Gå till innehåll

Bestpoker.com


Bestpoker

Recommended Posts

Postat: 2008-09-16, 16:09

Jag har snackat med BestPoker på telefon idag (precis). Det har varit lite kaotiskt under natten och morgonen, med bollar som studsat mellan Ongame och BestPoker. På telefon har jag fått ny info som sprider lite nytt ljus över det hela som inträffat.

 

BestPoker bad att få komma med ett uttalande om några dagar, när man fått reda på av Ongame exakt vad man kan uttala sig om och liknande. Hav tålamod tills dess.

 

/Ola

"Några dagar" har gått nu. Har jag missat BP's svar? Var är det?

*Nyfiken*

/Nicke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 364
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

EDIT: Har tagit bort ngr inlägg som bryter mot våra regler.

En av dessa regler är att inte tillåta folk att hänga ut andra med namn och privata mailadr vare sig dessa stämmer eller inte.

 

va?

 

Han är en av de huvudansvariga för bp, klart som fan att man ska få skriva hans namn när?

 

Jag antar att ni går runt i vegas när ni reporterar och fråga alla spelare innan ni skriver deras namn här?

 

Sen så är det inte hans privata mail, det är hans bp mail.

 

Neee köper inte din förklaring tyvärr, det är nog mer troligt att han skickat pm till dig och bad dig ta bort inlägget eftersom han får massa skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med OT: Om ngn inte vill vara med med namn när vi går runt och rapporterar så behöver de inte det.

 

Sen tillbaka ontopic: Det är helt ok att du inte köper förklaringen men så är det. Vi har tagit bort namn och mailadr många gånger förut från trådar och gör det även denna gång. Men jag håller fortfarande med om att det vore klart i Bestpokers intresse att svara nu när det har gått några dagar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi börjar med OT: Om ngn inte vill vara med med namn när vi går runt och rapporterar så behöver de inte det.

 

Sen tillbaka ontopic: Det är helt ok att du inte köper förklaringen men så är det. Vi har tagit bort namn och mailadr många gånger förut från trådar och gör det även denna gång. Men jag håller fortfarande med om att det vore klart i Bestpokers intresse att svara nu när det har gått några dagar!

 

Ok, va inte igentligen så jag menade, titta bara på ramz nicktråd, där skriver folk ut vilka namn som gömer sig bakom en viss spelares nick, och den tråden har varit levande hur länge som helst.

 

Men aja skitsamma.

 

Tillbaka ontopic, spelar inte ens på bp, men vet hur äckliga de är, de har ju hållit på så här ända sen de bytte från b2b.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

 

De initiala påståendena kring CarlDenStores möjlighet att själv blockera konton eller via en kontakt på BestPoker blockera konton är felaktiga. Varken våra spelare eller våra anställda har teknisk möjlighet att blockera konton på det sättet. CarlDenStores klagomål till vår support vidarebefordrades till Ongame som startade en utredning och därefter beslutade att blockera dessa konton från att sitta vid samma bord med motiveringen spelförstörelse. Notera även att dessa spelare fortfarande kunde spela på nätverket, dock inte mot varandra. Vare sig man tycker detta är rätt eller fel så ställer vi oss som operatör neutrala i frågan. Ongame har sina egna utredningar och regler som vi respekterar enligt de avtal som finns mellan oss som operatör och Ongame som nätverk. Om spelare finner det felaktigt av oss att vidarebefordra klagomål till Ongame så är det spelarens åsikt vilket han/hon är berättigad till. Vi kommer dock att fortsätta vidarebefordra information till Ongame eftersom detta är något som åligger oss som en ansvarsfull operatör.

