Gå till innehåll

Man United-tråden


heltoker

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

I en konflikt mellan hjärta och hjärna tippar man inte alls.

 

Jag förstår dig och hade kunnat göra ett case för det om det var exempelvis en Liverpool United match. Då hade jag givetvis inte bettat det. Men med pengar att vinnas genom vad jag ansåg var ett bra bet så ser jag inget problem i det hela. 3K hade varit ett litet pris i sammanhanget att betala för att United skulle tappa poäng. Jag har redan räknat in ett x eller förlust mot Arsenal i sista matchen.

 

 

I övrigt. Ryan Giggs PFA? What a fucking disgrace!

Vad har han startat, 12 matcher?

 

Visst har Giggs en utomordentlig meritlista och t o m jag kan erkänna att han varit en spelare av hög rang under väldigt lång tid. Någon gång tidigare i sin karriär borde han kanske ha fått priset. Men när han får det år 2009 så kan jag inte basera det på något annat än att hela ligan har gått och blivit sentimental.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Dags för en av säsongens viktigaste matcher! Är sjukt laddad och nervös, vilket jag nästan aldrig är inför någon match. Dock så började jag på allvar följa fotboll strax innan Arsenal blev det farligaste hotet i Premier League och därmed är det också de som jag ser som "mina" största rivaler. Det har till viss del ändrats de senaste åren pga Chelseas framfart och Arsenals väldigt långa generationsskifte men det är fortfarande så att det pirrar till lite extra i magen när vi möter the Gunners.

 

Alla känner ju till förutsättningarna och jag hoppas verkligen att van Persie inte kan spela då han tillför Arsenals anfall ett vapen som annars saknas. Han kan verkligen göra mål ur ingenting med antingen en oväntad dragning men framförallt med hans sjukt hårda och ofta välplacerade skott.

 

Arsenal såg ju sjukt tama ut framåt i första matchen och det är bara att hoppas på att Adebayor fortsätter på sin inslagna väg att tillåta sig bli helt bortraderad ur matchen av Uniteds backlinje. Fabregas kan ju skapa en del farligheter och det krävs att Uniteds mittfält även i denna matchen ser till att han har annat att tänka på än att gå framåt. Nasri verkar vara inne i en riktig downperiod och är inget jättefarligt hot i nuvarande form. Jag tror att Walcott kommer att vara det farligaste hotet mot United om inte van Persie startar. Änuu mer farlig blir han om han byter kant och möter O'shea + (Ronaldo) istället för Evra + Rooney.

 

Gör United mål så känns det hela väldigt avgjort. Dock kan Arsenal när de är på humör rulla ut i princip vilket lag som helst så jag hoppas att de inte alls får igång sitt spel idag. Tror på samma mittfält som senast, vilket kommer att göra det enormt svårt för Arsenal att få igång sitt spel.

 

Backlinjen känns given om Evra och Ferdinand är friska och Ronaldo och Ronney lär ta varsin kant. Tror att Berbatov startar och att Tevez blir bänkad trots den fina insatsen senast. Berbatovs bollmottagningskvalitéer är mer värda än Tevez hårda press mot Arsenals backlinje.

 

Känns som att det mesta tala för Uniteds fördel och det viktigaste är väl att inte låta Arsenals mittfält få en lugn stund. Hoppas på ett tidigt Unitedmål så man slipper vara nervös hela matchen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbar utklassningsseger men jag kan fan inte släppa Fletchers utvisning. Tänk att jobba och slita som ett djur hela livet för att en gång få spela en CL-final och så bli utvisad och avständ av en idiotdomare efter en så fullkomligt sagoligt magnifik brytning nere i sitt eget straffområde. Som mittfältare!! Usch för domaren! Finns det någon chans att det idiotiska domslutet kan överklagas??

 

Annars, vad säger man???

