Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Brus brus brus. Kan vi hardforka tråden?

 

---

 

Aldrig tråkig i Cryptovärlden. Medan Bitcoin kraschar passar TheDao-hackaren på att börja motattackera white-hat-hackarna som attackerade honom.

 

 

Also Ethereum lätt klient(inget mera synca mist) i slutet av veckan:

 

 

---

 

Elon Musk kaxar sig fint runt 40min här:

http://edge.media-server.com/m/p/makhvjt8

 

---

 

Folk som åkt dit på drograttfylla för cannabis frikänns för att de testat för en inaktiv substans:

http://www.dagensjuridik.se/2016/06/300-har-blivit-oskyldigt-domda-riksaklagaren-erbjuder-hjalp-med-resning

 

Så var det i USA, folk rökte på i bilen medan de körde för de visste att polisen inte hade något sätt att testa dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte menat som ett påhopp, är dock nyfiken.

 

Sättet trillske uttrycker sig på, är svårigheten jag har att tyda vad han/du säger min brist på teknisk kunskap, eller försöker du göra dig märkvärdigare än du/det är?

 

När slaktavfall raljerar om diverse saker jag saknar kunskap kring kan jag åtminstone följa hans resonemang och tankesätt. Med trillske ger jag ofta upp mitt i ett stycke.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att förklara något avancerat för en lekman så att denne förstår är svårt. det kräver kunskap och förståelse utöver det som ska förklaras. huruvida trillske kan något om programmering eller ej vill jag inte uttala mig om, men för mig är det tydligt att han inte kan förklara på samma sätt som t ex slaktavfall. vad det beror på kan vi alla spekulera i.

 

ni som kodar, har skaparen av den här tråden något vettigt att säga?

 

jag tänker mest på det han säger kring:

 

Note that "The DAO" had two different "descriptions":

 

An non-binding, high-level, more human-readable one (in ancillary materials, posted separately)

 

A binding, low-level, less human-readable one (the actual code)

 

This is ok for unimportant projects.

 

But for important projects, the "high-level, more human-readable" version is actually written in a formal specification language which supports things like automatically deriving the implementation from it (and mathematicaly proving that the implementation is correct - ie, that is satisfies the specification).

 

om jag förstår rätt så kan en i t ex ocami eller haskell skriva läsbar text som sedan kan göras om/utökas till kompilerbar kod. plus att det går att visa att den kompilerbara koden gör exakt det som den läsbara texten påstår sig göra. korrekt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit: sorry jpv, blandade ihop användare i nedan :)

 

Angående ovanstående får du nog först uppgradera dig ifrån "lol du förstår inte immutable" när du är osäker på vad du läser.

 

--------------

 

Angående slaktavfall: Där har vi alltså ribban, om jag inte kan förklara för fisken på lika bra sätt som slaktavfall förklarar saker för fisken så är jag fisken.

 

Vi bör alla begrunda detta och enas i det bisarra.

 

(Underförstått att slaktavfall dels är den krönte konungen i detta - dels faktiskt haft som yrke i att lära folk saker)

 

Det är väldigt upphetsande att höra er bråka om bästa programmeringsspråket.

Med tanke på att ingen har gjort något dylikt hoppas jag du förstår att du är den som förstör här. Redigerad av Trillske
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pff. Alla med koll vet att det är Spectrum 48k som äger. Ett knapptryck, ett kommando, lite som arméns elitstyrkor. One shot, one kill.
Asså, jag fick aldrig vinna "min pappa är starkare än din pappa"-debatter när jag var liten, för grannens son, som var min bästis, hans pappa var polis, och det kunde min pappa ju liksom inte övertrumfa, oavsett vilka argument jag kom med.

Så låt mig vinna den här debatten nu, skulle kännas så bra.

 

Med tanke på att ingen har gjort något dylikt hoppas jag du förstår att du är den som förstör här.
Och så var det det här med läsförståelse och tolkning av intention. Okej, jag ändrar mig: Det är väldigt upphetsande att höra er bråka om sämsta språket...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tesla under $200, köpte för rail strax innan förbokningarna och sålde när det drog iväg där. Är det köpläge nu igen?

 

Köpa ether enbart med hjälp utav bank-id/bankkort tämligen snabbt, innan dagen är slut tex.. Möjligt? Eller kräver dom vettiga plattformarna inskickade dokument?

 

Jag köper ether för 10-50k om någon vill släppa några.

 

Perfekt avslutning på ett perfekt inlägg.

