Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Yup 19 e bra. Vill du se ännu mer så tror jag 16 e okej startpunkt också.

 

ska man hänga med i de senaste säsongernas metagame etc kan man nog köra 8,16,19,20,21,22 förutom 23 som man följer live

 

Hur går det med din sprint och explosivitetsträning, Heltok?

 

inget vidare, kört någon lugna pass 60min ish. körde några till intervaller men kändes inte 100% så avbröt dem. det är så sjukt jobbigt att ligga på 190+ i puls, nog ev+ att skippa dem när man inte är känner sig perfa. blivit lite mer trappor, känner mig grymt stark på första, men sedan har jag mjölksyra som slöar ner mig på de efter. kör skansen kronan 4x upp och ner. mest blivit kettlebellträning och rörelseövningar. mycket ligga ner och rulla runt utan att använda underkroppen. jag är svag på vänstersidan(den jag bröt) så kroppen vill verkligen aktivera benen, svårt att få den att inte göra det.

 

slaskade lite safari-utrustning:

http://www.thesafaristore.co.uk

 

1 x The Essential Men's Rufiji MaraTech Long Sleeve Safari Shirt

Colour: Serengeti stone, Size: S

1 x Men's Rufiji MaraTech Short Sleeve Safari Shirt

Colour: Stone, Size: S

1 x RID Tropical Strength Insect Repellent Spray

If you want the best protection, pack RID. It is as simple as that. This is a handy 100ml spray bottle ideal for applying to your skin and clothing.

1 x Barmah Squashy Canvas Safari Hat

Colour: Beige, Size: M

1 x Men's Rufiji MaraTech Long Sleeve Safari Shirt

Colour: Stone, Size: S

Delivery:

Europe up to 12 working days (£15.00)

 

VAT:

£28.49

 

Order total:

£170.96 (inc. VAT & delivery)

 

tips på duffelbag(inte nöjd med de jag kollat ut på stadium, intersport, xxl etc) och eventuellt 35L ryggsäck. funderar på osprey, sägs vara bra. skulle egentligen vilja ha en jag kan ta med på annapurna(verkar sannolikt att jag isåfall har guide som bär 15kg åt mig). ska inte bära laptop, men eventuellt ipad. sovsäck antagligen, men man sover i lodges.

 

---

 

en film som verkar passerat förbi obemärkt är bunraku:

http://www.imdb.com/title/tt1181795/

 

sevärd imo, lite annorlunda. typ kill bill semifantasy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

filson gör bra väskor för relativt billig peng. vet inte om det duger för den extrema äventyraren men de väskorna jag köpt för mitt svenneresande är jag mycket nöjd med. känner mig lite som indiana jones varje gång jag checkar in min duffelbag.

 

Kan intyga att du verkligen ser ut som Indiana! Men ingen slår easylifes världsvana look när han kommer 5 min innan desken stänger och bara inte bryr sig, glajjorna på och allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en film som verkar passerat förbi obemärkt är bunraku:

http://www.imdb.com/title/tt1181795/

 

sevärd imo, lite annorlunda. typ kill bill semifantasy.

 

Bunraku sög verkligen på alla plan. Kändes som filmen ville vara en blandning av Sin City, Last Man Standing, Matrix etc etc men fallererade genom att ta sig själv på för stort allvar. Enda behållningen var ju Woody Harrelson som fick mig att genast tanka hem Zombieland och Natural born Killers på nytt. Så, tyvm, I guess ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

testade laga meatzza enligt pizza a casa pizza school:

har ni ont om tid börja typ 16.30

 

blev ingen höjare utan bröd. bättre att bara göra som vanligt...

 

Ska du upp i Himalaya och veva? Grymt avundsjuk! Är väldigt intresserad av hur stora kostnaderna är för att göra något sånt och framförallt vad det är som drar iväg och vad som är billigt?

annapruna kostar väl inte så mycket. räknar med typ $1k för flyg och lika mycket för 3veckor där inkl guide, boende, mat och öl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En förutsättning för att minska arbetslösheten och öka sysselsättningen är att vi får ett mer jämställt samhälle. När män och kvinnor delar på ansvaret för jobb och familj förbättras både den ekonomiska tillväxten och människors livskvalitet.

 

Är det axiom de utgår ifrån eller är det bara lite löst tyckande/blajblaj?

 

Kvinnor och ungdomar används dessutom alltför ofta som flexibilitetsbuffertar på arbetsplatser. De anlitas vid behov och vid arbetstoppar – men slås ut lika snabbt som de kommer in. Kvinnor får i högre grad deltids- och tidsbegränsade anställningar i stället för fasta [heltids]jobb.

 

Hur mycket stämmer, framförallt, det festilta? Får färre andel kvinnor som vill ha fasta heltidsjobb istället deltidsanställningar eller tidsbegränsande sådana, jämfört med andelen män? Kan det finnas andra förklaringar till varför en större andel kvinnor jämfört med andelen män inte har fasta heltidsanställningar?

 

Grundläggande är att få till stånd en lagstiftning om rätten till heltid. Den som vill gå upp i arbetstid ska ges möjlighet till det. Vi kan konstatera att arbetsmarknadens parter inte lyckats lösa denna fråga. Därför är vi beredda att lagstifta.

 

Hur ska dett leda till bättre och tryggare arbetsvillkor för de grupper som redan nu har det svårt/svårare att ta sig in ordentligt på arbetsmarknaden? Idioti!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att Jämtin är rätt korkad är ju inte direkt någon hemlighet, men jag är lite nyfiken på om Juholt verkligen tror på det här som åtgärd eller om han egentligen har som agenda att färre kvinnor ska få jobb. Jävligt snyggt trollande om så är fallet.

 

ja, han kanske bara är en hyperintelligent wannabe ond despot som försöker förstöra maximalt för svenska arbetare och kvinnor. börjar nästan kännas sannolikare än att han faktiskt tror på det. men så har vi ju bayes, är ju faktiskt en hel del vänsterfolk som skriver samma sak, är det en stor konspiration på g kanske? :P

 

---

 

omg breaking bad. GOAT och blir bara bättre. :shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Indeed, Dagflugan.

 

Men ska man nu lägga tid på att vara sur över nåt så hamnar Lucas pill med filmerna rätt nära botten av listan.

 

man behöver kanske inte bli sur, men jag tycker det är fascinerande. en man som stått och hållt tal om hur CGI riskerar att förstöra filmberättande förstör sitt eget opus med just CGI. och hur han lägger in saker som han vet fans verkligen hatar (som det där nooooo:andet), det är som ett stort fuck you till alla fans men det är svårt att begripa riktigt varför. det är en tankeprocess jag skulle vilja sätta mig in i och försöka förstå, ungefär som med hitler, breivik, juholt, mfl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

någon mer som följer star wars fortfarande? senaste avsnittet var väl inte det bästa men tyckte förra säsongen var helt ok.

 

40h extra-material alltså. finns det i bra format, kanske vore fint att ha på ipaden för att döda tid på flygresor och annat när man tröttnat på att se vettiga saker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...