Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Det va nog det coolaste jag sett pa ganska lange nordig som man ar, satt i nastan en halvtimma och bara scrolla igenom allt. Borde vara lag pa att undervisa och anvanda den i skolan tycker jag =)

 

kommer säkert användas i skolor... i usa och sri lanka.

 

 

ingen som ser "äkta människor"? tycker det verkar vara en bra scifi-serie. lite blandning av zettai kareshi och caprica.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad tror alla kloka här om utvecklingen på börsen sett ett par, tre månader framåt? Greklands utveckling oroar. Jag funderar på att sälja av allt innehav och studera utvecklingen från sidlinjen ett tag. Det känns som att det finns mer att förlora än att vinna just nu med tanke på att utvecklingen varit såpass bra de senaste månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Here is how the proportion of rake versus earnings for the top 50 players at each stake, by winnings. It provides an interesting insight at those stakes, compared to higher stakes:

atBl2.jpg

 

Here are the top 15 stakes Stars makes their money from:

 

1. $100NL 6-max

2. $50NL 6-max

3. $100NL 9-max

4. $200NL 6-max

5. $25NL 6-max

6. $100 PLO 6-max

7. $200 PLO 6-max

8. $25NL 9-max

9. $400PLO 6-max

10. $50NL 9-max

11. $50PLO 6-max

12. $200NL 9-max

13. $10NL 6-max

14. $100NL 6-max

15. $200NL CAP 6-max

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

känns helt rimligt

 

går ju att dra en hel del slutsatser förutom att raken är lägre. nl1000 och nl400 verkar vara mest söndergrindat. går även att spekulera i vad det beror på, kan ju vara mycket mer bumhunters på de högre nivåerna som förklarar winrate, mindre förekomst av 6handat vinnande regs vs vinnande regs på nl2k, mindre volym = mer varians som andel av vinsten för de bästa etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

går ju att dra en hel del slutsatser förutom att raken är lägre. nl1000 och nl400 verkar vara mest söndergrindat. går även att spekulera i vad det beror på, kan ju vara mycket mer bumhunters på de högre nivåerna som förklarar winrate, mindre förekomst av 6handat vinnande regs vs vinnande regs på nl2k, mindre volym = mer varians som andel av vinsten för de bästa etc etc.

 

Tror starkt på bumhunterteorin. Tycker sällan det rullar games utan fisk på högre nivåer. Sen finns det ju också ett gäng riktigt rika fiskar som är ordentligt dåliga men ändå bara är intresserade av att spela så högt som möjligt. Det kan eventuellt påverka något även om bumhunterteorin förmodligen har högre relevans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror mest på variansteorin jag.

 

 

guldgruva med statistik:

http://www.homeoffice.gov.uk/about-us/freedom-of-information/released-information1/foi-archive-crime/9886.pdf?view=Binary

 

uppgift åt er: hitta intressant data ur den

 

inleder lite smått med:

LEUdS.png

kriminalisering av droger är dyrt värre.

 

BIcuY.png

kineser betalar överpris...

 

hAmpE.png

argumentet att vi kriminaliserar för att vi vill minska sjukvårdkostnaderna faller lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyers that list “suspicious” activities have been made accessible to the business owners in accordance with the program, the so-called Communities Against Terrorism (CAT).

 

According to the FBI, the “suspicious” activities that need to be monitored include the following: always paying the internet fee in cash rather than with a credit card, using the internet service at the cybercafé in spite of having an internet access at home, and participating in nonviolent demonstrations, etc.

 

People are also suspected of being terrorists if they own precious metals, purchase flashlight or store a seven-day food supply.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rainfelt vill att folk ska jobba längre har han inte tänkt på att 20 åringar inte får jobba idag och så på att många sliter i 40 år på industrigolvet.

 

det har han säkert. hur får du annars ihop ekvationen att man ska kunna gå i pension med en hyfsat hög levnadsstandard? vi har några alternativ

1. grekland, låg pensionsålder hög pension ofinansierat

2. låg pensionsålder låg pension finansierat

3. hög pensionsålder finansierat

 

är det 2 du argumenterar för? reinfeldt bara påpekar att om vi förväntar oss att ha en hög pension och leva länge måste vi pensionsspara under en längre period.

 

jag tycker folk borde få välja själva när de ska gå i pension, 30år, 65år, 100år. upp till var och en. men så blir pensionen därefter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen min facebook fylls med Reinfelt-hån, jag behövde bara ventilera vidare så det passerade.

 

Är ju fullständigt orimligt på ett så tidigt plan att fortsätta som förut om folk lever längre.

 

Det jag eventuellt kan hålla med blir snett är hans personliga belöning och pensionsregler osv.. Eftersom det inte riktigt går hem i Sverige. Politiker ska vara "en av oss", ska inte råka drivas av pengar, osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jamen min facebook fylls med Reinfelt-hån, jag behövde bara ventilera vidare så det passerade.

