Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Tjo. Har en polare som går på anti-depp just nu. Rätt tunga grejer och han vill bara kasta dom åt helvete så att han inte behöver ta dem något mer. Är det någon här som har erfarenhet av att ta det eller har/haft någon bekant som kör på anti-depp?

Fick nämligen ett inte alltför trevligt samtal av den personen efter krogen ikväll där självmord nämndes. Vet inte hur seriösa tankarna är, men jag har börjat bli jävligt orolig och vet fan inte vad jag ska göra och säga. Enligt honom hjälper jag bara till genom att snacka och peppa honom, men imo är det svårt att veta. Så alla tips är jävligt uppskattade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(känd från

etc)

Tjo. Har en polare som går på anti-depp just nu. Rätt tunga grejer och han vill bara kasta dom åt helvete så att han inte behöver ta dem något mer. Är det någon här som har erfarenhet av att ta det eller har/haft någon bekant som kör på anti-depp?

Fick nämligen ett inte alltför trevligt samtal av den personen efter krogen ikväll där självmord nämndes. Vet inte hur seriösa tankarna är, men jag har börjat bli jävligt orolig och vet fan inte vad jag ska göra och säga. Enligt honom hjälper jag bara till genom att snacka och peppa honom, men imo är det svårt att veta. Så alla tips är jävligt uppskattade.

fråga någon annanstans imo. har väl haft lite erfarenhet av bekanta/nära deppressioner, självmordsförsök, faktiska självmord etc men vet ju inte mycket. har bekanta som käkar zoloft etc och de verkar gilla det.

ofta är det alkohol inblandat och jag tycker jag ofta ser en väldigt osund livsstil. de äter dåligt, tränar dåligt, får för lite sol, lever stressigt, sover dåligt och ofta blandar de in massa mediciner etc. tror en hel del av de som mår dåligt idag skulle må bättre om de följde PB etc(men detta gäller ju nästan alla i sverige).

vore intressant att få reda på hur d-vitaminbrist och depressioner faktiskt hänger ihop, intuitivt vill jag tro att det är ett ganska stort samband.

tyvärr är det väldigt svårt att ändra folk, de måste vilja ändra sin livsstil annars funkar det inte. tror det bästa är att finnas där och vänta på att de söker ens råd och då ge de råden de frågar om, inte något annat. problemet är att folk inte är vana vid att se alternativ, vi är så indoktrinerade att det enda man kan göra är att fortsätta som förr, så att folk mest visar obehag när någon helt plötsligt förkastar ideer man själv är övertygad om snarare än intresse. så blir ju typ att säga "det blir bättre, du är fin, prata med en psykolog, random intetsägande line" snarare än att faktiskt improvisera en bra strategi de testar, funkar inte den testa en annan eller liknande strategier man använder för att lösa andra bekymmer i livet.

Som den I-are jag är måste jag kritisera presentationen, självklara delar som integrationerna går hem men i övrigt får åtminstone en icke simulink-nörd problem. Du behöver tex modelica.

det är en kurs på 7.5p. majoriteten av fokus ligger på en lång stor rapport, den sätter betyget för överbetyg krävs vg på den och dessutom högt betyg på tentan. uttöver det har vi 2st inlupar, 1st motor vi ska rida i catia och en simulinkövning. orka göra inlupparna snygga...

Länk till kommentar

100kr/dag kanske. Tror inte mellanskillnaden blir så stor om man är snål, 99kr/kg fet färs vs 59kr/kg mager färs som mättar mindre etc. Det som kostar är lyxen :)

Alright.

Läser PB lite. Tappat motivationen efter sommaren och börjar bli både tjockare och svagare som konsekvens. Även om jag inte alls köper alla argument kan det vara kul att testa och se om man trivs med upplägget (i matväg. lär fortfarande sikta på att bli stark).

Fick en liten chock då jag vandrade förbi avdelningen för gräsfödda djur på Ica Maxi dock. :lol:

Länk till kommentar

Fick en liten chock då jag vandrade förbi avdelningen för gräsfödda djur på Ica Maxi dock. :lol:

färsbox eller gå till butikerna tidigt på morgonen och köp varor med kort datum. kött blir ju ändå bättre när det är gammalt så halva priset för bättre vara :)

Även om jag inte alls köper alla argument kan det vara kul att testa och se om man trivs med upplägget (i matväg. lär fortfarande sikta på att bli stark).

testa någon månad enligt de 10 budorden till 80%, gärna mer. korta rusher, lyfta tungt, sova, ljus, gräskött, grönsaker, giftfritt, lek etc. inte hoppa över något delsteg, alla behövs så ska du nog få tillbaka motivationen!

paddleboard1a.jpg

Länk till kommentar

Ett första steg kan väl vara att få honom att besöka den läkare han går hos, den som skrivit ut medicinen, och där berätta om samtalet och självmordstankarna. Att göra det nu. Kanske har läkaren någon akuttid?

