Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

+1. Hahaha.

 

Dock håller jag med Jello. Den är värd de extra pengarna och håller dessutom värmen extremt bra som underställ när det är riktigt kallt. Använde den som underställ när jag åkte snowboard när det var kallare än -20.

 

Sen är det väl personlige men jag gillar den lösa passformen. Att den är snygg vet jag inte om jag kan hålla med om dock. Jag håller mig åtminstone inomhus med min.

 

Jag håller också med Jello! Den är jävligt snygg faktist. Den växer på en. Värd varenda öre.

 

Underställ har jag inte provat att ha den som men låter vettigt. Ska prova det imorgon när jag åker till skolan. Kallt ute nu. Varför använda något som är utformat att ha till underställ när det finns onepiece? Sen kostar onepiece mer och det gillar jag också med den. Folk blir rätt imponerade när de får reda på priset. Då förvandlas deras hånfulla blickar till att lysa av avund.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

som Ullared-shoppare kan jag säga att jag tycker den är rätt snygg 8-)

Okej, då vet vi.

 

Funtar faktiskt lite på att köpa en själv. Men inte fan kommer jag för den sakens skull någonsin inbilla mig att den är snygg!? T.o.m. de som kränger den hajar ju att det är ett hemmaplagg lämpligt för att ligga i soffan och vara bakis i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Menar allmänt. Tror vi hade fått se en hel del roligare matcher och mer rättvisa domslut. Rampage är ju van vid Prides regler så det va säkert därför han trodde att han hade förlorat. Om man ger poäng för en takedown som bara leder till att den andra ställer sig upp nästan direkt så måste man ge poäng till dom som stoppar takedowns. Dessutom så fick man knäa mot huvudet när den andra va på marken vilket va fint när man lyckats sprawla och stoppa en takedown :). Det gav ju fighters fler anledningar att försöka passera guarden med.

 

Griffin vs Lentz, Sherk vs Dunham, lil nog vs Bader för att nämna några konstiga domslut från de senaste galorna

 

EDIT: Håller med om att det antagligen va 29-28 enligt UFCs regler, men att första eller andra ronden som rampage vinner endast pga att han är den som går framåt ger lika mkt poäng som machidas tredje rond där han träffar rampage hårt med några slag, tar ner honom, passerar till mount och går på submission är ju fel IMO

 

Är lite kluven kring knäna men avfärdar det inte helt. Jag följde aldrig Pride. Soccer kicks är dock enbart SJUKT.

Kunde inte även den som låg underst (fan va gay de lät) få varning om han bara försökte hålla i?

Största problemet med rondindelningen påvisade Falcao i sin match. Han visste att han vunnit de två första ronderna så han sprang bara runt hela tredje. Knappast första gången det händer.

 

Fast rättvisa domslut och Pride går inte direkt hand i hand :lol:

 

Ty för att du tog upp Sherk-Dunham med. Var så äckligt tiltad efter den matchen. Dunham är så jävla grym. Dessutom hade jag pengar på honom. Sinnessjukt att Sherk verkade få poäng för takedowns när han låg med huvudet i Dunhams giljotin!!

Jag såg förresten Dunhams första match i UFC live :mrgreen: Per Eklund fick kicken direkt efter den matchen. Var nog ingen som fattade hur bra Dunham faktiskt var.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att höfta med lite data: http://www.the-numbers.com/movies/records/inflation.php

 

Gäller bara för USA, och är i dollar istället för besök, men är inflationsjusterat. Med det måttet så är det alltså kring 20 filmer all time som ens klarat sig hälften så bra som Titanic. Jag tror det är iaf 100 filmer all time som kan sägas vara lika bra som Gudfadern 2. Och då får man justera för att Hollywood typiskt satsar på megahit snarare än jättebra kritik.

 

Lite mer data.

 

http://www.the-numbers.com/movies/records/allbudgets.php

 

Finns ju rejäl variation men de filmer som ligger högt i budget tenderar att ligga högt i inspelade pengar och alltså få många åskådare.

 

Fortfarande en bra prestation att göra Titanic för $200,000,000 och spela in $1,842,879,955 men det är ändå bara 19 filmer som haft en budget lika stor eller större. I kategorin:

 

12/11/1974 The Godfather: Part II $13,000,000 $57,300,000 Unknown

 

eller

 

3/15/1972 The Godfather Paramount Pictures $7,000,000 $134,966,411 $268,500,000

 

finns det betydligt fler att jämföra med.