 

Vissa av er har reagerat på det faktum att CarlDenStores chatt varit röd i lobbyn när han loggat in. Detta är en funktion som samtliga operatörer på Ongame har för att kunna uppmärksamma spelare i olika syften. Denna funktion definieras som VIP PLAYER status och är något operatören kan ge till vilken spelare som helst. I detta fall hade vi en kampanj med en partner i Sydamerika där vi valde att inkludera ett par av våra Platinum spelare och därmed markera dessa röda i chatten. Denna VIP PLAYER status fanns kvar under ca en veckas tid på dessa konton. Påståenden rörande att denna status ska ha någonting att göra med adminrättigheter eller liknande är felaktiga. Ingen spelare kan tilldelas adminrättigheter av något slag.

 

De collusionanklagelser som inkommit behandlas med största allvar och är just nu under utredning av Ongame. De båda konton som nämnts i diskussionen är för närvarande blockerade av Ongame tills utredningen är avslutad. BestPoker har ingen del i denna utredning eller i det beslut som följer av densamma.

 

Tyvärr har dessa diskussioner lett till en hel del aggressioner mot Ongame som nätverk samt BestPoker som operatör. Vi förstår att situationen skapat både frågetecken och misstro, men vi gör allt för att bli bättre i vår kommunikation till er spelare. Vi har följt det som skrivs på forumen mycket noggrant men har valt att ej kommentera det hela då vi har begränsad insyn i situationen. Vi ska bli bättre på att möta era konkreta frågor i framtiden. Vi hoppas att detta klargörande har kastat ljus över situationen och rätat ut några frågetecken.

 

mvh,

 

BestPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Ongame nu gjorde en utredning av balkongens "spelförstörande" sätt och beslutade att blockera honom från spel på CDS bord, hur förklarar du att blocken kunde tas bort på i stort sett ingen tid alls via kontakt med en av era representanter?

 

Det är helt korrekt att Ongame lyfte blocken och att detta genomfördes efter att bestpoker kontaktat Ongame. Vi erhöll information/klagomål från en av de inblandade under kvällen och underättade Ongame omedelbart. Att blocken hävdes snabbt ser vi som positivt men åter igen var det OnGame som tog beslutet.

 

mvh,

 

Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur det kan ha tagit BP en vecka att komma med det här svaret. Det är ju saker som vem som helst som jobbar där måste veta direkt ju. Jag menar svaren som gavs den här gången berättar:

* varför han är röd i lobbyn

* att klagomål som inkommer till BP vidareförs till Ongame och det är där hela utredningen utförs

 

Dessutom:

* har det inte kommit in collusion-anklagelser mot cds och h_ak under lång tid?

* på vilket sätt förstörde balkongen spelet? Jag undrar fortfarande var den avstängningen kom ifrån? Ni på BP kan väl ta kontakt med ongame och ta reda på vilka grunder han blockades från CDS bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vissa av er har reagerat på det faktum att CarlDenStores chatt varit röd i lobbyn när han loggat in.......

 

...... Denna VIP PLAYER status fanns kvar under ca en veckas tid på dessa konton.

 

Komik. Har det tagit er x-antal vardagar och en hel helg för att komma på denna patetiska lögn?

 

Jag har spelat & rakat in $22.000 till er sedan i juni. Men nu är det slut.

 

CDS har haft rött vid inlogg sedan mitt första minne av det i Maj och ända tills alldeles nyligen.

 

Skall ni ljuga så gör det korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag undrar hur det kan ha tagit BP en vecka att komma med det här svaret. Det är ju saker som vem som helst som jobbar där måste veta direkt ju. Jag menar svaren som gavs den här gången berättar:

* varför han är röd i lobbyn

* att klagomål som inkommer till BP vidareförs till Ongame och det är där hela utredningen utförs

 

Dessutom:

* har det inte kommit in collusion-anklagelser mot cds och h_ak under lång tid?

