Gå till innehåll

Knark suger.


_zed_

Recommended Posts

  • Svars 306
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Självklart så blir det kaos om hela sverige hela tiden går om kring höga eller flumiga. Tror att alla håller med om detta. Liksom det vore om alla gick omkring aspackade på jobben. Men det är inte ens säkert att användningen skulle bli så jätte mycket högre att det skulle vara någon större skada för samhällsekonomin. De flesta (kanske tom alla) de nya "knarkare"

som nu inte brukar men som skulle börja om det var lagligt skulle nog använda det med måtta.

Alkohol är skadligt i stora mängder men är det skadligt att bruka det med förnuft? Forskningen pekar på att det snarare är nyttigt med måttliga mängder alkohol. Samma kan mycket väl gälla andra droger. Ex om man röker en strut 1 gång per månad. Varför undanhålla människor detta?

Edit: Det ligger i vissa människors natur att de förstör sitt liv med droger och om inte knark finns så kommer antagligen de flesta av dem(alla?) att ändå förstöra sina liv med alkohol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sure, det är "ok" att nyttja tobak. men varför skulle man vilja göra det? det är idiotiskt. ser verkligen inget positivt med att röka cigg. så urbota hjärndött. gikaeroi9jhitjtae4tje5ioji.

 

varför röker du själv? det ger väl inget rus förutom alldelles i början av rökarkarriären?

 

Jag har aldrig någonsin rört i en cigarett, och planerar inte att göra det heller.

Jag ser ner på människor som röker. är jag trångsynt?

 

Ja du Emilio. Man börjar ofta att röka för att det är tufft, åtminstone var det så när jag gick i grundskolan för sisådär 24 år sedan. Som tur är har det ändrats och anses inte lika tufft längre bland högstadieeleverna.

Nja, nåt rus i direkt mening ger det ju inte, däremot stillar det ju nikotinsuget som en rökare ständigt lever med.

Jag försvarar inte rökning på något sätt. Har tidigare i tråden skrivit att jag anser att alla som nyttjar droger, både legala och illegala, skulle egentligen vara skyldiga att stå för de vårdkostnader de ådrar samhället. Privat sjukförsäkring ftw.

Jag ser ner på knarkare och jag är inte speciellt trångsynt så svaret på din fråga är nej tror jag... Iofs upp till dig..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsamma vad man personligen skulle önska, hur många tror att det finns någon chans att vissa droger faktiskt kommer att bli tillåtna i Sverige inom någon form av överskådlig framtid?

 

Ärligt.

 

Jag tror på ett rungande nej.

 

Då hade vi kunnat skita i den här tråden också eller?

 

Om någon tycker det skulle vara 141km/h i högsta tillåtna hastighet på vissa av våra vägar ska han alltså inte få starta en tråd om det eftersom ingen tror att det kommer bli så?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då hade vi kunnat skita i den här tråden också eller?

 

Om någon tycker det skulle vara 140km/h i högsta tillåtna hastighet på vissa av våra vägar ska han alltså inte få starta en tråd om det eftersom ingen tror att det kommer bli så?

Nu läste du in lite för mkt i mitt inlägg, eller hur?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skitsamma vad man personligen skulle önska, hur många tror att det finns någon chans att vissa droger faktiskt kommer att bli tillåtna i Sverige inom någon form av överskådlig framtid?

 

Ärligt.

 

Jag tror på ett rungande nej.

 

Håller inte med. Jag tror faktiskt att vissa mindre farliga droger (här kan ju de som brukar droger upplysa oss andra vilka som är mindre farliga) kan komma att bli legala inom en snar (läs; 8-15 år) framtid.

Ta bara som exempel SVT som ska vara en prettokanal och helst PK, de har t.o.m börjat skämta om droger på bästa sändningstid.

 

Självklart så blir det kaos om hela sverige hela tiden går om kring höga eller flumiga. Tror att alla håller med om detta. Liksom det vore om alla gick omkring aspackade på jobben. Men det är inte ens säkert att användningen skulle bli så jätte mycket högre att det skulle vara någon större skada för samhällsekonomin. De flesta (kanske tom alla) de nya "knarkare"

som nu inte brukar men som skulle börja om det var lagligt skulle nog använda det med måtta.

Alkohol är skadligt i stora mängder men är det skadligt att bruka det med förnuft? Forskningen pekar på att det snarare är nyttigt med måttliga mängder alkohol. Samma kan mycket väl gälla andra droger. Ex om man röker en strut 1 gång per månad. Varför undanhålla människor detta?

