Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Många har hånat Apple Watch och kallat den flopp, verkar som den snarare är succé.

Förutsätter att det var ett misstag snarare än taktik att du verkar syfta på folk här. Kan nämligen inte komma på att någon alls påstått att Apple Watch är en företagsekonomisk flopp? Tror rent av det varit dåligt med siffror på det.

 

Att den är flopp på så vis att den är ful och kass är en helt annan sak. Även om Apple sällan gör fula produkter (i de här fallet jämför vi ju lite äpplen och päron visuellt) har de tjänat väldigt mycket på många produkter som varit kassa. Rent av ganska svårt att sätta stark korrelation mellan bra och lönsam (tex är ju första iPhone briljant; senare kassa lanseringar är rimligen lönsamma delvis för att de tillhör en stark produktkategori, delvis för att Apple-fans är.. speciella).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag känner mig ju träffad här och nödgad stå vid min åsikt.

Apple watch. Ful och opraktisk. Hjärntvättad användarbas. Egentligen är det väl själva användarbasen jag hånat. Att kalla den succé får ordet succé att känna sig kränkt. Kan någon posta den där life cycle of apple-junkie bilden?

 

Diggar ditt nya hatiska jag som enbart skriver på PF för att tracka ner på antingen vänstern eller Applekunder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag känner mig ju träffad här och nödgad stå vid min åsikt.

Apple watch. Ful och opraktisk. Hjärntvättad användarbas. Egentligen är det väl själva användarbasen jag hånat. Att kalla den succé får ordet succé att känna sig kränkt. Kan någon posta den där life cycle of apple-junkie bilden?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spoiler!
Tokig liknelse - jag bad dig inte ens bevisa något. Skrev tvärt om uttryckligen att det inte var något bevis jag sökte. Att visa varför du tror som du tror är rimligen en annan sak.

 

Enig.

 

Enig på så vis att det förklarar riktningen (ökning).

 

Varför kallar du detta något annat än felvärdering? Du har ju just beskrivit ett exempel på det du ifrågasatte; att marknaden inte korrigerats (på en gång).

 

Beteendet har du som ingenjör också sett i varenda svar under studietiden. Självfallet i helt orelaterade typer av system (extremt mycket mer prognostiserbara), men på en väldigt hög abstraktionsnivå är principen densamma:

 

vi kan inte göra en momentan korrekt insvängning, felet blir möjligen (spekulation, ej utforskat) rent av ->oändigt om t är infinitesimalt(?). Större t skulle ge mindre transienter och om t var hästballefjong-stort kanske vi kan göra stora kliv och bara plana ut. Det vore dock i många fall horribelt (i princip approximeras med ett statiskt fel).

 

Marknaden är ju inte reglerad om den är fri (duh), men det blir ändå någon kompromiss mellan hastighet och transienter, bara att den uppstår naturligt.

 

Jag tror det handlar om gissningar av typen "jag tror denna modell är bättre än ingen modell". De TA-analyser jag sett brukar beskriva olika scenarion beroende på om deras tänkta nivåer går helt åt helvete eller inte.

 

Varför inte?

Jag beskrev varför jag tycker en dubbeltopp är en (svag) indikation på att vi ligger över jämvikten antaget att vi har ett volatilt tillstånd. Det kanske finns bättre eller sämre indikationer (och den kanske är värdelös i sig, som sagt är det svårt att bevisa).

 

Jag förutsätter att det måste ligga någon slags empiri bakom åtminstone de modeller som faktiskt används?

Har försökt svara på detta flera gånger men kommer inte riktigt någonstans.

 

Hur definierar man att marknaden felvärderar på ett vettigt sätt?

 

Är marknaden felvärderad på toppen av en bubbla eller är det exakt rätt värdering för stunden?

 

Det är svårt att hitta kvantitativa mått på subjektiva värderingar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså jag känner mig ju träffad här och nödgad stå vid min åsikt.

Apple watch. Ful och opraktisk. Hjärntvättad användarbas. Egentligen är det väl själva användarbasen jag hånat. Att kalla den succé får ordet succé att känna sig kränkt.