* på vilket sätt förstörde balkongen spelet? Jag undrar fortfarande var den avstängningen kom ifrån? Ni på BP kan väl ta kontakt med ongame och ta reda på vilka grunder han blockades från CDS bord

 

Hej. Collusion-anklagelser inkommer relativt ofta och samtliga anklagelser som inkommer genom bestpoker support eller direkt till bestpoker-personal vidarebefordras till Ongame. Många av er kanske reagerar på att bestpoker åter igen uppger att vi endast vidarebefordrar information till Ongame men tyvärr är det på detta sättet det går till.

 

När det gäller anledningen till att spelaren blev avstängd så är detta huvudanledningen till att vi väntat med att kommentera incidenten. Vi har ingen fullständig information kring detta i dagsläget och väntar precis som alla andra parter på att Ongame ska bli klara med sin utredning. Vad som kännetecknar ett spelförstörande mönster och hur detta ska definieras är något som Ongame till sist måste redogöra för.

 

När det gäller spelare som har rödmarkerad text vid inloggning. Vi vet med säkerhet att ett antal spelare hade detta under den aktuella kampanjen. Huruvida CDS konto varit rödmarkerat längre kommer vi att ta reda på för att ge er ett fullständigt svar. Vi kan också uppge att vi har ett antal spelare som fortfarande är rödmarkerade. Dessa spelare är VIP spelare på den nya marknaden och ingick även de i kampanjen. Om våra övriga spelare finner detta irriterande så ska vi titta på detta omedelbart och åtgärda. Detta till trots så innebär denna rödmarkerade text inga adminrättigheter av något slag då detta är omöjligt. Vi återkommer så snart vi kan rörande CDS rödmarkerade inloggning för de som vill ha svar på detta.

 

mvh,

 

Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej. Collusion-anklagelser inkommer relativt ofta och samtliga anklagelser som inkommer genom bestpoker support eller direkt till bestpoker-personal vidarebefordras till Ongame. Många av er kanske reagerar på att bestpoker åter igen uppger att vi endast vidarebefordrar information till Ongame men tyvärr är det på detta sättet det går till.

 

När det gäller anledningen till att spelaren blev avstängd så är detta huvudanledningen till att vi väntat med att kommentera incidenten. Vi har ingen fullständig information kring detta i dagsläget och väntar precis som alla andra parter på att Ongame ska bli klara med sin utredning. Vad som kännetecknar ett spelförstörande mönster och hur detta ska definieras är något som Ongame till sist måste redogöra för.

 

När det gäller spelare som har rödmarkerad text vid inloggning. Vi vet med säkerhet att ett antal spelare hade detta under den aktuella kampanjen. Huruvida CDS konto varit rödmarkerat längre kommer vi att ta reda på för att ge er ett fullständigt svar. Vi kan också uppge att vi har ett antal spelare som fortfarande är rödmarkerade. Dessa spelare är VIP spelare på den nya marknaden och ingick även de i kampanjen. Om våra övriga spelare finner detta irriterande så ska vi titta på detta omedelbart och åtgärda. Detta till trots så innebär denna rödmarkerade text inga adminrättigheter av något slag då detta är omöjligt. Vi återkommer så snart vi kan rörande CDS rödmarkerade inloggning för de som vill ha svar på detta.

 

mvh,

 

Bestpoker

 

Vill bara säga att jag tycker det är barnsligt om man skulle bli irriterad för att ni har vip spelare och att detta syns. Det har ju alla siter.

 

Vad som jag fann irriterande var att ni påstår att han haft det i en vecka då han haft det hela sommaren.

 

Sedan kan man väl alltid diskutera vilka spelare man ger vip? Jag tror inte Daniel Negrau skulle få stoltsera med sitt ansikte på Pokerstars om han betedde sig som CDS gör i chatten och på forum. CDS är en ohövlig pojkspoling. Och om jag vore ägare av ett företag skulle jag välja lämpliga personer att vara ansikte utåt.

 

Att ha CDS som reklampelare är ju som att låta Carolina Klyft vara ansikte åt Havregryn efter att ha blivit ertappad med doping.

