Gå till innehåll

Wellbok - well...


heltok

Vad ska wellboken diskutera 2015?  

117 medlemmar har röstat

  1. 1. Vad ska wellboken diskutera 2015?

    • Bitcoin & Kryptovalutor
      32
    • Politik
      32
    • Filosofi
      26
    • Kost & Träning
      32
    • Personlig utveckling
      31
    • Brudar
      30
    • Teknik, vetenskap och nörderi
      38
    • Prylar
      18
    • TVserier, filmer, böcker
      28
    • Allt som är contrarian
      17


Recommended Posts

Hur hållar är uppgången i hybricon? Extremt få köpare/säljare och inga nya nyheter. Så fort någon köper så stiger priset i princip. Äger själv Hybricon så vill ju naturligtvis tro att det är "riktig" uppgång, men misstänker att de sjunker tillbaka 15-20% imorrn när någon annan vill sälja. Och så lär det fortsätta ända tills några riktiga nyheter kommer (ex. delårsrapporten nu om en månad)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HYCO + 7% idag, +13% på vad är det 2veckor? Får väl anses godkänt änsålänge? Det är väl hyfsat högrisk, dock inte i närheten av vad Ethereum var när det släpptes dock...

 

Tycker fortfarande ETH kan vara en intressant investering att överväga. IBM verkar stå bakom och avse att använda det för internet of things, decentraliserad prediction market runt hörnet, stablecoin(pegga crypto mot fiat, guld etc), reddit-konkurrent, rake-fri-poker etc etc. Finns en hel del potentiell uppsida och en av de bättre bitcoin-hedgerna man kan göra imo. Till skillnad från Bitcoin så ska det ju skala bra också, 100tps vid release, dynamisk limit strax efter, Vitalik pratar om 115k tps några år senare och obegränsat på sikt.

 

Dessutom så lär marknaden vara rätt kaotisk första tiden, så har ni några arb-bots igång kan de säkert tjäna en hacka.

 

Najs! Jag chansade bara, inte ens kollat aktien, ville ha lite updatez bara :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hållar är uppgången i hybricon? Extremt få köpare/säljare och inga nya nyheter. Så fort någon köper så stiger priset i princip. Äger själv Hybricon så vill ju naturligtvis tro att det är "riktig" uppgång, men misstänker att de sjunker tillbaka 15-20% imorrn när någon annan vill sälja. Och så lär det fortsätta ända tills några riktiga nyheter kommer (ex. delårsrapporten nu om en månad)

 

Vem vet. Något som talar för aktien imo är att så vet om dem. Nu när det börjar röra på sig börjar folk som jag, andra på flashback, placera etc uppmärksamma den och så sipprar det ut och sedan på sikt kanske det är många fler som vill vara ägare. HFT-aktörerna ska väl ha några andelar också på sikt.

 

Klart köpdjupet är lite begränsat, det brukar det alltid vara efter uppgångar, men tycker mig se en del 5k djup emellanåt så vill man gå ur på +40% på 3veckor kan man ju göra det för en hyfsad slant iaf, men det kräver att man är vaken tidigt och flyttar runt sin order lite för att få sålt till ett bra pris.

 

Najs! Jag chansade bara, inte ens kollat aktien, ville ha lite updatez bara :)

 

Här får du en till: +29% idag

 

Bitcoin passade för övrigt på att minirusha på rykten om att Paribas avser låta sina kunder ha crypto:

http://www.ibtimes.co.uk/french-bitcoin-revolution-bnp-paribas-plans-add-crypto-its-currency-funds-1512360

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är faktiskt lite pirrig inför ethereums launch, jag tror att det här kan bli helt sjukt. Grejen är att de lite i skymundan lyckats med en av de starkaste IPOs ever, har ett utvecklingsteam av rena genier, och hela konceptet handlar om att försöka realisera bitcoin-visionen genom att släppa ut en utvecklingsvänlig plattform till hela jävla världens kodare (spelar ju ingen roll vilket språk du är van med - ethereum kommer fixa det).

 

Kan inte svara på vad som händer eller om det blir lönsamt eller ens framgångsrikt, men något kommer hända och det kommer bli något vi inte sett förut.

