Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Låt oss kalla honom perfekt balanserad istället. Och för övrigt har jag inte sett ngt bevis på att minraises inte skulle existera i ngn gto-strategi.

 

inte med dessa ranger i den situationen

 

Jag funderade lite på det där, om vi leder tillräckligt ofta för att kunna CiB för värde. Det kan vara så.

 

jag vet inte vad CiB står för men om vi antar att fi inte får syna flop utan bara minraisa eller folda men spelar resten av gatorna som om det vore PLH ska vi definitivt få en del värde om vi slår om och betar två gator till.

 

Eftersom hans andel nötter är minimal kommer han ändå aldrig kunna slowa tillräckligt för att påverka vår värderange. Bör därför alltid slå om skulle jag tro. Enda sättet att inte bli explad är ju att slå om som jag ser det.

 

fattar inte. hans raise är horribel och vi kan spela på en hel del sätt som är co-optimala.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ditt scenario verkar ganska orealistiskt. :)

 

I det generella fallet känner jag intuitivt att eftersom man kan betfolda för värde borde man givetvis kunna raise-folda för värde också. Problemet är att det alltid suger online när man spelar med så korta stackar att man alltid har halva stacken inne när man höjer för värde.

 

Det skulle dock förvåna mig om raise-fold för värde inte är med i en GTO-strategi med djupa stackar.

 

Sen att folk kallat det info-raise i fem år gör ju att spelet har en ganska tung uppförsbacke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inser att jag är för dålig för att veta exakt hur vi ska spela vidare "optimalt" efter att han slagit om men vet att det är horribelt att slå om av fi då han ger upp väldigt mkt värde med sina top 0.1% av händerna.

 

så mycket värde blir det inte i spelträdet när det är så få händer.

 

angående frågan så finns det ett problem som kanske uppfriskar minnet lite:

http://www.twoplustwo.com/magazine/issue72/thomas-bakker-analytical-no-limit-holdem.php

 

om vi ska lösa frågan helt får du säga något om stackdjup, potsize, eq med de olika rangerna(är vi slagna med 80% av vår range etc).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

inser att jag är för dålig för att veta exakt hur vi ska spela vidare "optimalt" efter att han slagit om men vet att det är horribelt att slå om av fi då han ger upp väldigt mkt värde med sina top 0.1% av händerna.

 

Jo, du har givetvis rätt, tänkte fel förut. Men oavsett så var det inte det som var poängen med exemplet. Så se det som att fi bara kan minraisa eller vika på flopp o sen spela PLH.

 

Ditt scenario verkar ganska orealistiskt. :)

 

I det generella fallet känner jag intuitivt att eftersom man kan betfolda för värde borde man givetvis kunna raise-folda för värde också. Problemet är att det alltid suger online när man spelar med så korta stackar att man alltid har halva stacken inne när man höjer för värde.

 

Det skulle dock förvåna mig om raise-fold för värde inte är med i en GTO-strategi med djupa stackar.

 

Sen att folk kallat det info-raise i fem år gör ju att spelet har en ganska tung uppförsbacke.

 

Man kan definitivt raise-folda för värde. Grejen är att en 3bet på flopp inte är för värde.

 

om vi ska lösa frågan helt får du säga något om stackdjup, potsize, eq med de olika rangerna(är vi slagna med 80% av vår range etc).

 

Säg 50 enheter, floppen är 1 enhet. Notera att det är PLH. Och ja, vi är alltid slagna med 80% och med de resterande 20% slår vi 99.9% av fis händer. Den sista promillen är nuts. Sen var inte huvudpoängen att få fram en lösning utan det intressanta är ju att vi bör 3beta flopp fast vi inte har värdehänder att 3beta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i aftonbladets kommentarer på en viktor-blom artikel:

 

Trillske

26 år

 

... Alla jävla lågstejksspelare som är avundsjuka på den flyt blom haft vid borden borde tagga ner och ge lite respekt. Snubben har gjort mer för pokerkommunityt än moneymaker.

 

 

----

 

true/false? Vad tror ni! Diskutera!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Extremt sjukt att länka till nån random ustream när HQ streamen inte ens kostar en BB för hela säsongen.

 

För övrigt, bästa matcherna by far idag, guld.

 

I'm Swedish, deal with it!

