Gå till innehåll

Man United-tråden


heltoker

Recommended Posts

  • Svars 454
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så jävla fint!!! Orkar inte skriva något konstruktivt just nu men jag vill ändå citera min bror som 5 sekunder efter avgörandet sa: "Fy fan vad bra! Chelsea är ganska mycket bättre sett till hela matchen, har två ramträffar och ska bara sätta avgörande straffen. Då halkar den jävla Terry och United vinner. Åh, vad jag önskar att jag kunde vara på plan och skratta åt de jävla Chelseaspelarna!"

 

Klockren analys. Skönt att man tog hem det men chelski var bättre. Sen var det väll två tveksamma straffsituationer som de inte fick heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns lite svårt att säga att de var bättre, för det kunde lika gärna stått 3-0 efter Uniteds totala utklassning i första. Andra var det ju inget snack om vilka som var närmast segern. Creds till Chelsea ändå iaf.

 

Sjuuuk avslutning hursomhelst, jag var så säker på att det var över när Ronaldo brände att jag inte hetsade upp mig efter det. Förrän Terry brände då :mrgreen:

 

GLORY GLORY :twisted:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh fy fan så skönt!! Hälften av glädjen är att se Drogba, Terry och Ballack stå och gråta. Mer självgoda dryga fotbollsdivor finns nog inte.

 

Supportrar som dig får mig att må illa..

United vann och det är förstås underbart, men kan vi inte nöja oss med att njuta av segern? Vi är bäst i England, i Europa, i Världen.. Njut av det tills nästa säsong börjar istället för att skratta åt Chelsea..

Det är ju helt uppenbart att du hatar Chelsea ('s spelare? ) mer än du älskar United. Skärpning!

 

Visst, jag själv har inte heller mycket över för chelsea men inte ens om det var Liverpool vi spöat skulle jag sjunka så lågt att jag skrattar/driver/etc med dem..

 

Sen kan man inte annat än att känna sympati med John Terry som verkligen är Chelsea Through and Through..

 

Ska du skratta åt något så skratta åt Abramovitj köp av Anelka, det måste väl ändå vara top 5 av världshistoriens sämsta värvningar. 200-250 millar för en inhoppare/straffsumpare..

Har väldigt svårt att komma fram till någon sämre värvning överhuvudtaget.

Denilson till Betis kan väl konkurera, Shevchenko bör väl också hålla till där uppe i topen.

 

Jag läste någonstans (skrivet av en inte allt för klyftig chelsea-supporter) att Scholes "självklart" skulle fått rött kort i den situationen när både han och makelele blev varnad, och att han inte kunde förstå varför Makelele blev varnad.

I det fallet måste jag hålla med Glenn om att domaren ( som förövrigt dömde fel i massor av hörn- inkastsituationer ) borde ha struntat i korten och gett Scholes en muntlig varning. Makelele måste ha sagt något, annars är det som Chelsea-puckot skriver en skandal.

 

Vad tycker ni ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Supportrar som dig får mig att må illa..

United vann och det är förstås underbart, men kan vi inte nöja oss med att njuta av segern? Vi är bäst i England, i Europa, i Världen.. Njut av det tills nästa säsong börjar istället för att skratta åt Chelsea..

Det är ju helt uppenbart att du hatar Chelsea ('s spelare? ) mer än du älskar United. Skärpning!

 

Visst, jag själv har inte heller mycket över för chelsea men inte ens om det var Liverpool vi spöat skulle jag sjunka så lågt att jag skrattar/driver/etc med dem..

 

Sen kan man inte annat än att känna sympati med John Terry som verkligen är Chelsea Through and Through..

 

Ska du skratta åt något så skratta åt Abramovitj köp av Anelka, det måste väl ändå vara top 5 av världshistoriens sämsta värvningar. 200-250 millar för en inhoppare/straffsumpare..

Har väldigt svårt att komma fram till någon sämre värvning överhuvudtaget.

Denilson till Betis kan väl konkurera, Shevchenko bör väl också hålla till där uppe i topen.

 

Jag läste någonstans (skrivet av en inte allt för klyftig chelsea-supporter) att Scholes "självklart" skulle fått rött kort i den situationen när både han och makelele blev varnad, och att han inte kunde förstå varför Makelele blev varnad.

I det fallet måste jag hålla med Glenn om att domaren ( som förövrigt dömde fel i massor av hörn- inkastsituationer ) borde ha struntat i korten och gett Scholes en muntlig varning. Makelele måste ha sagt något, annars är det som Chelsea-puckot skriver en skandal.

 

Vad tycker ni ?

 

Det var väl Svenskafans chelsearedaktion som skrev det. Inget att bry sig om, de är lika korkade som i princip alla andra redaktioner på den sidan (Unitedredaktionen definitivt inräknat).

 

Jag tycker nog att Scholes gula kort är riktigt, det är dock definitivt inget rött kort och det fanns ingen armbåge där som Chelseadåren villa få det till. Makelele måste ju ha snackat till sig sitt kort.

 

Tycker United gjorde en riktigt bra första halvlek. Kanske den bästa jag har sett mot ett topplag denna säsongen. Man borde nog ha gjort två mål till (Tevez språngnick, Carricks öppna mål och Tevez miss på Ronneys inspel.) men släpper man in ett skitmål och chelsea kommer in i matchen igen.

 

United tappar mittfältet helt under stora perioder i andra halvlek och jag hade väldigt gärna sett att Anderson kom in. Hans kraft och fart hade behövts tycker jag. Chelsea lyckas ju pricka målramen några gånger men det tycker jag vägs upp med att United brände ännu en jättechans genom Giggs (att ha spelat toppfotboll och ännu inte kan använda sin högerfot är för mig obegripligt).

