Gå till innehåll

Wellbok - well...

heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

• Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17

Recommended Posts

Vad tyckte sjukvårdaren om idén att springa barfota? Var han/hon lack eller tyckte det var ballt?

hon var väldigt positiv och glad, frågade en hel del om barfotalöpning etc. undrade om jag hade sett många som bröt loppet etc, satt väl i hennes tält i 10min innan någon annan tittade förbi och ville ha hjälp så hon var nog mest glad att någon kom dit.

tog hennes namn och skrev och tackade henne på facebook iaf.

---

på tal om ohälsa. har ni sett senaste bilderna på kissie? varning för känsliga:

http://www.kissies.se/men-det-var-ett-jakla-tjat-om-min-kropp

vomit-boy01-vomit-puke-sick-smiley-emoticon-000652-medium.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fint. började backa 2k, slutade BE vilket kändes skönt. sprang 1.2mil utan att använda hälen överdrivet, knappt ont i knäna alls. fick mina vibram fivefingers kso när jag kom hem. lite sugen på att börja springa i dem. prövade springa 15min i sandaler på framfötterna, fick sjuk träningsvärk i typ 2dagar efteråt. får nog öka framfotaspringandet långsamt. blivit riktigt löpglad efter att ha läst born to run, anmälde mig till göteborgsvarvet och stockholm marathon. med bra löpteknik kommer inte mina knän vara det som stoppar mig längre! funderar lite på att ha en dagbok om träning, liv, debatter och inget pokerrelaterat. era tankar? var främst för att jag läser influence och den skriver lite om hur man vill vara konform mot den bilden andra har av en, om jag skriver att jag har massa löpmål etc så blir det mycket sannolikare att jag kommer nå dem för att jag inte vill bryta mot den bilden av mig själv jag målat upp för er andra.

Var ett tag sen ;)

Länk till kommentar

"med bra löpteknik kommer inte mina knän vara det som stoppar mig längre"

Vad för knäproblem hade du tidigare? Hjälpte VFF mot knäproblemet?

Jag har nämligen själv ont i mina knän, sägs ha svaga muskler vid knäna. Får ont när jag går i trappor o sånt.

Länk till kommentar

"med bra löpteknik kommer inte mina knän vara det som stoppar mig längre"

Vad för knäproblem hade du tidigare? Hjälpte VFF mot knäproblemet?

Jag har nämligen själv ont i mina knän, sägs ha svaga muskler vid knäna. Får ont när jag går i trappor o sånt.

fick ont i knäna(runt knäskålarna) när jag sprang, ofta till den grad att jag fick avbryta passen efter ca 1h. försvann direkt med VFF, återkom direkt med mina gamla skor. för mig var det så svart och vitt iaf. hört samma story många gånger av flera forumiter och på annat håll.

inte helt övertygad om att det skulle göra samma skillnad om du får ont när du går upp i trappor, får du dock ont när du går ner lär de göra skillnad. men testa gärna och återkom med review :)

Länk till kommentar

Mycket imponerande att ta sig runt barfota! Jag sprang själv i fivefingers och har nog aldrig haft så ont i fötterna och vaderna i hela mitt liv. I 15 km gick det bra men sen jävlar..

Jag springer nästan enbart i terräng normalt sett så får nog träna lite på asfalt om jag ska springa i VFF nästa år igen :)

Länk till kommentar

Fick den här länken av en kompis: http://hollywoodphysique.com/

Verkar lite roligt :) inget jag tänker följa dock. Tankar?

har ju en hel del poänger. vill man bara se bra ut är det lite slöseri att träna för att må bra, leva väl, vara rörlig eller stark.

känns lite scam i hur han presenterar det och vill ha att man ska betala. men har ju en hel del poänger man kan överväga att lägga in i sitt träningsprogram.

på varvet såg jag en med en sådan kropp, riktigt mycket muskler på överkroppen utan att vara jättebiffig och inte mycket fett. sprang i tights, linne, rejäla löparskor, välvårdad bränna, etc etc och uppfyllde väl mångas skönhetsideal och hade all utrustning man förväntas ha. ökade mitt tempo från kanske 5.20 tempo till 4.40 tempo och gled tyst förbi honom, kändes lite småroligt att göra det barfota, 10cm kortare, säkert några procent mer fett och allmänt mer avslappnad.

