Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Postad (redigerade)

http://globalnews.ca/news/2807854/a-leap-second-will-be-added-to-the-end-of-2016/

Cliffs: På nyår ska ni räkna 5,4,3,2,1,1, Gottnyttår!

 

http://www.riksbank.se/sv/Press-och-publicerat/Pressmeddelanden/2016/Reporantan-oforandrad-pa--05-procent--kommande-rantehojningar-fordrojs/

"För att ge fortsatt stöd åt svensk ekonomi och den stigande inflationen behövs en mycket expansiv penningpolitik. Direktionen har därför beslutat att lämna reporäntan oförändrad på −0,5 procent. Givet den ökade osäkerheten bedömer direktionen nu att det kommer att dröja längre innan reporäntan börjar höjas. Först under andra halvåret 2017 börjar räntan höjas i långsam takt. "

 

Svensk ekonomi väl rustad

Den svenska konjunkturen har med stöd av den mycket expansiva penningpolitiken de senaste åren stärkts snabbt och inflationen har stigit trendmässigt. Även om BNP-tillväxten är nedreviderad framöver till följd av en svagare omvärld och ökad osäkerhet, bedöms konjunkturen fortsätta att stärkas. Det skapar förutsättningar för att inflationen ska fortsätta stiga.

 

Beredskap att göra mer

Direktionen har en fortsatt hög beredskap att göra penningpolitiken ännu mer expansiv om så skulle behövas, även mellan de ordinarie penningpolitiska mötena. Det finns fortfarande möjligheter att sänka reporäntan ytterligare. Om det skulle behövas kan Riksbanken också vidta åtgärder i det penningpolitiska styrsystemet för att understödja penningpolitiken. Därtill kan köpen av värdepapper utökas. Riksbanken står fortsatt beredd att intervenera på valutamarknaden om kronan stärks så snabbt att det hotar inflationsuppgången. Direktionen har därför också fattat beslut om att förlänga det mandat som underlättar att snabbt kunna intervenera på valutamarknaden.

:cry:

 

---

 

Random fantasytips:

https://www.amazon.com/Emperors-Blades-Chronicle-Unhewn-Throne/dp/0765336405

Coola skillade mördare, munkar och politiker försöker överleva i en episk fantasyvärld. Lite blandning av Sanderson och Feist typ, kanske lite platta personer men pang på rödbetan.

 

---

 

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mätning ≠ mått, alltså 5 justeringar på samtliga mått. Din flicka var säkert kramgo, men vetefan om hon slår machine learning algoritmer, det är lite AlphaGo vs glad amatör :P

http://www.mynewsdesk.com/se/textile-fashion-center/pressreleases/3d-body-scanning-och-virtuell-passform-den-nya-tekniken-kan-foeraendra-saettet-vi-handlar-paa-och-saettet-vi-arbetar-med-klaeder-1397985

 

Detta är ju framtiden, jobbar i textilbranschen och när dessa bodyscans når marknaden kommer var och en att bara gå in och mäta sig nånstans lokalt för att sen kunna få dessa värden och shoppa vart som helst online.

 

Ser potentialen att i större städer bara ha några bodyscans stående i en butik och sälja scans till folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åker upp till Stockholm över helgen. Så tycker vi kör en wellboksträff där! Minst en forumlegend dyker upp och säkert massa andra!

 

Lördag kör vi på tycker jag, men kan ni inte lördag kan vi säkert ses på söndag också!

 

Ni Stockholmare får föreslå var vi ses och vad vi gör! Jag är på det mesta!

 

Ser ut som att Bitcoin-halveringen kommer ske runt 20.00 så vi kan passa på att fira/raila det också!

http://www.thehalvening.com/

 

Ses där! 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Söndag låter faktiskt rent av genomförbart, såklart under förutsättning att ni klarar av att slappna av och dricka öl på söndagar (exempelvis inte måste vara på plats och analysera transienter i gbg klockan 8 på måndagen..)

 

Söndag funkar för mig med! Kanske bättre för några andra också? Om både jag, trillske och starbreezeron dyker upp samtidigt måste det väl finnas många som är nyfikna! :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har lovat bort mig till fotbollen men tar gärna en öl eller äter lite mat innan.