 

Nu börjar vi närma oss ett vettigt resonemang igen. Låter trevligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja stackare där. Vem är det som håller fast dig och tvingar i dig all alkohol då?

 

ingen gör väl det. Grejen är den att det kanske inte känns så skoj att springa in på en skitig toa för att hacka upp en lina lite stressigt eller gömma tramadolkaplsar i fickan och göra hemmagjorda bomber lr rulla en "skoljoppe" ist för en riktig joint osv osv osv.. Det förstör en hel del av känslan.. man vill ju inte att alla ickeliberala ska se en som en "jävla pundare" som många som inte är pålästa tror.. inte så kul att få sånt rykte i staden man bor i.

Just därför väljer man oftast alkohol istället.

 

Men visst, alkohol kan vara riktigt trevligt ibland.. men ser man till bieffekterna jämfört med effekten osv så finns det en sjujävla massa bättre alternativ. Bättre effekt och mindre bieffekt. - hur låter den kombon?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen gör väl det. Grejen är den att det kanske inte känns så skoj att springa in på en skitig toa för att hacka upp en lina lite stressigt eller gömma tramadolkaplsar i fickan och göra hemmagjorda bomber lr rulla en "skoljoppe" ist för en riktig joint osv osv osv.. Det förstör en hel del av känslan.. man vill ju inte att alla ickeliberala ska se en som en "jävla pundare" som många som inte är pålästa tror.. inte så kul att få sånt rykte i staden man bor i.

Just därför väljer man oftast alkohol istället.

 

Men visst, alkohol kan vara riktigt trevligt ibland.. men ser man till bieffekterna jämfört med effekten osv så finns det en sjujävla massa bättre alternativ. Bättre effekt och mindre bieffekt. - hur låter den kombon?

 

Låter väl bra för den som gillar sånt och är villig att betala för den vård som han eller hon EVENTUELLT kan behöva vid ett EVENTUELLT missbruk.

Det var fan vad folk är dåliga på att läsa i dagens Sverige. Jag upprepar för sista gången att jag inte alls är emot mindre farliga droger. Släpp lös skiten, BARA BRUKARNA ÄR VILLIGA ATT BETALA EV KOSTNADER FÖR SITT (MISS)BRUK!!!!! Hörde alla nu? Även ni som råkat stoppa jointen i örat istället...?

:roll: :roll: :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det förstör en hel del av känslan.. man vill ju inte att alla ickeliberala ska se en som en "jävla pundare" som många som inte är pålästa tror.. inte så kul att få sånt rykte i staden man bor i.

Just därför väljer man oftast alkohol istället.

 

 

Aha, du vet alltså att det är fel att använda droger? Det var ju intressant att du anonymt på ett nätforum står rakryggad och berättar hur bra droger är men att du irl inte ens vågar visa öppet vad du står för! :-D 12 x LOL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller inte med. Jag tror faktiskt att vissa mindre farliga droger (här kan ju de som brukar droger upplysa oss andra vilka som är mindre farliga) kan komma att bli legala inom en snar (läs; 8-15 år) framtid.

Ta bara som exempel SVT som ska vara en prettokanal och helst PK, de har t.o.m börjat skämta om droger på bästa sändningstid.

 

 

 

Nu börjar vi närma oss ett vettigt resonemang igen. Låter trevligt.

Det är bara att gå till din VC och säga att du sover dåligt eller att du har svåra smärtor. Till slut(ofta väldigt snabbt) så träffar du en läkare som sätter dig på bensodiazepiner eller tramadol eller dexofen. Skriker du tillräckligt högt eller blir för jobbig så kommer du troligen att bli insatt på morfin (Oxycontin eller fentanyl plåster tex, båda starkare än morfin).

Och du kan "knarka" på laglig väg. Tom köra bil får du om du står på morfin av medicinska skäl.

Dessa "patienter" har inget i vården att göra utan det vore mycket bättre för samhället att dessa kunde få tag i sitt knark på ett billigare sätt ex köpa det på ICA. Uppskattar att den absoluta majoriteten av yngre som står på analgetika eller lugnande tillhör denna kategori.

Jag är själv läkare och i och med att jag anser mig insatt i detta så är jag "sjukligt strikt" i mina bedömningar(vilket gör att jag ibland säkert gör fel och att patienten i fråga faktiskt har indikation) till skillnad från vissa kollegor som per telefon förnyar recepten år efter år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aha, du vet alltså att det är fel att använda droger? Det var ju intressant att du anonymt på ett nätforum står rakryggad och berättar hur bra droger är men att du irl inte ens vågar visa öppet vad du står för! :-D 12 x LOL.

