Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Jag skickade just iväg en extremt söt liten häxa till dagis där de skulle ha spökfest. Det har aldrig varit något problem för oss att lämna barnen på dagis (en del barn är väldigt "svårlämnade" och skriker och gråter eftersom mamma/pappa kommer gå därifrån) och idag var det inte heller något problem. Om man då undantar det faktum att jag inte ville gå därifrån.

 

---

 

Gus Hansen, allas favoritfisk i cashgame, är upp 3.5 miljoner dollar i oktober på Full Tilt. Han borde nog hålla sig till O8 och HORSE. Imponerande att Tom "Durrrr" Dwan är upp nästan två miljoner dollar efter att ha förlorat två riktigt stora potter på 638k och 708k. Ziiigmund är upp 1.06 miljoner, något som också är lite förvånande.

 

Något som inte är förvånande är att Phil Ivey är 2.1 miljoner upp under den här månaden. Killen är nog bäst i världen på metagamedelarna. Ett exempel var när Durrrr var tiltad och satt och väntade på Thunderdome - två sekunder efter att Ivey fångade hans bluff i en 450k-pott på 500/1k NL så satt Ivey in på Thunderdome för att spela honom. Det var troligen inte någon slump, han vet när hans edge går upp och när han skall sluta spela mot någon bättre än någon annan imho.

 

Störste förloraren är tydligen Antonius, som är mest back av alla under 2008 om vi nu undantar de konton som troligen tillhör allas vår favoritcirkusdirektör Guy LaLiberte.

 

David Benyamine är lite kul. Om han inte spelat en hand Omaha Hi/Lo under 2008 hade han varit upp $9.5 miljoner för året, men nu är han back 5.7 miljoner på O8 vilket gör att han "bara" är upp c:a 3.7 miljoner.

 

word, bra läsning!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jag skickade just iväg en extremt söt liten häxa till dagis där de skulle ha spökfest. Det har aldrig varit något problem för oss att lämna barnen på dagis (en del barn är väldigt "svårlämnade" och skriker och gråter eftersom mamma/pappa kommer gå därifrån) och idag var det inte heller något problem. Om man då undantar det faktum att jag inte ville gå därifrån.

.

 

 

WTF??? Varför inte bara stanna och använda mobilen till arbetgivaren.

 

Föräldraledigt för studiebesök på dagis - det måste finnas nått sånt. Småbarnsföräldrar får ju va hemma för allt annat numera ju.

 

Edit: Börjar funderar själv på att utnyttja denna rättighet som mor/farförälder. Måste väl funka, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Föräldraledigt för studiebesök på dagis - det måste finnas nått sånt. Småbarnsföräldrar får ju va hemma för allt annat numera ju.

 

Edit: Börjar funderar själv på att utnyttja denna rättighet som mor/farförälder. Måste väl funka, eller?

 

Funkar att som mor- eller farförälder ta tillfällig föräldrapenning istället för mamman eller pappan när barnet är sjukt. Får då ersättning av försäkringskassan (under förutsättning att mamman och pappan jobbar och att man har ett jobb att stanna hemma från, så vänta inte till pensionen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funkar att som mor- eller farförälder ta tillfällig föräldrapenning istället för mamman eller pappan när barnet är sjukt. Får då ersättning av försäkringskassan (under förutsättning att mamman och pappan jobbar och att man har ett jobb att stanna hemma från, så vänta inte till pensionen)

 

Men jag vill ju va dom när dom e friska och inte sjuka. Hur ska vi kunna gå till Busfabriken om de är sjuka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute ur EPT, dubblade upp period ett med KK mot Jj all-in pre (ja, han var galen i varje pott), sedan hände inget i sju timmar och jag åkte ut med AQ mot AK, hade 14k i stacken då med medel 20.

 

I morgon lite sightseeing, sedan hem så fort som möjligt tror jag.

 

Slog halva fältet och spelade hyggligt bra faktiskt, är i alla fall inte missnöjd idag som jag brukar vara...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I morgon lite sightseeing, sedan hem så fort som möjligt tror jag.

