Gå till innehåll

The Well: jello


jello

Recommended Posts

  • Svars 198
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Vilka 3 av följande 5 alternativ skulle du välja:

1. En hacker snor $100k ifrån dig. Det finns ingen chans att du får tillbaka pengarna eller någon form av ersättning.

2. Någon hugger av ditt vänstra ben.

4. Du får aldrig mer använda internet.

5. Samtliga av dina framtida barn dör i cancer innan de fyllt 40.

1, 3, 5

 

3 borttaget - dev

 

dissa eller berömma?

rösta blankt eller skita i det helt?

"favoritplats" i Sverige/världen (båda tack..)?

hur många år till kan du tänka dig att spela poker på "heltid"?

dissa

skita i det

london och göteborg

max 2-3 tror jag

Vilken månad och datum är du född?

tänker jag inte svara på

Vad röstade du på i senaste valet?

Spelar du någon livepoker och isf hur har det gått?

var inte röstberättigad

nej

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad gör du för att rädda klimatet?

ingenting, det är en stolthetsfråga

 

kommer vi någonsin få se dig i action med grabbarna på ftp?

antar att du menar på nosebleedstakesen. det är mkt mkt tveksamt, blir mitt svar. men ska aldrig säga aldrig. lite actiondegen är jag och fortsätter jag att vinna mer och mer är det väl inte en total omöjlighet. har dock svårt att se att lönsamheten skulle vara så lika stor där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och fyra av dina närmaste vänner befinner er i en bunker. En handgranat kastas in. Du har tre alternativ:

 

1. Slänga dig över handgranaten innan den smäller. Du dör, men dina kamrater överlever.

 

2. Slänga en av dina vänner över handgranaten. Vännen dör, men du och de tre andra vännerna överlever.

 

3. Ingenting. Alla dör.

 

A) Vad tror du du hade gjort om detta utspelat sig just nu?

B) Om du fick gott om tid att reflektera över alternativen, vad hade du valt?

 

Motivera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bob dylan (bäste låtskrivaren all time, franz kafka (skrivit den bästa boken all time)

 

Trodde mer du var metallica-typen eller tupac-typen (därav låtvalet i min musikfråga).

Nåväl:

Syftar du på processen?

Vilken/a är din/a favoritlåtar av Robert Z? Vilket är hans bästa album?

 

Har du läst någon av följande böcker:

Tärningsspelaren av Luke R

Spelaren av Fjodor D

On the road av Jack K

 

Tror du man måste ha varit ordentligt 'down and out' för att bli en riktigt bra författare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du och fyra av dina närmaste vänner befinner er i en bunker. En handgranat kastas in. Du har tre alternativ:

 

1. Slänga dig över handgranaten innan den smäller. Du dör, men dina kamrater överlever.

 

2. Slänga en av dina vänner över handgranaten. Vännen dör, men du och de tre andra vännerna överlever.

 

3. Ingenting. Alla dör.

 

A) Vad tror du du hade gjort om detta utspelat sig just nu?

B) Om du fick gott om tid att reflektera över alternativen, vad hade du valt?

 

Motivera.

2 måste vara det moraliskt korrekta, dock svårt att lotta mellan dem inne i sitt huvud på nån sekund. mesig som jag är skulle jag nog kunna välja 1 i paniken trots allt. usch, nu känner jag mig som en smutsig, äcklig altruist. blä. 3 känns väldigt kallt men skulle också kunna inträffa om beslutsångesten tog överhanden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde mer du var metallica-typen eller tupac-typen (därav låtvalet i min musikfråga).

Nåväl:

Syftar du på processen?

Vilken/a är din/a favoritlåtar av Robert Z? Vilket är hans bästa album?

 

Har du läst någon av följande böcker:

Tärningsspelaren av Luke R

Spelaren av Fjodor D

On the road av Jack K

 

Tror du man måste ha varit ordentligt 'down and out' för att bli en riktigt bra författare?

ja, jag syftar på processen

gillar the lonesome death of hattie carroll, ballad of a thin man och all along the watchtower. bland annat. tycker att highway 61 är det som lyser starkast (tråkigt val, jag vet) och att john wesley harding är väldigt underskattat.

 

har inte läst nån av de böckerna. har dock läst brott och straff och har bröderna karamazov väntandes på min ork och på att jag ska avsätta nån timme på att läsa klart främlingen. läser alldeles för lite och det är en stor ångest för mig.

 

tror inte att det är en slump att författare (och intellektuella öht) i stor utsträckning blir deprimerade/sinnessjuka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar du något på Everest nuförtiden?

 

Hade lite duster med dig för något år sedan men spelar bara SnG/MTT nu.

Kul att det går bra för dig.

nej. tack så mycket.

 

Tror du att du någon gång kommer ångra valet att internet är viktigare än dina barns liv efter 40?

antagligen, men människor är kortsiktiga

 

Någon pokerartikel/bok/koncept som gett dig en push i utvecklingen?

 

Bästa sättet att utvecklas?

 

Läs Bröderna Karamazov, ruggigt bra bok (kanske den bästa)! Dom andra som Hata nämnde är också mkt bra böcker.

supersystem gav mig en extremt bra push för över två år sen. skulle dock aldrig rekommendera den idag. jag säger som alltid annars: studera spelteori. antar att MoP är det du borde läsa då, men jag har inte plöjt igenom allt i den än på långa vägar. att diskutera och få feedback ger så mkt mer än envägskommunikation.

 

ja, att diskutera som sagt. jag började på pf och numera är det förstås på annat håll jag lär mig saker. men att diskutera är väldigt bra, det gäller dock att ha kommit över en tröskel där man har lärt sig att värdera vilka resonemang som är bra och inte och åtminstone lite kritiskt granska dem. tror ärligt talat inte särskilt stor del av pf-folket har nått dit.

 

will do

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle du leva om du tillhörde de rikaste personerna i världen? Skulle du leva som...

 

1: Roman Abramovich och spendera miljarders miljarder på Yachter, jätteflygplan, bilar och fotbollslag?

 

2: Bill Gates och donera bort 200 miljarder av din extremt enorma förmögenhet till din välgörenhetsfond och sen jobba med den. Någon liten Yacht och fin bil kan man ju ändå unna sig?

 

3: Ingvar Kamprad och köra VOLVO, Käka kokt med bröd och inte slösa många ören på nöjen? Precis som myten om Kamprad säger...

 

4: Guy Laliberte och leka val bland världens bästa pokerspelare för skojs skull?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...