 

Hur många hade gissat rätt på frågan: Vilken film har haft lägst budget och dragit in > 1 miljard $ Worldwide? Inte jag. Svar:

 

12/17/2003 The Lord of the Rings: The Return of the King New Line $94,000,000 $377,027,325 $1,119,027,325

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

?

http://www.cnn.com

 

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/490324-15-arig-flicka-valdtogs-atalas-for-olovligt-sex

 

JOHANNESBURG. En flicka, som ska ha gängvåldtagits av en grupp unga killar, står nu själv åtalad sida vid sida med gärningsmännen. För att hon - i samband med våldtäkten - alltså haft sex med minderåriga.

De misstänkta våldtäktsmännen är alla mellan 14 och 16 år gamla.

Våldtäkten ska ha inträffat tidigare i november månad på en skola öster om Johannesburg, Sydafrikas största stad - och världens mest brottsdrabbade.

Flickan våldtogs inför ögonen på andra skolkamrater, som filmade händelsen med sina mobilkameror.

Och ändå: Enligt åklagaren la man ner förundersökningen om våldtäkt i brist på bevis.

Däremot har man alltså åtalat två av de misstänkta gärningsmännen - och offret - för att de haft sex med minderåriga.

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

min skäggtrimmer är sönder så slaskade en ny rakhyvel med inbyggd trimmer:

 

fick bli från ebay.co.uk

 

100kr för hyvel och 5 extrablad + 50kr frakt....

 

 

---

 

hittade en gammal hh. how to get paid....

 

jeffersom ($3.57)

martin332 ($5)

trouble_354 ($6.27)

SEO1 ($2.08)

dlw492 ($12.41)

ashleylong88 ($5)

re-relax! ($9.69)

heltok ($1,047)

 

jeffersom posts (SB) $0.01

martin332 posts (BB) $0.02

 

Dealt to heltok 9h Jd

fold, fold,

dlw492 calls $0.02

fold, fold,

heltok raises to $0.04

fold,

martin332 calls $0.02

dlw492 calls $0.02

 

FLOP ($0.13) Kh Qs Td

check, check,

heltok bets $0.02

martin332 calls $0.02

dlw492 calls $0.02

 

TURN ($0.19) Kh Qs Td Kc

check, check,

heltok bets $666

martin332 folds

dlw492 calls $12.35

 

RIVER ($24.89) Kh Qs Td Kc 6h

 

dlw492 shows 7d Kd

(Flop 7.5%, Turn 22.7%)

 

heltok shows 9h Jd

(Flop 92.5%, Turn 77.3%)

 

heltok wins $23.69

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knän på marken är väl inget bra om MMA ska fortsätta expandera, ser/är liiiiiite för våldsamt ut. Lär ju inte hända att UFC byter bedömningsregler till Pride liknande och dömer hela matchen istället för ronder men något dom skulle kunna göra är att införa halva poäng och ge poäng för takedowndefence. Med halva poäng borde rampage - machida slutat 29-29.

 

Fast domarna klarar ofta inte ens av att sätta rätt hela poäng. Undrar hur det skulle gå om de skulle börja få sätta halvor med :S

 

Viktigast av allt vilka regler det än är som gäller är att det blir bättre utbildning för både matchdomarna och poängdomarna. Inte många domare som har egna fightskillz som Herb Dean liksom :mrgreen:

 

Jag hade gärna sett att de förbjöd armbågar på marken för att ersätta dem med knän. Det skulle göra att färre matcher avgjordes p.g.a cuts och det skulle också göra det mer riskabelt att försöka sig på takedowns (= roligare matcher).

 

Det skulle absolut kunna vara något.

 

Som jag förstått det är det sjukt svårt att få till regeländringar i vilket fall. Det är ju inte bara för UFC att säga att de tar bort armbågar och inför knän på marken istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det är dags att Sydkorea biter ifrån. Hur jävla mycket skit ska dom behöva ta liksom? Kan garantera att dom har bättre möjlighet till att kontra med artilleri än Nord, och med radarstyrda kontra-batterier så bör dom kunna tysta Nord rätt omgående. Om Nord börjar kasta granatar lite sisådär på random, svara med att slå ut batterierna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att det är dags att Sydkorea biter ifrån. Hur jävla mycket skit ska dom behöva ta liksom? Kan garantera att dom har bättre möjlighet till att kontra med artilleri än Nord, och med radarstyrda kontra-batterier så bör dom kunna tysta Nord rätt omgående. Om Nord börjar kasta granatar lite sisådär på random, svara med att slå ut batterierna.

 

Kärnvapen + Kina i ryggen gör att det inte är attraktivt o attackera NK.

 

Dessutom har inte SK råd att deras ekonomi ska ligga nere pga krig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...