Gå till innehåll

Man United-tråden


heltoker

Recommended Posts

Inte så mkt att säga om, det är ju faktiskt klasskillnad mellan lagen. Inter skulle behöva en innermittfältare och en innerback av världklass så skulle det nog bli match.

 

Jag tycker att det Inter behöver mest är snabba och tekniska yttermittfältare.. Det är ingen fart i laget, mot ett lag som manchester united som har ett av världens bästa innermittfält duger det inte att köra långa bollar på Zlatan.

 

Tyckte det var en underhållande match och skulle nog inte säga att Inter blev överkörda, även om United var klart bättre. Inter hade ett antal riktigt vassa chanser, två ramträffar och ett skott strax utanför från Zlatan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mmm inter utnyttjar inte kanterna utan startade egentligen med fyra innermittfältare så deras spel blev väldigt centrerat. Tanken med det är väl att få med ytterbackarna, främst Maicon, men de var under stora delar så pass tillbakapressade att Maicon inte hann upp ianfallen. Deras anfall blev istället typ långboll upp på zlatan som fick agera targetplayer men sen var mittfältarna för sega att komma upp i planen så han blev väldigt ensam. De flesta av Inters chanser kom ju efter slarv i Uniteds uppspel. fan va illa ja skriver!

 

 

 

ajaaaaa.. Viktigviktig match imorgon iallafall!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att skriva någon vettig kritik. att klaga på vidic och evra är rätt... dumt. vidic klantar sig på sätt som han man överhuvudtaget inte trodde var möjligt och evra tar en stendum tackling. men även utan dessa tveksamma ingripanden var liverpool tveklöst det bättre laget. tycker fortfarande att vidic har varit pl:s bästa spelare den här säsongen och det krävs flera liknande plattmatcher till för att få mig att ändra på den åsikten. anser inte att det med någon trovärdighet går att hävda att det finns någon mittback i världen som slår honom på fingrarna nu. hans man-mot-man-spel är en fröjd i vanliga fall.

 

torres var äckligt bra i första och gerrard är i sin spelstil förmodligen min favoritspelare av alla icke-unitedspelare. synd för honom att han trots allt inte gick till chelsea och fick chans på ligatitlar...

 

hursomhelst, de närmsta två-tre omgångarna blir högintressanta. något att notera är att det här resultatet kan skada båda lagens cl-chanser en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

svårt att skriva någon vettig kritik. att klaga på vidic och evra är rätt... dumt. vidic klantar sig på sätt som han man överhuvudtaget inte trodde var möjligt och evra tar en stendum tackling. men även utan dessa tveksamma ingripanden var liverpool tveklöst det bättre laget. tycker fortfarande att vidic har varit pl:s bästa spelare den här säsongen och det krävs flera liknande plattmatcher till för att få mig att ändra på den åsikten. anser inte att det med någon trovärdighet går att hävda att det finns någon mittback i världen som slår honom på fingrarna nu. hans man-mot-man-spel är en fröjd i vanliga fall.

 

torres var äckligt bra i första och gerrard är i sin spelstil förmodligen min favoritspelare av alla icke-unitedspelare. synd för honom att han trots allt inte gick till chelsea och fick chans på ligatitlar...

 

hursomhelst, de närmsta två-tre omgångarna blir högintressanta. något att notera är att det här resultatet kan skada båda lagens cl-chanser en hel del.

 

Fast bara för att de varit två av de bästa spelarna hittils under säsongen betyder det inte automatiskt att deras misstag inte avgjorde matchen. För det gjorde dem definitivt. Jag håller absolut med om Vidics prestation i ligan och tycker absolut att han har "förtjänat" en usel insats.

 

Kollar man matchstatistiken hade United bollen avsevärt mer än Liverpool och hade ett avslut mer på mål, samma antal avslut totalt för båda lagen. Det är såklart inte tillräckligt bra på Old Trafford men det var ju verkligen inte så att Liverpool dominerade. United har haft marginalerna på sin sida hyfsat ofta under säsongen så det var väl inte mer än rätt att de förlorade en sån här match. Det var ändå lite ironiskt att det var just Vida som hade uttalat sig om att individuella misstag kunde komma att avgöra matchen :)

 

Det är tyvärr bara att erkänna att både Gerrard och Torres i min bok nog klättrat upp från att vara 2 topp tio-spelare i världen till 2 topp fem-spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menar är alltså att även utan deras misstag så vore det fortfarande rättvist om liverpool vann matchen. finns liksom inget sätt man kan bortförklara hur krossade united blev på mittfältet och hur fantastiskt lite spelare som tevez, anderson och carrick lyckades med, trots att de inte ens var nära att stå i direkt skuld till baklängsmålen. bollinnehavet säger inte särskilt mycket om vem som vann den strategiska matchen, och ärligt talat gör inte antalet avslut det heller.

 

anar närmast en aning kontraintuitivt en viss feghet i att ferguson inte ställde upp med en mer defensiv uppställning igår, pga hemmaplan. en 4-5-1 med park, fletcher, scholes, carrick (rooney?) alla på mittfältet tror jag hade kunnat funka betydligt bättre. liverpool under benitez är ju fruktansvärt duktiga på att neutralisera lag som försöker dominera matcher genom stort bollinnehav (fråga barcelona...). deras facit mot chelsea och united den här säsongen talar också sitt tydliga språk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad jag menar är alltså att även utan deras misstag så vore det fortfarande rättvist om liverpool vann matchen. finns liksom inget sätt man kan bortförklara hur krossade united blev på mittfältet och hur fantastiskt lite spelare som tevez, anderson och carrick lyckades med, trots att de inte ens var nära att stå i direkt skuld till baklängsmålen. bollinnehavet säger inte särskilt mycket om vem som vann den strategiska matchen, och ärligt talat gör inte antalet avslut det heller.

 

anar närmast en aning kontraintuitivt en viss feghet i att ferguson inte ställde upp med en mer defensiv uppställning igår, pga hemmaplan. en 4-5-1 med park, fletcher, scholes, carrick (rooney?) alla på mittfältet tror jag hade kunnat funka betydligt bättre. liverpool under benitez är ju fruktansvärt duktiga på att neutralisera lag som försöker dominera matcher genom stort bollinnehav (fråga barcelona...). deras facit mot chelsea och united den här säsongen talar också sitt tydliga språk.

 

Startuppställningen var definitivt ett kapitel för sig ja. Anderson trodde jag skulle kunna ta ännu ett steg framåt men det blev tvärtom. Men han är ju ung så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur mycket jag än vill kan jag inte hitta tre matcher som United skulle kunna förlora.

 

Det beror helt och hållet på hur det går mot fulham, förlust där(gärna med en del oflyt)så kan det bli väldigt jobbigt mentalt. Vinst o titeln tyvärr så gott som klar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jovisst, med en massa OM kan allt hända. Senast Fulham inte förlorade mot United var 2004, och att United skulle tappa fokus är rent skrattretande. Är det något Fergie är bra på är det den mentala biten, kan inte ens påminna mig om när de skakat till, om det alls har skett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...