Glory Glory Man United känns som det enda rimliga!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner mig också frustrerad över det beslutet att visa ut honom. Man kan dock ha lite överseende som domare med att det står 3 - 0 och att det återstår bara några minuter. Men som Man utd fan kan jag dock fortfarande inte fatta hur Fletcher som har spelat med huvudet hela matchen gör en sån sjukt klumpig nerdragning. Sen är det nog inte helt lätt att som domare döma helt 100% till Manchesters fördel i det ögonblicket =P

 

Ska bli kul att se Barca i final (morgondagen får avgöra) som just nu spelar bästfotboll någonsin, mot United som också dom spelar den smartaste och vackraste fotbollen.

 

Kan inte bli annat är tidernas final, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det är 100% solklart att Fletcher tar bollen först, den går helt klart rakt åt höger direkt. Märklig fint av Arsenalspelaren att skjuta bollen spikrakt åt höger när han springer rakt fram mot mål. Sen rött kort...mmmhmmm herregud. Ointressant för matchen, synd så in i helvete om Fletcher som är ända nere i eget straffområde för sin "Glenn Hysén-brytning" och får ett pinsamt rött kort på köpet. Hoppas United överklagar och får igenom det men det känns väl inte alltför sannolikt.

 

Prio ett avklarat iaf, andra raka CL-finalen. Första lag med två raka CL-segrar hade INTE varit jättefel?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På reprisen från domarens vinkel så såg det ju ut som en våldtäkt av Fletcher. Kanske att linjedomaren borde avvärjt straffen dock. Frågan är ju om man får göra vad som helst bara för att man är på bollen först? Det är ju väldigt mycket kapning av Fabregas efter den lilla bolltouchen. Kan man döma straff men inte utvisning om det inte längre räknas som målchans eftersom han slog bort bollen först men sedan fällde spelaren?

 

Från domarens synvinkel så kan han ju inte undvika att ge rött kort om han dömer straff. Tycker överlag att domaren gjorde en riktigt bra match och hade bra känsla för spelet. Synd om Flecther dock och hoppas definitivt på att United kan överklaga en avstänging på något sätt även om jag tror att UEFA inte brukar ändra domslut utan väldigt bra anledning.

 

Kul att se att United är sjukt överlägsna i båda matcherna även om denna match dog hyfsat snabbt. Gör inte Almunia bort sig ordentligt på första målet? Om han inte hade glidit ut så hade ju Park knappt haft någon chans att sätta den, eller hur? Dessutom förstår jag inte hur han lyckas missa att ta Ronaldos frispark, han vägde verkligen upp sin fantastiska insats i första matchen med den idag.

 

Otroligt vackert tredje mål United gör.

 

Dessutom tycker jag att snacket om att Bracelona är världens bästa fotbollslag genom tiderna är konstigt. Kanske bäst i Spanien någonsin men de har fortfarande att bevisa att de kan spela riktigt bra mot lag som kan försvara sig på ett ypperligt sätt. Fotboll handlar om att vinna matcher och jag tycker att United är väldigt mycket bättre på att anpassa sin fotboll till alla sorters motstånd än vad Barcelona har visat hittills. Tror på en repris från semifinalen förra året och att Chelsea alltså går vidare efter 1-0 imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är iaf några tusen ljusår ifrån världens bästa försvar man ser på 3-2- och 1-0-målen i lördags mot real. att barca skulle vara världens bästa lag genom tiderna är ett skämt som jag ser det. puyol såg sina bästa dagar för flera år sedan och resten av försvarslinjen håller inte direkt heller måttet (jämför: man u, chelsea, liverpool).

 

valdes är egentligen för dålig för att spela i en sån klubb, och står bara kvar av sentimentala skäl. från mittfält och uppåt är de antagligen världens starkaste lag just nu, även om det ligger dem i fatet att de inte är särskilt duktiga på att spela i djupled (eller möjligen väljer att inte göra det tillräckligt ofta, i mina ögon). dessutom saknar de en del i fysik, vilket kanske är vad man får offra för att till varje pris spela totalfotboll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...