Gå till innehåll

The Well: jello


jello

Recommended Posts

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Eftersom jag sett att du följt CDS dagbok skulle jag vilja ställa några frågor:

 

Ser du några likheter med CDS när det gäller:

 

* Spelstil

* Levnadssätt

* Personlighet

* Åsikter

 

En rätt öppen fråga och jag vet att ni inte känner varandara men du har säkert en bild av honom.

spelstil: nej. vad jag förstått lirar han typ 31/17 eller vilken siffra jag hörde. dessutom "på känsla". det är ungefär så långt ifrån mig man kan komma.

 

levnadssätt: nej, jag är ingen stekare

 

personlighet: iofs är jag lite av en narcissist och cds är väldigt mycket av det, men förutom att jag tramsar mig väldigt mkt här på forumet så har jag vett att tona ned det eftersom det inte uppskattas särskilt mkt av folk runtomkring en.

 

åsikter: tvivlar på att cds har en enda genomtänkt åsikt om nånting, om jag ska vara ärlig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har redan svarat på första frågan. gränsen? för vad som är acceptabelt? för mig eller för andra? själv skulle jag inte prova heroin och kokain iaf och inte heller en hel del andra illegala droger pga att deras effekt inte intresserar mig. vad andra människor slänger i sig för preparat bryr jag mig inte alls om, jag är för droglegalisering av både moraliska och utilitaristiska skäl. däremot tycker jag att glorifiering av vilka droger det än må vara (alkohol, cannabis, lsd whatever) är rätt fjantig.

 

Jasså, måste ha missat det..

För dig själv, givetvis; alltså, vilka droger du skulle kunna tänka dig bruka någon gång. Då du tidigare skrivit att du är libertian antog jag redan att du inte bryr dig om vad andra brukar.

Anser du inte att glorifieringen är berättigad, då det uppenbarligen är helt okej att klanka ner på dessa samma droger? Vi drog-liberala måste väl få uttrycka vår åsikt också?

Skulle du kunna tänka dig att pröva cannabis? ghb? morfin oralt?

Om du tog en drog, vilken slags effekt är det som intresserar dig?

 

Märkte nu att det blev aningen drog-inriktat, men det var väl likfan; du ser ut att ha svarat alla andra slags frågor redan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matematisk NIT ?

lirade 27/23/3.1 på 3-6-manna i december. innan dess har jag kört nånstans i krokarna 23/19.

 

39/10 har jag på honom över ett par k händer, SH-bord.

verkar särdeles uselt

 

Jasså, måste ha missat det..

För dig själv, givetvis; alltså, vilka droger du skulle kunna tänka dig bruka någon gång. Då du tidigare skrivit att du är libertian antog jag redan att du inte bryr dig om vad andra brukar.

Anser du inte att glorifieringen är berättigad, då det uppenbarligen är helt okej att klanka ner på dessa samma droger? Vi drog-liberala måste väl få uttrycka vår åsikt också?

Skulle du kunna tänka dig att pröva cannabis? ghb? morfin oralt?

Om du tog en drog, vilken slags effekt är det som intresserar dig?

 

Märkte nu att det blev aningen drog-inriktat, men det var väl likfan; du ser ut att ha svarat alla andra slags frågor redan.

intresserad av lugnhetseffekter och hallucinationer. tycker inte att vare sig glorifiering eller skräckpropaganda är vettigt på nåt sätt. jag föredrar att man håller sig till fakta. och givetvis har alla en rätt att uttrycka sin åsikt; jag tycker bara inte om när den är grundlös eller skamlöst vinklad. cannabis har jag provat flertalet gånger. någon av de andra två ser jag inte som särskilt intressant och jag skulle inte anstränga mig särskilt mkt för att få tag på en viss drog. däremot skulle jag ha svårt att tacka nej om jag någon gång blev erbjuden lsd i rätt sammanhang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) Skäms du när du läser den här tråden?

 

2) Tycker du att du låter lite som CDS i den här tråden?

 

 

http://pokerforum.nu/forum/arkiv-avancerade-diskussioner/25158-matematik-logik-image-och-grejer-nlt-framfoerallt.html

1) ja, lite. men det kan jag ta, för jag vet bättre nu (diskussionen tog ju inte precis slut där).

