hänt.

 

När det gäller borden så nämnde nån lösenordsskyddade bord - finns inte det redan? Jag har inte testat själv, men är det inte precis det som "private" tables betyder? Lösningen för spelare som t.ex. CDS då är att antingen skapa privata bord och locka fiskarna dit, eller att bita ihop som alla andra och spela både mot fisken och hajen.

 

Enligt mej - BP är bra - ge dom en chans att svara.

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar inte uttala mej i såna här trådar egentligen, eftersom jag är lite för gammal för att uppröras av sådana här lätt hysteriska smutskastartrådar. Kunde dock inte hålla mej. (Kanske inte är så gammal ändå???)

 

Många som gissar vad som hänt. Spelar det någon roll egentligen? Kanske har CDS "lurat" BP att banna spelare som kontnuerligt satt sig på hans HU-bord, kanske har BP gått för långt när dom hörsammat CDS på det här sättet. Att en massa spelare funderar på att lämna BP för detta känns som en kraftig överreaktion, men det är ju såklart upp till var och en. Personligen har jag alltid blivit väl bemött och omhändertagen av BP och skulle iaf ge dom chansen att i lugn och ro förklara vad som hänt även om jag var personligen störd av vad som hänt.

 

När det gäller borden så nämnde nån lösenordsskyddade bord - finns inte det redan? Jag har inte testat själv, men är det inte precis det som "private" tables betyder? Lösningen för spelare som t.ex. CDS då är att antingen skapa privata bord och locka fiskarna dit, eller att bita ihop som alla andra och spela både mot fisken och hajen.

 

Enligt mej - BP är bra - ge dom en chans att svara.

 

:-)

De har redan svarat en gång och det svaret var inte tillfredsställande på en enda punkt. Alla omständigheter talar ju för att CDS de facto har påverkat Bestpoker att få nätverket att banna spelare från hans bord. Tolkar man det hela på nåt annat sätt, så är man förmodligen kreationist också. Det enda ditt inlägg säger mig är att du förmodligen på något vis har intressen i Bestpoker.

 

Det är en klart adekvat reaktion att bojkotta en sida som ger den här sortens edgar till spelare bara för att ledningen är bundis med honom. Vi har sett nog av oseriositet hos pokersajter och det enda sättet för oss spelare att få ett slut på det är att rösta med fötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hänsyn till tidigare inlägg i den aktuella frågan önskar vi göra ett förtydligande i hopp om att detta missförstånd kan klargöras.

 

Spelare A har kontaktat Bestpokers supportavdelning med klagomål. Bestpoker vidarebefodrade informationen till Ongame Network. Ongame analyserade händelseförloppet och valde därefter att blockera möjligheten för Spelare A och B att sitta vid samma pokerbord på grund av ”player harassment”.

 

Beslut i frågor rörande ”player harassment”, ”chipdumping”, ”collusion”, etc. behandlas och tas endast av Ongame Network.

 

Vidare har Bestpoker analyserat Spelare A:s användning av chatfunktionen och därefter valt att blockera denna funktion för den aktuella spelaren eftersom såväl språk som innehåll strider mot våra villkor.

 

Härmed hoppas vi att frågan är utagerad. Om någon har ytterligare funderingar och/eller frågor i det aktuella ärendet är ni självklart välkomna att skicka mail till support@bestpoker.com. Ärendet kommer att vidarebefordras till ansvarig person och kommer att besvaras så fort som möjligt.

 

Hälsningar

 

Bestpoker.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med hänsyn till tidigare inlägg i den aktuella frågan önskar vi göra ett förtydligande i hopp om att detta missförstånd kan klargöras.

 

Spelare A har kontaktat Bestpokers supportavdelning med klagomål. Bestpoker vidarebefodrade informationen till Ongame Network. Ongame analyserade händelseförloppet och valde därefter att blockera möjligheten för Spelare A och B att sitta vid samma pokerbord på grund av ”player harassment”.

 

Beslut i frågor rörande ”player harassment”, ”chipdumping”, ”collusion”, etc. behandlas och tas endast av Ongame Network.

