Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

iof sant att jag kan klara mig utan bärtz. även om de är förbannat fint

 

edit: så om jag tågluffar i sommar och skiter i kolhydrater men krökar på styggt och käkar mkt, tror du jag kmr vara viktstabil då?

 

och med styggt menar jag i princip varje dag i 22 dagar varav majoritet är en riktigt utrikesfylla.

 

 

om du tror de, vad skulle man exempelvis äta en bakfull morgon med ont om tid och begränsad budget i sällskapet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tror nog du hade fått sagt det du ville säga med en betydligt mindre bild :)

 

fu, var enda vettiga bilden på:

http://www.google.se/search?q=clarise+rose&um=1&ie=UTF-8&tbm=isch&source=og&sa=N&hl=sv&tab=wi&biw=1269&bih=774

 

första sökningen var fin:

http://www.google.se/search?um=1&hl=sv&biw=1269&bih=774&tbm=isch&aq=f&aqi=&oq=&q=clarise

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iof sant att jag kan klara mig utan bärtz. även om de är förbannat fint

 

edit: så om jag tågluffar i sommar och skiter i kolhydrater men krökar på styggt och käkar mkt, tror du jag kmr vara viktstabil då?

 

och med styggt menar jag i princip varje dag i 22 dagar varav majoritet är en riktigt utrikesfylla.

 

 

om du tror de, vad skulle man exempelvis äta en bakfull morgon med ont om tid och begränsad budget i sällskapet?

 

glhf med att äta nyttigt på tåg/flygplan/budgethotell etc. de som satt jämte mig kollade rätt märkligt på mig när jag åt smöret med gaffel och tackade nej till bröd och lämnade desserten.

 

tror du vinner mycket på att skippa drinkarna med socker i, helst de med fusksocker också. föreslår fulvodka+kolsyrat vatten

 

till frukost gå loss på bacon. släng i några skivor zucchini samtidigt som du steker baconet. lyxa till det med en ost ocheuroshopperskink-omelett som serveras med kranvatten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej dayfly. ser att du verkar vara vara upprörd över mig speciellt mtp på hur stor andel av dina poster som är i denna brunnen och som är negativa mot mig och allt jag gör.

 

har vi någon history innan du reggade detta kontot? eller varför fick jag den äran att bli din boxningssäck att avreagera dig på?

 

jag erkänner att jag hade fel om matte D, tydligen var det aningen svårare integraler där än jag mindes, lätt att glömma. hoppas du med tiden kan komma över mitt enorma snedsteg i en så viktig fråga.

 

hej. det är tråkigt att du upplever det så, det är inte alls meningen. självklart har vi ingen history.

 

jag har själv ridit som liten för övrigt. kommer ihåg hur jag blev tvingad till ridskola av min morsa. jag var, precis som vissa andra, väldigt stolt när jag gjorde mina första hopp och speciellt första gången jag stod på en hästrygg medan hästen var i rörelse. jag tror det var andra eller tredje lektionen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som tyckte att du verkligen hade lugnat dig lite med din felaktiga propaganda heltok men nu ljuger du vidare igen. Eller nja förresten ljuger du nog inte, för jag tror verkligen du själv tror rakt av på allt du skriver :mrgreen: Konstigt när du faktiskt verkade ha insett att det inte är så enkelt som du påstår nu.

Fast störigast av allt är att jag fortfarande reagerar och stör mig på felaktigheterna när jag vet det är helt meningslöst att försöka argumentera mot en helt genomförd hjärntvättning :oops: Jag hade lovat mig själv att aldrig försöka skriva något kostrelaterat här igen. Fail på mig själv!

 

Och sen BMI...trodde de flesta numera visste vilket dåligt och intetsägande verktyg BMI är. Jag råkar också vara 1.85 och väga knappa 90 kilo men jag är absolut inte överviktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BMI är inte inriktat mot gymråttor nej det har du rätt i. Men för avg killen så är en BMI på 26+ oftast av betydelsen kagge och inte roidmuskler.

 

Huh va? Bara för att du själv är ett otränat fetto med äcklig ölmage som är själva typexemplet på WoW-nörd som dricker öl och äter chips betyder det fortfarande inte att BMI är relevant. Folk är byggda på olika sätt. Eric Cartman t.ex. är bara big boned.