 

2) ja, fast med undantag från en gnutta mer ödmjukhet inför folk som vet bättre. återigen handlar det alltså om att kunna värdera argument och resonemang.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för stats hamnar du på när du spelar NL2000 6-max?

 

Vad för program använder du som hjälpmedel för att vinna mer/bli bättre förutom PT,PA,GT?

 

Vad vill du helst vara:

A)ovetande,vanlig men lycklig

eller

B)intelligent,djup men olycklig

 

Har vi pokerspelare en sjuk inställning till hur viktigt pengar är? Varför blir man så besatt av att hela tiden bli rikare? Varför kan man aldrig bara sluta o va nöjd med det man har?

 

Hur många M sek ska du ha tjäna på pokern för att kunna lägga ner det helt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad för stats hamnar du på när du spelar NL2000 6-max?

 

Vad för program använder du som hjälpmedel för att vinna mer/bli bättre förutom PT,PA,GT?

 

Vad vill du helst vara:

A)ovetande,vanlig men lycklig

eller

B)intelligent,djup men olycklig

 

Har vi pokerspelare en sjuk inställning till hur viktigt pengar är? Varför blir man så besatt av att hela tiden bli rikare? Varför kan man aldrig bara sluta o va nöjd med det man har?

 

Hur många M sek ska du ha tjäna på pokern för att kunna lägga ner det helt?

23/19

pokerstove

A

ja, det skulle jag säga, men det kommer från killen som inte gör ett skit med sina pengar. jag vet inte, för min del handlar det om en tävlan mest. pengarna är ett mått på hur bra jag är. typ som en high-score i ett tv-spel. vet inte, men vad fan ska man då göra?

 

om jag hade runt 20 tror jag inte att jag hade orkat med grinden. men svårt att säga. tror den gränsen flyttas uppåt allteftersom, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad skulle du helst ha: hemorojjder eller en bad streak på 50.000 händer?

bad streak tror jag

 

Hur ser en vanlig dag ut för dig, från det att du går upp till att du går och lägger dig?

går upp runt middag, 12-14. käkar några mackor till frukost, om jag har det hemma (vilket jag inte har idag och det är tiltande). chattar lite, surfar lite. sen drar jag en runda på stan/tar en bir eller nåt sånt eller läser nån bok/tjafsar med mina rumskompisar om de är hemma. sen riktigt käk framemot kvällskvisten. sen grind/umgås lite. sen käk igen vid 11-12. sen grind/chatt/surfning/film/kallprat i varierande ordning och omfattning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: 1 ($5,145.00 in chips)

Seat 3: 3 ($6,446.68 in chips)

Seat 5: 5 ($9,043.64 in chips)

Seat 6: 6 ($3,095.00 in chips) DEALER

Seat 8: 8 ($4,725.00 in chips)

Seat 10: 10 ($4,806.17 in chips)

8: Post SB $25.00

10: Post BB $50.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 3 Ace of Spades10 of Hearts

1: Fold

3: Raise $200.00

5: Fold

6: Fold

8: Fold

10: Call $150.00

*** FLOP *** 9 of Spades5 of Dimonds10 of Spades

10: Check

3: Bet $300.00

10: Raise $1,050.00

3: Call $750.00

*** TURN *** Jack of Clubs

10: Bet $1,650.00

3: Fold

 

Hur spelar 3.an den här handen?

Ge spelare 10 en range?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seat 1: 1 ($5,145.00 in chips)

Seat 3: 3 ($6,446.68 in chips)

Seat 5: 5 ($9,043.64 in chips)

Seat 6: 6 ($3,095.00 in chips) DEALER

Seat 8: 8 ($4,825.00 in chips)

Seat 10: 10 ($4,806.17 in chips)

8: Post SB $25.00

10: Post BB $50.00

*** HOLE CARDS ***

Dealt to 3 Ace of Spades10 of Hearts

1: Fold

3: Raise $200.00

5: Fold

6: Fold

8: Fold

10: Call $150.00

*** FLOP *** 9 of Spades5 of Hearts10 of Spades

10: Check

3: Bet $300.00

10: Raise $1,000.00

3: Call $700.00

*** TURN *** Jack of Clubs

10: Bet $1,550.00

3: Fold

 

Hur spelar 3.an den här handen?