 

Ful och opraktisk, så kan jag beskriva väldigt många produkter, t ex varenda bärbar PC jag funderat på att köpa för att leka linux på. Men jag blir inte upprörd över alla PC-köpare för det, jag är glad att de trivs med sitt val.

 

Kan nämligen inte komma på att någon alls påstått att Apple Watch är en företagsekonomisk flopp?

 

http://money.cnn.com/2015/02/04/technology/apple-watch-flop/

http://www.forbes.com/sites/ewanspence/2015/03/17/apple-watch-will-be-a-failure/#2c39ca463b39

http://www.computerworld.com/article/2894372/apple-watch-apple-s-new-failure.html

http://www.theatlantic.com/technology/archive/2015/10/not-even-silicon-valley-insiders-have-bought-apple-watches/412912/

http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-3152514/Apple-Watch-FLOP-Sales-gadget-fallen-90-April-report-claims.html

http://www.techzone360.com/topics/techzone/articles/2015/06/29/405848-why-apple-watch-failed.htm

 

Vi kanske hängt på olika ställen på nätet, men det har varit väldigt många som varit skeptiska till Apple Watch från dag 1 imo. Upplevde väldigt mycket mer positiva prediktioner kring iPhone, inte lika mycket kring iPad och allra minst kring AppleWatch.

 

Tror rent av det varit dåligt med siffror på det.

Yes Apple presenterar inte försäljningen utan bakar in i den i övrigt typ. Därav har folk spekulerat ännu vildare.

 

Att den är flopp på så vis att den är ful och kass är en helt annan sak.

Flopp för dig ja som tycker det. Tydligen inte flopp för de miljoner som köpte den.

http://www.macrumors.com/2015/07/20/apple-watch-tops-iphone-ipad-customer-sat/

 

Ni som äger Apple Watch här, hur tänker ni kring den? Jag är positivt överraskad och kommer nog skaffa 2an. Min första var 38mm sport i SG, kanske kör 42mm SS nästa gång.

 

Rent av ganska svårt att sätta stark korrelation mellan bra och lönsam (tex är ju första iPhone briljant

 

delvis för att Apple-fans är.. speciella).

Lite märklig förklaring eller? iPhones största kategori köpare var ju inte Apple-fans utan PC-användare? För många blev iPhone deras första Appleprodukt någonsin.

 

Det var ju jag som postade den här :)

 

En hel del cringe är det ju, men samtidigt lite kul med när folk bjuder på sig och gör lite tramsiga saker. Saknar LA, NY etc där det var mer av detta hela tiden, vi är rätt stela här i Sverige. Går givetvis att diskutera om det är hälsosamt att associera sånt beteende med rätt dyr konsumism, men finns värre saker att bli upprörd över imo.

 

----

 

http://www.iflscience.com/technology/google-ai-solves-riddle-used-google-interviews

http://arxiv.org/pdf/1602.02672.pdf

Googles generella AI löser "IQ-test" från Google-interview-frågor. Okej inte riktigt, den klarar iaf att simulera fram ett svar. Dvs sätt upp experimentet och låt AI agera så listar AI:t ut hur, men går att diskutera om detta är svaret på frågan vi sökte eller ej.

 

---

 

The 100 är oväntat bra fortfarande. Vikings också och Black Sails fortsätter vara episka.

 

---

 

Hyperloop är i Stockholm och presenterar:

 

Förslag på rutt:

Spoiler!
BwslUYH.jpg

 

Jag själv tror hårt på self driving RV hus. Dessa i kombo med hyperloop kan nog förändra hur vi vill bo en hel del, misstänker lägenhetspriser i storstardsförorter kan komma att falla en hel del pga dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar Apple Watch med Android-telefoner än? Det är inte nån förtäckt kritik, jag funderar på att köpa en smartwatch av något slag men om det i praktiken bara funkar med telefon jag inte kör är det ju ingen mening att ta med den i jämförelsen.

 

Inte i första versionen iaf. Funkar inte alls utan någon iOS device typ, Mac Pro, MacBook Air etc hjälper inte. Klockan är i princip nästan meningslös utan en iPhone/iPad i närheten.

