Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

Hur går det med LBP:andet Othello. Får du stryk av barnen?

Inte riktigt, men de coachar frugan stenhårt i hur hon skall spela.

 

Jag såg förresten en helt briljant bana skapad av en användare som byggt en LBP-variant av Mirrors Edge. Och så var det någon som gjort "Escape from Alcatraz" också, det var imponerande. Själv lär jag dock aldrig orka mig igenom den där editorn, jag har för mycket annat att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är i Zürich idag och fram till onsdag, så njut av det här inlägget som kostar mig 19 CHF att skriva (två timmars surfning - de rånar en). Det är dock inte enda hustlingen jag åkt på idag, det börjar med att jag tappat min bussremsa (och jag har jobbmobil, så jag kan inte betala med mobilen för då blir ekonomiavdelningen tokig) så jag får ta bilen till Arlanda. Jag missar avfarten till Arlanda (standard) och får åka tre mil innan jag kan vända bilen (också standard). Då är jag så pass försenad att jag inte kan ställa mig på långtidsparkeringen utan får parkera för 270:- natten (standard), något som jag självklart kommer debitera projektet. Slutkostnad 810:-, bara för att man inte får köpa bussbiljetter på SMS på jobbtelefonen. Hejja.

 

Väl framme i Zürich försökte jag köpa en äppeljuice och en macka såhär på kvällen - kvinnan tyckte att 31 CHF (~180 sek) var ett skäligt pris. Jag bad om kvitto. På det stod det ganska många saker som jag inte köpt. Hon slog in på nytt. Men slog då in äppeljuicen två gånger. Jag påpekade detta, hon gjorde om allt från början och då blev det rätt.

 

Tuff dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom Othello skryter om sin jobbiga resa så ska jag skryta om min helg i Västerås.

 

Jag har otur med tåg helt enkelt.

 

12:07 går mitt tåg, nummer 175, från Stockholms Central. 12:15 ringer jag till ValterEgo som bjudit till homegame och säger att jag kanske inte kommer, eftersom jag sitter på fel tåg. Jag sitter nämligen på tåg 174 i stället.

 

Nu fick man dock lära sig något nytt. Alla norrgående tåg har jämna nummer, och alla södergående tåg har udda. Mitt tåg gick från Sthlm till Göteborg - via norra rutten Arboga(?) så den byter alltså namn vid Arboga. Så jag kom fram.

 

Homegamet i Västerås var 30 man stort. Vi spelade tre stycken SnG, och det var något poängsystem för att sedan ta reda på vilka som fick spelade finalen, men det slapp jag bry mig om - jag fick spela totalt fem händer på tre SnG. Normale.

 

Sedan spelade jag en väldans massa Buzz med blandade snubbar och snubbor. Vann några, förlorade några.

 

Sov på Scandic, masade mig med baksmälla till tåget, ställde mig på spår fem och såg Stockholmstget tuffa förbi på spår ett. Jaha, tur bara att tåget åt andra hållet inte kom före Sthlmståget i alla fall, för då hade jag verkligen klivit på åt fel håll. Nu fick jag bara byta biljetten, åka hem till valterEgo igen och denna gång hälsa på ungarna i två timmar, och slutligen åka hem. Valter såg till att jag kom på rätt spår till slut.

 

Jag vet inte riktigt vad det är för fel på mig, jag har nu på kort tid missat ett flyg med en dag och ett tåg med 20 meter. Jag som brukar vara riktigt noga med att passa tider och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är i Zürich idag och fram till onsdag, så njut av det här inlägget som kostar mig 19 CHF att skriva (två timmars surfning - de rånar en). Det är dock inte enda hustlingen jag åkt på idag, det börjar med att jag tappat min bussremsa (och jag har jobbmobil, så jag kan inte betala med mobilen för då blir ekonomiavdelningen tokig) så jag får ta bilen till Arlanda. Jag missar avfarten till Arlanda (standard) och får åka tre mil innan jag kan vända bilen (också standard).

 

Tuff dag.

 

Hur missar man avfarten?

 

Vad gick mackan på till slut? =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...