Ge spelare 10 en range?

ser väl bra ut, kan tänka mig att ställa flopp med, beroende på motståndare.

 

är en hel del händer och alla av dem mår ok mot oss på flopp. den turnen är riktigt äcklig och träffar förstås hans range väääldigt hårt. allra helst med tanke på synen pf, som gör pockets och halvhöga sc väldigt sannolika. KJ och QJ är förstås med där och en massa färgdrag och combodrag. en uppställning klarar du nog att göra själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag bytte nyligen från att spela FL till att spela NL och jag har problem med händer av den här karaktären både i och ur position, några tips?

 

Jag höjer KQo och hamnar HU på floppen T72 med ett färgdrag och bettar 3/4pott och får syn turn är Ko, om jag checkar så känns det som att man ger frikort till alla drag och det känns bara vekt och om jag bettar så vill jag spy och slänga ut datorn genom fönstret varje gång jag blir höjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går upp runt middag, 12-14. käkar några mackor till frukost, om jag har det hemma (vilket jag inte har idag och det är tiltande). chattar lite, surfar lite. sen drar jag en runda på stan/tar en bir eller nåt sånt eller läser nån bok/tjafsar med mina rumskompisar om de är hemma. sen riktigt käk framemot kvällskvisten. sen grind/umgås lite. sen käk igen vid 11-12. sen grind/chatt/surfning/film/kallprat i varierande ordning och omfattning.

 

Är du rädd för att du en dag kommer vakna upp och tänka: "Shit... jag har "slackat" bort mitt liv!" eller bjuder en sådan vardag maximal long run stimulans för dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du på SvS?

Har du aldrig lirat nån större livedonka?

Har du edge mot Shahin86 i givar?

Ligger Ken Leenaard bakom T6?

 

 

Välj scenario:

 

#1: Åka dit oskyldig för våldtäckt på 3-årig flicka. Alla i din omgivning tror att du är skyldig, du vet att så inte är fallet.

 

#2: Våldta en 3-årig flicka. Leva med dåligt samvete, fast med hedern(utåt sett) i behåll.

 

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka nya kombos la du till från D och co?

Hur gick December vs tidigare månader?

Posta en årsgraf?

lite mer suitade händer, Kxs Qxs.

+132k, backade 11k i november, plussade 30 eller nåt sånt i oktober, plussade 173k i september och backade 25 i augusti. sen kommer jag inte ihåg längre.

 

har inte hela årets dbs på den här datorn, så det går tyvärr inte.

 

 

Jag bytte nyligen från att spela FL till att spela NL och jag har problem med händer av den här karaktären både i och ur position, några tips?

 

Jag höjer KQo och hamnar HU på floppen T72 med ett färgdrag och bettar 3/4pott och får syn turn är Ko, om jag checkar så känns det som att man ger frikort till alla drag och det känns bara vekt och om jag bettar så vill jag spy och slänga ut datorn genom fönstret varje gång jag blir höjd.

varför ska du slänga ut datorn? din KQ ligger ju ashögt uppe av dina färdiga händer på turn. vad du kanske borde fundera på är att inte cba så ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du rädd för att du en dag kommer vakna upp och tänka: "Shit... jag har "slackat" bort mitt liv!" eller bjuder en sådan vardag maximal long run stimulans för dig?

ja, det är jag och nej det gör den verkligen inte. men vill helst inte lägga tid på sån ångest när jag kan slacka den tiden istället.

 

Vad nickar du på SvS?

Har du aldrig lirat nån större livedonka?

Har du edge mot Shahin86 i givar?

Ligger Ken Leenaard bakom T6?

 

 

Välj scenario:

 

#1: Åka dit oskyldig för våldtäckt på 3-årig flicka. Alla i din omgivning tror att du är skyldig, du vet att så inte är fallet.

 

#2: Våldta en 3-årig flicka. Leva med dåligt samvete, fast med hedern(utåt sett) i behåll.

 

?

spelar inte på svs

nej

vet inte. hur går det för honom nuförtiden?

vet inte, orkar inte följa det där.

 

väljer #2 eftersom jag saknar empati och samvete

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...