Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

råttor/möss är givetvis förstahandsval vid djurförsök och för det mesta en utmärkt modell för att studera sjukdomar hos människa

 

http://www.sanger.ac.uk/about/press/2002/021205.html

 

fast att basera mänskliga kostråd baserat på vad som är bäst för gnagare fungerar inte så bra för det skulle leda till lågfett, rik på kostfiber/spannmål/frön och en del protein....vänta nu:roll:

 

det har ju gjorts studier på människoapor med..de kan vara lite mer intressanta att titta på. om någon motsvarande studie har gjorts, som kan användas för jämförelse, kan jag inte komma på på rak arm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

förklarar saken.

 

btw, ni som funderar på att köpa iPads, 7mars verkar vara datumet att göra det. bekräftat från hyfsat säkra källor.

 

iPad 3 will feature a 2048x1536 Retina display as well as a quad-core A6 processor and "possibly" 4G LTE networking.

 

 

Apple's share price pushed through the $500 barrier as trading opened this morning, reaching an important psychological figure. The stock price has been on a tear ever since Apple reported blowout earnings for the first fiscal quarter of 2012, rising more than $75/share, or nearly 18%, in just under three weeks.

 

 

Apple is now worth more than $469 billion, making it the most valuable public company in the world by a significant margin. Exxon Mobil, the second most valuable public company, is worth approximately $400 billion after a weakening in that company's price.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket företag tycker du är bäst - Apple, Vibram eller de som tillverkade dina hörselproppar?

 

du glömde hestsafariföretaget. men ldo apple, man måste älska företagskulturen som jobs byggde upp i apple. har du läst Walter Isaacson's bok än? knepig kille Jobs, men han lyckades väldig bra efter att han fick sparken från Apple.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeeeej!

 

Kikar inte här så jätteofta men vad jag förstått är det lite fokus på träning i denna DB. Jag är med och anordnar ett backlopp i hammarbybacken 19Maj. http://www.stockholmsbrantaste.se 3.3 kilomter upp och ner i himlen. Vi har satt ett tak på 1.000 deltagare vilket vi tror vi kommer lyckas med. Priser osv är inte klart, vi har dialog/tjat med ett gäng sponsorer. Skistar är huvudsponsor.

 

Är någon intresserad så svarar jag gärna på frågor!

 

Och detta är inget vi kör för att tjäna pengar, men vi vill göra vinst så vi kan fortsätta anordna loppet och växa. Målet är 5.000 deltagare 2015!

 

O om ingen är intresserad ber jag om ursäkt för kapandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heeeeej!

 

Kikar inte här så jätteofta men vad jag förstått är det lite fokus på träning i denna DB. Jag är med och anordnar ett backlopp i hammarbybacken 19Maj. http://www.stockholmsbrantaste.se 3.3 kilomter upp och ner i himlen. Vi har satt ett tak på 1.000 deltagare vilket vi tror vi kommer lyckas med. Priser osv är inte klart, vi har dialog/tjat med ett gäng sponsorer. Skistar är huvudsponsor.

 

Är någon intresserad så svarar jag gärna på frågor!

 

Och detta är inget vi kör för att tjäna pengar, men vi vill göra vinst så vi kan fortsätta anordna loppet och växa. Målet är 5.000 deltagare 2015!

 

O om ingen är intresserad ber jag om ursäkt för kapandet!

 

Släng upp infon på jogg, funbeat, kolozzeum. skidforum.se etc. så fyller du nog loppet ganska snabbt. Sköt det snyggt och spamma inte så går det nog bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående att insulin inte gör oss feta:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2098834/Type-1-diabetes--Belly-graphic-warning-happens-diabetics-inject-insulin-site-day.html?ITO=1490

 

jag vet inte, men jag tycker sånt där tyder på att ha högt insulinvärde i hela kroppen skulle kunna ha något samband med fetma. för långsökt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående att insulin inte gör oss feta:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2098834/Type-1-diabetes--Belly-graphic-warning-happens-diabetics-inject-insulin-site-day.html?ITO=1490

 

jag vet inte, men jag tycker sånt där tyder på att ha högt insulinvärde i hela kroppen skulle kunna ha något samband med fetma. för långsökt?

 

Det värsta är att jag faktiskt inte vet om du är allvarlig eller ej :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

angående att insulin inte gör oss feta:

http://www.dailymail.co.uk/health/article-2098834/Type-1-diabetes--Belly-graphic-warning-happens-diabetics-inject-insulin-site-day.html?ITO=1490

 

jag vet inte, men jag tycker sånt där tyder på att ha högt insulinvärde i hela kroppen skulle kunna ha något samband med fetma. för långsökt?

 

Enstaka case-studier har högt kuriosavärde men knappt mer. Tidningsartiklar som detta är givetvis mycket lite värt.

 

Det är välkänt inom medicin att diabetiker kan få förstorade fettkuddar vid injektions-siten med insulinpennan. Då handlar det om små förändringar som man kan känna och ibland syns dem. So what? Insulinets egenskaper är tämligen välkända. Är du frisk gör det dig inte fet vid kaloribalans. Insulin och glykogen kan vara livsviktigt, jag längtar tills antikolhydratshetsen blåst förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enstaka case-studier har högt kuriosavärde men knappt mer. Tidningsartiklar som detta är givetvis mycket lite värt.

 

Det är välkänt inom medicin att diabetiker kan få förstorade fettkuddar vid injektions-siten med insulinpennan. Då handlar det om små förändringar som man kan känna och ibland syns dem. So what? Insulinets egenskaper är tämligen välkända. Är du frisk gör det dig inte fet vid kaloribalans. Insulin och glykogen kan vara livsviktigt, jag längtar tills antikolhydratshetsen blåst förbi.

 

Puss :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

People who eat medium-well or well done beef were more than three times as likely to suffer stomach cancer as those who ate rare or medium-rare beef.[3]

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Heterocyclic_amines#Heterocyclic_amines_and_cancer

 

antagligen detta som gör att folk som äter mycket kött får tarmcancer. och om skillnaden var en faktor >3 med rare kan vi ju spekulera i hur den är med rå.

 

jag är övertygad om att kopplingen välmående tarm -> bra hälsa och jag tror rått kött borde ha en positiv effekt, storlek oklart. jag har iaf inte varit sjuk mer än lätt snuva och feber som gjort att jag inte valt att träna på kvällen sedan jag började äta paleo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

jag är övertygad om att kopplingen välmående tarm -> bra hälsa och jag tror rått kött borde ha en positiv effekt, storlek oklart. jag har iaf inte varit sjuk mer än lätt snuva och feber som gjort att jag inte valt att träna på kvällen sedan jag började äta paleo.

 

Och jag har de senaste 5 åren gått upp 30 kilo pga ohälsosam mat och obefintlig träning men har aldrig varit sjuk mindre. Tror chilinötter och tv-spelande är lösningen på västvärldens ohälsa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...