Gå till innehåll

SAJT: AbsolutePoker.com


QoS

Recommended Posts

  • Svars 282
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Det är generellt sett ganska hög nivå på deras freerolls. Sex personer kvar (top 9 ITM) på en $100 freeroll, som har pågått i FYRA OCH EN HALV TIMME. 419 som köpte in sig för Absolute Reward Points. Dessa är ju snorlätta att få, men tyvärr är det inte så många turneringar (tre-fyra per dag).

 

Folk spelar seriöst från level 1, och långsamt växande blinds ger faktiskt ett kul spel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste man lägga pengar i potten för det ska räknas som en rakedhand?

 

Nope

 

Fick $10 dollar gratis som signupbonus genom en kod. Fick dessutom $50 i deras "pending account". Men det verkar som om jag inte får några reward points som man måste ha för att få ut bonusen. Jag spelar förvisso på lägsta NL nivån .10/.25 men säkert 50 % av händerna har fått en rake på över .25 cent. Borde jag inte få poäng för dem då för att kunna få ta del av bonusen eller har jag missat något? Kanske beror på att jag inte har gjort någon deposit?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hejsan.

Har lirat lite på absolute poker den senaste tiden, fick 10$ gratis när jag registrerade mig och nu har jag lyckats spela ihop 120$. Nu vill jag dock ta ut pengarna för jag gillar inte deras klient. När jag försöker ta ut pengarna så står det dock You are ineligible to make a withdrawal at this time. Please contact cashier@absolutepoker.com. Måste man sätta in pengar för att kunna ta ut eller vet nån vad som är fel? Uppskattar hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan.

Har lirat lite på absolute poker den senaste tiden, fick 10$ gratis när jag registrerade mig och nu har jag lyckats spela ihop 120$. Nu vill jag dock ta ut pengarna för jag gillar inte deras klient. När jag försöker ta ut pengarna så står det dock You are ineligible to make a withdrawal at this time. Please contact cashier@absolutepoker.com. Måste man sätta in pengar för att kunna ta ut eller vet nån vad som är fel? Uppskattar hjälp

 

troligen beror det på att du inte satt in några egna pengar. Många sajter har den policyn. Bara att slänga in ett par dollar och sen ska du kunna ta ut insättningen + vinsterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Hej jag startade ett konto på absolute bara för den grymma bonusens skull. satte in 1$k via NETeller och fick $500 i pending bonus som jag håller på att cleara nu, går bra segt. krävs 5000 rakade händer (minst 25 cent) för hela bonusen. Så det lär ju ta ett tag. Hur som helst så gillar jag inte klienten alls och har tänkt sluta spela på siten när jag är klar med min mission.

 

Det jag funderar över är hur jag ska göra för att ta ut pengarna. Kan mycket väl bli över 2$k när jag är klar med bonusen. Vad jag tänker på är att det är ju jävligt uppenbart vad jag sysslar med om jag cashar ut hela summan i ett svep så fort jag är klar med bonusen. Kan det bli problem? Bör man vara mer diskret?

 

Nån som spelat på absolute och kan ge mig något svar??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer uppdatering.

 

Usch, har äntligen clearat hela depositbonusen och begärde en cashout på deposit + bonus. Lämnade vinsten (några få hundra) att spela sporadiskt med så att dom inte ska bli griniga.

 

Vad jag ville säga var att jag inte alls gillade fixed limit spelet på absolute. Spelade mestadels 2/4 men även 1/2 och 3/6. Skulle vilja säga att spelarbasen är runt 40% tight/aggressiv 50% tight/weak och resten blandat. Dom var väldigt duktiga på att checkraisa vilket dom gjorde hela tiden. Detta är ju såklart bara vad jag estimerat efter mina upplevelser och inga siffror att utgå ifrån. Svårt att vinna några pengar från sådana spelare, ett profitabelt fullring fixed limit bord består ju framförallt av loose/agg och loose/passive spelare. Inte såna här, usch.

 

Nåja, jag gillade varjefall NL shorthanded borden. Jag spelade NL50 (inte rulle till mer) och där gick det som en dans, många dyra misstag gjorde dom. Är därifrån jag gjort vinst, inte på fixed borden som jag troligen till och med gått marginellt back på. Detta beror ju självklart även på varians, plus att jag varit tvungen att försöka anpassa mig till nya spelarförhållanden som jag inte varit van vid. Dock tog det alldeles för lång tid att cleara här på NL50 vilket förpassade mig till minst 2/4 fixed som var rent gräsligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick ett mail och ett vanligt brev hem om att jag hade spelat ihop många ARP poäng och blivit VIP hos dem. I mailet står det att jag antingen kan använda mina poäng till turneringar eller i deras kommande shop. Det står även följande "However, as a VIP player, I can also redeem your points for unrestricted CASH. Email me back if you would like to redeem your points for unrestricted CASH." Någon som vet vad de menar med detta?

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej hej.

 

Har lite fårgor angående uttag av pengar fårn sajten.

 

Stoppade in 50dollar för några dagar sen men jag efetr bara en halvtimma så insåg jag hur dålig clienten var...förskte ta ut mina pengar men man var tydligen tvungen att vänta 48 timmar....

Har under dessa dagar ökat fårn 50 till 214 dollar och nu är jag väldigt sugen på att ta ut pengarna.

 

Gjord emin deposit genom mitt visa kort men nu när jag ska ta ut så har jag problem, är nämligen inte så jättebra på engelska tyvärr.