Och självklart tränar somliga mer än andra och vissa kanske bara kör något helkroppspass i veckan men det bevisar isf bara ännu mer att det är meningslöst att ha ett mätsystem som endast är en enkel matematisk formel, som inte tar minsta hänsyn till varken folks kroppsbyggnad eller eventuell träningsmängd. Sen har jag aldrig hört talas om "roidmuskler" så där vet jag faktiskt inte vad du menar/antyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som tyckte att du verkligen hade lugnat dig lite med din felaktiga propaganda heltok men nu ljuger du vidare igen. Eller nja förresten ljuger du nog inte, för jag tror verkligen du själv tror rakt av på allt du skriver :mrgreen: Konstigt när du faktiskt verkade ha insett att det inte är så enkelt som du påstår nu.

Fast störigast av allt är att jag fortfarande reagerar och stör mig på felaktigheterna när jag vet det är helt meningslöst att försöka argumentera mot en helt genomförd hjärntvättning :oops: Jag hade lovat mig själv att aldrig försöka skriva något kostrelaterat här igen. Fail på mig själv!

 

Och sen BMI...trodde de flesta numera visste vilket dåligt och intetsägande verktyg BMI är. Jag råkar också vara 1.85 och väga knappa 90 kilo men jag är absolut inte överviktig.

 

gillar dina argument, du har absolut vunnit över mig till din sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh va? Bara för att du själv är ett otränat fetto med äcklig ölmage som är själva typexemplet på WoW-nörd som dricker öl och äter chips betyder det fortfarande inte att BMI är relevant. Folk är byggda på olika sätt. Eric Cartman t.ex. är bara big boned.

Och självklart tränar somliga mer än andra och vissa kanske bara kör något helkroppspass i veckan men det bevisar isf bara ännu mer att det är meningslöst att ha ett mätsystem som endast är en enkel matematisk formel, som inte tar minsta hänsyn till varken folks kroppsbyggnad eller eventuell träningsmängd. Sen har jag aldrig hört talas om "roidmuskler" så där vet jag faktiskt inte vad du menar/antyder.

 

vad e det du pratar om egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh va? Bara för att du själv är ett otränat fetto med äcklig ölmage som är själva typexemplet på WoW-nörd som dricker öl och äter chips betyder det fortfarande inte att BMI är relevant.
Bara för att BMI är ett bra mått för den avsedda populationen så innebär det inte att det är ett vettigt mått eftersom det inte funkar på folk som det inte är avsett att vara informativt för?

 

Btw, om du nu ska härja en massa om att du är expert på nutrition och metabolism så kan du ju åtminstone ögna igenom http://www.nytimes.com/2002/07/07/magazine/what-if-it-s-all-been-a-big-fat-lie.html för att läsa ett bra case för en lågkolhydratdiet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huh va? Bara för att du själv är ett otränat fetto med äcklig ölmage som är själva typexemplet på WoW-nörd som dricker öl och äter chips betyder det fortfarande inte att BMI är relevant. Folk är byggda på olika sätt. Eric Cartman t.ex. är bara big boned.

Och självklart tränar somliga mer än andra och vissa kanske bara kör något helkroppspass i veckan men det bevisar isf bara ännu mer att det är meningslöst att ha ett mätsystem som endast är en enkel matematisk formel, som inte tar minsta hänsyn till varken folks kroppsbyggnad eller eventuell träningsmängd. Sen har jag aldrig hört talas om "roidmuskler" så där vet jag faktiskt inte vad du menar/antyder.

Cartmans mätsystem för helkroppspass av roldmuskler. Metasnacket. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att BMI är ett bra mått för den avsedda populationen så innebär det inte att det är ett vettigt mått eftersom det inte funkar på folk som det inte är avsett att vara informativt för?

 

Btw, om du nu ska härja en massa om att du är expert på nutrition och metabolism så kan du ju åtminstone ögna igenom http://www.nytimes.com/2002/07/07/magazine/what-if-it-s-all-been-a-big-fat-lie.html för att läsa ett bra case för en lågkolhydratdiet.

 

Jag menade att även folk i den "avsedda populationen" skiljer sig åt och att det är ett konstigt sätt att bara köra en matteformel rakt av som grund för om folk är överviktiga eller ej. Även folk som inte är "gymråttor" kanske tränar ibland. Men jaaa, klart det indikerar en hel del om man har 15 eller 40 i BMI.

 

Jag är inte expert och du får gärna leta upp något ställe där jag skrivit att jag är expert, eller ens skrivit att jag vet mycket. Däremot har jag påstått att det inte finns ett enda "rätt" sätt att äta på och det står jag för. Förstår inte vad det konstiga med det är.

