Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Ursäkta Hi-jacken heltok. SÄg till om den inte är ok. Men har en känsla att många av dina läsare, och du själv, är vana resare och flygt en hel del. SÅ kopierar mitt inlägg från en tråd, tror helt enkelt jag får fler svar såhär:

 

 

FLygrädd! Ångestdämpande inför resa?

Hej!

 

Ska nu flyga iväg på en treveckorsemester i indien. Är dock extremt flygrädd!

Så hur ska jag medicinera bort detta?

 

Vad finns det mot typ panikångestattack? Aldrig haft en sådan, men tänker mig att det är vad man "borde" köra på i detta fall? Behöver liksom inget depressionsångestdämpande i långa loppet -bara en quick fix under flygning!

 

Sömnpiller är ingen lösning, dels för att flyget tar 5x2h enkelväg, så måste masa mig upp på mellanlandning, och reser dessutom helt ensam. Sist jag testade somnade jag inte ens, satt bara helt jävla slö i 14h. Har svårt att somna öht, brukar sitta vaken på busschartrar till alperna också även om de är 24h+.

 

Tänker mer på ångestdämpande alternativ. Vad finns? Några öl blir det, men kommer aldrig kunna upprätthålla en så stadig fylla att jag inte har ångest och kommer klara att ta hand om mig helt ensam när man landar mitt i natten på okänd flyplats osv.

 

Hjälp plz, pallar inte sitta genomsvett och varje sekund fylld av dödsångest på planet. (jag vet rationellt att det är rätt säker osv så vi kan spara sådana kommentarer)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en rätt god artikel om kettlebelt på Axons blogg nu.

Var som jag trodde.

 

Vad tkr du token? värt?

 

inte läsvärt. gå till en rkc så lär de en att inte swinga såhär:

kettlebell2_176030757.jpg

 

haft en lektion till sedan sist jag skrev. kört på lite, igår blev jag förvånad över hur lätt allt gick jämfört med tidigare, har inte ens kört hårt senaste tiden men helt plötsligt blev 16kg bottom up inte ens svårt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta Hi-jacken heltok. SÄg till om den inte är ok. Men har en känsla att många av dina läsare, och du själv, är vana resare och flygt en hel del. SÅ kopierar mitt inlägg från en tråd, tror helt enkelt jag får fler svar såhär:

 

 

FLygrädd! Ångestdämpande inför resa?

Hej!

 

Ska nu flyga iväg på en treveckorsemester i indien. Är dock extremt flygrädd!

Så hur ska jag medicinera bort detta?

 

Vad finns det mot typ panikångestattack? Aldrig haft en sådan, men tänker mig att det är vad man "borde" köra på i detta fall? Behöver liksom inget depressionsångestdämpande i långa loppet -bara en quick fix under flygning!

 

Sömnpiller är ingen lösning, dels för att flyget tar 5x2h enkelväg, så måste masa mig upp på mellanlandning, och reser dessutom helt ensam. Sist jag testade somnade jag inte ens, satt bara helt jävla slö i 14h. Har svårt att somna öht, brukar sitta vaken på busschartrar till alperna också även om de är 24h+.

 

Tänker mer på ångestdämpande alternativ. Vad finns? Några öl blir det, men kommer aldrig kunna upprätthålla en så stadig fylla att jag inte har ångest och kommer klara att ta hand om mig helt ensam när man landar mitt i natten på okänd flyplats osv.

 

Hjälp plz, pallar inte sitta genomsvett och varje sekund fylld av dödsångest på planet. (jag vet rationellt att det är rätt säker osv så vi kan spara sådana kommentarer)

 

nu är jag inte expert på ämnet, men gissar eliten kommer säga xanax. har bieffekt dåsighet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inte läsvärt. gå till en rkc så lär de en att inte swinga såhär:

kettlebell2_176030757.jpg

 

haft en lektion till sedan sist jag skrev. kört på lite, igår blev jag förvånad över hur lätt allt gick jämfört med tidigare, har inte ens kört hårt senaste tiden men helt plötsligt blev 16kg bottom up inte ens svårt

