Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du verkar inte fatta att motståndarna kommer lägga sig väldigt ofta här och Ramzi tar hem en fet pot uncontested.

 

EDIT: Kan till och med lägga in lite matte här, säg att dom lägger sig 60% av gångerna ramzi pushar och när någon väl synar så kanske ramzi har 40% mot hans range. Vi kommer alltså att busta 0.4 * 0.6 = 24% av gångerna som vi pushar. Så ni säger i princip att ni skulle lägga AA mot en push nu när ni är så nära att klättra 25k i prisstegen. Känns jäääävligt kallt.

 

Ehhhh det är ju för satan inte ens i närheten av vad NÅGON har sagt.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, wtf. Ramz stoppar in som favorit med övervärde, och ändå hoppar den resultatsorienterade briganden in och börjar whinea. Skulle man veta om att man blir synad av AK där och flippar med extrapengar så ska de allra flesta spelare kasta sig över läget.

 

Och om ni nu vill börja snacka reads och sånt så får nu ju ändå tänka på att Ramz satt vid bordet och ändå pushade, samt är rätt rutinerad livespelare, så det är liksom inget superargument eftersom ni inte satt vid bordet och gjorde en read på whatever. Om det nu fanns reads att göra så är det troligt att Ramz faktiskt gjorde det.

 

33 har för övrigt mycket bättre equity mot synrange än vad folk typiskt tror.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men, wtf. Ramz stoppar in som favorit med övervärde, och ändå hoppar den resultatsorienterade briganden in och börjar whinea. .

 

Nu är ju du resultatsorienterad, mot ett pocketpar är det obv inte lika bra push . . .

 

Jag är lite tveksam till att gå all in för 40bb preflop med 33, nu vet jag inte hur motståndet såg/ser ut i sådana turneringar på slutet men det måste vara bättre att försöka sno småpotter(blinds)...!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är ju du resultatsorienterad, mot ett pocketpar är det obv inte lika bra push . . .
Nej, men jag råkar ha koll på hur små pockets presterar mot olika HD:ar, och det är bättre än andra sorters händer. Särskilt om det det är så breda HD:ar att man inte har +EV att pusha med any2.

 

Det som är problematiskt med 33 är om man tror att man ofta blir synad av två händer.

Jag är lite tveksam till att gå all in för 40bb preflop med 33, nu vet jag inte hur motståndet såg/ser ut i sådana turneringar på slutet men det måste vara bättre att försöka sno småpotter(blinds)...!
Varför då? 30% med övervärde när man synar är apbra. Fan, jag har ställt med 33 för 100bb i cashgame och varit nöjd.

 

Exakt vilka ranges tror ni är bra pusha här?

 

Och mtp på att det är så många som tror att AK är en tveksam syn(!) så är det ju inte direkt ett argument för att vara aptight.

 

Vill man snacka reads, så får man ju som sagt ta hänsyn till vad personen som faktiskt satt vid bordet göra, och inte börja snacka om vad man tror händer i allmänhet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför då? 30% med övervärde när man synar är apbra. Fan, jag har ställt med 33 för 100bb i cashgame och varit nöjd.

 

Säger iof inte särskilt mycket. Tror de flesta av oss är imponerade av ramz insats och det är definitivt inte många här på forumet som kan mäta sig med honom, för tillfället i alla fall. Men sättet han spelade den här handen på finns helt klart saker att anmärka, eller åtminstone diskutera, det kan du knappast förneka. Vore löjligt om ingen tog upp det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla som skriver 25k är mkt pengar bla bla är ju jätteroliga. Väldigt relevant:roll: .

 

Spelet är ju marginellt såklart. Ramz, hur brukade spelaren siza sina raisar? 4x är ju en enorm raise med dom här stackarna. Min erfarenhet är att när en medioker spelare raisar 4x (om han inte gör det som standard) är att han har en hand som han kommer att spela för stackar med. Tankar?

 

 

Du har rätt, 4x raise på den nivån är ganska hårt. Men dom stora stackarna på mitt bord körde på 35-40k raisar preflop vid just den tidsperioden, så det säger inte överdrivet mkt om hans hand. Oftast när en spelare gör en raise preflop som är lite större än vanligt så är det för att han vill visa att han har en bra hand, det innebär också att han gärna tar hem potten direkt, för varför skulle han annars tänka på att visa för dom andra att han har en bra hand. I min erfarenhet så skulle jag säga att folk ofta gör det med händer som dom inte är beredda att spela för hela stacken med.

 

Är såklart extremt spelarberoende men det är min generella erfarenhet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag tror att knappen öppnar med alla spelbara händer, typ 9t+ och sb bara coldcallar 40k med en hand som han i 90% av fallen kommer lägga mot min all in. Troligt är också att knappen bara synar min all in med AK och QQ+ kanske JJ också.

 

Om nån pallar räkna på den HDn så är jag rätt övertygad om att all in med 33 där är ganska så standard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramzis motståndare måste folda x% för att det ska vara lönsamt:

 

500*x + 300**(1-x) = 400***

 

*Ramzis stack om det foldas

 

* Räknar med en pott på 900k vid syn, varav Ramzi i snitt har ca 33% equity. 900k * 33% = 300

 

*** Ramzis stack innan handen

 

x = 0,5

 

Alltså har Ramzi ett positivt väntevärde om motståndaren lägger sig mer än hälften av gångerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ramzis motståndare måste folda x% för att det ska vara lönsamt:

 

500*x + 300**(1-x) = 400***

 

*Ramzis stack om det foldas

 

* Räknar med en pott på 900k vid syn, varav Ramzi i snitt har ca 33% equity. 900k * 33% = 300

 

*** Ramzis stack innan handen

 

x = 0,5

 

Alltså har Ramzi ett positivt väntevärde om motståndaren lägger sig mer än hälften av gångerna.

 

Och om vi tror att dom synar JJ+ och AK så får dom inte öppna lösare eller syna lösare än typ 77 och AQ, detta gör dom givetvis och alltså är det ett spel som är väldigt lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Meh, fattar du inte hur mkt pengar 25k är???????

 

Fattar du hur mkt $1,65 M är ?

 

Matematiken i den enskilda handen borde alla utom Softish klara av.

Men det är ju inte bara en matematisk fråga, utan även en spelstrategisk. Har han satt siktet högt i turneringen är ju detta det ända spelet.

Med Ramz egna beskrivningar av standardbettar,reads osv förstår jag inte whinet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar du hur mkt $1,65 M är ?

 

Matematiken i den enskilda handen borde alla utom Softish klara av.

Men det är ju inte bara en matematisk fråga, utan även en spelstrategisk. Har han satt siktet högt i turneringen är ju detta det ända spelet.

Med Ramz egna beskrivningar av standardbettar,reads osv förstår jag inte whinet.

 

Poker bygger helt och hållet på matematik. Man kan sätta siffror på allt om man har orken. Givetvis satsar alla någorlunda duktiga spelare på att vinna turneringen eftersom att värdet i det är ofattbart mkt större än att maska sig upp $25k i prispoolen.

 

Man tar alla lägen som man tjänar pengar på i längden, att vissa inte fattar det är ju helt sanslöst. Det svåra ska ju vara att identifiera dessa lägen, inte att ta dom :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar du hur mkt $1,65 M är ?

 

Matematiken i den enskilda handen borde alla utom Softish klara av.

Men det är ju inte bara en matematisk fråga, utan även en spelstrategisk. Har han satt siktet högt i turneringen är ju detta det ända spelet.

Med Ramz egna beskrivningar av standardbettar,reads osv förstår jag inte whinet.

Jag kan inte ha varit ironisk va?:roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...