 

Vidare har Bestpoker analyserat Spelare A:s användning av chatfunktionen och därefter valt att blockera denna funktion för den aktuella spelaren eftersom såväl språk som innehåll strider mot våra villkor.

 

Härmed hoppas vi att frågan är utagerad. Om någon har ytterligare funderingar och/eller frågor i det aktuella ärendet är ni självklart välkomna att skicka mail till support@bestpoker.com. Ärendet kommer att vidarebefordras till ansvarig person och kommer att besvaras så fort som möjligt.

 

Hälsningar

 

Bestpoker.com

 

Alla som tror att Bestpoker har gjort sitt yttersta för att få nätverket att besluta till förmån för sin favoritrejkare räcker upp handen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelare A har kontaktat Bestpokers supportavdelning med klagomål. Bestpoker vidarebefodrade informationen till Ongame Network. Ongame analyserade händelseförloppet och valde därefter att blockera möjligheten för Spelare A och B att sitta vid samma pokerbord på grund av ”player harassment”.

Så Spelare A (CDS) kan inte sätta sig på ett bord som Spelare B spelar på heller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vidare har Bestpoker analyserat Spelare A:s användning av chatfunktionen och därefter valt att blockera denna funktion för den aktuella spelaren eftersom såväl språk som innehåll strider mot våra villkor.

 

 

Ja, jag förstår att ni stänger av chatten för CDS när han använder den för att tala om för alla att ni ger honom fördelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att späda på faktat om hur oseriösa Bestpoker faktiskt är som pokersajt så kan ju tilläggas att en av CDS kompanjoner också spelade på sajten som minderårig, när bestpoker givetvis måste vetat om det eftersom pojken i fråga medverkade på något event i Båstad där de löste hans problem med åldern om nätterna även där.

 

Detta vill jag minnas kom i princip rakt ur hans mun någon gång i CDS gamla DB. Killen i fråga skulle man ju också kunna säga ett och annat om...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Verkar som om CDS spelar på två konton samtidigt också... riktigt illa om allt det här stämmer.:twisted:
Ja, det kan han använda till att spela mot alla som nekar honom action!

 

Seriously, multipla konton i cashgame är ingen big deal, inget som går att hindra och rätt standard. Du har 0 garanti att spela mot personen som öppnat ett nick på någon site.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan han använda till att spela mot alla som nekar honom action!

 

Seriously, multipla konton i cashgame är ingen big deal, inget som går att hindra och rätt standard. Du har 0 garanti att spela mot personen som öppnat ett nick på någon site.

 

Det är ju när det blir som de skrivit på 2p2 som det blir allvarligt. Två personer (de som blev bannade) skriver ju att de bevittnat vid fler än ett tillfälle hur CDS och heliga_ak sitter på 3-handade bord tillsammans med en fisk, och den ena sitter ut för att han ska bli ensam med fisken, eller för den delen spelar båda två på samma fyrhandade bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det kan han använda till att spela mot alla som nekar honom action!

 

Seriously, multipla konton i cashgame är ingen big deal, inget som går att hindra och rätt standard. Du har 0 garanti att spela mot personen som öppnat ett nick på någon site.

 

 

Skojar du eller? Som jag läste spelar han på dom samtidigt... Sen är det ju han som nekar action dessutom.

 

 

Från 2+2 av RedEye__

"I was speculating to how he manages to block me from the tables he's sat at (and I have a feeling he can't sit if I'm sitting). Through the method that I believe he is using, I figured that he could also make it possible for him to multi-account and sit in with 2 different names on one table. So he would get his contacts at ongame to make it seem like the 2 accounts have different IP addresses. It is pure specualtion, but it if he can mess about with my account then it seems very possible that he can mess about with his own allowing him to multi-account. I don't really know how else to explain it."