 

---------------

 

Nu är det inte så att jag inte har mycket för mig, men när man hittar porr-statistik får man ju prioritera.

 

Bilden är SFW men tagen från NSFW-källa och har därmed en kanske lite NSFW logga.

 

oad47c.jpg

 

 

Tjejer som tittar på porr ökar, heja jämställdhet, heja feminismen!

 

Nu är det ju dock så att svensk "feminism" med dess säregna regler och antisexuella budskap går det ju inte riktigt lika bra för. Vi noterar exempelvis att söktermen "gangbang" drar upp 126% när en kvinna sätter sig vid tangenterna istället för en man. :-( Vi är inte heller förvånade att söktermen bondage är populär, men vi kan säkert hävda att de är tvingade av en man som sitter (bredbent) bredvid och örfilar om de söker på något annat.

 

Vi kan åtminstone vara glada att den rätt moderna kategorin "for women" - den enda kategori som tilltalar kvinnor eftersom all annan porr är ful och kvinnoförnedrande och bara tilltalar män - hamnar högt på topplistan. Vi ser alltså att för varje kvinna som vill se specifikt ett rejält gangbang finns det minsann nästan två kvinnor som vill se det enda kvinnor tilltalas av. Vid ett snabbt överslag ser det faktiskt ut som att hela ca 8% av sökningarna görs på "for women".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi är uppmärksammade 8-)

https://www.flashback.org/sp54119892

 

---

 

Nu kanske man kan börja gå på mcdonalds:

cLIovWIl.jpg

 

---

 

Mer rykten om AppleCar:

http://9to5mac.com/2015/07/24/apple-bmw-negotiations/

 

According to the new report from Manager Magazin’s July issue, Apple CEO Tim Cook along with other Apple executives recently met with BMW in Leipzig, Germany to visit the carmaker’s i3 production line. Apple is allegedly interested in the carbon fiber body of the i3, according to the report.

 

Vilken imo vore helt rätt av Apple. CF är imo ett grymt bra materialval för chassi och BMW är de enda som lyckats göra det billigt. Sedan får de gärna skippa resten av BMWs försök till elbil och göra sin egen lösning:

bmw-i3-frontdoor-first-620.jpg

 

---

 

SVT vägrar publicera webbpaneler som bekräftar att SD går framåt, men använder gärna samma webbpaneler i andra sammanhang:

http://nyheteridag.se/samma-webpanel-palitlig-om-klimatfragor-men-inte-om-sd-hos-opartiska-svt/

 

---

 

Positivt överraskad av detta talket:

Som vanligt, är ni normalbegåvade så skippa första 7min av alla TED-talks. Tycker den är viktig för att förstå att vissa motargument för Bitcoin är felaktiga.

 

EDIT en till:

The nerd's guide to learning everything online

 

Tror många här känner igen sig :)

---

 

Fin legaliseringsartikel:

http://www.dn.se/debatt/hog-tid-att-sverige-slopar-sin-omoderna-narkotikapolitik/

 

---

 

Imo en av de coolaste Bitcoin-visualizers jag har sett:

http://gappleto97.github.io/visualizer/

Green dot = input, red = output, yellow = both input and output. The blue little dot represents a transaction broadcast, which connects inputs with outputs.

fM2HtEs.png

 

---

 

Byxor är dyrt i Sverige...

 

---

 

mike_tyson_bitcoin_atm-1024x536.png

wtf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Positivt överraskad av detta talket:

Som vanligt, är ni normalbegåvade så skippa första 7min av alla TED-talks. Tycker den är viktig för att förstå att vissa motargument för Bitcoin är felaktiga.

 

så jag tänker mig att du pratar.

(edit: gillade frågorna i slutet)

 

 

 

Här är en annan, även om ämnet behandlats och inget är nytt om AI, så gillar jag sättet han pratar. Tom. när han säger "intellidens". Kan lyssnas från början.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart skall man bjuda morsan på en födelsedagsmiddag? Förra gången blev det på Meet och vart underbart gott rakt igenom. Men vill testa något nytt.

 

Price-range är väl 1.5k-ish men för en dunderkväll kan det stiga något. Tror att middagen på Meet gick på 1400kr.

