Gå till innehåll

The life of RaMz


RaMz

Recommended Posts

  • Svars 6,9k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Haha slacker AB. no offence men rätt åt dig om du inte får nästa termin ;) Balansen återställs om du pluggar då ju!

 

Iofs sant att balansen återställs då, men jag förtjänar ju studiebidrag tycker jag, försöker ju så gott jag kan bara att jag inte lyckas så bra. Plus att skatteverket redan ligger plus mer än dom borde på mig så dom är skyldiga mig lite :)

 

Fortfarande inte hämtat ut mina 2 första bidrag dock, fick brev om dom hem i posten så måste gå in på banken och säga vart jag vill ha pengarna, hoppas det inte är tidigt förfallodatum bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej fråga Olle!!

Jag drömde en icke erotisk dröm om den semi kända semi duktiga turneringspokerspelaren Ramzi Jelassi, Är jag normal??¨

 

- JA för fan , ROCK on!!

 

då ska jag inte ens dra upp vad jag drömde.

 

ps. snabbt svar btw. jag får en bild av dig sittandes vid den här dagboken tryckandes på f5 i ett frenetiskt tempo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul liv alla måste ha, mitt suger ju mest av allas varje söndag :(

 

Känner igen detta.

 

Få pokerspelare som verkar må genuint bra. Av de jag känner samt det jag läser. Vinna pengar i all ära, men som alla vet (de flesta verkar uppleva) så är ju sviten av förluster bra mycket värre än tiderna då det går bra :/.

 

De som mår bäst av pokern tror jag är de som glider runt i världen med laptopen å pokrar, lirar lite events å upptäcker andra saker än ett trött rum med dubbla 24-tummare och feta hörlurar. I kategorin resande pokerspelare så tillfaller ju onekligen du.

 

Av de jag känner som reser runt samt sitter hemma och lirar så verkar tyvärr ingen av dem må bättre än de jag känner som sysslar med annat. De som sysslar med annat tjänar betydligt sämre* och de har även mycket mindre fritid - om ens någon alls. Fritid och pengar är ju sådant som de flesta sätter upp på en lista över framgång. Och framgång är väl bra? (*atm. Det kan ju sannolikt förändras i framtiden, företag, utbildning, knulla till sig ett arv osv).

 

Vad skulle du uppskatta att priset i SEK skulle vara för att känna dig lycklig varje Söndag? Priset i SEK för att lira poker helt enkelt. Pengar kontra lycka?

 

Frågan ovan kanske blev lite luddig, dno, hinner inte ändra ska kila iväg, men tror det gick fram iaf. Peace ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan är ganska irrelevant och det är flera faktorer som spelar in när det gäller att "känna sig lycklig" men om min förväntade vinst för en söndag skulle vara under 15k sek så skulle jag nog börja fundera på att göra något annat tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen detta.

 

Få pokerspelare som verkar må genuint bra. Av de jag känner samt det jag läser. Vinna pengar i all ära, men som alla vet (de flesta verkar uppleva) så är ju sviten av förluster bra mycket värre än tiderna då det går bra :/.

 

De som mår bäst av pokern tror jag är de som glider runt i världen med laptopen å pokrar, lirar lite events å upptäcker andra saker än ett trött rum med dubbla 24-tummare och feta hörlurar. I kategorin resande pokerspelare så tillfaller ju onekligen du.

 

Av de jag känner som reser runt samt sitter hemma och lirar så verkar tyvärr ingen av dem må bättre än de jag känner som sysslar med annat. De som sysslar med annat tjänar betydligt sämre* och de har även mycket mindre fritid - om ens någon alls. Fritid och pengar är ju sådant som de flesta sätter upp på en lista över framgång. Och framgång är väl bra? (*atm. Det kan ju sannolikt förändras i framtiden, företag, utbildning, knulla till sig ett arv osv).

 

Vad skulle du uppskatta att priset i SEK skulle vara för att känna dig lycklig varje Söndag? Priset i SEK för att lira poker helt enkelt. Pengar kontra lycka?

 

Frågan ovan kanske blev lite luddig, dno, hinner inte ändra ska kila iväg, men tror det gick fram iaf. Peace ut.

 

Tror knappast man kan vinna stora pengar på poker om man lallar runt i världen, har sin laptop under armen och spontantgrindar några timmar då och då. Krävs nog mer. Är man ett underbarn kan det funka måhända men är nog inget vinnande koncept tyvärr. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste nytt är att skolan är lagd på is, kanske går ibland om jag vill va lite social eller är sugen på att lära mig lite, är ju faktiskt intresserad av kursen.

 

Just nu går mkt energi åt till att försöka inreda lägenheten. Soffa, matbord, vardagsrumsbord, tv-möbel, garderob och skrivbord står högst upp på listan. Har vart och kollat lite på Ikea, Miljögården och Bolagret på saker så har fått en hum om vad som finns iaf, men tycker dte är sjukt svårt att veta vad som kommer passa och framför allt att kunna bestämma sig för något. Men jag känner att jag börja närma mig lite inköp iaf, har börjat ta hjälp av lite tjejkompisar här i Lund som gillar inredning för jag behöver verkligen lite stöd på den fronten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljögården är en kanonbutik om man vill satsa på design och kvalite. Dom har dessutom en "proffsinredare" (katarina heter hon) som kan komma hem till dej och diskutera en inredningsstil. Sen gör hon förslag med nån typ av skiss och modell för att du ska få en hum om hur det kan se ut. Hon jobbar fram förslag tills du är nöjd.

 

Hon är ganska dyr men det kan va värt det om man ändå lagt massa stålar på lägenhet och vill ha den tipptopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Miljögården är en kanonbutik om man vill satsa på design och kvalite. Dom har dessutom en "proffsinredare" (katarina heter hon) som kan komma hem till dej och diskutera en inredningsstil. Sen gör hon förslag med nån typ av skiss och modell för att du ska få en hum om hur det kan se ut. Hon jobbar fram förslag tills du är nöjd.

 

Hon är ganska dyr men det kan va värt det om man ändå lagt massa stålar på lägenhet och vill ha den tipptopp.

 

låter intressant, vad tror du hon tar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att hon tar 700:- i timmen. Dock anser hon sej behöva ganska många timmar för att komma upp med en skiss. 20-25 tim för en stor lägenhet (120kvm). Allt beror på hur mycket hjälp du vill ha. Du kan tex be henne att bara fixa hall och vardagsrum och sen göra sovrummet själv. El så kan du fråga om ett fast pris.

 

Hon jobbar nästan bara med design möbler så det blir inga billiga förslag hon kommer med. Dock kan man ju själv leta upp billigare varianter el kopior på hennes förslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spånat fram lite ideer nu om hur jag vill att lägenheten ska se ut och vi ska ta en sväng till Ilva bland imorgon för att försöka inhandla lite saker.

 

Det svåraste och jobbigaste är helt klart soffan, inte nog med att den måste vara skön och snygg samt passa in bra så pallar jag ju helst inte vänta i 2 månader på att få den som verkar vara standard typ. Men om vi inte hittar nått soft skyltex så kanske det får bli så att jag får vänta helt enkelt :(

 

Däremot så har 52" tvn stått redo här i typ en vecka nu :)

 

On a sidenote: Sensation White i Köpenhamn på Lördag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...