 

Tror många missförstår klockan och ser den som en miniräknare eller en telefon, det är inte det den är designad för. Snarare är det en specialanpassad extra-skärm och extrasensor och extra vibrator till iPhones. Kanske framtida Apple Watches blir mer självständiga, hade varit trevligt med GPS när man är ute och springer etc.

 

VUrmztr.png

Fortfarande spelbart?

 

Nu har oddsen fallit till 1.9x, så antar mitt 3x var spelbart :)

https://bitbet.us/bet/1249/alphago-will-defeat-lee-sedol-overall-in-march/

 

Fortfarande 2.5x här:

https://se.unibet.com/betting#/event/1003100926

 

Verkar finnas chans till safebet lite här och där. Problemet är ju att förstå vad oddsen man "får" blir i slutändan på bitbet. Misstänker många kommer tro att bitbet är en vanlig market maker och tro att det är rejäl rake på siten vilket inte riktigt stämmer väl? De hävdar ju själva att de bara tar 1% avgift så om båda utfallen har ~1.7x pengarna är det ju uppenbart att oddsen som visas är i underkant givet att några fler bettar efter en själv och att ens bet täcks av dessa. Någon som kan förtydliga ungefär hur man kan guesstimera sin utdelning?

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har försökt svara på detta flera gånger men kommer inte riktigt någonstans.

 

Hur definierar man att marknaden felvärderar på ett vettigt sätt?

 

Är marknaden felvärderad på toppen av en bubbla eller är det exakt rätt värdering för stunden?

 

Det är svårt att hitta kvantitativa mått på subjektiva värderingar.

 

Marknaden har alltid fel då det är omöjligt att se in i framtiden. En bubbla är en kraftig felvärderingen och då kommer alltid en kraftig korrigering i sinom tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marknaden har alltid fel då det är omöjligt att se in i framtiden.

 

Marknadspriset (tillgång och efterfrågan) kommer ju alltid att variera med tiden. Säger man verkligen att marknaden har fel? Kan det inte vara så att marknaden har helt rätt givet den information som finns.

 

En svart svan kan få en kursen för en tillgång att ändra sig enormt, betyder det att marknaden felvärderade tillgången innan den svarta svanen?

 

Ponera att jag säljer 100 andelar i en $10 000 turnering. Jag är endast en medioker NLHE-spelare och mitt EV är därför på prick $10 000 innan turneringen början.

 

Mina andelar säljs fram och tillbaks mellan spekulanter på PF-börsen och priset landar tillslut på $10 000/100 = $100 styck.

 

Efter 5h spelande så är jag mitt i allt ITM och är garanterad att lämna bordet med minst $20 000. Plötsligt höjs kursen på PF-börsen till $250.

 

Betyder detta att PF-börsen felvärderade mina andelar i början? Jag vill hävda att marknaden värderade mina andelar väldigt bra givet den information som fanns.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Betyder detta att PF-börsen felvärderade mina andelar i början? Jag vill hävda att marknaden värderade mina andelar väldigt bra givet den information som fanns.

Exakt, och rimligen fick du inga transienter före den nya jämvikten? Dvs du har just beskrivit en helt annan karaktäristik när du beskrev en situation av korrekt värdering. Jag tycker det är talande, om vi ska kunna ha en användbar definition av "felvärderad" (om det är ordet som stör kan vi hitta något annat, ord är bara ord).

Ful och opraktisk, så kan jag beskriva väldigt många produkter, t ex varenda bärbar PC jag funderat på att köpa för att leka linux på.

 

Men jag blir inte upprörd över alla PC-köpare för det, jag är glad att de trivs med sitt val.

De valde inte den där fula och opraktiska PCn. Eller rättare sagt, om de valde den uppfyllde den deras specifika behov. Resten av dem inte bara struntar i den - de vet antagligen inte ens att den existerar. De kommer alltså inte gå igång om hur ny och het dessa datorers usb 1.0-port är.

 

Så kan du utveckla varför du skulle bli upprörd på dem överhuvudtaget, dvs vilken upprördhet du egentligen menar inte uppkommer? Att de säger att en helt orelaterad dator är häftig?