 

Domarna gjorde en del missar vid hörn- och inkastsituationer där alla (eller i alla fall nästan alla) feldomslut gick till Uniteds fördel. Dessutom är det ju väldigt diskutabelt om Chelsea inte borde haft straff när Ferdinand karatesparkade över Joe Coles huvud i slutminuterna.

 

Under övertiden så tycker jag nog att United tog igen en del tappad mark och man spelade jämnt med motståndarna. Kul också att se att Ronaldo gjorde en riktigt bra match mot bästa möjliga motstånd.

 

Straffarna är inte mycket att säga något om. Ronaldo, Ashley Cole och Nani slår alla tre rikitgt dåliga straffar men endast ronaldos räddas. Sen har jag kollat en del på Terrys straff och jag undrar hur mycket riktningen påverkas av att han halkar. Omöjligt att säga naturligtvis och några centimeter år fel håll och vi hade förlorat. Själv blev jag väldigt förvånad att Giggs endast var sjunde straffskytt, har inte han slagit en hel del straffar förr i tiden?

 

Totalt sett så tycker jag att det var en väldigt jämn match där Chelsea var det lag som lite mer förtjänade en seger den här gången men fotbollen är sällan så rättvis. Jag tycker att Uniteds enda brist avslöjades ganska tydligt igår, särskilt i andra halvlek. Vi saknar en ordentlig targetplayer i anfallet. Någon som kan ta ned alla höjdboller, hålla i och rulla tillbaka. Köp Drogba fort som fasen säger jag! Med Drogba eller Zlatan i anfallet så hade United varit helt ostoppbara enligt min mening.

 

Så trots en lite oförtjänt seger så är jag sjukt nöjd efter en helt fantastisk säsong för laget som betyder mer för mig än något annat (förutom svenska landslaget). Go united!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drogba är en av mina favoritspelare sett till kvalité. Han är helt enkelt äckligt bra, men samtidigt är det en av de spelare jag ogillar mest. Det är något med honom som bara får mig att må illa.

 

Man måste ju tacka honom, det är så sjukt små marginaler ibland. Hade han inte varit så pinsamt korkad att han örfilar Vidic i slutminuterna av matchen när båda lagen uppenbarligen väntar på straffar, och han väl är förste straffskytt, hade kanske inte Terry behövt lägga en straff och Chelsea kanske vunnit istället.

 

 

Zlatan hade varit guld som Affe säger, men det känns tyvärr inte speciellt sannolikt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drogba är en av mina favoritspelare sett till kvalité. Han är helt enkelt äckligt bra, men samtidigt är det en av de spelare jag ogillar mest. Det är något med honom som bara får mig att må illa.

 

Man måste ju tacka honom, det är så sjukt små marginaler ibland. Hade han inte varit så pinsamt korkad att han örfilar Vidic i slutminuterna av matchen när båda lagen uppenbarligen väntar på straffar, och han väl är förste straffskytt, hade kanske inte Terry behövt lägga en straff och Chelsea kanske vunnit istället.

 

 

Zlatan hade varit guld som Affe säger, men det känns tyvärr inte speciellt sannolikt.

 

LOL! Du tror inte man sätter sin bästa (säkraste) straffskytt sist?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet exakt vilket du menar, ska hitta dig åt dig bara för det :).

 

Hittade inte klippet :-(

Jerry's stand-up: Baseball is so associated with sex. "He's playing the field," "Hoo, he scored," "oh, he didn't get to first base." "I struck out." "Why?" "She wanted a diamond." It's always about baseball. Always baseball.

 

As far as baseball goes, I prefer the fat umpires...I feel if you're on the field and you're not in the game, you should be in the worst physical condition a human being could possibly be in. They should be allowed to eat during the game.

 

We're a little too into sports in this country, I think we gotta throttle back. Know what I mean? People come home from these games, "We won! We won!" No, they won - you watched.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på "bästa" straffskytt och den straffskytt som hanterar pressen bäst. Ronaldo är ju till exempel straffskytt i ligan och missar aldrig men väl i CL- slutspelet lyckas han missa två straffar i rad. Terry är ju i vanliga fall säkerheten själv så han är därmed ett självklart val som sista straffläggare.

 

 

Det gör ju ingen skillnad om Drogba hade hoppat in istället för någon annan straffläggare så länge det inte var terry han bytte med.

 

Ehhh

1. Väx upp och sluta skriva "LOL!".

2. Byt nick din tönt

3. Byt visningsbild

4. Lär dig tänka innan du skriver så korkade saker

 

Tog hårt detdär eller hur? Personangreppen tar vid där argumenten tar slut.

 

Argument ett, två och tre tyder på att du inte har mycket att skriva men ändå vill fylla ut tomrummet så du skriver konstiga och irrelevanta meningar för att få det att framstå som att jag Verkligen behöver ändra mig. Argument fyra är denna tråds motsvarighet för alla fiskar på detta forum som kommenterar HHs genom att säga vilket beslut de hade tagit utan att motivera sig.

 

Många personangrepp och inga argument, bättre lycka nästa gång.

 

kram

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, har tyckt du verkat vara en fjant rätt länge men lyckats hålla det inne :D Men det där "LOL"et var ju bara för pinsamt. Sen kvittar det hur mkt du LOLar, faktum kvarstår: Det är små marginaler, Drogba är en idiot som gör sådär, och det kunde absolut ha ändrat utgången av matchen, vare sig du fattar det eller ej.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...