Gå till innehåll

Knark suger.


_zed_

Recommended Posts

  • Svars 306
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när man läser MikeTime säga att det inte går att föra en vettig diskussion..

 

+

 

Den här tråden kan innehålla de mest insnöade argumenten jag läst

 

= Jag hade alltså rätt när det gällde diskussionerna i tråden.

 

Hänger inte med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inse att det är svårt att ändra på människors inställning till detta ämne - antingen är man FÖR droger eller MOT.

 

En så kategorisk inställning tyder på en väldigt svartvit världsbild. Inte ens du är ju emot alla droger, du har ju själv sagt att du accepterar tobak och alkohol. Andra drar gränsen någon annanstans, eller tycker det är svårt att dra en exakt gräns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den här tråden slutade att vara en debatt vid sidan två ungefär. Sedan dess har det bara varit en massa skitsnack hit och dit. Inse att det är svårt att ändra på människors inställning till detta ämne - antingen är man FÖR droger eller MOT. Eftersom vi ändå inte kommer någonvart mer än att kasta skit på varandra kan man ju istället göra det helt öppet utan att linda in bajset i en massa snygga, grammatiskt korrekta meningar.

Jag kan inte ändra Allins, Gretkos och de andra drogliberalernas syn på illegala droger lika lite som de kan ändra på min och det är bara att acceptera.

 

Nej, det har varit massa intressanta debattinlägg efteråt. Exempelvis diskussionen om att få gå naken på stan och om majoritetens förtryck av individen.

 

Problemet är inte att grekto, allin och de andra drogliberalerna inte kan ändra åsikt. Problemet är att du inte kan debattera. "Eftersom vi ändå inte kommer någonvart" det är bara en dålig ursäkt för att du har bristande argumentationsförmåga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+

 

 

 

= Jag hade alltså rätt när det gällde diskussionerna i tråden.

 

Hänger inte med?

 

Va nog endast dina argument jag menade.. Lite av det DJQ har skrivit också, men ni låg på ungefär samma nivå som killen som inte förstått hur man använder caps och tyckte att knark är bäst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va nog endast dina argument jag menade.. Lite av det DJQ har skrivit också, men ni låg på ungefär samma nivå som killen som inte förstått hur man använder caps och tyckte att knark är bäst!

 

Nu missförstod du mig. Jag menade att du själv skrev

Vet inte om jag ska skratta eller gråta när man läser MikeTime säga att det inte går att föra en vettig diskussion..

Den här tråden kan innehålla de mest insnöade argumenten jag läst!

vilket innebär att du å ena sidan tycker att tråden innehåller insnöade argument och att du å andra sidan inte vet om du ska skratta eller gråta när jag påstår att det inte går att föra en vettig diskussion vilket i sin tur innebär att du talar emot dig själv.

 

Till heltok: Ja, diskussionen handlade ju om knark så varför blanda in nakenhet? Det om något är ju helt uppåt väggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, du vet alltså att det är fel att använda droger? Det var ju intressant att du anonymt på ett nätforum står rakryggad och berättar hur bra droger är men att du irl inte ens vågar visa öppet vad du står för! :-D 12 x LOL.

 

puhu, där bekräftades att detta är levling. haha fan du fick mig nästan!

nice1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poängen med kommunism är att tvinga människor att bete sig på sätt som de inte är särskilt sugna att bete sig på. Poängen med drogkriminalisering är att tvinga människor att bete sig på sätt som de inte är så sugna på. Så om något är kommunism och drogkriminalisering väldigt lika, snarare än att avreglering skulle vara det.

 

Vare sig kommunism eller drogkriminalisering fungerar bra vad gäller att få människor att arbeta effektivt och ge bort sina produkter respektive få människor att sluta knarka. Så vad folk som hävdar att kommunism är dåligt och kriminalisering bra är att centralstyrning och förbud fungerar väldigt väl i ett samhällsområde men katastrofalt i ett annat.

 

Så vad gäller din jämförelse är den där ungefär så fel den kan bli. Ska du jämföra med något så jämför med laissez faire eller nåt. Det är fortfarande fel, men åtminstone inte så fundamentalt galen som din första jämförelse är.

 

Nu hävdar ju förstås kriminaliseringsförespråkare att det skulle vara väldigt mycket mer knarkande annars, men det är inte direkt så att det finns jättemycket data som stödjer det eftersom det helt enkelt inte testas särskilt mycket. Din övertygelse om att avkriminalisering skulle leda till kaos är mao rätt ogrundad. Därmed inte sagt att avkriminalisering inte skulle leda till kaos, bara att det är pantat att vara övertygad om det.

 

Jag gjorde nog en luddig jämförelse, det jag menade var att båda sakerna är företeelser som fungerar bra i teorin medans de i praktiken får ödesdigra konsekvenser. Inte att kommunism hade något med droger att göra.

 

Och ja, jag använde väldigt starka ord, som kaos. 8)

 

Jag är på inget sätt en person som fördömer alla drogbrukare och missbrukare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hur förklarar du amsterdam?

 

I amsterdam har man legaliserat bruk av canabis på speciella platser. Detta är otroligt långt från att legalisera alla droger.

 

Och ifall jag inte är helt ute och cyklar så är det så att ifall amsterdam kommer röra sig åt endera hållet. Legalisera mer droger eller avlegalisera canabis så är det det sistnämnda som verkar mest troligt i nuläget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror utan tvekan att cannabis kommer att avkriminaliseras inom en 20 års period.

 

För medecinskt bruk hoppas jag det går betydligt snabbare, då det är helt sjukt att det inte är lagligt.

