Gå till innehåll

The Well: jello


jello

Recommended Posts

Vad har du haft för BR-krav nu och under dina ökningar av nivåer?

Hur stor nivå räknar du som skottning (tex regular på 2/4, är då 5/10 skott eller ska det vara högre för dig?)

Hur mkt av BR används/har använts till skottning?

har inga fasta br-krav och heller ingen fast br nu. efter att jag lirat nl1k på everest under lång tid hade jag inga större problem att svälja nl2k swingsmässigt och sen dess har jag inte lagt någon vikt vid det där. har mer varit ifall jag kunde svälja si och så stora dagsswings (har ännu aldrig backat mer än 30k under en dag, men det har åas hänt nästan halvdussinet gånger).

 

skott är väl allt som är högre än nivån man är bekväm på

 

vetefan, skulle inte klara att backa mer än 3 max 4 inköp på nl10k under en session. har skottat rätt friskt förr däremot. började köra nl1k när allt jag öht hade var kanske 15 max 20 inköp för nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hur hanterar du dagssving, har du lyckats komma ifrån tänket att "Shit, jag har backat X inköp idag och de kommer ta mig 1-2 dagar att ta mig tillbaka till +-!" eller klarar du av att se det som "en enda lång session"?

 

Har du nån stoploss? Nu menar jag inte regel utan mer en mental barriär när det börjar bli jobbigt för dig att lira, kanske t.o.m. så mycke att du börjar göra misstag.

 

Största förlusten på en session (inköp och $)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hanterar du dagssving, har du lyckats komma ifrån tänket att "Shit, jag har backat X inköp idag och de kommer ta mig 1-2 dagar att ta mig tillbaka till +-!" eller klarar du av att se det som "en enda lång session"?

 

Har du nån stoploss? Nu menar jag inte regel utan mer en mental barriär när det börjar bli jobbigt för dig att lira, kanske t.o.m. så mycke att du börjar göra misstag.

 

Största förlusten på en session (inköp och $)?

försöker se varje nytt speltillfälle som en egen utgångspunkt, men det är förstås inte så lätt. har fått höra att jag har ett bra psyke från flera håll, men är inte så säker på att jag håller med. vet att tilten lurar runt hörnet om jag inte passar mig. försöker blir bättre på att bara stänga av borden när jag känner mig trött och ofokuserad även om det är världens fiskar vid borden. det går sådär hittills. det där snacket om "en enda lång session" är ju iofs vettigt i teorin, men pokerspelande handlar också så mkt om att hitta tillfällen. spelar jag världens idiot hu och han flaxar in 3 inköp mot mig och drar, så blir jag rejält tiltad eftersom jag vet att sådana tillfällen inte växer på träd.

 

när jag är -20k en dag börjar det bli lite småsegt, då är nog varken humöret eller spelet på topp. innan dess kan jag förstås bli förbannad och så, men sällan mer än några sekunder.

 

har nog förlorat en 12 inköp när jag lirade nl1k. annars är 30k värsta backet i pengar.

 

Hur balancerar du check/bet på flop när du höjt pre? Tycker många verkar beta luft/stål/drag samt checka marginella händer bakom, vissa checkar förståss bara stål. Blandar du hej vilt, isf någon ungefärlig procentsats som verkar vettig? Skillnad i och ur pos?

det viktiga är att ingen specifik action i ett led ska läcka nåt om vilken typ av hand du sitter på. frågan är alltför omfattande för att jag ska kunna besvara den tillfredsställande, tyvärr.

 

stockholm eller göteborg?

gbg

Push eller fold?

PUSH

Är du dollarmiljonär?

kanske

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

öl eller sprit?

jämnårig eller milf?

film eller serie?

sitta i brunnen eller grinda?

sverige eller england?

öl by far

jämnårig

hmm, kollar mest serier nu

sitta i brunnen just nu, lirade första dagen på en vecka igår och det sög

hmm england eller tja... de är rätt kassa båda två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte nu. Ska ut på tur inatt, och kommer inte ha tillgång till dator. Söndag har jag tid, men vet inte om jag vågar.

Jag verkar inte vara populär här på PF, och jag fattar verkligen inte varför :oops:

 

Ska du ut på fjället? Har renarna rymt?

 

The Well är din chans att bli populär:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...