 

Så ha spelare rödmarkerade om ni tjänar på det eller vill ha det. Tycker inte man som spelare behöver irritera sig på det. Det är snarare VEM ni har rödmarkerad som gör folk irriterade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ha spelare rödmarkerade om ni tjänar på det eller vill ha det. Tycker inte man som spelare behöver irritera sig på det. Det är snarare VEM ni har rödmarkerad som gör folk irriterade.

 

Utvärdering av de spelare som varit samt fortfarande är rödmarkerade och som ingick i kampanjen/erna har pågått under tiden denna tråd samt andra trådar skapats. Utvärderingen är klar och resultatet är tydligt. Resultat kan tydligt urskiljas vid nästa kampanj.

 

mvh,

 

Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestpoker, är det så att ni anser att ni inte har något som helst inflytande på hur exempelvis CDS behandlas på Ongamenätet relativt andra spelare?

 

Några frågor jag tycker ni bör svara på

1) Varför ledde inte de tidigare collusionanklagelserna någonstans? Det borde vara lätt att verifiera att de är kompisar, helt enkelt genom att slå en signal och fråga eller kolla IP-loggar och se om de spelat från samma address.

2) Exakt vad är ert ansvar gentemot enskilda spelare och vad ligger på Ongames bord?

3) Känner inte ansvariga på Bestpoker CDS och HAK ganska väl genom bla arrangemang och msn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestpoker, är det så att ni anser att ni inte har något som helst inflytande på hur exempelvis CDS behandlas på Ongamenätet relativt andra spelare?

 

Några frågor jag tycker ni bör svara på

1) Varför ledde inte de tidigare collusionanklagelserna någonstans? Det borde vara lätt att verifiera att de är kompisar, helt enkelt genom att slå en signal och fråga eller kolla IP-loggar och se om de spelat från samma address.

2) Exakt vad är ert ansvar gentemot enskilda spelare och vad ligger på Ongames bord?

3) Känner inte ansvariga på Bestpoker CDS och HAK ganska väl genom bla arrangemang och msn?

 

Vårt inflytande till hur spelare behandlas av nätverket sträcker sig tyvärr endast till snabbare handlingstider i bästa fall. Bestpoker kan och har påverkat Ongame på så sätt att vi bett dem agera snabbare i sitt ärende då spelaren/-arna är Gold eller Platinum spelare.

 

Detta inträffade även när bestpoker efter att de drabbade spelarna hört av sig till bestpokerrepresentant. Detta kan anses som väldigt litet inflytande på nätverket men är i själva verket en mycket viktig funktion. Detta skall dock ej påverka, och har ej påverkat vad vi vet i dagsläget, OnGames funktion när de analyserar situationen.

 

Bestpoker har aldrig och kan aldrig påverka Ongame i annat avseende. Vi kan dock påpeka för Ongame att vi som operatör ej stödjer deras beslut vilket säkerligen har varit rätt i vissa avseenden och fel i andra.

 

1. Får ej uttala mig om anklagelser gentemot specifika konton. Men om det finns grund i anklagelserna så kan jag garantera att Ongame vidtagit åtgärder. Vet också att OnGame alltid analyserar samtliga tekniska detaljer som är tillgängliga.

 

Vilka åtgärderna är/har varit kan jag heller ej uttala mig om. Vet att detta svaret med största sannolikhet endast gör större skada än nytta i denna diskussion och jag önskar att jag/vi kunde lämna ut mer info. Regler för oss som operatör är tydliga i detta avseende. Jag ber er inte förstå detta faktum men jag ber er respektera det.

 

2. Vårt ansvar gentemot enskilda spelare kan enklast beskrivas som att vi skall agera som en öppen informationskanal mellan spelaren och nätverket. Om vi erhåller klagomål eller information skall vi vidarebefodra denna information till nätverket som i sin tur analyserar det hela. Detta gäller framför allt speltekniska frågor eller frågor som berör aktivitet av andra slag i spelklienten.