 

min lina har inte en chans med hq, lq laggade den rätt rejält men såg tillräckligt för att hålla med, sjukt bra matcher.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, du har givetvis rätt, tänkte fel förut. Men oavsett så var det inte det som var poängen med exemplet. Så se det som att fi bara kan minraisa eller vika på flopp o sen spela PLH.

 

förutom att vår betfrekvens på flop är 100% och vi inte heller pottar, men antar att detta inte riktigt har med vad du vill ha fram att göra

 

Man kan definitivt raise-folda för värde. Grejen är att en 3bet på flopp inte är för värde.

 

nej du har fel, 3beten och de två nästa gatorna vi betar kommer fortfarande vara för värde

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

i aftonbladets kommentarer på en viktor-blom artikel:

 

Trillske

26 år

 

... Alla jävla lågstejksspelare som är avundsjuka på den flyt blom haft vid borden borde tagga ner och ge lite respekt. Snubben har gjort mer för pokerkommunityt än moneymaker.

 

 

----

 

true/false? Vad tror ni! Diskutera!

 

inte ens nära, moneymaker startade en boom, isildur tog mest över uppmärksamheten från annat håll...

 

Finns en del mma-fans i denna tråd.

 

Brock Lesnar och Junior Dos Santos ska coacha nästa säsong av TUF.

http://www.bloodyelbow.com/2011/1/11/1929452/tuf-13-coaches-announced-brock-lesnar-and-junior-dos-santos

 

Inte helt fel!

 

:shock::mrgreen:

 

gissar att JDS får 3 fighters till semi, BLs fighter vinner titeln. JDS vinner sin match på beslut. ni hörde det först här!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Heltok! Hur gick fisket? Fick ni något stort? Vad kan man få för fisk där ni fiskade?

 

Tack för en bra dagbok, jag läser rätt ofta :)

 

vi fick 4 fiskar, 1 halvstor(3kg) och 3st mindre(1kg).

 

jag är inte experten på fiske, men det vi fick var någon släkting till tonfisk tror jag. turar man kan man få sailfish typ denna:

sailfish_40.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för kött? Är mest för att avgöra om det är bra eller dåligt gjort:)

 

"tonfisken" vi fångade. var jävligt gott, han som har restaurangen har haft michelinstjärna i 4år så han kan sina grejjer. åt för övrigt samma fisk till lunch idag med helt bisarrt goda räkor, räksås och kokt potatis, riktigt fint.

 

 

---

 

http://www.muf.se/artikel/571/nyhet/avskaffa-riksbanken

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förutom att vår betfrekvens på flop är 100% och vi inte heller pottar, men antar att detta inte riktigt har med vad du vill ha fram att göra

 

Nej vår bet-frekvens är inte 100%, däremot bettar vi 100% av våra värdehänder på flopp och så många bluffar vi kan. Och varför skulle vi inte potta?

 

nej du har fel, 3beten och de två nästa gatorna vi betar kommer fortfarande vara för värde

 

Detta får du utveckla för mot en balanserad fi kan det omöjligt vara för värde. Enda gatan där vi ens har >50% equity är ju på flopp och inte heller den equityn är tillräcklig.

 

EDIT: Orkar inte räkna på om de ändrade reglerna påverkar men det känns som det kan göra det. Därför ändrar jag tillbaka till att fi kan båda flatta o minraisa. Sen får du acceptera att han minraisar och att vi vill spela gto. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju diskuterats diverse dokumentärer i denna dagbok och för er som gillar spel (och även andra) så är en av de bättre jag sett "King of the Kong". 8,2 i rating på imdb och handlar inte så mycket om själva spelet utan mer kulturen och de intriger som uppkommer när rekord slås fram och tillbaka. Tar gärna emot tips på andra intressanta dokumentärer, men rekomenderar alla att se den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju diskuterats diverse dokumentärer i denna dagbok och för er som gillar spel (och även andra) så är en av de bättre jag sett "King of the Kong". 8,2 i rating på imdb och handlar inte så mycket om själva spelet utan mer kulturen och de intriger som uppkommer när rekord slås fram och tillbaka. Tar gärna emot tips på andra intressanta dokumentärer, men rekomenderar alla att se den.

 

+1 Den är väldigt sevärd...tyvärr är jag den enda i min bekantskapskrets som sett den vilket leder till att jag säger massa oneliners som ingen förstår :cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...