Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Ja, frågan är väl vad jodan menar när han säger att han vill jobba sig uppåt. Om han med det menar att göra en sån resa som du har gjort är det nog inte helt fel väg att gå. Samtidigt finns det många arbetsplatser där det inte jobbar någon som inte har minst en civilekonomutbildning, så man blir definitivt mycket mer begränsad utan eftergymnasial utbildning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rampage vs jones inatt. sjuka gymmet rampage har hittat:

 

trodde jones ska vara helt överlägsen men ju mer jag kollar desto mer chans ger jag rampage. han känns som helt rätt person att utmana jones. men jones är ju jones så han kommer vara stor favorit vem han än möter just nu.

sjukt taggad inför fighten :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att gå "den långa" vägen på en arbetsplats finns inte inom alla områden är det första. Jag kan tänka mig att man kanske på McDonalds eller liknande kan göra intern karriär genom att börja i kassan.

 

Men om vi tar industrin som exempel, där jag själv jobbar och är chef, så är de allra flesta chefspositioner sådana att man måste ha högskolestudier i ryggen för att ens bli en kandidat till tjänsten.

 

Tar vi explicit det jag sysslar med - teknik - så är kravet på att ens få jobb att man har högskolestudier.

 

Så, lite branschberoende är det, men generellt är det svårt att bortse från behovet att "ha det på papper".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.offbeatsafaris.com/blog.html

"The Offbeat Mara camp and concession has to be one of the best game viewing spots in the world whether by vehicle or walking and Piers’ camp a fantastic place for non riders to spend at least 4 nights for game viewing in every direction whether the Masai Mara Game Reserve or the exclusive Mara North Conservancy.

 

The river has been full with interesting crossings, for both horses and wildebeest, but the Offbeat Riders have often been the focus of several lenses whilst they urged the horses through the Kichwa Tembo crossing a few yards away from the Hippo and unseen crocs.

 

We have had some bad backs but in general they have all been fit and well and plunge through the river making very light of it at first opportunity. It is only I who has chickened out on one or two occasions, (discretion being the better part of valour)as eyeballing the Hippos and Crocs does make a difference and I am getting old no doubt.

 

The Olare Orok Lion pride from horseback have provided some amazing close encounters and the 18 month old cubs are as inquisitive and habituated to horses as at any in my 28 years of safari and will lie down and stare at us from as little as ten yards way. There are 3 lioness, 8 cubs and 3 semi permanent large males who all accept the horses as do the old bull buffalo in the valley who are also totally habituated to us at close quarters.

 

Only elephant seem to behave in an erratic fashion and to be sent scuttling away with an angry cow and her family trumpeting after us is another thrill of the adrenalin filled days when fox hunters become the hunted and tales around the campfire more exaggerated."

 

:shock::mrgreen::shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i agree:

 

 

http://fristendelavkarbo.wordpress.com/2011/09/23/null-fettfobi-i-dagens-vg/

Artikkelen er basert på fakta om salget av smør, rømme, fløte og lignende. Her er det ingen pekefingre. 3 kjendiser intervjues om sine vekttap på lavkarbo.

 

Noen fakta fra artikkelen:

 

Fra 2009 til nå har eksporten av smør sunket. Fra 3500 tonn i 2009 til 500 tonn nå.

 

Tine har økt smørsalget med 12% hittil i år.

 

Rørosmeieriet har økt med 30 %

 

Coop har økt salget av smør med nesten 20 %

 

48 % av befolkningen ønsker å spise mindre karbohydrater

 

Pastasalget har gått ned med 185 tonn i år

 

Brødsalget har gått ned

 

heja norge!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fi är reg, 35/20/3

 

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) IPoker

SB ($1,297)

BB ($1,012)

Hero ($370)

BTN ($610)

 

Dealt to Hero J:diamond: K:diamond:

 

Hero raises to $30, BTN calls $30, fold, fold

 

FLOP ($75) 6:club: T:diamond: 4:diamond:

 

Hero bets $50, BTN calls $50

 

TURN ($175) 6:club: T:diamond: 4:diamond: A:heart:

 

Hero checks, BTN bets $131, Hero raises to $290 (AI), BTN calls $158

 

RIVER ($755) 6:club: T:diamond: 4:diamond: A:heart: T:spade:

 

Hero shows J:diamond: K:diamond:

(Pre 75%, Flop 89.4%, Turn 93.2%)

 

BTN shows J:heart: Q:diamond:

(Pre 25%, Flop 10.6%, Turn 6.8%)

 

Hero wins $753

 

fi är inte reg, undrar varför:

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $4(BB) Party

SB ($545)

BB ($679)

UTG ($162)

CO ($316)

Hero ($373)

 

Dealt to Hero A:heart: Q:spade:

 

fold, CO raises to $8, Hero raises to $24, fold, fold, CO calls $16

 

FLOP ($54) Q:heart: A:diamond: A:club:

 

CO checks, Hero checks

 

TURN ($54) Q:heart: A:diamond: A:club: 4:heart:

 

CO bets $25.65, Hero calls $25.65

 

RIVER ($105) Q:heart: A:diamond: A:club: 4:heart: K:heart:

 

CO bets $51.15, Hero raises to $150, CO calls $98.85

 

CO shows 9:spade: K:spade:

(Pre 40%, Flop 0.0%, Turn 0.0%)

 

Hero shows A:heart: Q:spade:

(Pre 60%, Flop 100.0%, Turn 100.0%)

 

Hero wins $401

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rampage vs jones inatt. sjuka gymmet rampage har hittat:

 

trodde jones ska vara helt överlägsen men ju mer jag kollar desto mer chans ger jag rampage. han känns som helt rätt person att utmana jones. men jones är ju jones så han kommer vara stor favorit vem han än möter just nu.

sjukt taggad inför fighten :)

 

Var/hur kan man kolla matcherna? Prelims nu på FB!

 

Tror Bones jones vinner jättemkt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ufc:

snyggt av koscheck.

 

bones var så sjukt överlägsen. tog knappt någon skada alls. extremt välbalanserad och kreativ med starka vapen i alla lägen. vinner stricking, kicking, clinch, takedowns, ground, jujutsu etc. men framförallt är han duktig på att vinna matcher utan att ta risker, han vet hur mycket bättre han är så han behöver inte ta risker.

 

sjuka fighters som har bältena nu. cain, jones, silva, gsp. vore ju kul om någon av dem kunde möta varandra, lite svårt att se vem som ska gå ner i vikt, kanske bones kan gå upp i vikt?! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är betyyydligt svårare än att ta den vanliga vägen med studier. Kan du vara mer konkret, vilket typ av jobb tänker du dig som kräver enbart gymnasieutbildning och utvecklingsmöjligheter finns? Jag tror fortfarande studier är extremt viktigt och om man vill göra raketkarriär underlättar det att gå på ett fint universitet. Inte så mycket för att man lär sig mycket mer, men för att de ingångsjobben som ger bra förutsättningar inte går att få med en "alldaglig" examen.

 

Ja, frågan är väl vad jodan menar när han säger att han vill jobba sig uppåt. Om han med det menar att göra en sån resa som du har gjort är det nog inte helt fel väg att gå. Samtidigt finns det många arbetsplatser där det inte jobbar någon som inte har minst en civilekonomutbildning, så man blir definitivt mycket mer begränsad utan eftergymnasial utbildning.

 

Frågan var helt enkelt om en universitetsutbildning är +ev rent ekonomiskt. Om marknadsvärdet på en examen förblir såpass högt att man kan förvänta sig att tjäna på investeringen.

Personligen sneglar jag på olika säljarjobb då jag antar att man kan implicera stora delar av den kunskap man erhållit via pokern. Dessutom känns det som ett utvecklande yrke samtidigt som det bör vara en nyttig erfarenhet oavsett vilken bransch man senare hamnar i.

Kan påpeka att jag inte tänkt utelämna studier helt utan tanken är komplettera med kurser som kan öka mitt värde på marknaden och andra diverse kurser jag finner intressanta/roliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...