 

Har följande två metoder att ta ut på, antingen neteller eller firepay (va nu detta kan vara?)

 

Sen ska man fylla i om man vill ha regular delivery(8$ charge) och/eller

express courier(25$). antar att det där med express har att göra med om man vill ha ut pengarna jättesnabbt eller nått liknade....

 

Sen ska man fylla i NETellerID:

Ska man fylla i det om mna vill ta ut på VISA?

 

 

Skulle någon kunna guida mig så jag vet hur jag skall gå till väga?

 

Mvh Pumpitup

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

. Det står även följande "However, as a VIP player, I can also redeem your points for unrestricted CASH. Email me back if you would like to redeem your points for unrestricted CASH." Någon som vet vad de menar med detta?

Det betyder troligen att du kan växla in dina poäng mot riktiga dollares.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är klienten värdelös! Blink blink blink och hela designen och segheten i den. aaaaaaargh.

 

Slutade spela där i höstas för att det var omöjligt att köra (klienten åt ca 1Mb minne i sekunden), men nu hade dom fixat det felet och jag skulle testa siten.

 

SNACKA OM TIGHT! Jösses, roliga spel det blir!

 

Det är 200*BB på borden men folk sitter med max 40*BB och sitter bara och foldar hela tiden. Knappt att en pott överstiger 15-20*BB ju!

Såg ett NL 0.5$ bord (9-manna) som var fullt. Chipleadern satt med 15$.

NICE!

 

 

Ganska uppenbart att folk bara sitter där för att cleara sina bonusar, nej usch så tråkigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst är klienten värdelös! Blink blink blink och hela designen och segheten i den. aaaaaaargh.

 

Slutade spela där i höstas för att det var omöjligt att köra (klienten åt ca 1Mb minne i sekunden), men nu hade dom fixat det felet och jag skulle testa siten.

 

SNACKA OM TIGHT! Jösses, roliga spel det blir!

 

Det är 200*BB på borden men folk sitter med max 40*BB och sitter bara och foldar hela tiden. Knappt att en pott överstiger 15-20*BB ju!

Såg ett NL 0.5$ bord (9-manna) som var fullt. Chipleadern satt med 15$.

NICE!

 

 

Ganska uppenbart att folk bara sitter där för att cleara sina bonusar, nej usch så tråkigt.

 

Jag kan inte hålla med. Jag håller med om fixed delen men inte NL delen, läs mitt inlägg ovan. Jag hade t.ex. AK i en pott. floppar Axx. raising war mellan mig och A7 (!!!) slutar med att han går all-in, han vann inte. Han var inte shortstack heller. En annan skön lirare minibettar UTG. jag höjer upp rejält med mina QQ. Han går all-in. syn. visar upp QJ, han vann inte. Många incidenter av detta slag samt ett annars väldigt vekt spel gör NL delen rätt bra tycker jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har spelat lite mer NL där nu, och det är INTE bra!

 

Många spelare är rätt lama och saknar aggressiva tendenser. Idag kom det in någon av dom sämsta spelare jag sett, ja detta var nog den sämsta. Rent otroligt dålig, en blandning av en maniac och en callingstation. Jag väntade tills jag plockade upp en bra hand, rent otroligt att han inte hade hunnit bli bustad innan. Hittade AA. Nu blir det raising krig med denna kille, vi raisar och raisar varandra ända tills han synar min all-in och visar A9s. Vann nästan $100 på den handen. Detta var då NL50.

 

Hände faktiskt samma sak på party med en annan spelare tidigare idag. Inte riktigt lika kass som denna, men nästan. Jag hade AA, han 89o, all-in preflop. Han vann inte. Aja, jag tror ingen är så intresserad av att höra mina anekdoter kände mig bara manad att påpeka vilket otroligt lamt NL spel som äger rum på absolute.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla med. Jag håller med om fixed delen men inte NL delen, läs mitt inlägg ovan. Jag hade t.ex. AK i en pott. floppar Axx. raising war mellan mig och A7 (!!!) slutar med att han går all-in, han vann inte. Han var inte shortstack heller. En annan skön lirare minibettar UTG. jag höjer upp rejält med mina QQ. Han går all-in. syn. visar upp QJ, han vann inte. Många incidenter av detta slag samt ett annars väldigt vekt spel gör NL delen rätt bra tycker jag.

 

Vilka tider kör du?

 

Visst kan det dyka upp en och annan maniac, men när 90% av spelet är om potter om ett par blinds... booooring.

 

Jag håller fast vid att siten tom är tightare än vad paradise var efter superbowl reloaden! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte hålla med. Jag håller med om fixed delen men inte NL delen, läs mitt inlägg ovan. Jag hade t.ex. AK i en pott. floppar Axx. raising war mellan mig och A7 (!!!) slutar med att han går all-in, han vann inte. Han var inte shortstack heller. En annan skön lirare minibettar UTG. jag höjer upp rejält med mina QQ. Han går all-in. syn. visar upp QJ, han vann inte. Många incidenter av detta slag samt ett annars väldigt vekt spel gör NL delen rätt bra tycker jag.

 

Vilka tider kör du?

 

Visst kan det dyka upp en och annan maniac, men när 90% av spelet är om potter om ett par blinds... booooring.

 

Jag håller fast vid att siten tom är tightare än vad paradise var efter superbowl reloaden! :)

 

Har mest spelat på natten faktiskt, mellan 1800 - 0600 och det kan ju göra en del. Bara att dom flesta spelare går in med med kanske 40 big blinds säger ju någonting om dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...