Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

så nu har jag läst ut american sniper. får nog rekommendera den för ändå. rätt välskriven och han verkar vara rätt vettig förutom att han är en redneck hillbilly från djupast texas. lite väl mycket att SEAL är så sjuuuukt badass och slåss mot allt och alla och vinner alltid.

 

rätt sjukt hur assymetriskt kriget i Irak var, ofta var det ju bara för dem att ligga och trycka på avtryckare och Irakier dog till den grad att de blev uttråkade och började tramsa och försöka döda folk på varierande sätt. och kyle turade in lägen så mycket att de andra blev avundsjuka på hans kill count så han började dela med sig av lägen. låter rätt oseriöst, men antar man blir lite knäpp även när det gäller liv och död tillslut.

 

Kyle Bass dyker upp i boken också och Jesse Ventura får spö.

 

mycket handlar den om hans relation till familjen under kriget.

 

iaf rätt intressant att få lite perspektiv på det man sett på tv. läs den!

http://www.amazon.com/American-Sniper-Autobiography-Military-History/dp/0062082353

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det sjuka är att de flesta restauranger osv jag brukar nyttja har höjt priserna.

 

att priser stiger kan ju bero på annat också, t ex kraftigt ökad penningmängd eller att de innan körde svart. att priser stiger är inget märkligt, tillgång/efterfrågan. uppenbarligen går du ju dit ändå. bra de kan göra vinst, om några år kanske vi ser lite fler etablerade restauranger så priserna tvingas pressas ner. tar ju ett tag innan ny jämvikt nås, fatta hur mycket det kostar att staten håller på och ändrar sig fram och tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående hälsoexpertern Rössner som är kritisk till LCHF:

Stephan jaja, ni måste förstå hur det känns för "professorn". Det saknas inga långtidsstudier på hans egen överviktsbehandling på Huddinge.

 

I min grupp om nio stycken är det idag en död, en har fått stroke, tre är magopererade men inte smala i alla fall, en har fått parkinson, en har haft sex hjärtattacker! En har vi inte sett sedan behandlingen och den personen har diabetes och så jag - som äter LCHF, har gått ner 28 kg, har inte stroke, inte diabetes, ingte värk i kroppen, inte hjärtbesvär - jag mår jättebra men mitt kolesterol har gått upp lite så självklart kommer jag säkert falla stendöd till makern om tio år eller något...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu tror jag på LCHF mer än de flesta andra dieter m.t.p. att principen inte är fullkomligt retarded, men även om det är bra för att vara en diet, är det verkligen bra? Många delar är väl helt bedrövliga även om helheten blir ovanligt OK.

 

Hörde om någon som inte åt frukt liksom. Grattis, du har hajat grejen till livet. Skippa frukten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörde om någon som inte åt frukt liksom. Grattis, du har hajat grejen till livet. Skippa frukten.

 

har man metabolt syndrom, diabetes och svår övervikt gör man nog klokt i att undvika frukt innan man fått bukt med sin sjukdom.

 

fwiw så äter jag frukt dagligen, tror jag snittar runt 1 avocado och 1 passionsfrukt/kiwi per dag utöver alla grönsaker (tomat och paprika är ingen frukt va?). men så äter jag inte LCHF heller. men för sjuka tror jag frukt är något man ska vara väldigt måttlig med.

 

lol åt aftonbladet som ger LCHF minus och ornich ++

http://www.aftonbladet.se/halsa/article14342592.ab

 

bilder på bloms nya lya:

http://forumserver.twoplustwo.com/showpost.php?p=31432637&postcount=791

GvSbz.png

ZH3z1.jpg

fdc6cade1eca4fff35b8311.jpg

 

folk säger ful arkitektur. jag tycker sånt är snyggt och modernt. hade gärna sett mycket mer av den typen här och det var något jag gillade med singapore att de hade mer byggnader av den typen. era tankar? nimby/yimby?

 

400119_10150563871187238_525842237_10747750_501835824_n.jpg

397293_10150563869927238_525842237_10747743_518326480_n.jpg

yimby!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är sådana bilder som får en att tvivla på att bo kvar i sverige, den lilla monetärt drivna materialisten i bakhuvudet tar över.

 

Men det har gått rätt hyfsat för blom alla turer till trots?

 

back 400k iår online, men turade ju in highrollern:

 

och strax över millen förra året och en okänd summa från stars. han har nog så han klarar sig...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

back 400k iår online, men turade ju in highrollern:

 

och strax över millen förra året och en okänd summa från stars. han har nog så han klarar sig...

 

skall man tro på hans entourage som han släpar med lite över allt har det pratas om £50k i månaden + lägenheten.

 

han är rätt mycket baller också. han brukar bjuda över tjejer från gamla hemorten för en weekend i london, självklart bjuder han på resan och boendet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående reinfeldt:

In analyzing the rate at which life expectancy is increasing in the wealthiest nations, we see that US life expectancy is now increasing by 0.2 years, every year. Notably, the death rates from heart disease and cancer have been dropping by a rapid 2-4% each year, and these two leading causes of death are quickly falling off, despite rising obesity and a worsening American diet over the same period. Just a few decades ago, the rate on increase in life expectancy was slower than 0.2 years per year. In the 19th century, even the wealthiest societies were adding well under 0.1 years per year. But how quickly can the rate of increase continue to rise, and does it eventually saturate as each unit of gain becomes increasingly harder to achieve?

 

Two of the leading thinkers in the field of life extension, Ray Kurzweil and Aubrey de Grey, believe that by the 2020s, human life expectancy will increase by more than one year every year (in 2002 Kurzweil predicted that this would happen as soon as 2013, but this is just another example of him consistently overestimating the rate of change). This means that death will approach the average person at a slower rate than the rate of technology-driven lifespan increases. It does not mean all death suddenly stops, but it does mean than those who are not close to death do have a possibility of indefinite lifespan after AEV is reached. David Gobel, founder of the Methuselah Foundation, has termed this as Actuarial Escape Velocity (AEV), essentially comparing the rate of lifespan extension to the speed at which a spacecraft can surpass the gravitiational pull of the planet it launches from, breaking free of the gravitational force.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjena Heltok,

ett tag sen sist.

 

En teoretisk fråga med tanke på den senaste tidens diskussioner på forumet:

 

Låt oss säga att jag tillverkade trojaner som gjorde att jag kunde följa allt som föregick på din dator resten av ditt liv, hur mycket skulle du vilja ha av mig i ersättning för att känna att du gick åtminstone plus minus noll?

 

Alltså, jag ser allt som händer på din dator, hur mycket vill du ha i betalt för det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...