Var i Budapest förra sommaren. Deras egna kök framkallade mest kväljningar och när vi skulle ta oss till den gamla stadsdelen i Pest så råkade vi knalla ett antal kilometer fel och hamnade på en kulle med nån gammal fästning (jag var kartläsare...). Men en lyckoträff var Szécsény-badet! Imponerande bygge med en massa tempererade bassänger som man jobbar sig igenom. Gjorde dock misstaget att knalla in i en bastu utan sandaler och det höll på att bli min död. Som tur var hade de krossad is precis utanför.

 

Hursom helst är ett besök på badhus ett suveränt sätt att koppla av några timmar (och Ja, det finns servering med öl, iaf på innergården på Szécsény-badet).

 

http://www.budapestguiden.nu/Htm/Tema--Budapest/spa-och-termalbad-i-Budapest.htm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol Sterling - jag var en millimeter från att boka flyg med dom kl 23:30 i går (boka då alltså) men valde till slut KLM bara för att jag då skulle bli guldmedlem, trots en femhunka dyrare med KLM.

 

I morse konkursade Sterling.

 

Det enda vettiga beslut rörande flyg jag gjort den här veckan :-)

 

Synd, jag gillade Sterling, det var ett bra bolag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol Sterling - jag var en millimeter från att boka flyg med dom kl 23:30 i går (boka då alltså) men valde till slut KLM bara för att jag då skulle bli guldmedlem, trots en femhunka dyrare med KLM.

 

I morse konkursade Sterling.

 

Det enda vettiga beslut rörande flyg jag gjort den här veckan :-)

 

Synd, jag gillade Sterling, det var ett bra bolag.

 

Var gång ett flygbolag går i konkurs läser man om folk strandade världen runt. Man tycker att det kunde ingå i affärsidén att folk garanteras att få komma hem.

 

Drabbade kan nog göra en chargeback dock, om möjligt på hela beloppet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var gång ett flygbolag går i konkurs läser man om folk strandade världen runt. Man tycker att det kunde ingå i affärsidén att folk garanteras att få komma hem.

 

Drabbade kan nog göra en chargeback dock, om möjligt på hela beloppet.

 

Hur tänkte du här :lol:

§ Om/när vi går i konk så garanterar vi att du får resa med annat bolag hem.

Förtroendet ökar inte imo med en sån paragraf. Jag tror inte fler biljetter säljs heller.

 

Konkurs = Pengar slut. Sist i ledet av fordringsägare står kunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur tänkte du här :lol:

§ Om/när vi går i konk så garanterar vi att du får resa med annat bolag hem.

Förtroendet ökar inte imo med en sån paragraf. Jag tror inte fler biljetter säljs heller.

 

Konkurs = Pengar slut. Sist i ledet av fordringsägare står kunder.

 

Ja, i stort så. Kutym som hela branschen får stå för, att alla får flyga hem. En garanti. Vem vill annars flyga nu när vi har 30 konkurser till att vänta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst vore det önskvärt, visst håller jag med om det.

Men som alltid vill ju ingen betala för det.

FYI finns det försäkringar mot detta.

 

Varningssystemen bör ljuda när flygbolagen tar mindre betalt för sina utlandsresor än taxin gör för din resa till flygplatsen.

Lågprisbolagens riskpremie e typ det resenärerna blir drabbade av. Vill de inte spela spelet så får de väl köpa en Lufthansa, SAS eller whatever biljett nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol Sterling - jag var en millimeter från att boka flyg med dom kl 23:30 i går (boka då alltså) men valde till slut KLM bara för att jag då skulle bli guldmedlem, trots en femhunka dyrare med KLM.

 

I morse konkursade Sterling.

 

Det enda vettiga beslut rörande flyg jag gjort den här veckan :-)

 

Synd, jag gillade Sterling, det var ett bra bolag.

 

Bra bolag och trevligt folk. Sterling var kund till oss så det är ju lite tråkigt med sådana nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...