 

Funderar mellan dessa 2, som jag inte har varit på tidigare.

 

TOSO

Bhoga

 

Har någon fler förslag? Morsan gillar kött och goda viner. Så egentligen är väl Meet perfekt, men tråkigt att gå till samma ställe.

 

Och det handlar obv om Göteborg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur hållar är uppgången i hybricon? Extremt få köpare/säljare och inga nya nyheter. Så fort någon köper så stiger priset i princip. Äger själv Hybricon så vill ju naturligtvis tro att det är "riktig" uppgång, men misstänker att de sjunker tillbaka 15-20% imorrn när någon annan vill sälja. Och så lär det fortsätta ända tills några riktiga nyheter kommer (ex. delårsrapporten nu om en månad)

 

Tydligen hyfsat för den fortsatte väldigt fint. Var kul att kolla djupet på måndag morgon, låg massa ordrar hela vägen till 16kr. Och har den fortsatte hela morgonen, vid skrivande stund +15% på 10min. EDIT och någar minuter seanre var det +4%, härliga swings och rejäl lekstuga :)

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/576231/hybricon-bus-systems

 

Här var en som ansåg att priset hade lite tyngd iaf:

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=74553

 

 

Vart skall man bjuda morsan på en födelsedagsmiddag? Förra gången blev det på Meet och vart underbart gott rakt igenom. Men vill testa något nytt.

 

Price-range är väl 1.5k-ish men för en dunderkväll kan det stiga något. Tror att middagen på Meet gick på 1400kr.

 

Funderar mellan dessa 2, som jag inte har varit på tidigare.

 

TOSO

Bhoga

 

Har någon fler förslag? Morsan gillar kött och goda viner. Så egentligen är väl Meet perfekt, men tråkigt att gå till samma ställe.

 

Och det handlar obv om Göteborg.

 

Hade inte hört om TOSO, måste testa det. Samma ägare som TOSO är annars SK Mat som är väldigt trevligt och gott som jag skulle ranka högre än Bhoga. För lite mer fokus på maten finns annars KOKA som också är väldigt prisvärt, men de brukar inte direkt fokusera på köttet.

 

klär hon sig som en morsa då det är dags eller klär hon upp sig? Tänkte kan du bli förväxlad som boytoy i såna situationer om hon gör det? Lite nyfiken om hon har fått sneda blickar tidigare

Lol. Har käkat med min mamma massvis med gånger, folk fattar ur hur man interagerar vilken relation man har/inte har. Inte så att man tänker peddo om varje farsa som går på IKEA och shoppar med sin son. Also varför tänker du ens tanken?

 

---

 

Har under sommaren roat mig med att lyssna på Alan Watts. Kanske något för er som gillar Osho etc men vill ha en lite mer västerländsk variant av det hela. Han är en imo en väldigt vältalig, intelligent man som faktiskt tänkt igenom saker och ställer frågor och kommer med svar på väldigt höga abstraktionnivåer. Lite exempel på hans tal:

 

Finns massvis med fler...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen hyfsat för den fortsatte väldigt fint. Var kul att kolla djupet på måndag morgon, låg massa ordrar hela vägen till 16kr. Och har den fortsatte hela morgonen, vid skrivande stund +15% på 10min. EDIT och någar minuter seanre var det +4%, härliga swings och rejäl lekstuga :)

https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/576231/hybricon-bus-systems

 

Här var en som ansåg att priset hade lite tyngd iaf:

http://www.aktietorget.se/NewsItem.aspx?ID=74553

 

 

 

Absurt, +17% i skrivande stund, +60% på en vecka. Är det nyheten att en lånegivare godtagit aktier som betalning som får kursen att rusa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

klär hon sig som en morsa då det är dags eller klär hon upp sig? Tänkte kan du bli förväxlad som boytoy i såna situationer om hon gör det? Lite nyfiken om hon har fått sneda blickar tidigare

 

Hahahahahahahaahhahahaahhaahah :-)

Jadu, hon semi-klär upp sig antar jag. Jag vet inte riktigt. Men är nog ganska säker på att om någon inne på restaurangen tvekar på om jag är hennes boytoy så försvinner de tankarna ganska snabbt. Morsan är ganska snabb på att berätta för alla att det är jag som bjuder på middagen och skall gärna ta massa bilder för att lägga upp på Facebook osvosv.. känns ganska o-toyboyaktigt.