Kanske kan du gå med? Som ett stöd och för att se till att han verkligen går dit samt se till att han berättar om självmordstankarna.

Om läkaren inte har någon akuttid gå då tillsammans till psykakuten.

Har han det riktigt jävligt kan han ju lägga in sig ett tag.

Har han börjat med anti-depp nyligen? Effekten kommer normalt efter ett par veckor. Många mediciner fungerar märkligt nog så att det kan bli värre dom första veckorna.

Länk till kommentar

Denna wellboken brukar ju jinxa morgondagens stjärnor, men tror inte hon här kan jinxas.

1:46 in.

nu har jag ju haft fel alla gånger förut, men jag tycker hon verkar ungefär lika bra som alla andra jag har haft fel om innan så tror visst du kan jinxa henne, men lär ju ha fel som vanligt...

Länk till kommentar

vi ska åka bort exakt den 18e januari, random destination. finns det någon hemsida där man kan rada upp alla möjliga flyg just de datumen? till asien, det är så specifikt jag kan komma. lat.

http://www.sistaminuten.se/tour/charters/sistaminuten?a=sistaminuten&deps=Sverige&words=asien&d=18&m=2013-01δ=0&days=1-31&rating=0&sort=price&maxprce=&beach=&centre=&comp=seairt&comp=dkapo&comp=seapo&comp=dkdet&comp=sedet&comp=dkfl&comp=sestar&comp=seks&comp=dknaz&comp=senaz&comp=dksfp&comp=sesfp&comp=sestss&comp=dkstar&comp=setr&comp=seving

(ha is i magen så hittar du säkert någon resa för 2-3kkr till asien, det gjorde jag förra året)

untitled-3wesis.gif

Tournament: Final Masters Sao Paulo Bilbao 2012

Round: 12

White: M. Carlsen (NOR)

Black: F. Caruana (ITA)

Date: Sat Oct 13 2012

Result: 1-0 [Download PGN]

Moves

1. e4 c5 2. Nf3 e6 3. g3 b6 4. Bg2 Bb7 5. Qe2 d6 6. d4 cxd4 7. Nxd4 Nf6 8. O-O Nbd7 9. Rd1 a6 10. e5 Bxg2 11. exf6 Bh3 12. Qh5 Qxf6 13. Qxh3 Be7 14. Nc3 Qg6 15. Nc6 Ne5 16. Nxe7 Kxe7 17. Bf4 1-0

Länk till kommentar

För att anknyta till diskussionen om vilken roll livsmedelsverket spelar i kampen om våra värnlösa barns hälsa. Artikel i Dagens DN.

Smörlösa skolor upprör

När höstterminen drog i gång var smöret försvunnet från flera av Stockholms skolor. Anledningen är att Stockholms stad nu kräver att skolorna följer Livsmedelsverkets rekommendationer.

– Det här är en skärpning i lagen som vi måste se till att den hålls. Skolinspektionen som inspekterar att skolorna följer lagen rekommenderar att man följer Livsmedelsverkets rekommendationer, så därför beslutade vi att göra det, säger Lotta Edholm, skolborgarråd i Stockholm.

smor%282%29.jpg

Ondskefulla smörförbrytare tagna på bar gärning

Vad tycker ni. Ska skolorna följa lagen? Ska varje skola vara kreativ i sin egen tolkning av lagen? Ska man rentav göra uppror mot Livsmedelsverket och aktivt uppmana till lagbrott?

Hur många års fängelse bör eventuella smörförbrytare få?

Länk till kommentar

mycket bra av stockholms stad. de vet att tonåringar är trotsiga och likt när de ville få folk att röka cannabis istället för att dricka alkohol genom att göra det häftigt att röka cannabis vill de nu får barn att äta nyttigt genom att tvinga dem att äta onyttigt. wp livsmedelvärket och stockholms stad!

Länk till kommentar

Jon jones och silva kommer aldrig hända, ingen av dem vill ha fighten(silva måste upp för bones kommer ju aldrig gå ner i vikt), mer troligt är att GSP går upp och möter Silva när båda känner sig nöjda med sin karriär typ.

Tror själv bones skulle nita Silva i nuvvarande tillstånd, hans längd och vikt fördel just nu är alldeles för stor. Kolla bara på bones fighter mot en "mindre kille"(rashad evans t.ex.), han kunde i princip stå och langa armbåge efter armbåge i nyllet på honom som om det vore lätta högerjabbar.