 

Jaha du levlar.. Skönt att få det bekräftat iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är bara att gå till din VC och säga att du sover dåligt eller att du har svåra smärtor. Till slut(ofta väldigt snabbt) så träffar du en läkare som sätter dig på bensodiazepiner eller tramadol eller dexofen. Skriker du tillräckligt högt eller blir för jobbig så kommer du troligen att bli insatt på morfin (Oxycontin eller fentanyl plåster tex, båda starkare än morfin).

Och du kan "knarka" på laglig väg. Tom köra bil får du om du står på morfin av medicinska skäl.

Dessa "patienter" har inget i vården att göra utan det vore mycket bättre för samhället att dessa kunde få tag i sitt knark på ett billigare sätt ex köpa det på ICA.

 

Jaha? Du lyckas beskriva för oss som inte vet hur man kan få tag i vissa preparat men vad har det med debatten om droger att göra egentligen?

Nej givetvis har dessa patienter inget i vården att göra. De ska helt enkelt ge fan i läkemedel de inte behöver. Kostar bara oss andra en massa skattekronor som istället kunde gå till att subventionera tobak!

 

(Ja, det sista var ett skämt. Ni kan sätta er ner igen...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha? Du lyckas beskriva för oss som inte vet hur man kan få tag i vissa preparat men vad har det med debatten om droger att göra egentligen?

Nej givetvis har dessa patienter inget i vården att göra. De ska helt enkelt ge fan i läkemedel de inte behöver. Kostar bara oss andra en massa skattekronor som istället kunde gå till att subventionera tobak!

 

(Ja, det sista var ett skämt. Ni kan sätta er ner igen...)

 

Jag skriver det för att det är något som irriterar mig att hela tiden se dessa tragiska "patienter" som parasiterar på samhället. Det är riktiga sjuka jag vill ha som patienter och det är dem jag kan hjälpa.

Men faktum är att som det nu ser ut i samhället så vore det kanske bättre om dessa mediciner såldes på ICA. Visst vorde det bättre om man på något sätt kunde göra det svårare att få dessa utskrivna men det har ju gjorts försök till detta och ändå ser det "förjävligt" ut.

Logiken ser ut så här

-Det är lätt att få tag i men onödigt krångligt och dyrt och irriterande.

-Det går inte att stoppa

- Sälj det på ICA.

Själv har jag haft som princip att aldrig pröva något av de beroendeframkallande preparat jag kan skriva ut. Alltså jag har aldrig använt någon sömntablett eller något starkare analgetika (en gång fick jag det som liten vid en operation).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, jävligt skoj att förstöra intressanta debatter och förvandla dem till flamewars. vore skönt om modsen bannade troll....

 

Den här tråden slutade att vara en debatt vid sidan två ungefär. Sedan dess har det bara varit en massa skitsnack hit och dit. Inse att det är svårt att ändra på människors inställning till detta ämne - antingen är man FÖR droger eller MOT. Eftersom vi ändå inte kommer någonvart mer än att kasta skit på varandra kan man ju istället göra det helt öppet utan att linda in bajset i en massa snygga, grammatiskt korrekta meningar.

Jag kan inte ändra Allins, Gretkos och de andra drogliberalernas syn på illegala droger lika lite som de kan ändra på min och det är bara att acceptera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skriver det för att det är något som irriterar mig att hela tiden se dessa tragiska "patienter" som parasiterar på samhället. Det är riktiga sjuka jag vill ha som patienter och det är dem jag kan hjälpa.

Men faktum är att som det nu ser ut i samhället så vore det kanske bättre om dessa mediciner såldes på ICA. Visst vorde det bättre om man på något sätt kunde göra det svårare att få dessa utskrivna men det har ju gjorts försök till detta och ändå ser det "förjävligt" ut.

Logiken ser ut så här

-Det är lätt att få tag i men onödigt krångligt och dyrt och irriterande.

-Det går inte att stoppa

- Sälj det på ICA.

Själv har jag haft som princip att aldrig pröva något av de beroendeframkallande preparat jag kan skriva ut. Alltså jag har aldrig använt någon sömntablett eller något starkare analgetika (en gång fick jag det som liten vid en operation).

 

Ok. Så om jag och fler med mig anser att det visst är ok att köra 210 km/h genom tätbefolkade orter så borde alltså logiken från makthavarna vara:

 

-Det är lätt att sätta dit dessa fortkörare men onödigt dyrt och irriterande.

-Det går inte att stoppa.

-Ändra hastighetsbegränsningen från 50 till 210.

 

*suck*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...