 

 

Tack för tipsen heltok! Skall kika in de även fast det mer lutar åt TOSO ju mer jag tänker på det! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absurt, +17% i skrivande stund, +60% på en vecka. Är det nyheten att en lånegivare godtagit aktier som betalning som får kursen att rusa?

 

Vem vet. Tydligen anser iaf ett gäng investerare att den är värd så mycket. Min egen gissning är att väldigt få hade ögonen för aktien innan och ryktet om aktien har gjort att en hel del nya investerare vill vara med då de har förhoppningar om rejäla ökningar. Om Hybricon går bra antar jag vi snackar 100-1000kr i värdering så tror många av investerarna egentligen skiter i om det är 10kr eller 20kr de köper aktien för, det viktiga är vad sannolikheten för 100kr eller 1000kr är i deras huvuden. Och i takt med några få goda nyheter, lite mer hype så har ett gäng investerare ökat den sannolikheten lite. Om det var en korrekt skattning eller ej får framtiden utvisa, men oavsett är det iaf en spännande aktie av flera skäl med stora chanser att exploatera marknaden eller bli exploaterad av marknaden 8-) En möjlig exploatering är att någon tidigare ägare slaskar lite köpordrar för att hypea bolaget, vilket kanske leder till att bolaget får uppmärksam, vilket leder till att bolaget får köpordrar, vilket leder till att aktierna stiger ännu mer...

 

+20% nu och avstånden mellan säljorders är ett skämt... EDIT +22%, första motståndet runt 18 verkar det som, ska bli spännande att se om vi når det och isåfall om det äts upp, isåfall kan det nog bli 20kr rätt snabbt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absurt, +17% i skrivande stund, +60% på en vecka. Är det nyheten att en lånegivare godtagit aktier som betalning som får kursen att rusa?

 

Delvis. Bolaget är ett perfekt pumpobjekt. Varför tror du annars det hittat hit?

 

Det är ingen absurt alls utan väldigt vanligt nu när det varit hausse bland småbolagen i flera år.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipsen heltok! Skall kika in de även fast det mer lutar åt TOSO ju mer jag tänker på det! :-)

 

Kör på TOSO. Jag tycker det var prisvärt och kul och god mat. Skrev lite lätt på någon sida sen om lite restaurangtips i gbg. Vi käkade 6 rätter jag och min flickvän, egentligen hade vi kunnat stanna vid 5 men alltid kul att äta. Ta råbiffen på TOSO ta inte Porkfritters (gick in och kollade nu dom verkar redan ha plockat bort porkfrittersen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan var riktad till mimibiff, sorry för utebliven quotning för tydlighetens skull, men har för mig det är minibiffs morsa som är en riktig cougar(obvspeltorsks avatar osv)

 

haters

 

 

 

random anekdot; kompis till tjejen fick barn när hon var 14 år. Pojken är nu 18 år och hon är en silikonpumpad spackelbrutta. Hon har lite väl "ung" i brist på bättre ord klädstil emellanåt och hon får def missuppfattade blickar en del ggr när dom är utanför egna stadens gränser och rör sig tillsammans.

 

 

dessutom är ju bara ålder en siffra.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

frågan var riktad till mimibiff, sorry för utebliven quotning för tydlighetens skull, men har för mig det är minibiffs morsa som är en riktig cougar(obvspeltorsks avatar osv)

 

haters

 

 

 

random anekdot; kompis till tjejen fick barn när hon var 14 år. Pojken är nu 18 år och hon är en silikonpumpad spackelbrutta. Hon har lite väl "ung" i brist på bättre ord klädstil emellanåt och hon får def missuppfattade blickar en del ggr när dom är utanför egna stadens gränser och rör sig tillsammans.

 

 

dessutom är ju bara ålder en siffra.

 

 

 

 

Hon tjejen med den söta katten:

 

Kan ju gissa att han lär få en del blickar när han går ut med morsan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...