 

Däremot tycker jag det är mycket konstigt att heltok gör påståenden om hur exakt alla som äter mer kolhydrater än honom mår och känner sig. Och konstigt att ingen annan ens märker det. Klart jag reagerar när han återigen i princip säger att jag går omkring och är hungrig konstant för att jag äter vitt ris till middag ibland. Jag vet ju att det inte är så. Jag vet också att jag själv gått ner fem kilo på 6 veckor där jag ätit större andel kolhydrater än tidigare, och def. mer kakor och godis, men mindre mat totalt (hint: kalorier). Utan att jag är hungrigare. Påstår jag att alla ska göra som mig för det? Tvärtom har jag inga problem med att säga att jag äter jävligt dåligt just nu, men kooonstigt nog går jag inte upp i vikt för det.

 

Jag är den sista som påstår att alla ska äta som jag, annars gör dem fel. Jag har också redan skrivit här att jag absolut inte menar att heltok, eller folk som följer LCHF slaviskt (heltok är inte en sån för då hade han såklart aldrig druckit öl) inte mår precis lika bra av sin kost som dem säger. Eller att dem inte har lyckats gå ner i vikt/hålla sin vikt på det sättet. Ändå tycker somliga här att JAG är den som påstår mig vara expert för att jag vänder mig mot fat=good, carbs=bad. Hemska mig som menar att det inte är så svart/vitt...

 

Längtar faktiskt tills den dagen kommer då någon verkligen bevisar den såkallade metaboliska fördelen. Just idag tror jag inte att det kommer hända men vem vet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Cartmans mätsystem för helkroppspass av roldmuskler. Metasnacket. :roll:

 

Hihi ja, smilie! :) Kan inte du berätta lite om din kost? Tränar du något? Längd, vikt? Ölmage eller ej? Vilken sida har du valt, fettets eller kolhydraternas? För du måste välja sida. Hur skulle det kännas om United tog sin 19de ligatitel imorrn? Ja du vet, allt möjligt, berätta lite om dig själv helt enkelt! Smilie hihi 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Längtar faktiskt tills den dagen kommer då någon verkligen bevisar den såkallade metaboliska fördelen. Just idag tror jag inte att det kommer hända men vem vet.
Metaboliskt fördel har inget med huvudargumentet för lchf-kost att göra. Resonemanget är att en människa vars kropp strävar mot fetma (ie har kroniskt höga insulinnivåer vilket kan orsakas av högt kolhydratintag) blir fet vare sig han äter 2000 eller 5000 kcal medan en människa vars kropp strävar mot att göra fett tillgängligt som energi bränner fett vare sig han äter 2000 eller 5000 kcal.

 

Den föreslagna mekanismen är att fettometabolismen prioriterar fettinlagring innan energin blir tillgänglig för exempelvis en rask promenad vilket då gör att tjockisar vars kropp lagrar in energi som fett helt enkelt inte kan skapa ett energiunderskott som börjar tära på fettreserverna med mindre än ren svält. Vilket då dels först går på mager vävnad och dels är något som i stort sett ingen klarar att upprätthålla.

 

Alltså, i stort sett är argumentet att fettinlagring fungerar på samma sätt muskeltillväxt, bentillväxt osv. Byggnadsmaterial (aka mat) är en nödvändig förutsättning för tillväxt men inte tvingande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hihi ja, smilie! :) Kan inte du berätta lite om din kost? Tränar du något? Längd, vikt? Ölmage eller ej? Vilken sida har du valt, fettets eller kolhydraternas? För du måste välja sida. Hur skulle det kännas om United tog sin 19de ligatitel imorrn? Ja du vet, allt möjligt, berätta lite om dig själv helt enkelt! Smilie hihi 8-)

Jag har följer min Findus-diet och väger 66 kg nu. Jag vet inte riktigt vilken sida det hamnar på men jag gissar att det varken är sidan som lever efter sjukgymnastbloggen du följer eller barfotalöparförfattaren utan högskolepoäng heltok följer. Jag skulle tro att det går mer i hand med vad forskning säger men sånt känns ganska oväsentligt i sammanhanget när man läst ett par poster på kolozzeum. Och sålänge som United inte vinner några NBA- eller NFL-titlar så får de vinna hur mycket de vlll. Men jag ska erkänna att det vore finare om de inte ens gjorde det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...