 

Är ju fullständigt orimligt på ett så tidigt plan att fortsätta som förut om folk lever längre.

 

ja, min facebook fylls med allt från reinfeldthån till kapitalismhån och peakoil-videos. inte mycket att göra åt tyvärr, folk är ju inte direkt intresserade av att höra alternativa åsikter.

 

403314_10150639394885935_613640934_11296003_1130997516_n.jpg

 

rätt sjukt att kommunismen börjar gå så starkt framåt i svensk media:

http://www.dn.se/debatt/utvecklingen-gar-at-det-hall-som-karl-marx-talade-om

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/sa-kan-finanskrisen-bli-raddningen-for-klimatet

etc etc

 

är rädd för att sjöstedt kommer lyfta vänstern och den typen av åsikter bli allt vanligare och reinfeldt och borg tvingas anamma sossarnas politik för att vinna val :(

 

"Att dela in människor efter inkomst, där de företagsägande/kapitalet är en klass, liknar indelningen av människor efter ras...!" På vilket sätt? Klasser är verkliga och existerar oavsett vad vi tänker eller tycker om dem. Människoraser är ideologiska konstruktioner, de existerar bara i huvudet på rasister.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att inte tala om den här debattartikeln i DN som jämför folk som kritiserar dagens feminism med nazister och massmördare.

 

De två namngivna "extrema antifeministerna" verkar dessutom vara väldigt måna om att försöka föra debatter på ett vuxet sätt och försöka stödja sig på logik och vetenskap. Inte riktigt samma sak som att mörda ett 90-tal personer för att man "främst hatar kvinnor" eller vad nu artikelförfattaren skriver om Breivik.

 

Dessutom är de ju för lika rättigheter för män och kvinnor, dvs. ingen diskriminering alls. Kanske därför extremfeministerna inte tycker om dem. I dagens Sverige ska man ju gärna diskriminera (den vita) mannen så om någon nu lungt och sansat påpekar att det är fel så är det ju inte mer än rätt att man skriker nazist och massmördare åt dem.

 

Kultursidor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den där har jag sett från tre olika användare redan, sedan diverse rullator-bilder ect.. Reinfeldt och gamlingar dominerar nyheterna fullständigt.

 

Vad jag blir så fascinerad av är att det så sällan finns någon logik när det svänger. Nu är det väl många här inne som ville få in M och kände att alliansen var en godtagbar kompromiss, och ni hade säkert en logik bakom. Men den stora massa som svängde då? Nej, nej och åter nej, det var precis lika bedrövligt konstigt som det här. "Hörrödu din lilla sosse! Försöker du ta mina pengar?", fick man höra om man påpekade rena trivialiteter. "Jävla kapitalist! Försöker du ta mina pengar?", skulle man få höra nu.

 

Jag kan bara komma fram till att folk ogillar sina liv i största allmänhet och inte orkar skylla på sig själva. Men eftersom vi lever "då" och "sen" snarare än "nu" kan det kanske kännas ok att lämna något med avsmak, samtidigt se något annat framför sig. Nu är S en prick i horisonten och därav svåra att skylla på, in kliver allians-hatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad också många sossar tycks ta upp i denna debatt utan att tänka innan är att nämna medellivslängden som ett argument. Vad de glömmer bort är att medellivslängden för den som överlever sin 60-årsdag är ju bra mycket längre än medellivslängden för befolkningen i stort.
Äsh, där har du ju redan passerat ribban med en meter.

 

Verkar ju vara standard nu att man ska rösta på ett annat parti - som ska styra sverige - för att individen Reinfeldt inte ska få en sån fin pension.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad också många sossar tycks ta upp i denna debatt utan att tänka innan är att nämna medellivslängden som ett argument. Vad de glömmer bort är att medellivslängden för den som överlever sin 60-årsdag är ju bra mycket längre än medellivslängden för befolkningen i stort.

 

Har ägnat en stor del av dagen igår och idag med att förklara detta, tyvärr ganska mycket utan framgång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äsh, där har du ju redan passerat ribban med en meter.

 

Verkar ju vara standard nu att man ska rösta på ett annat parti - som ska styra sverige - för att individen Reinfeldt inte ska få en sån fin pension.

 

jag tycker standard på facebook är att man klagar på allt. alla har invändningar mot hur världen ser ut och skyller det på det ena och det andra.

 

helst ska man ta något citat ur sitt sammanhang, skriva något klyftigt skämt om personen, göra någon halvt intellektuell anspelning och sedan räcker det. direkt följt av 2-10ryggdunk och tummar upp från folk inom ålderspannet +-5år.

 

men väldigt sällan hör man konkreta alternativ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...