Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Då var det dags för Expekt Pokr Cruise. Ska hoppa i dushen nu, och sen dra o käka en snabb lunch med Micke innan vi drar.

 

Jag var och spelade lite live cashgame i sumpan igår också. Gick ganska bra, vunnit typ en årslön dom senaste 2 dagarna sen jag kom hem från Lund, hur skönt som helst. Jag tror att 2008 kan bli mitt år.

 

peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snyggt!

 

Vad är det för games/nivå som spelas i sumpan? Anser du det vara mer värde där än på ex CC NL 50-50?

 

Ha så kul på båten.

 

Ja det är oftast ganska bra värde. Dock så är det inte game så ofta. Ibland blir det bra 20-40 game med övermörk och stora stackar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom precis hem från kryssningen. Lyckades komma 7a i turneringen samt träffa massa kul folk.

 

Jag får lov att tacka Expekt för att dom bjöd med mig samt att dom lyckades ordna en riktigt bra kryssning + turnering som sköttes snyggt med i princip inga problem whatsoever. När blir nästa?

 

I turneringen så fick man 10k i startmarker och blindsen började på 25-50 så det blev en hel del spel de första nivåerna. Mot mitten och slutet av turneringen så var alla så tighta så blindsen hade hunnit bli riktigt höga när det väl var dags för finalbord.

 

Jag startade finalbordet med 242k i marker vilket var ungerfär average och blindsen låg då på 8-16k. Det var inledningsvis ganska försiktigt spel på finalbordet, men sen så åkte 3 personer ut ganska snabbt efter att det blev lite riggade händer såsom AK vs QQ osv. Med 7 spelare kvar så var jag nere på 200k och blindsen hade hunnit bli 15-30k. Jag kikar ner på QQ först in i co och miniraisar till 60k, sb som nyss vunnit en stor pott och nu är chipleader går ganska snabbt all in, jag synar. Han har KK och bordet ger mig ingen hjälp, jag åker ut som 7a och får ca 3k usd.

 

Nu är jag hemma på söder minst några dagar i alla fall, har inget planerat den närsmata tiden tror jag, så jag ska väl grinda lite och hänga med lite kompisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror Ramz försöker spela som om han hade AA så att KK ska hitta folden. Donken med KK såg helt enkelt inte Ramz lilla stack och därmed missade autofolden.

 

Alla dessa fiskar som aldrig kan lägga en hand. Ramz måste nog spela högre så att inte alla fiskar har sådan tur hela tiden. Liknar spelet på svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe, jag gillar inte miniraise heller vanligtvis, det vet ni. Men nu så spelade jag med några gubbar som inte hade så bra koll, så jag ville att det skulle se ut som att jag kunde folda mot en all in.

 

sjukt fiskigt jag vet, men en kille synade med 2 bord kvar med qt i bb när jag hade kk och ade miniraisat till 32k med 85k bakom, så jag tror d är värt o miniraisa qq där sen också, men inte så noga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20:00 Ramzi Jelassi mucks on the river

 

I didn't see the action until the river, where the board read 2c-6s-5h-Qh-10d, with a pot of around 9000 chips. The bigblind's bet on the river was 5000, with only a couple of thousand behind. Ramzi Jelassi in the cut off seat was in the tank and eventually folded A4. Bigblind flipped over 77, and Jelassi said "You know what? I though you were on a bluff, but I didn't want to call because I was afraid you could have pocket sevens."

After this pot Ramzi has 9750 left in his stack. "Why is it always me who gets into the sick pot's..." he murmured before going to dinnerbreak.

 

hahahaha. Från ept dortmund förra året...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...