 

Frågor rörande vår service eller tjänster utöver det speltekniska/aktivitet i klienten, som tex vipshop, support etc skall vi själva behandla och åtgärda. Detta är en mycket svår fråga om densamma ska definieras i detalj och jag får be att återkomma med ett mer utförligt svar längre fram om detta önskas.

 

3. Relationen mellan de nämnda konton och bestpokerpersonal/ansvariga har varit vad jag förstår naturlig. Spelarna har varit medlemmar i vår Platinum klubb vilket är den högsta klubben om man vill kalla den så. Som Platinum medlem blir man inbjuden till event av olika slag. Dessa spelare har ibland deltagit och ibland inte.

 

Som Platinum medlem erhåller man även annan nivå av service vilket är brukligt i denna bransch. Vi har ett antal Platinum medlemmar som erhåller samma service samt Gold medlemmar som även de erhåller service som anses vara bättre än ordinarie. Om någon spelare anser att de erhållit sämre service trots att de befinner sig i Platinum eller för den skull Gold club jämfört med andra spelare så är detta klantigt av oss.

 

Alla våra Platinum eller Gold spelare förtjänar en bra service men också samma sorts service. Ingen ska premieras mer än någon annan i de aktuella klubbarna. Om detta har skett så ska vi /måste vi titta på detta.

 

Med risk för att höra en motorsåg startas upp, så hoppas jag att detta klargjorde några av frågeställningarna.

 

Mvh

 

Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Får ej uttala mig om anklagelser gentemot specifika konton.
Det är absurt. Om någon fällts för fusk eller friats måste ni ju rimligen kunna säga något om det.

 

Men om det finns grund i anklagelserna så kan jag garantera att Ongame vidtagit åtgärder. Vet också att OnGame alltid analyserar samtliga tekniska detaljer som är tillgängliga.
Ursäkta, men med mindre att de faktiskt redovisar sin metodik så tror jag inte ett ögonblick på att de faktiskt är kompetenta att avgöra hur collusion går till och ser ut.

 

Vilka är analysteamet, och hur mycket har de vunnit på poker?

 

Att de fick en anmälan mot två kompisar som spelat på varandras kompisar och öppet erkänner att de spelat på varandras konton, samt ofta suttit vid samma bord, men ändå inte vidtagit några som helst åtgärder eller gett några varningar säger nästan allt som behöver sägas om deras collusionteam. Detta på en site där det tydligen är standard att banna folk från att spela på samma bord som varandra, det borde ju vara det första de gör mot två konton som spelat på samma IP, ofta sitter på samma bord och som blivit anmälda för collusion.

 

Ni måste förstå att det inte är det minsta trovärdigt med "vi fixar det här"-förklaringar med allt som hänt i pokervärlden senaste åren och mtp hur branschstandarden faktiskt ser ut med hänseende på etik och rent grundläggande pokerkompetens.

 

3. Relationen mellan de nämnda konton och bestpokerpersonal/ansvariga har varit vad jag förstår naturlig. Spelarna har varit medlemmar i vår Platinum klubb vilket är den högsta klubben om man vill kalla den så.
Det är min poäng, hur kan ni inte ha koll på att två av era platinaspelare är polare och spelar på samma bord när ni får collusionanmälan?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej - ref Hjort

 

Förstår vad du skriver och förstår vad du menar. Jag vet att åtgärder togs för flera månader sedan samt att utredningen pågår. Hur OnGames analysteam arbetar eller hur det hela går till har jag ingen information om tyvärr.

 

Jag skulle dock bli ytterst förvånad om de aktuella konton som nu diskuteras hade fullt öppna konton dvs kunde spela på samma bord den sista perioden då en collusionanmälan kom in. Jag vet dock att båda dessa konton sedan den senaste incidenten har en fullständig block. Jag hoppas att OnGame kan presentera caset som helhet då jag vet att vissa åtgärder genomfördes för flera månader sedan. Detta måste dock Ongame redogöra för då det är deras utredning.

