Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

frågan är ju om de diffar mer åt ett håll än åt det andra, kanske jämnar ut sig i längden. klockgpser visar rätt mycket fel också, springer man i slingrande stigar i skogen tappar man rätt mycket fart, speciellt om man velar och springer fram och tillbaka. och i stan ska vi inte prata om, helt plötsligt befinner man sig på andra sidan byggnaden. och markhöjden när man springer över broar blir ofta helt fel.

 

Mobilerna visade konsekvent fel dvs alltid för lång/kort sträcka. Klockorna var ganska exakta.

 

Springer man i stan så visar klockorna ganska mkt fel. Stockholm halvmarathon tex så visade min klocka 500 m för långt. Trodde som många andra att banan var felmätt. :oops: . När jag kollade mer detaljerat på kartan hur jag sprungit så såg man att jag sprungit bredvid Kungsbron genom vattnet i Karlbergskanalen samt genat ganska bra genom ett antal stora stabila hus tex. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glöm inte kika när DRG plockar hem mlg ikväll/inatt :)

 

:)

 

jinros game 1 mot choya var grymt fin.

 

När börjar streamen? Inte lyckats se något än :F Och föresten är väl Boxer kvar? Då vinner inte nån jävla dong.

 

http://rakaka.se/?newsID=17279

 

fedor vs dan henderson var en besvikelse :(

ser fram emot nästa ufc

http://en.wikipedia.org/wiki/UFC_133#Preliminary_card_.28televised.29

 

edit: nu är det igång iaf:

http://www.teamliquid.net/video/streams/MLG_Anaheim_Red

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gick snabbt att få hem dem via amazon, i vilken ordning ska jag läsa dem?

 

The Science of Happiness

Sperm Wars

Fooled by Randomness

The Primal Blueprint

Status Anxiety

The Undercover Economist

Born to Run

Influence: The Psychology of Persuasion

 

+liten fråga, läser mycket om mål hit och dit överallt. vad har du för dagsmål/månadsmål/årsmål både med pokern men även andra livsgrejer? :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

död bläckfisk som sprattlar när man häller soya på den?

 

något ni hade ätit?

nomnomnom.gif

 

gick snabbt att få hem dem via amazon, i vilken ordning ska jag läsa dem?

 

 

 

+liten fråga, läser mycket om mål hit och dit överallt. vad har du för dagsmål/månadsmål/årsmål både med pokern men även andra livsgrejer? :)

 

alla är bra. ta den du är sugen på. undercover economist är mest lättläst så av ren lättja hade jag börjat med den.

 

har inga direkta mål längre. försökt bli sugen på poker igen, men så hittar jag downswingen så det misslyckades. varmt så kan inte tänka heller.

 

mitt årsmål förutom att springa göteborgsvarvet barfota är att genomföra en ridresa till kenya. ser ut att gå vägen, har grindat in pengarna, kommer genomföra 3 ridresor för träning inför, har shoppat det mesta etc. utöver det har jag inga riktiga mål.

 

just nu i downswing och mörka tankar vet jag inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv. poker lär inte funka så länge till och rent allmänt är det rätt deprimerande att långsamt men säkert minska inkomsten. sverige är nyttigt och rätt chill men lite småtrist och mörkt på vintern. grinda på laptop vintertid suger.

 

har pengar så jag kan leva ett trist liv, men inte pengar så att jag slipper bry mig och göra vad jag vill. trivs så bra att jag är obekväm att ge upp livet här, men inte så bra att jag inte är sugen på att göra något annat. är väl downswingen som talar men just nu är jag lite grinig och inte helt nöjd.

 

polaren har flyttat till singapore där han pluggar, är lite avis men samtidigt inte. ska nog hälsa på honom och simma några längor här:

article-1289194-0A2C9449000005DC-36_964x512.jpg

 

samtidigt vore det lite chill att dra till chiang mai och ta det lugnt. funderade lite på detta stället, ser ut att ha fina löpstigar:

http://www.mountainfrontcondo.com/

http://chiangmaiproperties.co.th/condo/rent/1-Bedroom-condo-with-1-bathroom-and-fully-furnished-in-Mountain-Front/C513.aspx

 

hade vart kul att ta någon månad eller tre där, men laptopgrind suger. men å andra sidan grind på stationär är inte mycket bättre...

 

eller ta någon månad på öarna i sydväst.

 

funderar lite på att dra ner utan laptop, sedan köpa en 27" iMac och ha som grinddator. :-/

 

fin sc2-match nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

just nu i downswing och mörka tankar vet jag inte riktigt vad jag ska göra med mitt liv... just nu är jag lite grinig och inte helt nöjd.

 

Återigen, skaffa en flickvän (eller pojkvän om det nu är åt det hållet det lutar). Sjukt mycket livskvalitet i det och dessutom bör det balansera dina lite mer morbida böjelser (typ besatthet av ABB osv).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återigen, skaffa en flickvän (eller pojkvän om det nu är åt det hållet det lutar). Sjukt mycket livskvalitet i det och dessutom bör det balansera dina lite mer morbida böjelser (typ besatthet av ABB osv).

 

sluta nu med att försöka fördärva fler lyckliga själar din toffel.

 

Ut o knulla heltok. Ingenting gör en glad som att ha en buffé med flickor att förnöja sig med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

intressant breaking bad iakttagelse:

http://www.facebook.com/topic.php?uid=6798562721&topic=16637

 

 

har inte du hoppat av chalmers? isf återuppta? det, eller egen firma av nåt slag.