 

Vi kanske hängt på olika ställen på nätet, men det har varit väldigt många som varit skeptiska till Apple Watch från dag 1 imo.

Jag tänkte på just pokerforum. Det finns snarare en viss konsensus mellan oss icke-troende här gällande att Apple kunnat lansera random saker som inte bara säljer som smör utan även hyllas som banbrytande. Redigerad av Trillske
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marknadspriset (tillgång och efterfrågan) kommer ju alltid att variera med tiden. Säger man verkligen att marknaden har fel? Kan det inte vara så att marknaden har helt rätt givet den information som finns.

 

Nej, självklar inte. Hur skulle människor kunna tolka informationen exakt. Som du kanske har märkt så tolkar människor saker olika där merparten har en tendens att överskatta sin analysförmåga. I det långa loppen är marknaden dock ganska rationell men samtidigt så upprepas samma misstag om och om igen genom historien. Bubblor hade inte existerat om marknaden varit helt rationell.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://medium.com/@bitcoinroundtable/bitcoin-roundtable-consensus-266d475a61ff#.eolnwd12n

 

Spoiler!
Based on the above points, the timeline will likely follow the below dates.

SegWit is expected to be released in April 2016.

The code for the hard-fork will therefore be available by July 2016.

If there is strong community support, the hard-fork activation will likely happen around July 2017.

The undersigned support this roadmap.

Together, we are:

Kevin Pan

Manager

AntPool

Anatoly Legkodymov

CEO

A-XBT

Larry Salibra

Bitcoin Association Hong Kong

Leonhard Weese

Bitcoin Association Hong Kong

Cory Fields

Bitcoin Core Contributor

Johnson Lau

Bitcoin Core Contributor

Luke Dashjr

Bitcoin Core Contributor

Matt Corallo

Bitcoin Core Contributor

Peter Todd

Bitcoin Core Contributor

Kang Xie

Bitcoin Roundtable

Phil Potter

Chief Strategy Officer

Bitfinex

Valery Vavilov

CEO

BitFury

Alex Petrov

CIO

BitFury

Jihan Wu

Co-CEO

Bitmain

Micree Zhan

Co-CEO

Bitmain

James Hilliard

Pool/Farm Admin

BitmainWarranty

Yoshi Goto

CEO

BitmainWarranty

Alex Shultz

CEO

BIT-X Exchange

Han Solo

CEO

Blockcloud

Bobby Lee

CEO

BTCC

Samson Mow

COO

BTCC

Robin Yao

CTO

BW

Obi Nwosu

Managing Director

Coinfloor

Mark Lamb

Founder

Coinfloor

Wang Chun

Admin

F2Pool

Marco Streng

CEO

Genesis Mining

Marco Krohn

CFO

Genesis Mining

Wu Gang

CEO

HaoBTC

Adam Back

Individual

Eric Larchevêque

CEO

Ledger

Jack Liao

CEO

LIGHTNINGASIC & BitExchange

Jack Liu

Head of International

OKCoin

Guy Corem

CEO

Spondoolies-Tech

 

:shock:

 

Första tanke besviken på kinesiska miners. De har helt gått på Bitcoin-core linjen, hade själv hoppats på Bitcoin-classic linjen. Räkna med massa drama framöver. Märkligt nog verkar Bitcoin ha stigit i pris, kanske jag har missbedömt något. Har en liten gissning att det är kineserna som drar upp priset. Eventuellt kan det bli lite obalans framöver om västerländska classicsupporters värderar ner Bitcoin och kinesiska coresupporters värderar upp Bitcoin. Eller är SW i april rätt nice. Hmm måste fundera vidare! Eventuellt är det bull för Ethereum, kan det tom vara detta som varit orsaken till Ethereum förra uppgång!? En annan möjlig förklaring, denna snubben har shoppat mycket ether senaste tiden:

http://etherscan.io/address/0xd12cd8a37f074e7eafae618c986ff825666198bd

 

Lite efterforskning senare, inte riktigt lika besviken.

