Gå till innehåll

Othello och gdaily har en dagbok ihop.


gdaily

Recommended Posts

  • Svars 2,1k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur tänkte du här :lol:

§ Om/när vi går i konk så garanterar vi att du får resa med annat bolag hem.

Förtroendet ökar inte imo med en sån paragraf. Jag tror inte fler biljetter säljs heller.

 

Konkurs = Pengar slut. Sist i ledet av fordringsägare står kunder.

 

ja varför skulle inte det fungera? något liknande bankgarantin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja varför skulle inte det fungera? något liknande bankgarantin?

 

 

För att förtroendet mellan branscherna verkar på två helt skilda "plan"(om man ska vara rolig). Pengar (produkt, substitut), Flyga (Tjänst, diff.substitut)

I detta fallet har man valt ett sletet diff substitut på gränsen till djurtransport.

 

IMO inger det mer förtroende att inte ha en sån garanti hos ett flygbolag.

Varför ska staten betala för att flygbolagsentreprenörer på fullaste allvar tror att de kan få lönsamhet i liten skala.

Det de flesta inte förstår är att ägarna tjänar stora pengar trots att företaget går i konkurs. Varför kan inte de betala för "sina" kunder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var en sommar när alla tycktes spela den. Eller åtminstone en rockerbrud från Gävle och en skön Gotlänning. Nära nog. Tror det var 2005.

 

Väldigt mysig låt, indeed.

 

Enda problemet är att den har fått mig att stava av orden i What a Wonderful World som Israel gör, fast å andra sidan - allt som får mig att sjunga mindre kanske är av godo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förtroendet mellan branscherna verkar på två helt skilda "plan"(om man ska vara rolig). Pengar (produkt, substitut), Flyga (Tjänst, diff.substitut)

I detta fallet har man valt ett sletet diff substitut på gränsen till djurtransport.

 

IMO inger det mer förtroende att inte ha en sån garanti hos ett flygbolag.

Varför ska staten betala för att flygbolagsentreprenörer på fullaste allvar tror att de kan få lönsamhet i liten skala.

Det de flesta inte förstår är att ägarna tjänar stora pengar trots att företaget går i konkurs. Varför kan inte de betala för "sina" kunder?

 

varför ska staten betala för att vissa banker utsätter sig för högre risk än andra? Orättvist tycker jag fast jag är ingen expert så jag missar säkert något.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Killen jag spelade mot nyss gjorde en lite rolig tiltsyn med 8-high på rivern efter en missad bluff.

 

FullTiltPoker Game #8123976122: Table Alley (deep hu) - $1/$2 - Pot Limit Omaha Hi - 16:51:50 ET - 2008/10/31

 

Seat 1: BB ($333.05)

Seat 2: Hero ($325.55)

Hero posts the small blind of $1

BB posts the big blind of $2

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero Queen of DiamondsAce of HeartsKing of SpadesJack of Diamonds

 

Hero raises to $6

BB raises to $18

Hero calls $12

 

*** FLOP *** Queen of Hearts7 of SpadesKing of Hearts

BB bets $21

Hero calls $21

 

*** TURN *** Queen of Hearts7 of SpadesKing of Hearts4 of Spades

BB checks

Hero bets $60

BB calls $60

 

*** RIVER *** Queen of Hearts7 of SpadesKing of Hearts4 of Spades10 of Diamonds

BB bets $198

Hero raises to $226.55, and is all in

BB calls $28.55

 

*** SHOW DOWN ***

Hero shows Queen of DiamondsAce of HeartsKing of SpadesJack of Diamonds a straight, Ace high

BB mucks

Hero wins the pot ($650.60) with a straight, Ace high

 

*** SUMMARY ***

Total pot $651.10 | Rake $0.50

Board: Queen of Hearts7 of SpadesKing of Hearts4 of Spades10 of Diamonds

 

Seat 1: BB (big blind) mucked 5 of Spades3 of Hearts6 of Diamonds8 of Spades - King Queen high

Seat 2: Hero (small blind) showed Queen of DiamondsAce of HeartsKing of SpadesJack of Diamonds and won ($650.60) with a straight, Ace high

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte få svindel av ett dataspel.

 

Inte sett det tidigare, påminner om assasins creed IMO.

Svindel, yrsel, förnimmelse av att falla.

 

Åjo, det känns som att det var svindel jag fick när jag spelade spelet och ramlade från ett hustak. :)

 

Det var inte likt Assassins Creed imho, men jag har bara spelat det i någon timma (tills man hoppar ned i höstacken och skall göra det på sju olika ställen eller vad det var).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tre timmar tills indiska utvecklingsteamet kommer in på kontoret i Bangalore. Jag har ett fulltankat glas Red Bull, ett halvt paket tuggummi, det är mörkt i rummet och jag har solglasögon på mig. Hit it!

 

(ok, jag har inte solglasögon, men jag vet inte hur jag annars skall parafrasera Blues Brothers).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska staten betala för att vissa banker utsätter sig för högre risk än andra? Orättvist tycker jag fast jag är ingen expert så jag missar säkert något.

 

Staten hatar det. Dock är det viktigare att ha en stabil finansiell infrastruktur än ett lågprisbolag. Att inte rädda bankerna hade varit en katastrof ur ett förtroendeperspektiv. Dels för det inhemska kapitalet men även för det utländska.

Om du verkligen är intresserad: http://www.riksbank.se/upload/Dokument_riksbank/Kat_publicerat/Rapporter/2008/FS_08_1_sv.pdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser


×
×
  • Skapa nytt...