 

 

Axon efterfrågor att någon ska komma med motargument relaterade till anatomin, varför inte göra det istället?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ursäktar också hijack, men undrar om du heltok, eller någon annan för den delen, kan rekommendera någon dukumentär liknande inside job. Har lite cravings efter att ha sett den ;-)

 

Hur är den filmen? Har hört endel bra om den, men även att den skyller finanskrisen på "girighet", vilket obv är extremsjukt. Den österrikiska konjukturcykeln finns ju väldigt bra förklarad i många artiklar och är det innehållsmässigt något skillnad mellan dem och Inside Job?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Han känns stabil. Astro övertygar inte.

 

 

Hur är den filmen? Har hört endel bra om den, men även att den skyller finanskrisen på "girighet", vilket obv är extremsjukt. Den österrikiska konjukturcykeln finns ju väldigt bra förklarad i många artiklar och är det innehållsmässigt något skillnad mellan dem och Inside Job?

 

Tror det var ett avsnitt om giriga politiker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Han känns stabil. Astro övertygar inte..

 

håller med. astro verkar ha klantat bort massa röster och hans låt var meh. förstår votefortheworst val nu.

 

Brian Bradley (Astro) to be eliminated from X-Factor on 23 Nov

 

Event: X-Factor Elimination. Thu 23 Nov (Please Read Market Rules)

50.0%

 

gillar fortfarande drew, väldigt fin röst även om hennes låt denna gången inte var något speciellt. tror dock hennes snack om sin väninna kommer ge massa röster. resten bryr jag mig inte om.

 

 

Melanie Amaro to win X-Factor (US)

 

Event: X-Factor USA - Individual Winner

29.0%

CHANCE Predict

 

Drew Ryniewicz to win X-Factor (US)

 

Event: X-Factor USA - Individual Winner

29.0%

CHANCE Predict

 

Josh Krajcik to win X-Factor (US)

 

Event: X-Factor USA - Individual Winner

20.0%

CHANCE Predict

 

Rachel Crow to win X-Factor (US)

 

Event: X-Factor USA - Individual Winner

14.0%

CHANCE Predict

 

Brian 'Astro' Bradley to win X-Factor (US)

 

Event: X-Factor USA - Individual Winner

5.0%

CHANCE

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Axon fb-snubben som plankade ungefär allt han skrev o verkade skapligt spånig?

 

Träningsvärk eller fördröjd muskelvärk från engelskans Domestic onset muscle soreness är den smärta/ömhet som uppstår i musklerna efter 12-24h efter avslutad fysisk aktivitet och som är som mest uttalad efter cirka 48h.
I så fall skulle han nog hållt sig till plankandet.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är Axon fb-snubben som plankade ungefär allt han skrev o verkade skapligt spånig?

 

I så fall skulle han nog hållt sig till plankandet.

 

Nä men han sägs ha morphat massa bilder han lade ut på sig själv...:mrgreen:

 

Men att döma ut någon enbart för att han råkat skriva ett ord fel känns inte speciellt vettigt. Utan att känna honom eller vara fanboii gissar jag faktiskt på att han vet att det ska vara delayed och inte domestic. Men jag kan ju ha fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar, heltok måste ha råkat missa detta inlägg :roll:

 

läste kommentarerna i länken. tycker de säger samma sak som jag så orkade inte tillägga mer. har grymt svårt att se att det skulle vara så skadligt utfört korrekt och inte ens utfört fel. när du väl har kettlebellen framför dig har du ju nästan ingen kraft i någon riktning, förutom gravitationen, farligare att skriva på laptopen ståendes i köket alltså.

 

 

min personliga erfarenhet av kettlebell änsålänge är att det har varit väldigt effektivt. men kan se risken för skador, därav att man bör börja med FMS och ha en RKC-utbildad instruktör för några lektioner innan man går vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är den filmen? Har hört endel bra om den, men även att den skyller finanskrisen på "girighet", vilket obv är extremsjukt. Den österrikiska konjukturcykeln finns ju väldigt bra förklarad i många artiklar och är det innehållsmässigt något skillnad mellan dem och Inside Job?