 

Bra poäng, vi borde ses innan fotbollen så de som måste se matchen hinner vara med. Matchen börjar 21 och jag de flesta vill börja titta en bit innan. Så ses 17ish? Förslag på plats? Ser ju ut att bli fint väder, kanske ses nere vid Nybro någonstans?

 

---

 

Tågresa så har massa tid! Roa mig gärna med intressanta, länkar, kommer spamma lite här...

 

Fin artikel om hype kring AI genom historien:

http://www.openphilanthropy.org/focus/global-catastrophic-risks/potential-risks-advanced-artificial-intelligence/what-should-we-learn-past-ai-forecasts

In addition to the issues discussed on our AI timelines page, another input into forecasting AI timelines is the question, “How have people predicted AI — especially HLMI (or something like it) — in the past, and should we adjust our own views today to correct for patterns we can observe in earlier predictions?”1 We’ve encountered the view that AI has been prone to repeated over-hype in the past, and that we should therefore expect that today’s projections are likely to be over-optimistic.

 

To investigate the nature of past AI predictions and cycles of optimism and pessimism in the history of the field, I read or skim-read several histories of AI2 and tracked down the original sources for many published AI predictions so I could read them in context. I also considered how I might have responded to hype or pessimism/criticism about AI at various times in its history, if I had been around at the time and had been trying to make my own predictions about the future of AI.

 

---

 

Fin förklaring om vad Ethereum är:

5-6min var en fin beskrivning av Etheruem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stockholm var väldigt trevligt. Opteron är ännu mer inspirerande irl än i sin dagbok och vi hann med både RAW, M.O.A.S och Sturehof i ett svep där jag vann dyraste klunsen 8-)

 

Vi ses imon 17.00 vid Nybro någonstans(ni som känner till det välj ett landmärke!). Sedan tar vi eventuellt oss mot Flying Elk:

http://www.theflyingelk.se/

Ryktas att de ska ha Stockholms bästa burgare!? Någon som kan bekräfta?

 

---

 

Verkar varit fin turbulens kring halveringen, känns rätt omotiverat tbh. Happy Halvening allihopa! Nu är 75% av alla bitcoins mineade, detta var de svåraste, nu har vi 100+ år innan de sista 25% är mineade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väljer att tro att ni håller er i öst istället för väst antingen för att inte tappa fästet om den mediokra medelsvensson, eller för att observera birger jarls ökända ammoniak-rus som inträder när tillräckligt många sorters kiss möter varandra och oxiderar i en ovårdad gränd.

 

Hursomhelst har jag byggt upp stark resistens mot smuts och förnedring efter några år i Stockholm* och är klar vid 5-ish. Så skriv här vart det bär av.

 

*Tricket är en bitter min, en hård knytnäve i byxfickan och något maniskt mumlande om att man minsann bor i en attraktiv stad.

 

Edit: så jag inte just skrämde bort folk: jag är trevlig. Lovar. Och fullt frisk.

Redigerad av Trillske
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sorry att ingen plats specificerats snabbare, fullt ös medvetslös här i Stockholm! Ska bli riktigt gott med lite mat nu, ätit en banan sedan klockan 7 och kört Corepass som lär ta bra imon! :)

 

Iaf, vi ses 17.00 vid detta monumetet vid Norbrohamnen:

https://www.google.se/maps/@59.3322633,18.0764549,3a,16.1y,282.29h,89.63t/data=!3m6!1e1!3m4!1shxO_L_xP8I-P7w0Cjl0WNQ!2e0!7i13312!8i6656

 

Hittar ni oss inte så skriv här så styr vi upp det! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är vid slussen om några min. Sen är ju slussen slussen så kanske tar 2 minuter eller 2 dagar att ta sig resterande bit.

 

Har en ovanligt alldaglig grå tröja på mig. (Kanske behöver lite hjälp med att kännas igen, om jag inte känner igen. Heltok är ju faktiskt den enda i gänget jag kanske känner igen).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för igår alla! Hoppas jag inte helt raserat bilden av mig som renlevnadsmänniska! :P Riktigt gott att svulla loss med 6pizzor, en hel del mat, men det var ju typ enda jag och opteron åt på hela dagen! :)

 

Trillske och hubbabubba levde upp till förväntningarna och hoppas jag och opteron gjorde det också! :)

 

Kul att vi ofta pratade exakt likadant irl som vi gör här på nätet! Klockan 3 på natten var diskussionen som mest intressant, vi får fortsätta den vi ett annat tillfälle! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...