 

Andreas verkar positiv iaf:

 

Here's an attempt to summarize this somewhat confusing statement:

A group convened in Hong Kong to discuss two specific technical items:

Segregated Witness (SegWit); and

a hard fork increase to the block size limit

Present were members of the Bitcoin Core team, miners, exchanges, and other groups. The group unanimously agreed to the following:

SegWit will continue to be developed as a soft fork. Expected release date is April 2016.

A hard fork update will be developed "based on the improvements in SegWit." Expected release date is June 2016.

The hard fork will expand non-witness block space (regular block space) to 2 MB. The combination of SegWit and the hard fork will expand effective block size to up to 4 MB.

The hard fork may contain other, unspecified, changes.

Members agreed to run only "Bitcoin Core-compatible" systems for the "foreseeable future."

Hard fork activation is expected to happen around July 2017.

Of all these points, I'd say (4) is the most important. An impressive hard fork wish list has been growing over the last 5 years:

https://en.bitcoin.it/wiki/Hardfork_Wishlist

A hard fork update isn't easy to pull off, and I suspect many would like this to be the last one for a very long time. The tension between including as many new features as possible and sticking to the task at hand could prove challenging.

 

En bild på de som nu har makten över Bitcoin:

https://pbs.twimg.com/media/Cbroct2UYAQ4JQQ.jpg

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, och rimligen fick du inga transienter före den nya jämvikten?

Nej, sannolikt kommer inga transienter uppstå i detta fall. Varför? För att värdet på den underliggande tillgången inte beror på värdet. Så fort marknadsvärdet av en tillgång är beroende på marknadsvärdet så får vi transienta effekter (diffekvation).

 

Marknadsvärde(t) = f(Marknadsvärde(t-1))

 

Ethereum och Bitcoin har just dessa egenskaper, ju fler som använder det desto mer värdefullt blir det

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eventuellt är det bull för Ethereum

 

Med facit i hand får vi nog anse det var bull för Ethereum som var upp ~28% ~24h efter att jag skrev posten 8-)

 

Bitcoins mempool är väldigt nära att börja växa okontrollerat:

https://tradeblock.com/blockchain

https://blockchain.info/sv/charts/avg-block-size?showDataPoints=false&timespan=all&show_header=true&daysAverageString=1&scale=0&address=

 

Folk börjar klaga på att transaktioner tar längre tid när de kör med klienter som inte dynamiskt anpassar fee.

 

Men imo det stora är att om någon större aktör (t ex Ibm, Samsung, Facebook, Kina, Nordkorea etc) funderar på att börja använda Bitcoin i större skala, så är det rätt oroväckande att blocken nästan redan är fulla och eventuellt kommer vara det en längre tid framöver. Därmed finns det dåligt med utrymme att gå och öka volymen med säg 1000-10000% till. Men med Ethereum finns det redan idag kapacitet och långt innan Bitstream eventuellt har fixat 4MB effektiva block july 2017 kan Ethereum redan ha hunnit gå över till POS med 4s blocktime och sharding med 100k tps som täcker VISA-level.

 

Så imo en hel del av Bitcoins uppsida riskerar att flyttas till Ethereum framöver. Och de flesta investerade ju i Bitcoin för dess uppsida.

 

Spoiler!
Hi guys, a true Bitcoiner here. Let me explain my confusing title.

When I got in touch with Bitcoin in 2011, I saw Bitcoin as a freaking huge technology that has the potential to change the world.

I saw something big would start happening and Bitcoin was the technology that would lay the seeds for the future. So it was a good time to start mining some Bitcoins, and I did all the mining and buying and all that.

The way I saw it was:

Bitcoin is Open Source and a great new way of thinking about doing monetary transactions, value transfer, value storage. It's as big as e-mail.

Bitcoin as a protocol, as an experiment, or as a currency could possibly fail, but that doesn't matter. It's about the idea and the technology. And the Bitcoin source code and experiment will lay the seeds for other technologies to build upon the ideas behind Bitcoin.