 

Vår upplevelse är att våra Platinumklubb samt Guldklubb består av flera olika grupperingar av kompisar, pokergrupper etc. Att flertalet av dem är vänner eller nära vänner är inget konstigt. Att de sitter vid samma bord och genomför collusion är inget som de uppger för oss. Att vi samt andra operatörer gör Ongame uppmärksamma på personer som vi vet har nära kopplingar till varandra som sitter vid samma bord när vi själva ser det är inte direkt ovanligt.

 

Jag har mina egna åsikter kring hur collusion eller chipdumping bör definieras men jag respekterar också OnGame och deras team då verkligheten oftast är mycket mer komplicerad än vad man tror.

 

Jag vet inte om du har suttit vid samma bord som en vän och påstår inte detta men faktum är att det är högst troligt med tanke på hur den skandinaviska marknaden ser ut, om så bara vid ett eller ett fåtal tillfällen. Jag kan tänka mig att det är svårt att hantera detta på ett legitimt sätt men förutsätter att de arbetar med de verktyg som finns tillhands. Vad jag vet så kan man exempelvis inte sitta på samma IP.

 

Att spelare öppet erkänner regelbrott är en helt annan sak.

 

Av den erfarenhet samt information jag har om pokerbranschen, samtliga nätverk inkluderat, så är det mer fokus på att undersöka och låsa upp ej legitima blocks som inträffat pga olika säkerhetssystem eller analyser som nätverken genomför. Att det sedan finns de som lyckas undvika upptäckt och som borde blockas är naturligtvis inte bra. Jag tror personligen att det enda sättet att stävja detta är att samtliga nätverk är mer konsekventa i sina beslut samt att betydligt hårdare straff utdelas.

 

Gråzoner i spelbranschen skall ej finnas och om de upptäcks så är det nätverkens, operatörernas samt spelarnas uppgift att ta bort dem. Jag vet att Nätverket arbetar hårt med att stävja alla former av fraud och jag vet att operatörerna gör detsamma. Jag vet med säkerhet att spelarna vill stävja problemet vilket inte minst visar sig i denna incident och den diskussion som utvecklats.

 

 

 

Mvh,

 

Bestpoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej - ref Hjort

 

Förstår vad du skriver och förstår vad du menar. Jag vet att åtgärder togs för flera månader sedan samt att utredningen pågår. Hur OnGames analysteam arbetar eller hur det hela går till har jag ingen information om tyvärr.

 

Jag skulle dock bli ytterst förvånad om de aktuella konton som nu diskuteras hade fullt öppna konton dvs kunde spela på samma bord den sista perioden då en collusionanmälan kom in. Jag vet dock att båda dessa konton sedan den senaste incidenten har en fullständig block. Jag hoppas att OnGame kan presentera caset som helhet då jag vet att vissa åtgärder genomfördes för flera månader sedan. Detta måste dock Ongame redogöra för då det är deras utredning.

 

Vår upplevelse är att våra Platinumklubb samt Guldklubb består av flera olika grupperingar av kompisar, pokergrupper etc. Att flertalet av dem är vänner eller nära vänner är inget konstigt. Att de sitter vid samma bord och genomför collusion är inget som de uppger för oss. Att vi samt andra operatörer gör Ongame uppmärksamma på personer som vi vet har nära kopplingar till varandra som sitter vid samma bord när vi själva ser det är inte direkt ovanligt.

 

Jag har mina egna åsikter kring hur collusion eller chipdumping bör definieras men jag respekterar också OnGame och deras team då verkligheten oftast är mycket mer komplicerad än vad man tror.