 

inte jättesugen på att plugga just nu och är övertygad om att om jag försökte skulle jag ångra mig inom ett halvår. problemet med att plugga etc är att man inte har råd att roa sig, kenyaresa, thailandssemester etc blir ett minne blott. samma med flickvän etc, krånglar ju till allt en hel del om man ännu inte är ekonomiskt oberoende. har inget direkt emot några år av frihet till, vet att gräset är grönare på andra sidan från andra sidan också...

 

 

hehe. kör windows då på den som vi andra gör!

 

de flesta av hans problem är ju lätta att åtgärda och de andra handlar mest om vana. att muspekaren rör på sig när han skriver har jag aldrig märkt, men so what om den gör det. inaktivera tap-click och aktiva hörn och låt den röra på sig, är väl inte hela världen. tror han skulle behöva en vecka med en acer för att lära sig uppskatta vad han har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

hehe. kör windows då på den som vi andra gör!

 

de flesta av hans problem är ju lätta att åtgärda och de andra handlar mest om vana. att muspekaren rör på sig när han skriver har jag aldrig märkt, men so what om den gör det. inaktivera tap-click och aktiva hörn och låt den röra på sig, är väl inte hela världen. tror han skulle behöva en vecka med en acer för att lära sig uppskatta vad han har.

 

Underbart att se din hållning till applekritik. Funkar det inte så gör så istället... funkar inte det heller, nej men skit i det, det är inte så viktigt.

 

F ö är Acer en av de bättre datorerna jag haft, inget krångel what so ever. Men så har jag såklart inte ägt en Mac.

 

Och ang Ifön. http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/986_iphone_5_redan_en_supersucce

Hur Iphone 5 blir är ännu inte klart. Men flera amerikanska tekniksajter hävdar att den blir tunnare, lättare och får en kamera på 8 megapixlar

 

Ok, typ som galaxy2 då? Synd att de kommer bli ½-1 år sena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytt årslägsta idag på Stockholmsbörsen (ca -10%)

 

Dock så har ju stockholmsbörsen och Sverige gått extremt bra från botten 2008. Varför?

 

Gissar att största anledning är att folket skuldsatt sig mer och mer, vilket ökat bostadspriserna som i sin tur gjort att ännu fler kunnat öka sin bostadslån.

 

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Hushallens-ekonomi/Hushallens-skulder/

 

Finns nog ganska mycket fallhöjd kvar.

 

Vad tror ni om Stockholmsbörsen kommande året?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Underbart att se din hållning till applekritik. Funkar det inte så gör så istället... funkar inte det heller, nej men skit i det, det är inte så viktigt.

 

F ö är Acer en av de bättre datorerna jag haft, inget krångel what so ever. Men så har jag såklart inte ägt en Mac.

 

Och ang Ifön. http://www.prisjakt.nu/pryl/tele/986_iphone_5_redan_en_supersucce

 

 

Ok, typ som galaxy2 då? Synd att de kommer bli ½-1 år sena.

 

som sagt, har svårt att se folk klaga på att produkten de köper som gör som den ska inte uppfyller deras önskemål. vill man inte ha enorm touchpad på laptopen så köp inte en laptop med enorm touchpad. det är bärbara datorer så då tvingas man kompromissa. apple har sin lösning, konkurrenterna sin. var och en väljer själv vad den vill köpa.

 

hade också en acer, köpte deras top of the line för 100000baht för att grinda på den. hatade den... blev sjukt varm, dånade som fan, tjock, ful, gigantisk adapter, klistermärken som inte gick att ta bort etc etc. nya mbp är sjukt fin och bra prestanda. varje gång jag lånar någon polares laptop blir jag påmind om varför jag jag pungade ut så mycket.

 

ser fram emot den dagen jag kan köpa en prisvärd dator med liknande kvalite och bärbar prestanda som apple levererar, men apples konkurrenter är så grymt mycket sämre idag :(

 

iPhone säljer så bisarrt bra. alla ska ha dem, även folk som inte har nytta av dem, tom med min mamma har skaffat en. aja, upp till dem. 1/3 av alla amerikanare, lol! tror jag hoppar 5an, min 3a göra det den ska fortfarande och pengarna flödar inte som innan :(

 

Nytt årslägsta idag på Stockholmsbörsen (ca -10%)

 

Dock så har ju stockholmsbörsen och Sverige gått extremt bra från botten 2008. Varför?

 

Gissar att största anledning är att folket skuldsatt sig mer och mer, vilket ökat bostadspriserna som i sin tur gjort att ännu fler kunnat öka sin bostadslån.

 

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Ekonomi/Hushallens-ekonomi/Hushallens-skulder/

 

Finns nog ganska mycket fallhöjd kvar.

 

Vad tror ni om Stockholmsbörsen kommande året?

 

fint jag turat genom att ha fegat och haft typ 85% i räntebärande senaste tiden.

 

angående kommande tiden så förutom EMH etc gissar att börsen kommer stiga i takt med folks vilja att ha pengar minskar. känns också som att när räntan är låg borde börsen vara intressantare än när räntan är hög vilket skulle tala för en högre värderad börs.

 

tycker som sagt att det är helt bisarrt att politikerna aktivt försöker öka folks tidspreferens genom så bisarrt låg ränta.

 

kolla räntan historiskt:

KortLangRanta1860-2009.gif

notera vad som hände efter att sverige blev keynesianskt runt 1930talet.

 

nog troligt att politikerna kan höja räntan till 15% igen nu efter att alla har samlat på sig enorma skulder. så går det med keynesiansk politik, problemen får aldrig åtgärda sig utan bara växer och växer tills de blir ohållbara.

 

fick för övrigt ett sms från sevenday att de höjt min ränta idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...