 

avg+++

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nvm facit.

 

förstår inte riktigt din poäng hager; enligt mig florerar det alldeles för mycket konfirmeringsjäv i den här tråden som behöver balanseras med folk som lyndon, jello och den avlidne slaktavfall. för det fall tråden hade varit utan personangrepp, hån samt krav på relevanta argument och källor kan du lika gärna lägga ner tokboken imo.

Redigerad av Barf
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Så det blev Brexit ändå. Måste varit många bettare som blev rejält rika på de höga oddsen. Med 2.0 hindsight var det ju rätt enkelt att se, pollsen sa att det skulle vara jämt och folk borde antagligen ljuga åt bremain. Undrar om det blir samma med Trump?!

 

Nigel Farage's words on the (increasingly likely) outcome:

If the predications now are right this will be a victory for real people, a victory for ordinary people, a victory for decent people. We have fought against the multinationals, against the big merchant banks, against big politics, against lies against lies, corruption and deceit and today honesty and decency and belief in nation I think now is going to win.

We will have done it without having to fight, without a single bullet having been fired.

I hope this victory brings down this failed projects and brings us to a Europe of sovereign nation states trading together.

Let’s June the 23rd go down in our history as our independence day.

 

Fint tal av Cameron:

http://www.itv.com/news/2016-06-24/david-cameron-to-resign-as-prime-minister-after-eu-referendum/

 

Bitcoin verkar ta nyheten bra, +20% på 24h :)

 

---

 

Bitbet-grundaren som hackade TheDAO?

http://trilema.com/2016/to-the-dao-and-the-ethereum-community-fuck-you/

 

---

 

Borgerlig framtid skriver öppet brev till borgerliga väljare:

http://www.borgerligframtid.se/oppet-brev/

 

Vad anser ni borgare om deras politik? Tycker de verkar ha en rimlig borgerlig politik men är lite mycket tomt snack och få siffror på hur de tänkt finansiera alla sina ideer. Lite mycket ha kakan och äta den.

 

---

 

 

---

 

Glad svensk midsommar alla!

 

---

 

The UKIP leader also called for a "Brexit prime minister" to replace David Cameron, suggesting that Boris Johnson, Michael Gove or Liam Fox would be potential candidates.

 

Hailing an escape from the EU which had been achieved "without a single bullet being fired", he said he hoped the vote for Brexit would bring down the entire "failed project" that is the EU.

 

"Eurosceptic parties never talked about leaving the EU, now they are," he said.

 

"An opinion poll in the Netherlands said that a majority there now want to leave, so we may well be close perhaps to Nexit.

 

"Similarly in Denmark a majority there are in favour of leaving so we could be quite close to Dexit.

 

And I'm told the same may apply to Sweden and perhaps Austria and perhaps even Italy too.

 

"The EU is failing, the EU is dying, I hope that we've got the first brick out of the wall."

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Borgerlig framtid skriver öppet brev till borgerliga väljare:

http://www.borgerligframtid.se/oppet-brev/

 

Vad anser ni borgare om deras politik? Tycker de verkar ha en rimlig borgerlig politik men är lite mycket tomt snack och få siffror på hur de tänkt finansiera alla sina ideer. Lite mycket ha kakan och äta den.

Äta kakan och ha den kvar är ju de icke-regeringspåtänkta partiernas privilegium. F!, V, SD och Miljöpartiet har ju kunnat komma med vilke hittepåförslag som helst, utan verklighetsförankring. Och det är detta som sedan blivit MPs fall, när de blev kåta på makten och satte sig i regeringen, så blev de helt plötslgt tvugna att ta ansvar för sin politik (eller i MPs fall bekänna färg att deras politik egentligen är tossig). Samma sätt i Finland där Sannfinländarna tappat på att sitta i regeringen (samma sak i Norge väl)? Troligen har Åkesson gjort sin hemläxa och kliver inte in i en regering...

 

Med det sagt, nästa val ska jag rösta på ett parti jag lovat rösta på, därefter kommer jag rösta på Borgelig Framtid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tips på bra hotell i Göteborg mottages tacksamt. Prio är att det ska ligga nära mat, dryck oc nöje, fräscha rum, sköna sängar och grym frukost.

 

Pigalle och Dorsia är ruggigt bra, dock lite mer pricey. Även hört att Clarion Post ska har riktigt fin frukost och brunch. Sen verkar Clarion Post vara ett jävligt grymt hotell overall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...