 

Jag vet inte om du har suttit vid samma bord som en vän och påstår inte detta men faktum är att det är högst troligt med tanke på hur den skandinaviska marknaden ser ut, om så bara vid ett eller ett fåtal tillfällen. Jag kan tänka mig att det är svårt att hantera detta på ett legitimt sätt men förutsätter att de arbetar med de verktyg som finns tillhands. Vad jag vet så kan man exempelvis inte sitta på samma IP.

 

Att spelare öppet erkänner regelbrott är en helt annan sak.

 

Av den erfarenhet samt information jag har om pokerbranschen, samtliga nätverk inkluderat, så är det mer fokus på att undersöka och låsa upp ej legitima blocks som inträffat pga olika säkerhetssystem eller analyser som nätverken genomför. Att det sedan finns de som lyckas undvika upptäckt och som borde blockas är naturligtvis inte bra. Jag tror personligen att det enda sättet att stävja detta är att samtliga nätverk är mer konsekventa i sina beslut samt att betydligt hårdare straff utdelas.

 

Gråzoner i spelbranschen skall ej finnas och om de upptäcks så är det nätverkens, operatörernas samt spelarnas uppgift att ta bort dem. Jag vet att Nätverket arbetar hårt med att stävja alla former av fraud och jag vet att operatörerna gör detsamma. Jag vet med säkerhet att spelarna vill stävja problemet vilket inte minst visar sig i denna incident och den diskussion som utvecklats.

 

 

 

Mvh,

 

Bestpoker

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

CDS har ju erkänt själv att han spelat annorlunda mot sin kompis HAK, som förresten var mindreårig och det visste ni om, eftersom ni fixade in han på olika event.

 

Sen tycker jag att det är dåligt att en pokersajt styrs av några snubbar som har kontakter inom naserligan, men det är en annan tråd det ;)

 

Den här tråden handlar om Bestpoker så då passar det väl alldeles ypperligt att diskutera deras trovärdighet och anknytningar. Mer info om naserligan pls.

 

Hej - ref Hjort

 

Förstår vad du skriver och förstår vad du menar. Jag vet att åtgärder togs för flera månader sedan samt att utredningen pågår. Hur OnGames analysteam arbetar eller hur det hela går till har jag ingen information om tyvärr.

 

Jag skulle dock bli ytterst förvånad om de aktuella konton som nu diskuteras hade fullt öppna konton dvs kunde spela på samma bord den sista perioden då en collusionanmälan kom in. Jag vet dock att båda dessa konton sedan den senaste incidenten har en fullständig block.

 

 

 

Mvh,

 

Bestpoker

 

Vem är jag? Trodde det var Bestpoker som uttalade sig i denna tråden. Skall ni redogöra för personliga åsikter och insikter vill vi ha ett namn till svaret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden handlar om Bestpoker så då passar det väl alldeles ypperligt att diskutera deras trovärdighet och anknytningar. Mer info om naserligan pls.

 

 

Skriver man för mycket så kommer de säkert ta bort mina inlägg, men några av deras sponsrade spelare har blivit besökna av några hotfulla albaner när de var sugna att byta sponsor. Bl.a. en vän till mig som placerade sig bra på wsop för nåt år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skriver man för mycket så kommer de säkert ta bort mina inlägg, men några av deras sponsrade spelare har blivit besökna av några hotfulla albaner när de var sugna att byta sponsor. Bl.a. en vän till mig som placerade sig bra på wsop för nåt år sen.

 

Wtf?

Om det ligger det minsta sanning i det där så är det jävligt allvarligt.

Jag sponsrar bara en maffia,och det är Polisen!

När bitarna börjar falla på plats i denna lumpna soppa luktar det collusion på hög nivå.

Här verkar ligga en gravad hund,som Reefat en gång sade.

Nä,jag cashar definitivt ut för att vara på säkra sidan innan korthuset faller.

 

Detta bör inte sopas under mattan utan ut med spökena ur garderoben en gång för alla,för allas bästa...för demokrati,rättvisa o trygghet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...