I figured it was always a safe bet to invest in Bitcoin as long as you keep track of the other technologies that emerge as forked ideas. And they did, we've seen Litecoin, Dash, Namecoin and all that. They were all interesting to follow but they were all just shadows of the big Bitcoin.

And then there was Ethereum. Ethereum, a new technology that took the idea behind Bitcoin and recreated Bitcoin from scratch with all of the proven problems tackled and the sharp edges reworked. Ethereum is for me the clear Bitcoin 2.0

I've been waiting for it for years and its the reason why I've invested in Bitcoin 1.0. I've always believed and known that Bitcoin 1.0 would lead to Bitcoin 2.0 in whichever form that may be.

For Bitcoin 3.0, I don't know if it will be Ethereum or Bitcoin, or perhaps an entirely different technology that will become Bitcoin 3.0. But for now I'm just happy to have finally identified Bitcoin 2.0 in all of the different flowers that sprung from the Bitcoin seeds. I'm happy to be part of Ethereum and I'm already looking forward to the future.

So Ethereum aka Bitcoin 2.0 is why I believe in Bitcoin.

Ok, I'll stop calling it Bitcoin because it may sound confusing to people. I'll just call it Ethereum from now on.

(I'm hoping you guys are getting what I mean)

UPDATE: To illustrate this even better, take this video as an example:

 

Btw, här kan ni raila alla insättningar på poloniex:

http://etherscan.io/address/0x32be343b94f860124dc4fee278fdcbd38c102d88

 

---

 

Bubbla håller på att lansera engelsk variant:

https://cor.ax/

Lite glest innehåll änsålänge, men förhoppningsvis blir det bra på sikt.

 

---

 

Decentraliserad mixer lanserad, tvätta dina ether utan 3e part risk och avgifter:

(gör det inte, den är i beta, men på sikt kommer det nog bli smidigt för knarklangare, terrorister och pokerproffs att tvätta sina pengar)

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

(gör det inte, den är i beta, men på sikt kommer det nog bli smidigt för knarklangare, terrorister och pokerproffs att tvätta sina pengar

Om det ska ut i Fiat blir det ju fortsatt svårt.

 

Det är ju fruktansvärt intressant när/om situationen tippar över, rimligen när/om vi når en punkt där den ledande plattformen är safe och välbeprövad så att det blir standard att acceptera det som betalningsalternativ. Eftersom den friktion som eliten här inne gnällt om sitter i den statiska Fiat-lösningen snarare än krypto får vi ju vid någon punkt en omvänd situation där vi har tung friktion för att växla till ett bedrövligt transaktionsmedel och en katastrofal värdebärare.

 

Vid en sådan punkt skulle det kunna gå undan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, frågan är hur många procent crypto måste ta över innan det blir en väldigt snabb negativ spiral för fiat. Min gissning är 1-10% någonstans.

 

2009: 32,687 transactions

2010: 185,212 transactions, 467% growth

2011: 1,900,652 transactions, 926% growth

2012: 8,447,785 transactions, 344% growth

2013: 19,638,728 transactions, 132% growth

2014: 25,257,833 transactions, 29% growth

2015: 45,661,404 transactions, 81% growth

2016: 10,903,336 transaction so far, on track for 76,553,032 transactions for the year and 68% growth

Förutom att Bitcoin håller på att gå i nuvarande taket. En tillväxt på säg ~50%/år räcker nog gott för att Bitcoin ska ta över världen på 10år eller något.

 

Donera till classicminers med Electrum!?

Spoiler!
LAFzyJm.png

 

---

 

Bitfinex kommer antagligen lägga till ETH snart:

http://altcoins.in/bitfinex-adding-ethusd-and-ethbtc-pairs-drk-is-back/

 

Augur beta redo:

 

Venture Capital börjar investera i Ethereum också:

https://medium.com/boost-vc/boost-vc-is-now-investing-in-products-built-using-ethereum-79cd72b7bd71#.xr2pbap3r

 

ETH + 40% på 2dagar :)

 

---

 

Rätt fina framsteg redan. Ge dem några år till med förbätttringar på alla fronter så ska den nog kunna ersätta väldigt många yrken.

Redigerad av heltok
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...