 

Vilket medicinskt bruk är det du talar om? För vilka sjukdomar/problem? Ifall det fanns ett tillstånd som THC var effektivt mot så hade det redan varit lagligt. Det används betydligt starkare och farligare droger inom sjukvården. Morfin?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver det för att det är något som irriterar mig att hela tiden se dessa tragiska "patienter" som parasiterar på samhället. Det är riktiga sjuka jag vill ha som patienter och det är dem jag kan hjälpa.

Men faktum är att som det nu ser ut i samhället så vore det kanske bättre om dessa mediciner såldes på ICA. Visst vorde det bättre om man på något sätt kunde göra det svårare att få dessa utskrivna men det har ju gjorts försök till detta och ändå ser det "förjävligt" ut.

Logiken ser ut så här

-Det är lätt att få tag i men onödigt krångligt och dyrt och irriterande.

-Det går inte att stoppa

- Sälj det på ICA.

Själv har jag haft som princip att aldrig pröva något av de beroendeframkallande preparat jag kan skriva ut. Alltså jag har aldrig använt någon sömntablett eller något starkare analgetika (en gång fick jag det som liten vid en operation).

 

Här börjar tråden komma in på det jag argumenterat länge för, nämligen att vi behöver medicinsk hjälp för att ta fram bra droger, och att de bör finnas tillgängliga på lagligt sätt. Då skulle vi kunna inrikta oss på ordentlig forskning för att ta fram bra droger, samtidigt som inkomsterna inte går till att göda organiserad brottslighet - och en massa mycket skadliga droger.

 

De flesta eller kanske alla droger fungerar genom att de är lika något som kroppen redan använder för att reglera hjärnan. Vi har alltid olika balanser av signalsubstanser hit och dit. Med lite skruv kan man säga att vi är drogade 24 timmar om dygnet.

 

De lagliga drogerna alkohol och tobak är mycket destruktiva, och skulle lättare kunna förbjudas om läkemedelsindustrin tog fram bättre alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MS, Glaucom och Migrän för att nämna ett par.

 

 

 

Var inte så naiv.

 

Varför används betydligt starkare droger i så stor utsträckning då? Jag jobbar inom sjukvården och vi kör folk fulla med morfin dagligen. Syftar du på ngn sorts konspiration mot THC som verksamt medel till förmån för andra?

 

Jag kan absolut inte nog om detta för att uttala mej, men det låter ju helt sjukt att man skulle använda THC som medicin för grön starr. Det är inte direkt en livshotande sjukdom och canabis skulle i det fallet vara ett väldigt starkt läkemedel. Mot migrän finns det väldigt bra mediciner så vitt jag vet.

 

Ifall det visar sig att det hjälper mot MS så skulle jag helt klart kunna se det bli ett läkemedel. Såna saker tar ju som bekant ganska lång tid men det lär väl inte vara någon omöjlighet.

 

Visst kan jag hålla med om att det är lite av en het potatis vilket medför att det antagligen tar ett par år extra att gå igenom processen. Detta är ju inget konstigt i.s.f.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför används betydligt starkare droger i så stor utsträckning då? Jag jobbar inom sjukvården och vi kör folk fulla med morfin dagligen. Syftar du på ngn sorts konspiration mot THC som verksamt medel till förmån för andra?

 

Konspiration vet jag inte men i Sverige verkar det ju minst sagt finnas en ovilja att ens diskutera användande av cannabis i medicinskt syfte. Din första fråga kan jag tyvärr inte svara på. Jag gissar att gräset inte är någon mirakelmedicin utan säkert kompletteras med annan medicinering. Vad jag förstått kan det dock utgöra ett bra substitut för preparat som i många fall kan ge otrevliga bieffekter.

 

Jag kan absolut inte nog om detta för att uttala mej, men det låter ju helt sjukt att man skulle använda THC som medicin för grön starr. Det är inte direkt en livshotande sjukdom och canabis skulle i det fallet vara ett väldigt starkt läkemedel. Mot migrän finns det väldigt bra mediciner så vitt jag vet.

Enligt studier ska det tydligen minska det interockulära trycket i ögat (vad nu det är för något).

Ifall det visar sig att det hjälper mot MS så skulle jag helt klart kunna se det bli ett läkemedel. Såna saker tar ju som bekant ganska lång tid men det lär väl inte vara någon omöjlighet.

Just när det gäller MS verkar många kunniga vara överens. Finns en hel det att kika på om man googlar lite.

 

Visst kan jag hålla med om att det är lite av en het potatis vilket medför att det antagligen tar ett par år extra att gå igenom processen. Detta är ju inget konstigt i.s.f.

 

Absolut, men studier som pekar på att det faktiskt finns medicinska användningsområden för cannabis har ju gjorts i många år nu och frågan har väl knappt ens diskuterats i Sverige?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste en del i All ins gretkos mfl dagbok efter en länk kommit fram i dagboken. Verka ju som ni söp ganska friskt och även tog andra droger. Hur länge var ni iväg, orkat in kolla start och slutdatum. Ställer ni er annorlunda till alkohol nu jämfört med resan innan. Själv varit iväg och gjort säsonger, inga problem syppa typ varje dag i 5 månader för att sen ta det lugnt, men har själv tröttnat lite på de, röker hellre på lite en helg än går ut och dricker nu. Men då e man helt plötsligt en pundare enligt vissa. Hade nog blivit betydligt bättre i samhället om en del fått sitta och röka på istället för att gå ut och skapa massa oreda som oftast följer i alkoholens spår. Vet inte vad jag vill ha sagt exakt, mer än att de förmodligen blivit ett bättre samhälle om en del fått röka på och chilla helt lagligt istället för att gå ut och skapa massa bråk och stök.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...