Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Glädjer mig att mer folk börjar vakna angående den ekonomiska katastrof vi står inför.

Ligger själv rätt tung i fysiskt guld och framförallt silver sedan några år då de står för 30% av mitt totala kapital.

 

 

Fördelen med att säga att det går åt helvete är ju att du någon gång kommer att pricka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väl just där bottar som kan göra 1 miljard uträkningar i sekunden slår en människa? :)

 

Jo visserligen, men tror det är alldeles för komplext. Det finns ju några fler starthandskombinationer (går inte att få ut i HM exempelvis) samt att ranger blir svårare att uppskatta. tror FL är lättast, därefter NL och sen omaha om vi tar de tre spelen. någon som har gett det mer tankemöda får gärna besvära sig med att kommentera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rad-om-joggingskor-ar-vardelosa oväntat ;)

 

och samtidigt kommer denna artikel http://www.dn.se/livsstil/ta-spranget-ut-i-sparet där slutklämmen är:

 

"den som behöver bra löparskor att vända sig till en löpskobutik med utbildad personal."

 

:D

 

haha, dn. ändrar åsikt samma dag :)

 

---

 

bye bye nokia:

strategy_analytics_q211_smartphones.png

 

 

---

 

går bra för sverige:

 

http://di.se/Default.aspx?sr=6&tr=291181&rlt=0&pid=241373__ArticlePageProvider&epslanguage=sv

 

"Sveriges BNP steg 5,3 procent under andra kvartalet, jämfört med motsvarande kvartal 2010. Jämfört med föregående kvartal steg BNP med 1,0 procent, säsongsrensat."

 

"Produktionen inom näringslivet ökade med 7,2 procent under andra kvartalet. Produktionen i de varuproducerande branscherna steg med 9,2 procent och i de tjänsteproducerande steg produktionen med 6,1 procent. Produktionen i de offentliga myndigheterna ökade med 1,0 procent."

 

jag är inte förvånad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jepp. grym film, men när man läste vad som egentligen hände tappade den lite...

 

Där har du ju ett exempel på det han pratade om i TED-filmen du länkade, att historian påverkar hur man ser på saker. Personligen tycker jag inte filmen blev sämre efter att sett dokumentären, tycker det är dialogerna och miljöerna som är så briljanta, och bryr mig inte så mkt om han tog med sig 300 bucks eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vacker Tedvideo, påminner om.

 

http://www.newyorker.com/online/video/2006/10/09/predictable

 

Går inte lite djupare på hur algoritmer kan skapa nya låt- och filmhits.

 

:)

 

tyckte det var häftigt att de hade algoritmer för att avgöra om filmer kommer sälja bra som analyserar storyn i filmen :)

 

---

 

när vi diskuterade into the wild kom jag att tänka på en annan väldigt underskattad(i sverige) film med fin natur, löpning i mexico, s&m etc etc. apocalypto.

 

---

 

apple gör verkigen löjligt bra pengar:

phone_profit_share_2q11_bar.jpg

 

phone_profit_share_2q11_line.jpg

 

---

 

global uppvärmning inget problem?

http://blogs.forbes.com/jamestaylor/2011/07/27/new-nasa-data-blow-gaping-hold-in-global-warming-alarmism/

 

sammanfattnar mina åsikter:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

status med min träning:

inte kört någon mer FMS än, tränaren har varit utomlands. men har kört på övningarna jag fick rätt seriöst. känns väldigt bra! i övrigt har jag mest sprungit 3xskansen kronan, tar ca 7min och jag är helt död efteråt. har gett väldigt bra resultat. för första gången på 7år visar vågen 65!(.9)kg, 10kg från ath, ändå lyfter jag tyngre än innan och ser inte vekare ut. kondisen kändes bättre än någonsin när jag sprang 70min i skogen, trots ingen löpning >10min på typ 3veckor. intervallträningen ger nog väldigt bra resultat. så blir rek på både kettlebell, fms och intervallträning.

 

cliffs: jag följer primal blueprint, verkar som den hade rätt.

 

Heltok, du som är i princip 100 % paleo och tom äter rått kött har du lagt om träningen också? Dvs det som Sisson rekommenderar med tung styrketräning, sprints, och endast mkt långsam jogging (om man är fit annars blir det ju promenad).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.dn.se/nyheter/sverige/rad-om-joggingskor-ar-vardelosa oväntat ;)

 

och samtidigt kommer denna artikel http://www.dn.se/livsstil/ta-spranget-ut-i-sparet där slutklämmen är:

 

"den som behöver bra löparskor att vända sig till en löpskobutik med utbildad personal."

 

:D

 

Artiklarna verkar vara skrivna med ca 1 månads mellanrum. Ganska objektiv rapportering vad jag kan se till skillnad från många andra tidningar. DN rapporterar vad olika personer tycker i liknande situationer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Heltok, du som är i princip 100 % paleo och tom äter rått kött har du lagt om träningen också? Dvs det som Sisson rekommenderar med tung styrketräning, sprints, och endast mkt långsam jogging (om man är fit annars blir det ju promenad).

 

änsålänge kör jag försiktigt med kettlebellträningen så blir väl mer teknik och mest core, inte så mycket ren styrka. men jo, har ersatt mina långpass löpning med intervallträning och försökt öka mängden cykling, simning, promenader, ridning etc. upplever bra resultat änsålänge så tror på det sisson säger.

 

säger inte att det är enda sättet, men tycker det verkar vara ett mycket bra sätt. rekommenderar att pröva det en månad och se hur det känns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

änsålänge kör jag försiktigt med kettlebellträningen så blir väl mer teknik och mest core, inte så mycket ren styrka. men jo, har ersatt mina långpass löpning med intervallträning och försökt öka mängden cykling, simning, promenader, ridning etc. upplever bra resultat änsålänge så tror på det sisson säger.

 

säger inte att det är enda sättet, men tycker det verkar vara ett mycket bra sätt. rekommenderar att pröva det en månad och se hur det känns.

 

låter vettigt ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dodsvagen.jpg

 

anta att du befinner dig vid tidpunkt 4, folks skjut bakom dig medan du springer. vart springer du? (vi vet inte vart ABB är påväg)...

 

ser inga direkta bra gömställen, verkar ha varit väldigt bra sikt. längst till höger, sedan cirkulera motsols till 6, där hoppa i vattnet. verkar dock som mördaren gick exakt den vägen. kanske man borde springa mitt på ön(mellan 3,5,6) och lägga sig ner och räkna med att mördaren cirkulerar?

 

förstår inte ABBs plan från 6-7, varför inte bara gå 6-10 direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...