tycker helt klart folk borde bry sig mer om hur de mår och vad de kan göra än hur andra tycker de ser ut.

slänger in en länk till ett finskt LCHFprogram:

Länk till kommentar

fick ont i knäna(runt knäskålarna) när jag sprang, ofta till den grad att jag fick avbryta passen efter ca 1h. försvann direkt med VFF, återkom direkt med mina gamla skor. för mig var det så svart och vitt iaf. hört samma story många gånger av flera forumiter och på annat håll.

inte helt övertygad om att det skulle göra samma skillnad om du får ont när du går upp i trappor, får du dock ont när du går ner lär de göra skillnad. men testa gärna och återkom med review :)

Låter ju riktigt nice, ska lätt köpa ett par och se om knäna förbättras. Borde iallafall inte kunna bli sämre om man säger så.

Det finns många olika varianter av VFF, vilka rekommenderar du? Jag kommer använda mina till att löpa utomhus på asfalt/grusväg.

Sen en annan fråga, tror du/ni att detta vulkanutbrott kommer påverka lika mkt det som skedde förra året? Jag har nämligen bokat biljetter till USA den 10e juni. Det känns inte som att man får nån vettig information från Aftonbladet, nån som besitter en säkrare källa?

Hittade iallafall detta på AB;

"– Utbrottet är väsentligt kraftigare och har potential att bli lika besvärligt som utbrottet i fjol. Det är fortfarande fullt möjligt att det blir samma kaos som förra året, säger han.

Men han poängterar att askpartiklarna som Grimsvötn kastar upp är större än Eyjafjallajökulls, vilket gör att de faller ner snabbare och inte sprids över lika stora områden"

Länk till kommentar

Orkar inte leta källa, men:

- det där stället får utbrott hela jävla tiden

- att islands luftrum stängts verkar mest ha varit moralpanik

- askmolnet rör sig inte mot USA

Klart molnfan har potential att bli större men jag har inte sett någon seriös expertis uttrycka att det är någon större risk. Vi får väl se hur det går.

Länk till kommentar

Låter ju riktigt nice, ska lätt köpa ett par och se om knäna förbättras. Borde iallafall inte kunna bli sämre om man säger så.

Det finns många olika varianter av VFF, vilka rekommenderar du? Jag kommer använda mina till att löpa utomhus på asfalt/grusväg.

Sen en annan fråga, tror du/ni att detta vulkanutbrott kommer påverka lika mkt det som skedde förra året? Jag har nämligen bokat biljetter till USA den 10e juni. Det känns inte som att man får nån vettig information från Aftonbladet, nån som besitter en säkrare källa?

Hittade iallafall detta på AB;

"– Utbrottet är väsentligt kraftigare och har potential att bli lika besvärligt som utbrottet i fjol. Det är fortfarande fullt möjligt att det blir samma kaos som förra året, säger han.

Men han poängterar att askpartiklarna som Grimsvötn kastar upp är större än Eyjafjallajökulls, vilket gör att de faller ner snabbare och inte sprids över lika stora områden"

Speed är fina.

angående vulkanen:

Metoffice.jpg

Volcanic eruption from Iceland's Grimsvötn

Since Saturday the Grimsvotn volcano in Iceland is active. The Vocanic Ash Authority expects the cloud of volcanic ash to be arriving over Scotland and Northern England.

Based on this info and on own expertise KLM has decided to adjust flight operations for Tuesday morning 24 May 2011.

The following flights to and from Aberdeen, Glasgow, Edingburgh and Newcastle will be cancelled for Tuesday morning 24 May:

to and from Glasgow: KL 1470, KL 1477 and KL 1478

to and from Newcastle: KL 952, KL 953 and KL 954

to and from Aberdeen: KL 1440, KL 141, KL 1442, KL 1443 and KL 1444

to and from Edinburgh: KL 1276, KL 1277, KL 1278, KL 1279 and KL 1280

Länk till kommentar