 

Den är väl rätt bra imo. Beskriver krisen och dess konsekvenser på olika sätt, dessutom har Matt Damon bra berättarröst. Dock är den ju vinklad på så vis att den beskriver de finansiella instutitionerna som den största boven, utan att reflektera över bolånetagarnas egna ansvar etc. Den halkar in lite på konsekvenserna av de avregleringar som skett, men att det i slutändan ändå var bankernas fel, typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men att döma ut någon enbart för att han råkat skriva ett ord fel känns inte speciellt vettigt.
Eh, resten av bloggen är ju ännu värre. Rätt många divisioner under sjukgymnasten imo.

 

Re: kettlebells så har jag väldigt svårt att tro att frågan inte debatterats av folk med mycket bättre koll på jänkarforum för några år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citerar, heltok måste ha råkat missa detta inlägg :roll:

Axon är helt ute och cyklar när han utgår från att original KB-svingen skulle vara en övning man utför för att träna axlarna och texten måste vara en reaktion på någon gymkedje-PT-variant av svingen han sett.

 

Här har du en anatomisk förklaring: Axlarna bidrar inte med någon kraft som är riktad uppåt i en rätt utförd KB-sving, endast en kraft som är riktad bakåt för att hindra att KB:n och axlarna slungas framåt av den kraft som genereras av ben, rumpa och rygg. Ev verkar också en nedåtriktad kraft på axlarna om man utför övningen explosivt och behöver bromsa upp KB:n för att den annars flyger för högt. Det är mao främst (mellan och nedre) traps och övriga "roddmuskler" som har en stabiliserande påverkan på axlarna för att hindra att de dras framåt av KB:n.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

axon är en pajas som plagierade i stort sett allt material på sin jävla blogg. Där snackar vi broscience på hög nivå.

 

han är ju inte direkt någon guru MEN tycker han tar med en hel del kunskap som är väldigt vettig för gemene man som inte orkar sitta läsa forskarrapporter eller forum.

 

Han är vääääldigt mån att förbygga skador som ibland blir borderline överdriven men som sagt riktar han sig nog främst till nybörjare.

 

I det jag tänkte på så drar han nog lite för lättvindiga paralleller till övningar där man lyfter stång rakt upp med raka armar och ofta över axelhöjd. (På levels vis)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

du körde ju lite capspel du va heltok? :)

 

intressant att se honom spela och försöka tolka hans tabeller. kollade min databas på honom:

http://i.imgur.com/RiL7H.png

med ca 12cent/hand i rake. så antar han faktiskt plussar om han har 100% rb. men några stora summor handlar det ju inte om :-/

 

edit: PTRade honom. mycket av hans vinst kommer från innan black friday.

http://www.pokertableratings.com/stars-player-search/WizardOfAhhs

 

gissar jag rätt kommer han numera har svårt att tjäna pengar på den typen av spel. ser sjukt många regs som innan var vinnande som inte längre är det. speciellt denna typen av spelare som haft lägre marginal men större volym.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol mythbusters testar om folk byter dörr eller ej bland de tre dörrarna efter att en öppnats. 20/20 behåller dörren de valde.

 

får nog antas vara den största bidragande anledningen till varför man kan tjäna pengar på poker och att, som hjort skulle ha skrivit, aktiemarknaden är äckligt ineffektiv.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Escalation_of_commitment

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mkt intressant, tar gärna flera länkar ang liknande ämnen. Så länge d är lika välskrivna och har en lika tydlig poäng.

Jag följer ett flertal bloggar inom ämnesområdet men Birnbaums är min favorit för han är duktig på att förklara utan att texten blir genomtorr och han har som regel en tydlig poäng. Det finns en uppsjö med intressanta poster om du letar runt lite. Många inlägg är baseball rakt igenom men om du letar runt lite genom att klicka på hans labels i botten av varje post (bayes, economics, academic, numeracy, KFC eller vad som kan passa) så hittar du poster inom andra områden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...