Silva må vara GOAT inom sporten men uppåt i viktklasser utan att bevisa sig där är en helt annan femma.

Länk till kommentar

Trots att jag är semidyslektisk har jag märkt att du väldigt ofta stavar X-verket med X-värket.

Vana av just den felstavningen eller är det medvetet?

No offence, råkade bara uppmärksamma.

ett resultat av ett kvalificerat hantverk, se bakverk, pälsverk.

i mer allmän betydelse resultatet av ett arbete, som i livsverk.

tycker du att livmedelsvärket kan ses som kvalificert hantverk?

värk c

(uncountable) ache; continuous, dull pain

(countable) labour-pain, contraction; a strong and often painful shortening of the uterine muscles prior to or during childbirth

låter mycket mer som vad SLV sysslar med.

Jon jones och silva kommer aldrig hända, ingen av dem vill ha fighten(silva måste upp för bones kommer ju aldrig gå ner i vikt), mer troligt är att GSP går upp och möter Silva när båda känner sig nöjda med sin karriär typ.

Tror själv bones skulle nita Silva i nuvvarande tillstånd, hans längd och vikt fördel just nu är alldeles för stor. Kolla bara på bones fighter mot en "mindre kille"(rashad evans t.ex.), han kunde i princip stå och langa armbåge efter armbåge i nyllet på honom som om det vore lätta högerjabbar.

Silva må vara GOAT inom sporten men uppåt i viktklasser utan att bevisa sig där är en helt annan femma.

kan man betta på om det kommer ske? jag tror det verkar ganska sannolikt, sjuka pengar lär betalas till dem för matchen och Dana verkar rätt kåt :)

Länk till kommentar

ja, om det sker så är det då silva har lagt av och alla vet om det typ och fiskar upp en sista megapayday och då kommer jag inte sätta många slantar på silva, han kommer vara då... 39 år typ? Trappat ned på sin träning osv

Allt handlar om pengar. Får Silva 10 milledollar kommer han ändra inställning helt.

Länk till kommentar

Angående livsmedelsvärket :) så var jag där på ett säljmöte för något år sedan. Mötet gick helt super, affären var mer eller mindre färdig, de älskade det jag presenterade och när presentationen var klar kallprata vi lite efteråt. Skulle mer eller mindre egentligen bara tillbaka till kontoret och maila offerten. Det tog dock en tokvändning när jag nämnde att jag höll på med det här LCHF och tyckte det fungerade riktigt bra. Fick kallahanden direkt. Absolut märkligaste jag varit med om på något möte.

Fick den här länkad förut:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5310197&play=4202188&playtype=Ljudklipp

8:25 in, låter som att hon sitter med gråten i halsen.

Länk till kommentar

Angående livsmedelsvärket :) så var jag där på ett säljmöte för något år sedan. Mötet gick helt super, affären var mer eller mindre färdig, de älskade det jag presenterade och när presentationen var klar kallprata vi lite efteråt. Skulle mer eller mindre egentligen bara tillbaka till kontoret och maila offerten. Det tog dock en tokvändning när jag nämnde att jag höll på med det här LCHF och tyckte det fungerade riktigt bra. Fick kallahanden direkt. Absolut märkligaste jag varit med om på något möte.

Fick den här länkad förut:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=5310197&play=4202188&playtype=Ljudklipp

8:25 in, låter som att hon sitter med gråten i halsen.

inte förvånad...

noterar att linsen inte hade något bregott idag, bara lätta. undrar om det är relaterat, förjävligt om det är så. någon som sett smör på kårhuset idag?

Länk till kommentar

skulle vara kul att få lite ansikte bakom användarna men läsvecka 1 är helt uppbokad för mig, är föreningsaktiv (:mrgreen::oops: ) och vi har ett ganska stort arrangemang den helgen. Skulle kunna tänka mig att dricka en öl någon annan stans kanske istället för en lunch, skulle nog vara lite mer avslappnat och några fler göteborgare skulle kunna sluta upp? Iofs större tidsinvestering, men något roligare :)

Länk till kommentar

skulle vara kul att få lite ansikte bakom användarna men läsvecka 1 är helt uppbokad för mig, är föreningsaktiv (:mrgreen::oops: ) och vi har ett ganska stort arrangemang den helgen. Skulle kunna tänka mig att dricka en öl någon annan stans kanske istället för en lunch, skulle nog vara lite mer avslappnat och några fler göteborgare skulle kunna sluta upp? Iofs större tidsinvestering, men något roligare :)

aja bara välj något randomdatum så ser vi vilka som kan. måndag lv2?

vilken förening btw?

Länk till kommentar