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat intressant faktum i historien är att CDS hot om att blocka THEBALCONY från sina bord framfördes för över en månad sedan. Bannen inträffade igår och lyftes fem minuter efter att THEBALCONY klagade hos Bestpoker. Detta talar alltså fullständigt emot Bestpokers påstående att dessa ingripanden endast görs av Ongamenätverket, i och med att en sådan omväg med stor sannolikhet hade gjort att ärendet i alla fall hade tagit längre tid än 5 minuter (betänk också att detta hände efter midnatt igår, söndag; inte precis prime time).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite tankar innan det här eskalerar till fåniga proportioner (som det förvisso redan gjort):

 

heliga_ak är inte CDS, CDS är inte heliga_ak. Detta kan flera intyga.

 

Att människor är underåriga som spelar poker online, är nog minst lika vanligt som att många här har konton i föräldrars/kompisars/whatevers namn. Det kanske inte är rätt, men knappast intressant heller.

 

Att en spelare har blockas för han förföljer en annan spelare är ju bara ren idioti, oavsett vems beslut det må vara. I grund och botten, så sker ju det här pga att mjukvaran är undermålig (som redan påpekats). Om denna hade fungerat som den borde så skulle det aldrig vara nödvändigt att blocka en spelare på detta vis.

 

Om CDS och heliga_ak colludar eller inte låter jag vara osagt. Det skulle mycket väl kunna stämma och vems bord det ligger på att förhindra det har jag ingen aning om.

 

Däremot är väl största felet egentligen att blocken hävdes. Om det fanns anledningar nog att blocka en spelare på detta vis, så borde dessa också vara tillräckliga för att denne inte skall unblockas direkt? Tar man ett beslut på "giltiga" grunder så bör detta beslut stå fast tills motsatsen är bevisad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att människor är underåriga som spelar poker online, är nog minst lika vanligt som att många här har konton i föräldrars/kompisars/whatevers namn. Det kanske inte är rätt, men knappast intressant heller.

 

Det är visst intressant. Det är oförsvarbart att en pokersajt ser mellan fingrarna på regelbrott. Vad ger Bestpoker rätten att negligera de regler som är uppsatta för ongamenätverket? Om en sajt godtyckligt kan tolka sitt nätverks regler finns det ju inte någon som helst säkerhet för någon av spelarna på nätverket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att man som H-Uspelare på lite högre nivåer har mer än 1 konto trodde jag faktiskt va standard. Ingen här kan neka till att detta är väldigt vanligt förekommande, hur ska man annars få action mot de lite sämre regsen, samt mot fisken med djupa fickor? Det är inget att gnälla över, men däremot all denna särbehandling av CDS. Undrar om Bestpoker verkligen fattar vilken edge dem har gett CDS gentemot andra spelare. Att dem stängde hans chatt var ju posetivt, nu väntar vi bara på att dem stänger hans konto, imo. Det här med att VDS skulle ha colludat har jag inte satt mig in i ännu, men jag ber att få återkomma när jag luskat lite på 2+2! :twisted:

 

 

Jag tycker faktiskt forumet bör se över deras sammarbete med denna, ack så smutsiga/korumperade site. Ingen banner jag skulle vara stolt över i dessa dagar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här börjar likna en riktig konspirationsteori som bara blir värre av en massa spekulationer.

 

Kan det inte vara så här:

1. CDS blir sur på THEBALCONY och rapporterar denne för något till Bestpoker som i sin tur rapporterar till Ongame.

2. En temporär (eller hur var det, jag har inte riktigt alla fakta här?) blockering av dessa två att spela vid samma bord träds i kraft. (Därav "sur för att jag fick dig blockad?")

3. Ongame utreder det och kommer fram till att blockeringen ska hävas. (eller om det nu var att den skulle fortsätta gälla).

 

Att CDS är bundis med BestPokers chefer borde inte spela någon roll, förutom att de förmodligen kontaktar Ongame snabbare, men att BestPokers ledning skulle ha sån makt över Ongame ställer jag mig tveksam till.

 

Nu säger jag inte att det jag skrev är sant, men det känns som att det likaväl skulle kunna vara såhär. Det har ju inte direkt lagts fram några starka bevis i tråden.

 

 

EDIT: Efter att ha fått lite mer kött på benen och läst 2plus2-tråden måste jag hålla med om att det luktar lite unket om Bestpoker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...